Nadat voor een 3e keer een AIESEC stage in Z-A op het laatste moment is afgeblazen heb ik mijn hoop op AIESEC maar laten vallen. Maar dat betekent niet dat ik op mn luie reet ga zitten!
Ik ben van plan een aantal maanden - of misschien ook wel een jaar ofzo, ik heb alle tijd
![]()
- het (zuid-)westerlijke deel van Zuid-Amerika te gaan bezoeken: Ecuador, Peru, Bolivia, Paraguay, Chili, Argentinië en Uruguay. Ik wil wat reizen en (vrijwilligers)werk gaan combineren, voorafgegaan aan een intensieve taalcursus van een maand.
Ik heb wat (vage) kennissen in Buenos Aires zitten en in die stad wil ik dólgraag een wat langere tijd doorbrengen; heb er enorm goede verhalen over gehoord van heel veel verschillende mensen. Echter gezien het internationale karakter van de stad en het feit dat ik er al een aantal mensen ken, heb ik zo'n vermoeden dat als ik daar mijn trip ga
starten ik weinig Spaans leer en er misschien wel niet eens meer weg kom; ik zou dus liever mijn trip daar
eindigen.
Nu zijn de bovengenoemde landen er nogal wat... ik wil jullie niet alles voor laten kauwen en zoveel mogelijk zelf uitzoeken, maar toch wat vragen / suggesties
![]()
:
- Is dit misschien teveel hooi op de vork?
- Zijn bepaalde streken/landen gewoon echt niet de moeite waard?
- Hoeveel weken zou ik per land uit moeten trekken om een leuk beeld ervan te krijgen?
- Ik weet ruwweg het verschil tussen Argentijns Spaans en (bijv) Peruaans Spaans. Maar
hoe onverstaanbaar ben ik in Ecuador als ik zou besluiten in Argentinië Spaans te gaan leren?