op vi.nl:
Hamburger SV maanden zonder Van der Vaart
5/12/2005 18:39
Een forse tegenvaller voor Rafael van der Vaart en Hamburger SV. De Nederlandse middenvelder blijkt een breuk te hebben opgelopen in het duel dat HSV zaterdag afwerkte tegen 1. FC Köln. Hij ligt er lang uit.
Uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis wees maandagavond uit dat Van der Vaart niet alleen een enkelband heeft verrekt, maar ook een botje in zijn linkervoet heeft gebroken. 'We gaan er van uit dat hij minstens twee maanden zal ontbreken in de selectie', voorspelde clubarts Gerold Schwartz.
'Dit is ongelooflijk irritant', mopperde Van der Vaart. 'Ik ben momenteel diep bedroefd. Alles liep tot nu toe goed, en dan dit.' De international raakte schlemielig geblesseerd. Hij probeerde met een sliding een dieptepass van een tegenstander te blokken, maar zijn linkervoet verwerkte de klap niet goed.
'Het spijt me voor Rafael', reageerde coach Thomas Doll op de website van HSV. 'Ik hoop dat hij zo snel als mogelijk weer gezond is. Tot dan moeten anderen maar voor hem in de bres springen.' Met zes goals in twaalf duels had Van der Vaart een flink aandeel in de tweede plaats die HSV inneemt in de Bundesliga.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !