éénling? denk je dat echt of hoop je dat?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:55 schreef broer het volgende:
[..]
Je moet het juist wél bagatelliseren. Het gaat hier om een eenling, en die is het niet waard om je hele normen en waardenstelsel rondom rechtspraak overboord te gooien.
Hou dat gespuis bij je wil je?quote:
we meten dat via de nieuwe wet. en nogmaals jurisprudentie zal het uitwijzen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
0w come on!
als dat alles is moeten ze hem per direct vrijlaten want dit slaat natuurlijk nergens op.
die contacten met wapenleveranciers zullen niet al te dik zijn want hij is er blijkbaar niet in geslaagd een wapen te bemachtigen, een zelfmoord video heb ik ook alleen noem ik het zelf een gefilmd testament en ideeen om een vliegtuig uit de lucht te schieten zijn niet strafbaar ... hoe meet je dit eigenlijk?
wat hij zegt!quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:55 schreef broer het volgende:
[..]
Je moet het juist wél bagatelliseren. Het gaat hier om een eenling, en die is het niet waard om je hele normen en waardenstelsel rondom rechtspraak overboord te gooien.
We hebben het hier toch over een rechtszaak tegen één persoon, of niet?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:58 schreef zoalshetis het volgende:
éénling? denk je dat echt of hoop je dat?
die nieuwe wet meet wat voor ideeen je in je hoofd hebt?quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
we meten dat via de nieuwe wet. en nogmaals jurisprudentie zal het uitwijzen.
Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat hij zegt!
ik wil niet dat ons rechtsysteem in de prullenbak gesmeten wordt omwille van een paar amateurterroristen ... als ze hem echt hadden willen opsluiten dan hadden ze gewacht tot hij daadwerkelijk een verboden wapen in bezit had
quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:58 schreef popolon het volgende:
Hou dat gespuis bij je wil je?
quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:40 schreef broer het volgende:
Jeetje. Moet je er hier in hoofdletters bij typen dat je iets ironisch bedoelt?
Nou, da's bepaald geen bagattelisering aangezien er net iemand vrijgelaten is die 6 maanden opgesloten heeft gezeten in de VS omdat hij dezelfde naam had als een terrorist.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:51 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat je dan zou spreken over heel veel typfoutjes. niet de boel gaan baggetaliseren, dat staat een beetje suf op dit moment. zeker bij samir a en zijn gevolg.
maar dat is mijn naam niet. en ik heb ook geen idee hoe mijn achternaam ooit zover gekomen zou zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, da's bepaald geen bagattelisering aangezien er net iemand vrijgelaten is die 6 maanden opgesloten heeft gezeten in de VS omdat hij dezelfde naam had als een terrorist.
Ik ben blij dat jij er zo makkelijk over denkt, ben benieuwd hoe jij het zou zien als jouw naam de Menezes zou zijn.
feitelijk wel jaquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:03 schreef Vhiper het volgende:
Belachelijk! Er moeten dus echt weer eerst doden vallen voordat er wat gebeurt.![]()
er is wél bewezen dat hij intenties had om aanslagen te plegen (ivm plattegronden etc. etc. Hij kan niet gestraft worden omdat hij NOG!!! geen middelen (bommen etc.) had..quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:06 schreef Posdnous het volgende:
Wat moeten ze anders doen als er niets te bewijzen viel?
Omdat hij zijn werk deed en de wet uitvoerde?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:03 schreef Vhiper het volgende:
Ik mag hopen dat de betreffende rechter mede verantwoordelijk wordt gehouden zodra die gast z'n aanslag pleegt, want daar kan je gewoon op wachten.![]()
Blijkbaar niet, ik ben benieuwd wie er meer info heeft: jij met allerlei media-nieuws of een rechter met feitelijke informatie. Hm.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:05 schreef WinnarJ het volgende:
[..]
er is wél bewezen dat hij intenties had om aanslagen te plegen (ivm plattegronden etc. etc. Hij kan niet gestraft worden omdat hij NOG!!! geen middelen (bommen etc.) had..
Bovendien heb je ook nog eens een doodshoofd/schedel in je usericon, dus ik vind je nu wel heel verdacht wordenquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef sp3c het volgende:
plattegronden ... ik heb diezelfde plattegronden, wil niet zeggen dat ik die gebouwen wil opblazen
heb jij die platte gronden? hoezo eigenlijk? vanwege je werk? hobby? of ben je maar wat aan het rechtbreien wat eigenlijk al heel wat steken heeft laten vallen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef sp3c het volgende:
plattegronden ... ik heb diezelfde plattegronden, wil niet zeggen dat ik die gebouwen wil opblazen
wacht maar op de rechtzaken die komen gaan en een duidelijke jurisprudentie zal zijn voor de komende tijden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, ik ben benieuwd wie er meer info heeft: jij met allerlei media-nieuws of een rechter met feitelijke informatie. Hm.
Dat is toch compleet van de gekke?! Hoe moet je dat in vredesnaam uitleggen?!quote:
Dan maar weer hopen dat de AIVD niet een slechte dag heeft en meneer een keertje uit het oog verliestquote:maar eigenlijk ook weer niet, gewoon wachten tot hij klaar is voor zijn aanslag en dan oppakken want daar zul je wel wat explosieven voor nodig hebben
Een rechter is er om recht te spreken. Hij is geen sociaal werker ofzo.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:03 schreef Vhiper het volgende:
Belachelijk! Er moeten dus echt weer eerst doden vallen voordat er wat gebeurt.![]()
Ik mag hopen dat de betreffende rechter mede verantwoordelijk wordt gehouden zodra die gast z'n aanslag pleegt, want daar kan je gewoon op wachten.![]()
Okequote:Op vrijdag 18 november 2005 15:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wacht maar op de rechtzaken die komen gaan en een duidelijke jurisprudentie zal zijn voor de komende tijden.
none of your businessquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb jij die platte gronden? hoezo eigenlijk? vanwege je werk? hobby? of ben je maar wat aan het rechtbreien wat eigenlijk al heel wat steken heeft laten vallen?
oh ik dacht dat je de nieuwe feiten ook al meerekende in dit proces.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Oke. Ik kan niet in de toekomst kijken.
Ik heb het dan ook over alleen deze zaak.
"de aivd leest met u mee..."quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
none of your business
nee ik wilde de residentie en schiphol en nog wat objecten (kernreactor, stormvloedkering) e.d. nabouwen voor quake ... daar ben ik mee gestopt tot quake 3 open source was want daar kun je wat meer mee (volgens mij istie nu open source maar ik ben ff met andere dingen bezig)
Een rechter doet wel wat meer dan blindelings regeltjes volgen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Omdat hij zijn werk deed en de wet uitvoerde?.
uuuhm....kijk op nu.nl; het is BEWEZEN dat hij de intentie had om een aanslag te plegen...alleen dat is dus NIET strafbaar in Nederland (een gedachte/intentie)....quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, ik ben benieuwd wie er meer info heeft: jij met allerlei media-nieuws of een rechter met feitelijke informatie. Hm.
eenvoudig.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat is toch compleet van de gekke?! Hoe moet je dat in vredesnaam uitleggen?!![]()
ik noem het liever vertrouwenquote:[..]
Dan maar weer hopen dat de AIVD niet een slechte dag heeft en meneer een keertje uit het oog verliest![]()
stel je niet aan meneer zit al een stuk langer dan iemand die met een geprepareerde boodschappentas een winkel binnenlooptquote:Als je met een geprepareerde boodschappentas een winkel binnenloop, gooien ze je al achter slot en grendel, maar nee hoor, meneer moet eerst werkende explosieven in z'n bezit hebben, dat ie de rest al tot in details, inclusief afscheidsvideo, heeft gepland, doet er dan weer niet toe....![]()
Klopt. Mensen veroordelen zonder bewijs hoort daar echter niet bij.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een rechter doet wel wat meer dan blindelings regeltjes volgen.![]()
en dat is niet voor niks.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:13 schreef sp3c het volgende:
stel je niet aan meneer zit al een stuk langer dan iemand die met een geprepareerde boodschappentas een winkel binnenloopt
Stel ik dat?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:09 schreef Pool het volgende:
[..]
Een rechter is er om recht te spreken. Hij is geen sociaal werker ofzo.
hangt wel van de bewijslast en de aangenomen bewijslast af gelukkig in het nieuwe stelsel zal dit wel aangenomen worden. en fokking terecht lijkt me.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:13 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Klopt. Mensen veroordelen zonder bewijs hoort daar echter niet bij.
Als je het zelf al snapt, wat is er dan zo vreemd aan?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:12 schreef WinnarJ het volgende:
alleen dat is dus NIET strafbaar in Nederland
Wat bedoel je met bewijslast en aangenomen bewijslast?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hangt wel van de bewijslast en de aangenomen bewijslast af gelukkig in het nieuwe stelsel zal dit wel aangenomen worden. en fokking terecht lijkt me.
daar ben ik het wel mee eens want dat is natuurlijk gewoon belachelijk ... nu zitten die gasten er voor spek en bonen bijquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"de aivd leest met u mee..."![]()
helaas kunnen hun bevindingen bij het vorige proces nog niet meegenomen worden, wat hen een vleugellamme organistatie maakt. in de toekomst zal dit anders zijn.
Die 2e aanklacht kan hij dus ook fluitend naartoequote:Het hof is wel overtuigd dat hij terroristische intenties had. Maar Samir A. had daar nog geen middelen voor en vormde daarom nog geen bedreiging van betekenis
nee dat is een goeie zaak, dat zei ik al maar met de huidge bewijslast kun je hem niet veroordelenquote:
Zolang meneer geen werkende bommetjes heeft, wordt hij ook niet meer als een potentiële zelfmoordterrorist, dus hoef je 'm niet vast te zetten. En mensen zeggen wel vaker dingen die ze nooit waar zullen maken.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:14 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Stel ik dat?
Die rechter laat een overduidelijke potentiele zelfmoordterrorist vrij omdat meneer nog geen werkende bommetjes heeft, kom nou zeg![]()
m.a.w. er moeten dus eerst doden vallen. Het failliet van de huidige rechtspraak is wat betreft terrorisme hiermee dus wel aangetoond.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
eenvoudig.
hij heeft nog nix gedaan dus istie nog niet schuldig
Vind je het erg dat ik er weinig vertrouwen in heb? Ze hebben hem nou al 2x gepakt en hij krijgt nu zijn 3e herkansing.quote:ik noem het liever vertrouwen
Een terroristische aanslag tot in detail plannen is dan ook een stukje ernstiger dan wat spullen uit een winkel jatten, maar ondertussen mag meneer het voor de 3e keer proberen.quote:stel je niet aan meneer zit al een stuk langer dan iemand die met een geprepareerde boodschappentas een winkel binnenloopt
ik zeg toch niet dat ik niet het snap. Ik zeg alleen dat ik het vreemd en SUPER DOM vind dat zoiets niet strafbaar is....alle intenties zijn er....dan vind ik dat je iemand die intenties heeft om terroristische aanslagen te plegen ook mag vastzettenquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als je het zelf al snapt, wat is er dan zo vreemd aan?
Hoeveel mensen ken jij die een zelfmoordaanslag tot in detail hebben gepland, een afscheidsvideo al hebben opgenomen en alleen de bommetjes nog ontbreken, die vervolgens niet aan die bommetjes komen en uitvoeren wat ze al maanden hebben gepland?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zolang meneer geen werkende bommetjes heeft, wordt hij ook niet meer als een potentiële zelfmoordterrorist, dus hoef je 'm niet vast te zetten. En mensen zeggen wel vaker dingen die ze nooit waar zullen maken.
Nee, wat is aangetoond is dat de wet inadequaat was, die is gewijzigd inmiddels.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:18 schreef Vhiper het volgende:
m.a.w. er moeten dus eerst doden vallen. Het failliet van de huidige rechtspraak is wat betreft terrorisme hiermee dus wel aangetoond.
Dit is het hoger beroep voor de eerste maal, hij zit in voorarrest voor de tweede zaak en wordt niet vrijgelaten, geen herkansing dus en als ik het even grof mag zeggen, dit hoger beroep was een totale verspilling van belastinggeld.quote:Vind je het erg dat ik er weinig vertrouwen in heb? Ze hebben hem nou al 2x gepakt en hij krijgt nu zijn 3e herkansing.
Nee, zie boven.quote:Een terroristische aanslag tot in detail plannen is dan ook een stukje ernstiger dan wat spullen uit een winkel jatten, maar ondertussen mag meneer het voor de 3e keer proberen.
Niemand,quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hoeveel mensen ken jij die een zelfmoordaanslag tot in detail hebben gepland, een afscheidsvideo al hebben opgenomen en alleen de bommetjes nog ontbreken, die vervolgens niet aan die bommetjes komen en uitvoeren wat ze al maanden hebben gepland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |