quote:
Google eens op Nommos (de "Goden"), Dogon (het volk waar de mythe vandaan komt) en/of Sirius (ik geloof de helderst zichtbare ster). Zoals hij het vertelt slaat het inderdaad daadwerkelijk nergens op

de daadwerkelijke info is een stuk interessanter, en even plausibel als de Annunaki e.d.
Het leuke is dat er ook nog zulk soort wezens terugkomen in geloof Sumerië, waar ze de mens onderwijzen. De Dogon noemen hen dan ook o.a. De Onderwijzers.
quote:
Ea was called the "fish of heaven" and Oannes, the Greek form of Ea, was half man, half fish and taught mankind writing and math.
Ook zoiets moois; in den beginne

zou Nommo, de eerste Nommos ofzo, -ik heb nog nergens het hele verhaal kunnen vinden- gekruisigd zijn nadat hij de mens liet eten en drinken van "zijn lichaam".

Maar goed, het interessantste uit de hele mythe e.d. is dat deze mensen, de Dogon, dus al zo'n 5000 jaar lang weten van het bestaan van een ster, waar pas in ~1870 een theorie over is gemaakt en waarvan in ~1930 het bestaan is bewezen.
Dat, en het feit dat ze verscheidene kalenders hadden gebaseerd op o.a. Sirius B, die nog bleken te kloppen ook, maakt het voor mij iets geloofwaardiger dan de Annunaki en hun grote gouden schilden om maar even een voorbeeld te pakken.
Leuk leesvoer om tijd te doden hoor.
Maarrr even ontopic

quote:
Handwapen: 1 of 2 (Glock, Baretta, DE)
kogelwerendvest, winddichte, waterdichte en brandbestendige jas
Hoe wil je aan een pistool gaan komen? En een kogelwerend vest, nog even snel online bestellen vlak voor de terreur gaat beginnen?

Je kiest nou niet het makkelijkst-om-aan-te-komen spul zegmaar.