abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32414156
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:10 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Omdat ik niet op 10 tallen fora zit
Nee ik ook niet, maar welke reacties wil je er graag mee krijgen dan?
pi_32414296
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:11 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

bidden kan erg waardevol zijn.
pi_32414512
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij tegen het geloof was
  zondag 20 november 2005 @ 00:27:00 #279
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32414540
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Gek he maar ik geloof er totaal niet in. Maar mensen die dat wel geloven leef je uit zou ik zeggen
De reden dat ik zo tegen geloof ben is ook door het volgende dat mij overkomen is.

Toen de iemand hun pas geboren kindje verloren was er een ouwe vrouw van 80 die ook zo in het geloof was. Zij zegt dood leuk van, ag god heeft het zo gewild. God heeft het kind tot zich genomen en heeft jullie gestraft met de dood van het kind.

Spijt me zeer maar vind je het dan heel gek dat ik er niet meer bij kan met mijn gedachte als een debiel zo iets zegt
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_32414636
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:11 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ik had de ijdele hoop op melevende en minstend respectvolle reacties. Zoals de meesten gelukkig zijn. En de ouders geloven dat hoe meer mensen voor hem bidden, hoe beter, dus probeer ik ze op deze manier te helpen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32414654
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:26 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij tegen het geloof was
nee. ik vind het zo nu en dan leuk om tegen het christendom aan te schoppen ja, en dan vooral tegen extremisten, en mense die iets geloven omdat hun ouders dat zeggen. maar ik snap donders goed dat voor een chritsen bidden helpt.
pi_32414660
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:27 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Gek he maar ik geloof er totaal niet in. Maar mensen die dat wel geloven leef je uit zou ik zeggen
De reden dat ik zo tegen geloof ben is ook door het volgende dat mij overkomen is.

Toen de iemand hun pas geboren kindje verloren was er een ouwe vrouw van 80 die ook zo in het geloof was. Zij zegt dood leuk van, ag god heeft het zo gewild. God heeft het kind tot zich genomen en heeft jullie gestraft met de dood van het kind.

Spijt me zeer maar vind je het dan heel gek dat ik er niet meer bij kan met mijn gedachte als een debiel zo iets zegt
Hier kunnen we heel lang over discussieren

Ikzelf ben ook niet zo, maar kan me wel voorstellen dat mensen zo zijn... Als je helemaal zo wordt opgevoedt en een soort van "geïndoctrineerd" wordt ga je dat vanzelf wel geloven en aannemen... En helemaal bij de oudere generatie is het natuurlijk met de paplepel ingegoten...
pi_32414687
quote:

[..]

en daar ben ik dus wel op tegen. van die mensen met een totaal vertroebeld wereldbeeld.

in de spoor (tijdschhrift voor mensne met een NS voordeelurenkaart) was een artikel over 'welk boek lees jij het liefst in de trein'. Een meisje van 22 haar antwoord: 'ik lees alleen de bijbel'
pi_32414694
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:30 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik had de ijdele hoop op melevende en minstend respectvolle reacties.
Je haalt je medeleven uit een forum
quote:
Zoals de meesten gelukkig zijn. En de ouders geloven dat hoe meer mensen voor hem bidden, hoe beter, dus probeer ik ze op deze manier te helpen.
Dat vind ik een nobel streven iig !
pi_32414706
quote:

[..]

Een vroegere vriend van me heeft ooit eens tegen een goede vriendin van me, wiens moeder keihard aan het vechten was tegen kanker, dat haar moeder vast iets heel slechts gedaan moest hebben dat God haar zo strafte.

Ik geloof in God, maar niet op die manier. Toen ik hoorde wat hij had gezegd, was hij ook meteen geen vriend van mij meer. Geloven is in de 1e plaats gebaseerd op respect voor elkaar en niet ver daarna op het niet veroordelen van elkaar. Iemand die zoiets zegt zie ik dus niet als gelovige.
pi_32414717
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:32 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en daar ben ik dus wel op tegen. van die mensen met een totaal vertroebeld wereldbeeld.

in de spoor (tijdschhrift voor mensne met een NS voordeelurenkaart) was een artikel over 'welk boek lees jij het liefst in de trein'. Een meisje van 22 haar antwoord: 'ik lees alleen de bijbel'
En dan eronder

Groetjes uit Putten
pi_32414738
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:33 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Een vroegere vriend van me heeft ooit eens tegen een goede vriendin van me, wiens moeder keihard aan het vechten was tegen kanker, dat haar moeder vast iets heel slechts gedaan moest hebben dat God haar zo strafte.

Ik geloof in God, maar niet op die manier. Toen ik hoorde wat hij had gezegd, was hij ook meteen geen vriend van mij meer. Geloven is in de 1e plaats gebaseerd op respect voor elkaar en niet ver daarna op het niet veroordelen van elkaar. Iemand die zoiets zegt zie ik dus niet als gelovige.
Jij veroordeeld vrienden op 1 uitspraak?
pi_32414783
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:33 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

En dan eronder

Groetjes uit Putten
Als je van Leeuwarden naar Zwolle/Randstad gaat met de trein, kom je door Staphorts. Voor noordelijke begrippen een grote plaats, dik 20.000 inwoners... maar geen station dat mag niet van de kerk

wel erg veel zelfmoorden trouwens.. gemiddled 1 per twee weken geloof ik
  zondag 20 november 2005 @ 00:37:46 #289
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32414826
morgen half 9 op veronica RONIN
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  zondag 20 november 2005 @ 00:41:54 #290
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_32414927
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:31 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Hier kunnen we heel lang over discussieren

Ikzelf ben ook niet zo, maar kan me wel voorstellen dat mensen zo zijn... Als je helemaal zo wordt opgevoedt en een soort van "geïndoctrineerd" wordt ga je dat vanzelf wel geloven en aannemen... En helemaal bij de oudere generatie is het natuurlijk met de paplepel ingegoten...
Nou ja prima als mensen zo zijn die denken. Moeten ze zelf weten. Echter moeten ze wel weten waneer ze het wel of niet kunnen zeggen.

Tevens is het voor mij ook een bewijs dat geloof 1 grote sexte is en dat die mensen ECHT gehersenspoeld zijn.
pi_32414929
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:34 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Jij veroordeeld vrienden op 1 uitspraak?
Hij had wel meer van zulke uitspraken, we hadden hem al meerdere malen gezegd dat hij mensen zo kwetste. Maar hij is er van overtuigd dat alles wat hij doet goed is en uit de naam van God. Daar ben ik het niet mee eens, dit was de druppel, zij zocht juist steun bij onze groep en dan zegt iemand zoiets.
pi_32414990
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:36 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Als je van Leeuwarden naar Zwolle/Randstad gaat met de trein, kom je door Staphorts. Voor noordelijke begrippen een grote plaats, dik 20.000 inwoners... maar geen station dat mag niet van de kerk

wel erg veel zelfmoorden trouwens.. gemiddled 1 per twee weken geloof ik
Ik weet het, ik weet het, erg zielig allemaal ja .
pi_32415003
wat mij stoort is dat, en ik zie het ook_gek en herman hier doen, geloof en chrsietndom als 1 ding worden gezien.

ik geloof ook. maar niet in het christendom. Jezus was OK hoor, maar de rest van het geloof staat me totaal niet aan.
pi_32415004
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:37 schreef ook_gek het volgende:
morgen half 9 op veronica RONIN
Samen met TopGear dus .
pi_32415022
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:41 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Nou ja prima als mensen zo zijn die denken. Moeten ze zelf weten. Echter moeten ze wel weten waneer ze het wel of niet kunnen zeggen.

Tevens is het voor mij ook een bewijs dat geloof 1 grote sexte is en dat die mensen ECHT gehersenspoeld zijn.
Dat is jouw mening .
pi_32415034
als ik de volgedne deel maak, word het een Ferrari 360 Modena
pi_32415045
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:41 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Hij had wel meer van zulke uitspraken, we hadden hem al meerdere malen gezegd dat hij mensen zo kwetste. Maar hij is er van overtuigd dat alles wat hij doet goed is en uit de naam van God. Daar ben ik het niet mee eens, dit was de druppel, zij zocht juist steun bij onze groep en dan zegt iemand zoiets.
Maja, dan was het dus ook niet zo'n bijster goede vriend van je....
pi_32415086
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:44 schreef Alexxxxx het volgende:
wat mij stoort is dat, en ik zie het ook_gek en herman hier doen, geloof en chrsietndom als 1 ding worden gezien.

ik geloof ook. maar niet in het christendom. Jezus was OK hoor, maar de rest van het geloof staat me totaal niet aan.
Nederland is nu eenmaal een Christelijk land. Ik associeer idd het woord "geloof" met het Christendom, al weet ik natuurlijk ook dondersgoed dat er ook andere geloven zijn...

Dat jij voor je zelf nu een selectie maakt uit alle beschikbare geloven maakt mij niet uit...

En maak die nieuwe SC maar!
pi_32415105
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:44 schreef Alexxxxx het volgende:

Inderdaad Ik geloof in een God, vind de Bijbel interessant (al heb ik alleen maar kleine delen gelezen), maar vind de kerk grotendeels maar niks. Ik ben Katholiek opgevoed, maar daar heb ik totaal niks mee, eerder afkeer zelfs. Ook heb ik vele Protestantse en Gereformeerde kerken gezien, die trekken me al veel meer.

Maar het liefst beleef ik mijn geloof met mijn vrienden, gewoon als we zin hebben, op een forum, via sms, msn of als we met elkaar afspreken. Onze eigen beleving.
pi_32415152
Ik ga een poging doen tot slapen, hopen morgen vroeg mail te hebben, of nog beter wakker gebelt/smst worden dat hij weer wakker is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')