abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33035622
11/12 Nieuwe haard van vogelgriep ontdekt in Roemenië

Zondag is vermoedelijk een nieuwe vogelgriephaard ontdekt in Padina, in het departement Buzau (oosten van Roemenië). Vier eenden en een kip bleken besmet met het H5-virus, zo meldde een medewerker van het Roemeense agentschap voor de gezondheid van dieren, Gabriel Predoi. "Als de resultaten van de voorlopige tests bevestigd worden, zal Padina de eerste haard van het vogelgriepvirus in het departement Buzau zijn", verklaarde Predoi.

In afwachting van de resultaten van die tests, is het dorp in quarantaine geplaatst en is er al veel pluimvee gedood. Het dorp Padina ligt dicht bij het departement Braila, waar tot nog toe vijf vogelgriephaarden zijn ontdekt door de lokale autoriteiten. Er zijn ook al een tiental vogelgriepgevallen vastgesteld in de Danube-delta (zuidoosten), die gelegen is aan één van de belangrijkste migratieroutes van trekvogels, die vooral uit Centraal-Azië komen.

Volgens de minister van Landbouw, Gheorghe Flutur, zijn tot nu toe zowat 53.000 stuks pluimvee opgeofferd in Roemenië sinds de ontdekking van het eerste geval van vogelgriep, op 7 oktober.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_148582.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_33035630
12/12 Man overleden aan vogelgriep in Indonesië

Analyses die de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) uitvoerde, bevestigen dat de vogelgriep aan de basis ligt van het overlijden van Supari, vorige maand in Indonesië. Daarmee komt het dodental dat te wijten is aan de besmettelijke ziekte in dat land op negen.

Dat deelde het ministerie van Volksgezondheid dinsdag mee. "De WHO heeft de resultaten bevestigd. We hebben voortaan negen bevestigde overlijdens die te wijten zijn aan de vogelgriep", gaf minister van Volksgezondheid Siti Fadillah Supari te kennen aan het persagentschap AFP. Het 35-jarige slachtoffer overleed op 9 november laatstleden in een ziekenhuis ten noorden van Jakarta.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_148909.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_33064292
14/12 Vogelgriep velt opnieuw Indonesiër

Een 39-jarige Indonesiër met symptomen van vogelgriep is dinsdag overleden in een ziekenhuis in Jakarta. Het resultaat van de voorafgaande tests die ter plaatse werden afgenomen, zullen donderdag of vrijdag gekend zijn en worden vervolgens door de laboratoria van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in Hongkong gecontroleerd. Indonesië bevestigde dinsdag het negende overlijden in het land ten gevolge van het H5N1-virus. Het slachtoffer, een 35-jarige man, overleed op 19 november in een privé-kliniek ten noorden van Jakarta.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_150174.html
pi_33076434
Hoeveel Tamiflu/Relenza kuren heb je in voorraad, UncleScorp?
pi_33125339
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:32 schreef mwuhaha het volgende:
Hoeveel Tamiflu/Relenza kuren heb je in voorraad, UncleScorp?
0,0 dude
Het is niet omdat ik deze nieuwsberichten post dat ik mezelf opsluit met Tamiflu hoor
pi_33125355
16/12 Opnieuw Chinees besmet met dodelijke vogelgriep

In China is een zesde persoon besmet met het dodelijke vogelgriepvirus, bevestigt het Chinese ministerie van Volksgezondheid. Er is ook sprake van een nieuwe uitbraak van het virus onder gevogelte.

Dodelijk virus
Het zesde geval van menselijke vogelgriep in China is vastgesteld bij een 35-jarige man uit het oosten van China. De man kreeg op 4 december last van koorts en ademhalingsproblemen. Uit nader onderzoek blijkt nu dat de man besmet is met het H5N1-virus, de variant van vogelgriep die ook gevaarlijk is voor de mens.

Preventieve slachtingen
In de regio waar de patiënt leeft, is ook een nieuwe uitbraak van
het virus onder het gevogelte geregistreerd. Zo kwamen meer dan 1.600 eenden van een plaatselijke boer om het leven. In de omgeving van de nieuwe haard werden preventief 15.000 vogels afgemaakt. In november werd in China een vijfde geval van vogelgriep bij de mens geregistreerd, maar die patiënt is inmiddels hersteld en heeft het ziekenhuis vorige week mogen verlaten.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_150865.html
pi_33129880
16/12 Vogelgriep muteert naar gevaarlijkere vorm

Vogelgriep is nog niet overdraagbaar van mens op mens, maar kleine veranderingen in het virus hebben de wereld wel dichter bij een pandemie gebracht. Dat heeft de VN-coördinator voor Vogelgriep gezegd.

"Er zijn subtiele veranderingen in de genetische samenstelling van H5N1 (de dodelijke variant van het virus), die aantonen dat er mutaties plaatsvinden die de kans groter maken dat het virus van mens op mens overdraagbaar wordt", zei David Nabarro.

Nabarro waarschuwde in de Cambodjaanse hoofdstad Phnom Penh voor zelfgenoegzaamheid. "Het is heel waarschijnlijk dat H5N1 kan muteren. Het feit dat het enkele jaren in beslag neemt, moet je niet laten geloven dat we het ergste achter de rug hebben."

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_150914.html
pi_33212951
19/12 Vogelgriep eist nieuwe dode

De vogelgriep heeft een nieuw slachtoffer geëist in Indonesië. Het gaat om een achtjarige jongen die vorige week in een ziekenhuis in Jakarta overleed. Bij laboratoriumonderzoek in is gebleken dat hij besmet was met de virusvariant H5N1.

Negende Indonesische dode
De tests moeten nog worden bevestigd door onderzoek in een laboratorium in Hongkong, dat verbonden is aan de Wereldgezondheidsorganisatie WHO.

In Indonesië zijn negen mensen overleden aan vogelgriep. Vijf andere patiënten hebben de ziekte overleefd. Indonesië is nog in afwachting van de uitslag van het onderzoek van materiaal van een 39-jarige man die vorige week overleed.

Haast geboden
De Verenigde Naties hebben er bij de Indonesische regering op aangedrongen stappen te ondernemen om de ziekte een halt toe te roepen. De VN-coördinator voor vogelgriep, David Nabarro, zei na een ontmoeting met Indonesische ambtenaren in Jakarta dat haast geboden is.

"Handel alsof er morgen een pandemie begint. Denk niet dat we nog wel wat kunnen wachten en denken dat het pas over een half jaar of een jaar begint. Als het begint, is het te laat om je voor te bereiden."

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_151537.html
  woensdag 21 december 2005 @ 13:24:32 #34
128493 Slicky
Dé Gangster Nigger
pi_33272420
Denk je dat dit veel mensen boeit?
You wanna smoke one with the ol' boy Slicky?
The stickiest of the icky.
pi_33272558
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:24 schreef Slicky het volgende:
Denk je dat dit veel mensen boeit?
Blijkbaar jou toch

Je komt terug én post ... wat kan ik nog meer wensen ?
  woensdag 21 december 2005 @ 13:36:15 #36
128493 Slicky
Dé Gangster Nigger
pi_33272819
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Blijkbaar jou toch

Je komt terug én post ... wat kan ik nog meer wensen ?
D8 al dat je dat ging zegge

wou ff kijke of je de hele boel nog aan t vol posten was met 2 reacties van andere oofzo
  woensdag 21 december 2005 @ 14:26:11 #37
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33274079
Go UncleScorp
Laat ze maar lachen
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  woensdag 21 december 2005 @ 14:28:45 #38
128493 Slicky
Dé Gangster Nigger
pi_33274142
ik kom niet meer bij
  woensdag 21 december 2005 @ 14:54:09 #39
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33274993
quote:
Op zondag 4 december 2005 09:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Beetje late reactie op het vorige topic:
#1-5 4 niet nader genoemde microbiologen. Erg belangrijk zullen ze niet geweest zijn, als hun namen niet het vermelden waard zijn. Bovendien, aan de russische grens bij de Zwarte Zee. Da's dus het gebied bij Tsjetsjenië, waar al jaren flink geknokt wordt.

#6 Iemand die in het ziekenhuis sterft. Er wordt neit gezegd waaraan, dus om dat nu een mysterieuse dood te noemen...

#7-9 Nog een vliegtuigongeval. Shocking, alsof er nooit vliegtuigen neerstorten. Geen gegevens van de aard van de crash, het soort vliegtuig.

#10 Moord. Ah, da's dan de eerste met mogelijk een mysterieus kantje. Aan de andere kant, geen motief of achtergrond genoemd. Misschien had de man wel een overspelige relatie of zo. Maar zou een mysterieuse moord kunnen zijn.

#11 Dood door gas in een lab. Da's wel potentieel vreemd. Aan de andere kant waar gewerkt wordt met dergelijke zaken, kan ook iets mis gaan.

#12 Een verdwijning is wel vreemd. Maar ook dat komt vaker voor dat mensen verdwijnen. Op zichzelf bewijst het nog niets.

#13 Iemand van 64 die dood in de buurt van zijn woning gevonden wordt. [cynisch]Dat komt normaal gesproken natuurlijk nooit voor[/cynisch]. Kan dus heel goed natuurlijke oorzaken hebben.

#14-16 Moorden in Moskou. Op zichzelf wel vreemd. Aan de andere kant schijnt Rusland niet het meest veilige land meer te zijn. En de betrokkenen waren mogelijk welgesteld (niet onaannemelijk iig) en dan een aantrekkelijke kandidaat voor een roofmoord.

#17 Iemand die overlijdt op 40-jarige leeftijd. Geen verdere details, dan zie ik het vreemd nog niet.

#18 Moord en zelfmoord van twee biologen. Crime Passioneel denk ik dan. (Het vreemde in deze zaak is dat het wordt opgevoerd als mysterieus, wordt er vanuit gegaan dat degenen die al die microbiologen door wil hebben er voor kan zorgen dat ze elkaar kunnen uitmoorden?)

#19 Verkeersongeval. niets vreemd aan.

#20 Nog iemand van 63 die overlijdt.

#21 Een student die overlijdt nadat hij na een overval wordt geraakt door een auto. Da's wel vreemd, maar heeft niets met een samenzwering te maken. Bovendien is het nog maar zeer de vraag of dit een sleutelfiguur is. (Moeten alle studenten medicijnen zich nu bedreigd voelen).

#22 Plotseling overlijden tijdens les. Doodsoorzaak niet meteen bekend. Nu misschien wel?

#23 Slashed his own wrists. Zelfmoord?

#24-25 verkeersongevallen.

#26 Iemand van 74 die bij een longtransplantatie overlijdt. Erg bijzonder

#27 Iemand van 62 die overlijdt aan een hartstilstand. Goh, da's precies wat mijn vader is overkomen 8 jaar geleden.

#28 verkeersongeval

#29 Een onbekende arts die overlijdt na in aanraking te komen met Ebola in een lab. Typisch geval van arbeidsongeval lijkt me zo op 't eerst.

#30 Moordzaak. Ha, weer een mysterieuse, hadden we al een tijdje niet meer gezien.

#31 Moord na een 'alleged robbery'. Hoe weten ze zo zeker dat het 'alleged' is? Maar moord is wel niet echt normaal.

#32 lijkt verdacht veel op 29. Eigenlijk vermoed ik een typefout waardoor hetzelfde geval twee keer in de lijst komt (zelfde lab, zelfde doodsoorzaak, 20 dagen uit elkaar, wel ander geslacht trouwens dus dat pleit tegen typefout).

#33 Hartstilstand. Leeftijd wordt niet genoemd.

#34 Dood in kantoor gevonden. Geen doodsoorzaak gemeld.

#35 Vliegtuigongeval, was zelf de piloot van het eenmotorig toestel. Pas als je de oorzaak van de crash weet is dit mogelijk mysterieus.

#36 Iemand van 67, geen doodsoorzaak vermeld.

#37 Dood in Irak, na marteling. Tjee, ondenkbaar.

#38 Iemand die sterft aan Pneunomia (wat is dat?), maar er wordt suggestief gesteld dat hij aan dergelijke symptomen leed, zonder te vermelden of ook inderdaad gebleken is dat hij het niet had.

#39 Dood door ophanging. Zelfmoord?

#40 Nog een dode in Irak.

#41 Auto-explosie. Dat is wel vreemd ja.

#42 Zonder leeftijd en doodsoorzaak.

#43 Weer een dode in Irak

#44-45 Crash in sneeuw. Niet gemeld wat voor crahs, zal wel auto zijn vermoed. Erg vreemd ja, dat je crash in de sneeuw

#46 72, doodgestoken. Op zich wel vreemd.

Dus als je de lijst nagaat, zijn de meeste overlijdensgevallen helemaal niet vreemd, en hou je er een stuk of 8 (heb ze even niet nageteld) over die wel een wat aparte doodsoorzaak hebben, zoals moord. Maar ook dat is niet onmogelijk. Dus om hier nu conclusies uit te gaan trekken slaat nergens op en is ook statistisch niet verantwoord.
Met deze manier van beredeneren kan je zelf de grootste seriemoordenaar vrijpleiten.
Natuurlijk moet je eerst naar de logische verklaringen zoeken, maar als het totaal plaatje niet meer logisch is, hou je uiteindelijk alleen maar jezelf voor de gek als je deze beredenatie vorm blijft hanteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door soulsurvivor op 21-12-2005 15:38:30 ]
gelijk
pi_33276204
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:36 schreef Slicky het volgende:
D8 al dat je dat ging zegge
wou ff kijke of je de hele boel nog aan t vol posten was met 2 reacties van andere oofzo
Ik beschouw dit eerder als een puur informatief topic
Eigenlijk zijn reacties niet gewenst
Dat verpest mijn layout

donderdag 22 december 2005 @ 08:35:48 #41
128493 Slicky
Dé Gangster Nigger
pi_33299391
is goed man, succes
pi_33299448
Hé bedankt hé zeg

22/12 Twee nieuwe gevallen van resistentie tegen Tamiflu

Bij twee patiënten in Vietnam is een variant van het vogelgriepvirus H5N1 vastgesteld die resistent is tegen het griepmedicijn Tamiflu. Beide patiënten zijn overleden. Dat melden onderzoekers in het New England Journal of Medicine.

Eind oktober werd in het tijdschrift Nature al melding gemaakt van een resistente variant van het virustype H5N1. Het ging toen om een Vietnamees meisje. Zij overleefde de ziekte.

De menselijke vorm van vogelgriep van het type H5N1 vormt een tot dusver ongekend risico op een pandemie onder mensen. Het aanleggen van voorraden Tamiflu is een belangrijk element in de voorbereiding op een dergelijke pandemie. De gevallen van resistentie tegen Tamiflu zijn ook zeldzaam, maar de waarnemingen hebben consequenties voor de behandeling van vogelgriep. Tamiflu moet binnen de 48 uur na de eerste symptomen worden toegediend om effectief te zijn.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_152768.html
pi_33299611
quote:
Op woensdag 21 december 2005 14:54 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Met deze manier van beredeneren kan je zelf de grootste seriemoordenaar vrijpleiten.
Natuurlijk moet je eerst naar de logische verklaringen zoeken, maar als het totaal plaatje niet meer logisch is, hou je uiteindelijk alleen maar jezelf voor de gek als je deze beredenatie vorm blijft hanteren.
En met jullie manier van redeneren kun je met 100 willekeurige sterfgevallen een patroon samenstellen en een seriemoordenaar aanhouden.
Alleen op basis van een patroon kun je geen totaalplaatje meer zien. Jullie gaan bij voorbaat uit van een totaalplaatje en redeneren daarnaartoe.
pi_33299652
Soulsurvivor, ik heb jouw vraag beantwoord over waarom ik hier post (in een ander topic), wil je eens in dit topic posten hoe jij tegen de samenzweringen kijkt en hoe dat je leven beïnvloedt.
pi_33299982
quote:
Op donderdag 22 december 2005 08:56 schreef Wombcat het volgende:
En met jullie manier van redeneren kun je met 100 willekeurige sterfgevallen een patroon samenstellen en een seriemoordenaar aanhouden.
Alleen op basis van een patroon kun je geen totaalplaatje meer zien. Jullie gaan bij voorbaat uit van een totaalplaatje en redeneren daarnaartoe.
911 ... 2 vliegtuigen boren zich in de wtc's ... mja, op zich best wel merkwaardig dat het er 2 zijn
911 ... een vliegtuig stort neer op het pentagon ... er gebeuren tegenwoordig zoveel vliegtuigcrashes, mss dat het pentagon deze iets specialer maakt ...
911 ... een ander vliegtuig stort onderweg neer ... zie hierboven ... gebeurt gewoon regelmatig
911 ... er storten een paar gebouwen in ... tja er was een brand , wat had je dan verwacht ?

Wat maakt iedereen toch zo'n drukte om die ene dag 911
pi_33300070
22/12 WHO bevestigt vogelgriepgevallen Indonesië

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft bevestigd dat twee mensen die onlangs overleden in Indonesië, zijn bezweken aan vogelgriep. Daardoor is het aantal officieel bevestigde sterfgevallen door vogelgriep in de archipel op elf gekomen, meldden de autoriteiten donderdag.

Het gaat om een 39-jarige man die op 13 december overleed en om een 8-jarige jongen die twee dagen later stierf. Beiden kwamen uit Jakarta. Onderzoek in Indonesië had in beide gevallen al aangetoond dat vogelgriep de doodsoorzaak was, maar de WHO bevestigt sterfgevallen pas als dat ook in haar eigen laboratorium in Hongkong is vastgesteld.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_152820.html
  donderdag 22 december 2005 @ 11:08:29 #47
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33302423
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

911 ... 2 vliegtuigen boren zich in de wtc's ... mja, op zich best wel merkwaardig dat het er 2 zijn
911 ... een vliegtuig stort neer op het pentagon ... er gebeuren tegenwoordig zoveel vliegtuigcrashes, mss dat het pentagon deze iets specialer maakt ...
911 ... een ander vliegtuig stort onderweg neer ... zie hierboven ... gebeurt gewoon regelmatig
911 ... er storten een paar gebouwen in ... tja er was een brand , wat had je dan verwacht ?

you made my point.
gelijk
pi_33302695
pi_33400677
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ja, da's inderdaad precies hetzelfde.

Volgens jouw redenering moet je nu alle vliegtuigcrashes linken aan 9/11 (of de veroorzakers daarvan). Want dat doe je ook met dode biologen (aan een epidemie dan in dat geval).
pi_33713332
FF update:

ANKARA, Turkey (AP) -- A 14-year-old farm boy who died after developing pneumonia-like symptoms had tested positive for bird flu, Turkey's health minister said Wednesday.

Three other members of his family also tested positive and are hospitalized, Health Minister Recep Akdag said.

Volledig artikel: http://www.cnn.com/2006/HEALTH/01/04/turkey.birdflu.ap/index.html
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')