het zou een serieuze OP kunnen zijn maar dan moet je niet dit soort onzin opschrijvenquote:daar is schaamteloze zelfverrijking al langer de norm, dus waarom zou de overheid daarin achter moeten blijven?
Da's helemaal geen onzin. De achtergrond hierachter is dat ambtenaren al sinds jaar en dag salarisverhogingen krijgen die onder die van de markt liggen; de reden daarvoor is de 'voorbeeldfunctie' van de overheids-CAO's. Liever gezegd, dat als de overheid loonmatiging predikt dan vindt ze dat ze zelf het goede voorbeeld moet geven.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:39 schreef McCarthy het volgende:
het zou een serieuze OP kunnen zijn maar dan moet je niet dit soort onzin opschrijven
Leg eens uit hoe iemand lui kan zijn en tegelijkertijd heel druk is met het bedenken van allerlei regeltjes.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:41 schreef Mikkie het volgende:
De ambtenaren van nu zijn luie flikkers die geen reet uitvoeren en alleen maar regeltjes zitten pikken
kortom: we hebben niet helemaal een vrije arbeidsmarkt, lijkt wel de USSRquote:Op donderdag 17 november 2005 19:09 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Da's helemaal geen onzin. De achtergrond hierachter is dat ambtenaren al sinds jaar en dag salarisverhogingen krijgen die onder die van de markt liggen; de reden daarvoor is de 'voorbeeldfunctie' van de overheids-CAO's. Liever gezegd, dat als de overheid loonmatiging predikt dan vindt ze dat ze zelf het goede voorbeeld moet geven.
Toen ik in een supercommerciele kaasfabriek werkte, als uitzendkracht, ging het nauwelijks anders. Dus?quote:Op donderdag 17 november 2005 19:17 schreef maartena het volgende:
Ambtenaren moeten ook een andere werkinstelling krijgen. De laatste keer dat ik voor een overheids instantie werkzaam was (als externe inhuur trouwens, dat zegt ook weer wat over hun uitgaven) stonden de ambtenaren letterlijk allemaal om 2 minuten voor 5 met hun jas en tas klaar, en om 2 seconden over 5 stormde iedereen tegelijk naar de lift.
Wel eens met een verzekeringsmaatschappij te maken gehad? Dat zijn vaak commerciele bedrijvenquote:Maar door de verotte bureaucratie, en de grote onflexibiliteit van ambtenaren
Volgens mij haal je oorzaak en gevolg een beetje doorelkaar. Geeft niet hoor.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daarom verdienen die mensen daar ook geen drol en krijgen ze geen opslag. Net als het bij die ambtenaren zou moeten zijn.
En door welke grootdenkers worden die adviesjongetjes ingehuurd?quote:Op donderdag 17 november 2005 19:09 schreef joshus_cat het volgende:
... Als ik zie wat voor puin sommige onderzoeksbureau'tjes afleveren, en hoe ze dat hoopje stront dan ontzettend goed weten te verpakken....
...doordat je meer bent gaan verdienen. Volgens http://www.femblog.nl/2005/10/13/120233.php (de eerste link die ik zo snel kon vinden) is de belastingdruk in nederland al een tijdje aan 't dalen.quote:Op donderdag 17 november 2005 23:08 schreef kawotski het volgende:
Prutsambtenaren zijn het !!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik betaal ieder jaar meer en meer, en waardoor..
De zuivel-CAO is goudgerand. Daar ligt het iig niet aan.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daarom verdienen die mensen daar ook geen drol en krijgen ze geen opslag.
Topmensen uit het bedrijfsleven worden ook weggebonjourd met een 'gouden handdruk'. Wat je hier zegt zegt meer over het ontslagrecht in nederland dan over de overheid.quote:Op vrijdag 18 november 2005 01:03 schreef saladito het volgende:
Weet je hoe? Hij werd weg gepromoveerd,hogere funktie,hoger salaris.
Ja joh, leg er nog geld op toe en dat uit jouw mondquote:Op donderdag 17 november 2005 18:38 schreef McCarthy het volgende:
maar dan verminderen we het aantal ambtenaren wel drastisch. Is dat een goeie deal?
Ambtenaren zijn natuurlijk zo incompetent dat ze geen ander werk kunnen vinden en allemaal werkeloos thuis zullen ziittenquote:Op vrijdag 18 november 2005 09:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja joh, leg er nog geld op toe en dat uit jouw mond![]()
vertel jij maar waar ze die banen zouden moeten vinden en hoe dat niet ten koste zou gaan van de reeds werkloze werkzoekende. Het totaal aantal banen neemt immers dan af, waardoor er zowiezo meer werklozen komen, of dat nou de ambtenaar is, of de andere werkzoekende, wiens potentiele baantje door een ontslagen ambtenaar wordt ingenomen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:17 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn natuurlijk zo incompetent dat ze geen ander werk kunnen vinden en allemaal werkeloos thuis zullen ziitten![]()
Doe eens begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:24 schreef Mikkie het volgende:
En misschien dat de belastingdruk dan daalt...maar denk eens aan andere dingen die je wél moet betalen. Simpel voorbeeldje: je zorgverzekeringspremie die zéér sterk stijgt. Dat is ook allemaal druk op je inkomen, je houdt steeds minder over.
Dat zou alleen kloppen als alle vacatures geschikt zouden zijn voor alle werkzoekenden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
vertel jij maar waar ze die banen zouden moeten vinden en hoe dat niet ten koste zou gaan van de reeds werkloze werkzoekende. Het totaal aantal banen neemt immers dan af, waardoor er zowiezo meer werklozen komen, of dat nou de ambtenaar is, of de andere werkzoekende, wiens potentiele baantje door een ontslagen ambtenaar wordt ingenomen.
Dat gaat alleen op als er alleen goed en/of hoog opgeleide ambtenaren eruit geknikkerd zouden worden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:53 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Dat zou alleen kloppen als alle vacatures geschikt zouden zijn voor alle werkzoekenden.
Ik kan je vertellen dat dat in de echte wereld niet het geval is.
Zo werkt het alleen in de politiek (zoals in de plannetjes als "bijstandsmoeders in de kinderopvang")
Er zijn wel degelijk branches waar nog genoeg vacatures zijn en er wordt gezocht naar goed en/of hoog opgeleid personeel.
Klopt. De stereotypische ambtenaar die je liever kwijt dan rijk bent is man, 45+, verzuurd, heeft nergens zin in, weet het wel altijd beter, durft geen risico te nemen want weet dat-ie niet meekomt op de arbeidsmarkt doordat-ie zich tijden geleden vast heeft laten manoevreren in een esoterisch gebiedje. Iets anders leren heeft nooit gehoeven van de organisatie of z'n baas, dus waarom zou je ook. Tot 't organisatieonderdeel waar-ie zit met een pennestreek wordt opgeheven.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:09 schreef Vhiper het volgende:
Dat gaat alleen op als er alleen goed en/of hoog opgeleide ambtenaren eruit geknikkerd zouden worden.
Hij betaalt toch geen belasting over zijn studiefinancieringkje dus dan is het makkelijk roepenquote:Op vrijdag 18 november 2005 09:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja joh, leg er nog geld op toe en dat uit jouw mond![]()
ik ben niet meer gaan verdienen hoor (1% dit jaar dan), neem maar ctc op met m'n salarisadministratie. En je hoort mij niet over supermarkten of horeca, daar gaat net zo veel geld heen als voorheen. Een supermarkt of horeca verdient aan mij evenveel als vroegah.. mijn inkoopbeleid is minder Ah en meer Deka of Edah bijv.quote:Op donderdag 17 november 2005 23:26 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
...doordat je meer bent gaan verdienen. Volgens http://www.femblog.nl/2005/10/13/120233.php (de eerste link die ik zo snel kon vinden) is de belastingdruk in nederland al een tijdje aan 't dalen.
Of bedoel je dat je minder overhoudt aan 't einde van de maand, dwz dat je minder koopkracht hebt?
Tsja, dan zul je toch echt bij de fijne broeders van de vrije markt moeten zijn. Horeca, supermarkten, verzekeraars....
Ja, want meer geld betekend harder werken zo werk het in het bedrijfsleven ook!quote:Op donderdag 17 november 2005 18:38 schreef McCarthy het volgende:
maar dan verminderen we het aantal ambtenaren wel drastisch. Is dat een goeie deal?
Dat weet ik alleen het oneffecientse bedrijf wat ik ooit gezien heb is wel de overheid!quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:52 schreef Erik.Martens het volgende:
Het zou je verbazen hoe (on)effecient grote bedrijven werken.
...en UPC dan?quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:56 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat weet ik alleen het oneffecientse bedrijf wat ik ooit gezien heb is wel de overheid!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |