Kan iemand mij vertellen waarom de paardentram eruit moest ?quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/780451/1/50#32380034]vrijdag 18 november 2005 18:49
Kan iemand mij de motivatie uitleggen waarom analoge TV eruit moet?
Al dan niet met economische danwel technische onderbouwing?
Omdat de huidige tram zichtbaar beter is, en geen paardenstront achterlaat.quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen waarom de paardentram eruit moest ?
Al dan niet met economische danwel technische onderbouwing ?
Precies, vrije markt, vrije keuze. De grondlegger van de huidige economie.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:08 schreef SlimShady het volgende:
Ik ben het wel eens met Yildiz.
Toen ik dit voor het eerst las, had ik dezelfde mening.
Vrije markt, vrije keuze.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dat uit te leggen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:05 schreef kingmob het volgende:
Volgens mij heb je iets niet begrepen...
Heb jij mijn volledige OP gelezen? Daar stel ik duidelijk dat de overheid wel degelijk ook zelf voor de kabels heeft gezorgd enzo. En dat doen ze nog steeds, zo wil gemeente amsterdam elke bewoner glasvezel geven.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:09 schreef kingmob het volgende:
idd, en de ethertelevisie komt niet van de vrije markt
Heb jij een bron? Want volgens mijn directe informatie en kennis maakt dat toch echt gebruik van een ander protocol / taal / etc. en het zit elkaar daarom niet in de weg.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:50 schreef vidivici het volgende:
Bandbreedte, dan is er weer ruimte op de kabel om allerlei dure digitale diensten aan te bieden, (waar we niet op zitten te wachten). En je gaat er meer voor betalen, dus genereert een monopolist een hogerre opbrengst.
In de bandbreedte die voor analoge tv wordt gebruikt passen meerdere digitale kanalen. Nou wil meer niet altijd zeggen dat het er beter op wordt, maar je krijgt als consument een groter aanbod om uit te kiezen. Het verbaast me eerlijk gezegd dat de overstap naar digitaal niet al veel eerder heeft plaatsgevonden. Zeker nu HDTV ook hier voor de deur staat is het zaak om de beschikbare bandbreedte optimaal te benutten. Het is dus logisch dat men van de analoge zenders af wil.quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:49 schreef Yildiz het volgende:
Ik vat de motivatie om analoge TV eruit te knallen echt niet. Het kost namelijk niet meer dan een digitaal naar analoog omzettertje te laten draaien in het kabelstation, vanaf daar wordt het de kabel ingegooid en klaar.
Kan iemand mij de motivatie uitleggen waarom analoge TV eruit moet?
Ja, dat zeg jij wel heel leuk, maar ik ben nog steeds van mening dat analoge signalen via andere manieren verstuurd worden dan digitale, en elkaar daardoor niet verstoren. Anders zou het wel heel frappant zijn. 24 analoge zenders en wat digitale zenders, en als je er dan digitale zenders bijprakt komt er een aapje uit lopen met een petje 'analoog signaal' die even komt melden dat het niet past wegens zijn 24 analoge zenders.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:24 schreef NewOrder het volgende:
[..]
In de bandbreedte die voor analoge tv wordt gebruikt passen meerdere digitale kanalen. Nou wil meer niet altijd zeggen dat het er beter op wordt, maar je krijgt als consument een groter aanbod om uit te kiezen. Het verbaast me eerlijk gezegd dat de overstap naar digitaal niet al veel eerder heeft plaatsgevonden. Zeker nu HDTV ook hier voor de deur staat is het zaak om de beschikbare bandbreedte optimaal te benutten. Het is dus logisch dat men van de analoge zenders af wil.
digitaal is efficienter, je kan zo meer kanalen over de kabel versturenquote:Kan iemand mij de motivatie uitleggen waarom analoge TV eruit moet?
idioot uiteraard maar dat ter zijdequote:zo wil gemeente amsterdam elke bewoner glasvezel geven
dat klopt wel maar er zitten ook nadelen aan het zappen gaat sterves langzaam en ze bieden hetzelfde pakket voor een hogere prijs aan met geen verbetering voor de consument.quote:Op zaterdag 19 november 2005 08:47 schreef kingmob het volgende:
Je weet blijkbaar totaal niet wat zaken als bandbreedte, compressie en frequentie inhouden. Was het niet nuttiger geweest om dat eerst uit te zoeken voordat je dit verzon?
Overigens gaat dus de etherTV er uit. Deze bestaat zodat mensen zonder kabel nederland 1, 2 en 3 kunnen ontvangen, welke immers van belastinggeld worden betaald en dus voor iedereen te ontvangen dient te zijn. Nederland 1,2 en 3 is nu dus ook via de digitale ontvanger op te vangen, en dat is ook gratis. Zodra er landelijke dekking is, wordt de analoge versie dus afgeschaft, omdat de digitale superieur is.
Verder is wat er over de kabel gestuurd wordt afhankelijk per kabelboer. Omdat digitaal in principe goedkoper en beter is, wordt dit gestimuleerd door de overheid. Nu digitale TV doorbreekt is het voor de kabelboeren nuttig om er geld in te stoppen en nu gaat het ineens snel. Bovendien probeert men van de onwetendheid gebruik te maken door er meer geld voor te vragen.
Maar goed, het hele eieren eten is dat het analoge signaal veel meer bandbreedte inneemt per zender dan het digitale, op de plek van het huidige analoge signaal, kunnen dus heel veel digitale zenders, daarom wil men graag overstappen.
Overigens moet je voor analoge TV ook voor iedere TV een decoder (een tuner genaamd) hebben, maar omdat analoge tv al zolang bestaat, is dat in vrijwel iedere TV ingebouwd. Je zult altijd iets moeten hebben wat de signalen interpreteert, men kan moeilijk alle beeldjes over de kabel heen duwen natuurlijk...
Het zappen is vooral een nadeel van de slechte tuners die er bij geleverd worden, dit is zeker geen eigenschap van de digitale TV. Mijn digitale TV gaat bijvoorbeeld gewoon snel en als je een media-center hebt heb je er helemaal ultieme controle over.quote:Op zondag 20 november 2005 13:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat klopt wel maar er zitten ook nadelen aan het zappen gaat sterves langzaam en ze bieden hetzelfde pakket voor een hogere prijs aan met geen verbetering voor de consument.
en dan is er nog het monopolie gebeuren dat ze het ergewoon door heen duwen zonder dat er vraag naar is
Neehoor, want de inhoud van de kanalen waar jij uitgaat kiezen wordt altijd nog door anderen bepaald.quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:15 schreef McCarthy het volgende:
[..]
. Nu bepalen ZIJ wat je kijkt en wanneer. Met digi TV bepaal JIJ dat
ik had het dan ook in de 1e plaats over video on demand.quote:Op zondag 20 november 2005 17:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Neehoor, want de inhoud van de kanalen waar jij uitgaat kiezen wordt altijd nog door anderen bepaald.
Maar qua keuze, het enige wat verandert is het aantal keuzes wat je kan doen. De inhoud (hoe diverser het ook wordt) wordt nog steeds niet door jou bepaald.quote:Op zondag 20 november 2005 17:51 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik had het dan ook in de 1e plaats over video on demand.
ik zit er wel degelijk op te wachten hoorquote:dat ze het ergewoon door heen duwen zonder dat er vraag naar is
als je volgens de letter van het woordenboek gaat discussieren heb je wel gelijk maar je begrijpt prima wat ik bedoelquote:Op zondag 20 november 2005 18:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar qua keuze, het enige wat verandert is het aantal keuzes wat je kan doen. De inhoud (hoe diverser het ook wordt) wordt nog steeds niet door jou bepaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |