abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35324464
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:11 schreef Knakker het volgende:
Nee, ticket wordt niet betaald maar dat vind ik geen probleem.
hey knakker, weet je al meer?

Ik heb op dit moment de laatste hand gelegd aan mijn AIESEC sollicitatie, hopen dat ik er door kom.
Life sucks
pi_35329481
costa-rica!!!!!!!!
dat raad ik je zeker aan..
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:54:34 #103
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35333045
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 15:32 schreef Davito het volgende:
costa-rica!!!!!!!!
dat raad ik je zeker aan..
Leuk, ligt alleen niet in Zuid-Amerika...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_35334541
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:54 schreef Hik het volgende:

[..]

nee in Midden/Centraal-Amerika
maar toch een mooi land , aardige mensen, politiek en economisch 1 van de stabielste landen van Latijns-Amerika
pi_35344891
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:54 schreef Hik het volgende:

[..]

centraal Amerika mag ook
Life sucks
pi_35344898
moet alleen wel goedkoop zijn
Life sucks
pi_35350279
Heb zelf ook een half jaar in Costa Rica gezeten, ontzettend naar mn zin gehad. Ben nu weer 3 weken terug en mis het toch wel. Wat je in Costa Rica kunt vinden? Hangt ervan af waar je zit, zit in je in San Jose dan zul je weinig van een cultuurschok merken. Duik je het land in kun je ook heus wel afgelegen plekjes tegenkomen. Voor mensen die bekend zijn met het land; ik heb 4 maanden in Puerto Viejo de Limón gezeten, en de laatste tijd in San Jose uitgezeten. Pto Viejo.. Geweldig :-)

Nu maak ik verder 'ff' mn studie af en ben ik van plan om me daarna in Buenos Aires te vestigen. Voor onbepaalde tijd, misschien kom ik ooit terug, misschien niet. Als Buenos Aires me niet bevalt ga ik misschien wel weer ergens anders heen. Feit is gewoon dat Centraal/Zuid-Amerika mijn hart gestolen heeft

Eigenlijk zou ik ook Brazilie wel inwillen, maar spreek dus helaaas geen Portugees.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:43:13 #108
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_35350427
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:40 schreef d.n3rd het volgende:
(..)
Feit is gewoon dat Centraal/Zuid-Amerika mijn hart gestolen heeft
(..)
welkom in de groep !
zonnig Brasil
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:11:05 #109
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35357633
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 23:43 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

welkom in de groep !
Wie zijn dat? Jij, ik en diego?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 22 februari 2006 @ 14:43:55 #110
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_35365774
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:11 schreef Hik het volgende:

[..]

Wie zijn dat? Jij, ik en diego?
zoiets ja, maar dan ietwat anders
zonnig Brasil
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:39:21 #111
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35460588
Ik zou Guatemala kiezen, maar daar heb ik een zwak voor.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_35462511
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:39 schreef La_Guiri het volgende:
Ik zou Guatemala kiezen, maar daar heb ik een zwak voor.
por que?
Life sucks
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:48:15 #113
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_35463389
Hele, hele mooie natuur. Hooglanden, warmwaterbronnen, vulkanen, meren, kleurrijke markten, maya tempels, jungle etc.

Hele lieve mensen, een grote, kleurrijke indígena cultuur. Etc, etc,etc.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_35465957
weer een beetje te doen?
Life sucks
pi_36433247
Nadat voor een 3e keer een AIESEC stage in Z-A op het laatste moment is afgeblazen heb ik mijn hoop op AIESEC maar laten vallen. Maar dat betekent niet dat ik op mn luie reet ga zitten!

Ik ben van plan een aantal maanden - of misschien ook wel een jaar ofzo, ik heb alle tijd - het (zuid-)westerlijke deel van Zuid-Amerika te gaan bezoeken: Ecuador, Peru, Bolivia, Paraguay, Chili, Argentinië en Uruguay. Ik wil wat reizen en (vrijwilligers)werk gaan combineren, voorafgegaan aan een intensieve taalcursus van een maand.

Ik heb wat (vage) kennissen in Buenos Aires zitten en in die stad wil ik dólgraag een wat langere tijd doorbrengen; heb er enorm goede verhalen over gehoord van heel veel verschillende mensen. Echter gezien het internationale karakter van de stad en het feit dat ik er al een aantal mensen ken, heb ik zo'n vermoeden dat als ik daar mijn trip ga starten ik weinig Spaans leer en er misschien wel niet eens meer weg kom; ik zou dus liever mijn trip daar eindigen.

Nu zijn de bovengenoemde landen er nogal wat... ik wil jullie niet alles voor laten kauwen en zoveel mogelijk zelf uitzoeken, maar toch wat vragen / suggesties :
- Is dit misschien teveel hooi op de vork?
- Zijn bepaalde streken/landen gewoon echt niet de moeite waard?
- Hoeveel weken zou ik per land uit moeten trekken om een leuk beeld ervan te krijgen?
- Ik weet ruwweg het verschil tussen Argentijns Spaans en (bijv) Peruaans Spaans. Maar hoe onverstaanbaar ben ik in Ecuador als ik zou besluiten in Argentinië Spaans te gaan leren?
pi_36446357
Kleine addendum... heb nog wat ingelezen. Volgens mij is route-technisch het volgende het meest logisch:

Starten in Quito, Ecuador, en daar een cursus volgen van een week of 4. Vervolgens Peru, Bolivia, noorden van Argentinie, Chili, Zuid-Argentinie weer binnenkomen en dan richting het noorden naar BsAs.

Klinkt dit logisch?
pi_36547595
Er is behoorlijk wat verschil tussen het Spaans dat in de verschillende landen wordt gesproken. Een Argentijn spreekt toch heel anders dan 'n Peruaan. Desondanks kun je met het Spaans wat je tijdens je reis leert overal wel uit de voeten.

Bij verschillen moet je vooral denken aan typische woorden en of een andere uitspraak van bepaalde woorden. Niet echt onoverkomelijk dus.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36551571
ik heb nu mijn zinnen gezet op colombia.

hopen dat ik word aangenomen voor zo'n project
Life sucks
pi_36552021
Waar ergens in Colombia?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36552214
Bucaramanga heb ik een sollicitatie lopen
Life sucks
pi_36567730
Succes
  dinsdag 4 april 2006 @ 18:09:39 #122
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_36647333
Leuk topic. Ik ga namelijk aan het einde van het jaar (hoogstwaarschijnlijk) weer naar Chili. En ik zit er over te denken om er nog enkele landen aan vast te plakken, dus ik lees lekker mee
  woensdag 5 april 2006 @ 08:04:18 #123
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36663727
Zuid-Amerika topics zijn altijd leuk om te lezen ja.
pi_36681315
Ik ga in juli 3,5 week naar Chili. Me meisje is chileens, maar dit is wel de eerste keer dat ik ga. Kan niet wachten!!

[ Bericht 0% gewijzigd door MirageF1 op 05-04-2006 17:38:00 (typfout) ]
  vrijdag 7 april 2006 @ 09:25:49 #125
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_36730444
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 02:28 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Bolivia is veel cocaine
Wat zijn we weer stereotyperend! In Bolivia is veel Coca, wat echter helemaal niet hetzelfde is als Cocaïne, wat er overigens wel van gemaakt wordt.

Verdiep je eens in de cultuur van een land voordat je dergelijke uitspraken doet!
Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
pi_36735658
Het is éindelijk geregeld... van 1 mei tot (waarschijnlijk) eind december ren ik ook in Zuid Amerika rond! Eerst twee maanden in Buenos Aires en dan +- 6 maanden rondreizen
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:04:38 #127
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_36737714
Kewl!
pi_36870704
- edit -

ontopic blijven aub

[ Bericht 91% gewijzigd door DutchTrain op 11-04-2006 22:25:12 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36879693
Ik ga in juni Guatamala, Honduras en Belize aandoen. Ben benieuwd, iemand hier al ervaringen mee?
pi_36906962
- edit - post iets nuttigs of post niet

[ Bericht 94% gewijzigd door DutchTrain op 12-04-2006 23:46:29 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36907341
quote:
Op woensdag 12 april 2006 10:10 schreef Developersrus het volgende:
Ik ga in juni Guatamala, Honduras en Belize aandoen. Ben benieuwd, iemand hier al ervaringen mee?
ja zeker, zie de topics erover:

Nicaragua en Honduras
Informatie over Belize

Of vraag even in de Slowchat naar de belevenissen van Vogue
pi_36907401
- edit -

ook jij weet de weg naar het FB topic

[ Bericht 88% gewijzigd door DutchTrain op 12-04-2006 23:58:31 ]
  dinsdag 9 mei 2006 @ 22:40:43 #133
53770 mr.marcus
techneau!
pi_37698718
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:50 schreef Knakker het volgende:
Succes
woehoe!!

Vandaag bevestiging gehad dat alles door gaat.

Vanaf september zit ik een jaar in Bucaramanga Colombia
Life sucks
pi_37701495
Een jaar! Da's best lang Wat ga je precies doen?
pi_37706384
Engelse les geven op een of ander institute ( a 450 $ maar das een redelijk maandloon daar) en ondertussen daar aan mijn spaans werken.
Life sucks
pi_37753584
US Dollar?

En waar ligt Bucamaramanga?
pi_37768508
wikipedia Bucaramanga
pi_37771041
Als ik me niet vergis ligt Bucaramanga in het noord-oosten van het land.

Maar cool! Lijkt me dat een jaar sowieso genoeg is om aan je Spaans te werken
pi_37771107
Als het dichtbij Santa Martha is ga je net naar de verkeerde plek in Colombia :´)
  zaterdag 13 mei 2006 @ 04:22:39 #140
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37780455
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 22:40 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

woehoe!!

Is daar nog wat te beleven?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37785974
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 04:22 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Is daar nog wat te beleven?
ik heb mensen gesproken die daar nu zaten en het schijnt er best gezellig te zijn
Life sucks
pi_37794304
Bucamaranga ben ik zelf niet geweest. En met Santa Marta is niks mis, dat is net zo veilig als elke andere plaats in Zuid Amerika. Als je de jungle ingaat moet je meer kijken naar veiligheid. Maar goed Bucamaranga ligt meer in de bergen, hoewel je volgens mij daar ook zo de jungle in kunt. Redelijk in de buurt ligt Sierra Nevada del Cocuy, ook daar ben ik zelf niet geweest, maar heb ik wel heel goede verhalen over gehoord. En in een uur of 10-11 zit je aan de kust in Santa Marta. Dat lijkt allemaal lang, maar de afstanden zijn nu eenmaal groot en in een nachtbus verlies je geen tijd. Of het veilig is om met de bus te reizen (over lange afstanden) kun je beter lokaal vragen.
Colombia is in ieder geval een supermooi land en de mensen zijn er over het algemeen erg open, geinteresseerd en vriendelijk. In ieder geval, dat is mijn ervaring.
pi_37794908
If you want to see the Caribbean, go to Cuba or Dominican Republic;
If you want to see the Pacific Ocean, go to Chile;
If you want to see The Andes, go to Ecuador;
If you want to see The Amazon, go to Brasil;
If you want to see the pre-columbian cultures, go to Mexico or Peru;
BUT if you want to see all these things together, your destination is
definitely Colombia"
Life sucks
pi_37797492
Dat klopt inderdaad, maar bijv. voor Peru en Ecuador (hoewel de ruines in Ecuador niet zo veel voorstellen) gelden ook al deze kenmerken op de Caribische kust na...
pi_37797897
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 20:45 schreef nirvana het volgende:
Dat klopt inderdaad, maar bijv. voor Peru en Ecuador (hoewel de ruines in Ecuador niet zo veel voorstellen) gelden ook al deze kenmerken op de Caribische kust na...
haha, ik heb het ook maar ge copy paste uit een mailtje van iemand uit Colombia
Life sucks
pi_37804202
Niks mis met een beetje reclame maken, toch?

Hoewel ik hier (Buenos Aires) nog zeker een weekje of 6 blijf, ben ik me al wat in aan't orienteren over de reis die ik wil gaan ondernemen. Ik begin dus begin juli met reizen, en moet eind december weer terug zijn in Buenos Aires.

Ik zit er nu aan te denken om eerst richting Brazilie te trekken (daar is't warmer ). Kan ik enigszins goedkoop (zeg maar bustarief) over land of water vanuit Belém naar Suriname? Op het (hele beperkte) kaartje dat ik heb zie ik namelijk alleen maar amazone, amazone, amazone... Ik weet dat ik de boot naar Manaús kan nemen (vier dagen, is dat een beetje uit te houden?) om dan Venezuela in te gaan, maar ik zou graag ook nog even in Suriname een kijkje willen nemen) veel leuke verhalen over gehoord).

Ik spreek Engels, Spaans, Frans en Duits. Kan ik me daarmee redden in Brazilie? Of is het verstandig een week een stoomcursus Portugees te nemen? En ga ik dan niet Portugees, Spaans en Frans door elkaar halen? Die laatste twee liggen elkaar nu namelijk al behoorlijk in de weg
  zondag 14 mei 2006 @ 13:43:30 #147
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_37813480
Nee, van die stoomcursus heb je waarschijnlijk alleen maar last. Brazilianen kunnen Spaanstaligen toch wel verstaan
  zondag 14 mei 2006 @ 14:39:38 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37814810
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 22:40 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

woehoe!!

Leuk man !
Van de Zuid Amerikaanse landen waar ik ben geweest vond ik Colombia het meest gezellig.
Je gaat het daar zeker naar je zin hebben.
En leuke meisjes
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 14 mei 2006 @ 15:40:45 #149
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_37816218
De meisjes zijn alleen leuk als je niet in de buurt van Santa Marta komt
  zondag 14 mei 2006 @ 21:24:06 #150
53770 mr.marcus
techneau!
pi_37826535
quote:
Op zondag 14 mei 2006 14:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Leuk man !
Van de Zuid Amerikaanse landen waar ik ben geweest vond ik Colombia het meest gezellig.
Je gaat het daar zeker naar je zin hebben.
En leuke meisjes
Dat zegt nou echt IEDEREEN die ik spreek die er geweest is, of mensen kent die er geweest zijn
Life sucks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')