Goedemorgen allemaal
Hierbij even mijn uitgebreide weerbericht, hierbij ook gelijk de kansen op sneeuw en ijspret. Het zijn voorspellingen, deze cijfers wordt om de week weer bij gewerkt.
Het weerbericht + van Zaterdag 19 november 2005 + Sneeuw en ijskansen, opgestelt door speedygj.nl
ActueelMomenteel vriest het op veel plaatsen een graad of 2/4, langs de west kust blijven de temperaturen hoger liggen, rond de 5 graden. Overal is het helder en droog mogelijk ontstaat er wat mistbanken.
VanmorgenLeeft de buiigheid langs de kust weer op, en vooral in het noorden kunnen nog een aantal buien vallen. De mist lost verder op, alhoewel het op sommige plaatsen best lang kan duren. De temperatuur liggen rond de +2 a +4 graden.
MiddagIn de middag vallen er nog steeds een aantal buien, de wind is zwak en komt eerst uit het noorden, later uit het westen en neemt toe tot matig, de temperatuur liggen dan rond de 8 graden, in de mist is het een stuk kouder.
VanavondVanavond gaan de temperatuur naar beneden richting de 5 graden, er is nog kans op een bui maar op de meeste plaatsen zullen we het droog houden. De wind is matig en komt uit het westen.
VanachtVanacht zien we vanuit het westen de bewolking toenemen, hierbij wordt zachtere lucht aangevoerd. De temperatuur liggen dan rond de 4 graden, in het uiterste zuiden kan de temperatuur nog rond het vriespunt liggen, in het waddengebied wordt het zelfs niet kouder dan een graad of 7.
MorgenMorgen is het een meest bewolkte dag. Vooral in het noorden en oosten regent het af en toe. De middagtemperatuur varieert van 6 graden in het zuiden tot 11 graden in het noorden. De westelijke wind is matig tot vrij krachtig.
(Sneeuw)verwachtingen volgende weekDe sneeuwkansen voor volgende week is heel erg klein, maar vooral op donderdag is die kans wel aanwezig.
Zo zien we op maandag een dag met kans op een bui, de temperatuur liggen dan rond de 6 a 9 graden en dat is te warm om sneeuw op te leveren, ook in de nacht zal het niet tot vorst komen.
Op dinsdag zien we temperaturen staan van zo'n 4 graden in het oosten tot 9 graden in het zuiden, hierbij houden we een droge en zeer zonnige dinsdag. In de nacht kan het op sommige plaatsen weer tot vorst komen.
Ook op woensdag heb ik weer redelijke temperaturen staan, 3 graden in het oosten tot 6 graden in het westen, ook dan blijft het droog maar wel bewolk. In de nacht klaart het wat op en zakken de temperaturen richting het vriespunt.
Donderdag zie ik een storing over ons land heen trekken, hierbij zullen er buien vallen die vooral in het oosten sneeuw kan geven, mogelijk zou het even kunnen blijfen liggen. De temperatuur liggen in het oosten rond het vriespunt en in het westen wordt het niet kouder dan een graad of 7. In de nacht gaat het op veel plaatsen weer een graad of 3 vriezen.
Ook op vrijdag heb ik regen en sneeuwbuien staan, bij temperatuur van -1 in het oosten tot 4 graden in het westen! In het oosten wou het wel eens wit kunnen worden, maar dit is allemaal nog even onzeker.
Zaterdag en Zondag zie ik droge dagen met zon, mogelijk valt er in het westen een enkele bui. De temperatuur liggen overdag rond het vriespunt en in de nacht vriest het op veel plaatsen een paar graad, in het oosten zou het zelfs matig kunnen gaan vriezen.
Nu alweer een groene saaie kerst? Of is het dit jaar nu echt een keer raak!Tja dit vraagt iedereen dus af, ik zelf dus ook, het is momenteel nog moeilijk te zeggen wat er in december gaat gebeuren. Ik verwacht zelf dat begin dec wat sneeuw kan leveren, maar meer dan 5 cm zie ik momenteel nog niet zitten, rond 10 a 15 dec zie ik wel degelijk sneeuwkansen met 5 cm of meer, deze kans schat ik rond 40%. De temperatuur liggen overdag onder nul en in de nachten kan het op vele plaatsen matig vriezen. Een witte kerst schat ik nog maar altijd op 60%, het is vrij hoog, maar nog steeds erg onzeker.
De kansen voor 1 tot 15 Dec:Sneeuwpret (5+ cm): 40%
Schaatspret: 20%
Matige vorst: 95%
Strenge vorst: 45%
De kansen voor 16 tot 31 dec:Sneeuwpret: 80%
Schaatspret: 75%
Matige vorst: 95%
Strenge vorst: 55%
Sneeuw en ijskansen met de feestdagen:Sinterklaas (5 dec): Sneeuwkans: 40% ijskans: 20%
Matige vorst: 70%
Strenge vorst: 30%
1ste - 2de kerstdag: Sneeuwkans: 85% ijskans 75%
Matige vorst: 70%
Strenge vorst: 30%
Oud en nieuw: Sneeuwkans: 80% ijskans 80%
Matige vorst: 80%
Strenge vorst: 45%
Strenge winter? Of wordt het bagger:Kans op strenge winter wat ze voorspellen schat ik op 50%, sterker nog, ik zie het er redelijk somber in.
[ Bericht 4% gewijzigd door SpeedyGJ op 19-11-2005 07:32:52 ]