quote:Het vogelpestvirus verspreidt zich veel verder in het lichaam van katten dan alleen in de ademhalingsorganen of het spijsverteringskanaal. Dat is gebleken uit onderzoek van de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
Eerder was al duidelijk geworden dat katten en katachtigen zelf besmet kunnen raken en het virus kunnen verspreiden.
Bij het Rotterdamse onderzoek werden katten met het Aziatische vogelpestvirus besmet via de luchtwegen, door het eten van besmet kuikenvlees en via kat-kat-contact. Uit het onderzoek bleek dat in alle gevallen de ziekte kon worden overgedragen.
Bij de zieke katten waren niet alleen de ademhalingsorganen aangetast, maar ook in hersenen, lever, nieren, hart en lymfeklieren werd het virus gevonden. Dat de ziekte zich bij katten zo gedraagt, geeft ook aanwijzingen over het verloop van een besmetting bij de mens.
quote:BEIJING, Jan 18 (Reuters) - A Chinese woman in southwest China has died from bird flu, the Health Ministry said on Wednesday on its Web site (www.moh.gov.cn).
This would be the sixth human death from bird flu in China since late last year. The 35-year-old woman surnamed Wei died in Sichuan province on Jan. 11, the ministry said.
The World Health Organisation was not immediately available for comment.
quote:Nature 439, 248-249 (19 January 2006) | doi:10.1038/439248a
Alarms ring over bird flu mutations
Declan Butler
Turkish virus shows increased affinity for humans.
Scientists studying virus samples from the human outbreak of avian flu in Turkey have identified three mutations in the virus's sequence. They say that at least two of these look likely to make the virus better adapted to humans.
[...]
The polymerase mutation is one of the ten genetic changes that gave rise to the 1918 pandemic flu virus. Like the 223-haemoagglutinin mutation, it signals adaptation to humans, says Alan Hay, director of a WHO influenza laboratory at the NIMR.
[...]
Mss gewoon interesse ?quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:32 schreef Handschoen het volgende:
obsessie?
Vroeger of later komt er inderdaad die gevreesde mutatie ... maar de kans dat deze de bevolking van europa werkelijk 'decimeert' is vrij miniem....quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:53 schreef Reza-impreza het volgende:
Ik vrees dat de H5N1 zich zal muteren , zodat deze van mens tot mens zal 'overspringen'
Dan zal onze europese bevolking behoorlijk uitgedund worden, je zou bijna denken dat dit een
soort uitgedacht plan is van kwaadwillende mensen ( Of kijk ik echt teveel films?)
quote:[...]
The explosion of cases in 2006 suggests more human cases will soon be reported. Moreover, the widespread distribution of these outbreaks indicates the lack of OIE reports of H5N1 in Turkey’s neighboring countries is not due to a lack of H5N1 in Turkey’s neighboring countries.
[...]
The lack of reports from these countries highlights serious surveillance or reporting flaws. The repeated denials of H5N1 in dying poultry lack credibility and increase the likelihood that H5N1 will become endemic in the region.
Hte gaat er natuurlijk om, dat wanneer er een dergelijk virus zo muteert dat het zich bv kan verspreiden via mens op mens en via de lucht. de slachtoffers niet te vergelijken zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:20 schreef Netel het volgende:
Hoeveel mensen zijn er dit jaar al gestorven aan 'gewone' griep, malaria of bijv. .. noem eens wat.. de gevolgen van aids? Hoeveel dodelijke fietsongelukken in Noord-west Europa? Hoeveel babies stierven mondiaal aan complicaties na een inenting tegen een andere vreselijk ziekte? Hoeveel mensen stierven van honger, verdwaalde kogels, vergeten mijnen, loslopende bijtgrage honden.
Kortom.. ik begrijp dit topic niet zo goed. De cijfers zijn voor mij niet zo indrukwekkend. Als je iemand kent die dood gaat, dan is die doodsoorzaak altijd belangrijk, en wil je daar altijd wat aan doen. Maar... er zijn nog zoveel meer zaken waar mensen (onnodig? ) aan sterven.
Ik krijg van die visioenen van de amerikaanse media die de mensen ook altijd maar BANG houden. Bang voor killerbees, voor slangen, tornado's, zwarte criminelen.. waarom?
![]()
oke.. maar dan nog.. Zo werden we ook bang gemaakt over Aids, dat was ook te nieuwe Zwarte Dood. Ik geloof dat er toen geruchten waren dat ook de helft van de bevolking eraan zou sterven. Nou is dat ook wel zo in delen van Afrika. (Maar blijkbaar hoeven wij ons daar niet meer druk over te maken). Oke oke.. er is een nieuw virus, en er zullen veel mensen aan gaan sterven. Goed.. de kans dat ik straks onder een auto loop is nog altijd groter dan dat ik zelf aan die griep zal sterven vermoed ik, en toch trotseer ik dadelijk dapper alle statistieken en ga mijn hond uitlaten en ikquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:47 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Hte gaat er natuurlijk om, dat wanneer er een dergelijk virus zo muteert dat het zich bv kan verspreiden via mens op mens en via de lucht. de slachtoffers niet te vergelijken zijn.
denk aan de pest in de middeleeuwen.
Aids is reguleerbaarquote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:11 schreef Netel het volgende:
[..]
oke.. maar dan nog.. Zo werden we ook bang gemaakt over Aids, dat was ook te nieuwe Zwarte Dood. Ik geloof dat er toen geruchten waren dat ook de helft van de bevolking eraan zou sterven. Nou is dat ook wel zo in delen van Afrika. (Maar blijkbaar hoeven wij ons daar niet meer druk over te maken). Oke oke.. er is een nieuw virus, en er zullen veel mensen aan gaan sterven. Goed.. de kans dat ik straks onder een auto loop is nog altijd groter dan dat ik zelf aan die griep zal sterven vermoed ik, en toch trotseer ik dadelijk dapper alle statistieken en ga mijn hond uitlaten en ikgrijnzend verder.
Ik zal me er verder wel buiten laten en de angst aan UncleScorp laten.
![]()
nu welquote:
Yep, en daarmee dus niet de nieuwe Zwarte Dood geworden.quote:
quote:[...]
The failure to include the relationships in the WHO updates was not an oversight. WHO officials had issued statement early in the outbreak indicating two large families had symptoms and were being investigated, However, when the relatives died or were confirmed to be H5N1 positive WHO did not include information about the H5N1 confirmed or suspected relatives.
This deliberate obfuscation of relevant information is cause for concern. The 9 discharged patients have not been retested to show that they indeed were H5N1 positive. Moreover, WHO uses false negatives to exclude patients in clusters that demonstrate human-to-human transmission. The data manipulation is now extending into the new guidelines which stretch out incubation to further obscure obvious human-to-human transmission. The early dismissal of the fatality in Iraq with clear bird flu symptoms suggest the credibility of WHO has reached a new low.
[...]
hmm, aziatische griep eind vijftiger en HongKong-giep eind 60'er jaren waren eerdere mutaties van het vogelvriepvirus en nu weer ...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:39 schreef Wombcat het volgende:
Belangrijk kenmerk van de Zwarte Dood is bv. dat die ook regelmatig weer de kop opstak in een gemuteerde variant. Dat is uitgebleven bij die Spaanse griep.
Wat is de relevantie van dat artikel ...quote:Op zondag 22 januari 2006 03:31 schreef mwuhaha het volgende:
http://www.recombinomics.(...)Cousins_H2H2H2H.html
Kocyigit and Ozman H5N1 Victims Are Cousins
Recombinomics Commentary
January 20, 2006
[..]
Owww ... de-ver-van-mijn-bed-show ... laat de anderen maar creperenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:11 schreef Netel het volgende:
oke.. maar dan nog.. Zo werden we ook bang gemaakt over Aids, dat was ook te nieuwe Zwarte Dood. Ik geloof dat er toen geruchten waren dat ook de helft van de bevolking eraan zou sterven. Nou is dat ook wel zo in delen van Afrika. (Maar blijkbaar hoeven wij ons daar niet meer druk over te maken). Oke oke.. er is een nieuw virus, en er zullen veel mensen aan gaan sterven. Goed.. de kans dat ik straks onder een auto loop is nog altijd groter dan dat ik zelf aan die griep zal sterven vermoed ik, en toch trotseer ik dadelijk dapper alle statistieken en ga mijn hond uitlaten en ikgrijnzend verder.
Tuurlijk ... ga jij maar bij mama op schoot zitten ...quote:Ik zal me er verder wel buiten laten en de angst aan UncleScorp laten.
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |