Nou ja, als d'r wat botten uitsteken of je vermoed dat er iets gescheurd is, dan zou ik ook even naar de dokter gaan, ja.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:17 schreef Robbiej het volgende:
Godverdomme hé.. dat zie je steeds vaker..
Mensen stoten hun poot.. --> dokter
Dan kan ze beter een zwangerschapstest kopen imho.quote:mevrouw is 1 dag overtijd --> dokter
Ligt helemaal aan 't soort pijn. Als 't gewoon een klein pijntje is dat komt omdat je je gestoten hebt aan de kast en d'r zit enkel een blauwe plek, ja, dan lijkt zo'n dokter me ook niet echt nodig.quote:heeft al voor 3 dagen last van zn been/arm/whatever --> dokter
Of gewoon lekker twee weken met pijn lopen terwijl je verzekerd bent voor medische zorgquote:en ga zo maar door.. wat is dit voor een samenleving aan het worden? stel je is niet zo aan godver..
wees een vent (of een meid!)
pff
Geen ervaring meequote:Op donderdag 17 november 2005 15:28 schreef Robbiej het volgende:
1 dag overtijd heeft een zwangerschapstest geen nut. dat zou je moeten weten Natalie..
Dat kan. maar het punt is dat als je bij de dokter komt dan zie je allemaal van die huisvrouwtjes zitten die lekker een uitkering trekken en geen fuck te doen hebben, en dan maar ff de dokter zn tijd verneuken zodat onze ziekte kosten nog verder omhoog gaan. dat is toch ook niet leuk. want dan kunnen wij weer betalen voor die lapzwansen die geen fuck uitvretenquote:Op donderdag 17 november 2005 15:28 schreef Natalie het volgende:
[..]
Geen ervaring mee
Maarre, dan bewaren ze 'm toch voor later?
quote:Op donderdag 17 november 2005 15:30 schreef Xebrozius het volgende:
Ja, ik heb ook een hekel aan dat soort hypochronders. Het probleem is niet alleen dat ze voor elk klein wissewasje naar de dokter gaan, voordat ze dat doen hebben ze elk familielid en kennissenkring gebeld om te zeggen wat ze mankeren. De meeste mensen hebben dan het lef niet om te zeggen dat ze moeten oprotten en hopen dat het een dodelijke ziekte is. Nee, gewoon snel de persoon aan de andere kant van de lijn zien te dumpen "ik zou even naar de dokter gaan dan weet je het zeker".
Mensen die serieus met een verkoudheid naar de dokter gaan dienen gewoon een 5 maal zo hoge premie te betalen, dan leren ze het wel af. Stelletje gore aandachtstrekkers. Als je nou gewoon een eigen mening had en interessante dingen kon vertellen hoefde je niet zo te dweepen met ziekten om aandacht te krijgen.
Dus eigenlijk ben je vooral bezorgd om je portemoneequote:Op donderdag 17 november 2005 15:30 schreef Robbiej het volgende:
Dat kan. maar het punt is dat als je bij de dokter komt dan zie je allemaal van die huisvrouwtjes zitten die lekker een uitkering trekken en geen fuck te doen hebben, en dan maar ff de dokter zn tijd verneuken zodat onze ziekte kosten nog verder omhoog gaan. dat is toch ook niet leuk. want dan kunnen wij weer betalen voor die lapzwansen die geen fuck uitvreten
"Ik denk niet dat er wat is, maar je kan altijd even naar de dokter gaan als je het zeker wil weten."quote:Op donderdag 17 november 2005 15:37 schreef Alicey het volgende:
In dit geval ben ik het wel met Xebro eens, al zou ik het iets anders zeggen.
Ja, of "Ik zou nog even afwachten, maar als het aanhoudt kun je langs de dokter gaan"..quote:Op donderdag 17 november 2005 15:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
"Ik denk niet dat er wat is, maar je kan altijd even naar de dokter gaan als je het zeker wil weten."
Zoiets?
Textueel hier en daar een beetje aangepast ben ik het wel met je eens.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:30 schreef Xebrozius het volgende:
Ja, ik heb ook een hekel aan dat soort hypochronders. Het probleem is niet alleen dat ze voor elk klein wissewasje naar de dokter gaan, voordat ze dat doen hebben ze elk familielid en kennissenkring gebeld om te zeggen wat ze mankeren. De meeste mensen hebben dan het lef niet om te zeggen dat ze moeten oprotten en hopen dat het een dodelijke ziekte is. Nee, gewoon snel de persoon aan de andere kant van de lijn zien te dumpen "ik zou even naar de dokter gaan dan weet je het zeker".
Mensen die serieus met een verkoudheid naar de dokter gaan dienen gewoon een 5 maal zo hoge premie te betalen, dan leren ze het wel af. Stelletje gore aandachtstrekkers. Als je nou gewoon een eigen mening had en interessante dingen kon vertellen hoefde je niet zo te dweepen met ziekten om aandacht te krijgen.
Mijn laatste huisartsbezoek dateert uit 2003, maar toen werd ik verplicht door mensen uit mijn omgeving om heen te gaan omdat ze naar werden van de manier waarop ik naar lucht snakte. (bleek achteraf een longvliesontsteking te zijn)...quote:Op donderdag 17 november 2005 16:09 schreef buzzer het volgende:
[..]
Textueel hier en daar een beetje aangepast ben ik het wel met je eens.
Mijn laatste huisartsbezoek dateert van 1983.. Mijn huidige huisarts heb ik nog nooit ontmoet..
Aha, weten we ook meteen waar jij jouw botheid vandaan hebt.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:08 schreef Xebrozius het volgende:
De beste zin om meteen die lui op te laten houden is:
"je hebt kanker, waarschijnlijke de meest agressieve vorm ooit"
Dat zei mijn moeder vaak als ik zogenaamd griep had als ik geen zin had om naar school te gaan, dan was ik ook meteen uitgeluld en moest ik wel opstaan.
Dat weet ik wel zeker... Mijn moeder is nog steeds de persoon die me met 1 zin me meteen koest kan laten houden. En daar heb ik tot op de dag van vandaag gigantisch respect voor.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Aha, weten we ook meteen waar jij jouw botheid vandaan hebt.![]()
Mijn vorige huisarts heb ik in 8 jaar tijd 2 of 3 keer gezien.. Mijn huidige huisarts kort geleden nog. Maar soms heb je wel eens iets wat niet direct te plaatsen is, en niet uit zichzelf weggaat.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:09 schreef buzzer het volgende:
[..]
Textueel hier en daar een beetje aangepast ben ik het wel met je eens.
Mijn laatste huisartsbezoek dateert van 1983.. Mijn huidige huisarts heb ik nog nooit ontmoet..
Over die mensen gaat dit topic juist.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:31 schreef Dirktator het volgende:
Uitzondering op de regel zijn diegenen die zonder vaste woon- en/of verblijfplaats verkeren of gezinnen met schulden, die simpelweg zulks een bedrag voor gezondheidszorg niet kunnen permitteren.
Inderdaad, Alhoewel je voor een verhoging van 1 of 2 graden natuurlijk weer niet hoeft te gaan natuurlijkquote:
Wat moest jij bij de dokter dan?quote:Op donderdag 17 november 2005 15:30 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Dat kan. maar het punt is dat als je bij de dokter komt dan zie je allemaal van die huisvrouwtjes zitten die lekker een uitkering trekken en geen fuck te doen hebben, en dan maar ff de dokter zn tijd verneuken zodat onze ziekte kosten nog verder omhoog gaan. dat is toch ook niet leuk. want dan kunnen wij weer betalen voor die lapzwansen die geen fuck uitvreten
Nee ik ook nietquote:Op donderdag 17 november 2005 17:18 schreef De_Ananas het volgende:
Ik ben niet naar de dokter gegaan met mijn teen![]()
(offtopic) Het mag wel, maar kan erg onpraktisch zijn als je opeens medische hulp nodig hebt..quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:31 schreef Clio het volgende:
Maar verder kom ik er eigenlijk nooit. Heb ook nog steeds een huisarts in Rotterdam terwijl ik al ruim vier jaar in Leiden woon en studeer. Volgens mij mag dat niet eens, maar ja.
imo ligt het er aan wat het is. Als het en virus-infectie is, en men gewoon door blijft gaan, en op alle plaatsen anderen besmet vind ik het minder.. Maar voor de rest heeft iemand er hooguit zelf last van.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:35 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
En mensen vinden zichzelf wel oooh zo stoer dat ze maanden met een lichamelijk klacht blijven rondlopen en dan uiteindelijk op advies van iemand anders naar de huisarts gaan.![]()
Dat is wel zo, maar laat die mensen die niet zo stoer lopen te doen van "Ik ga zelden naar de dokter ook al zijn me klachten nog zo erg, dus jij mag dan ook niet naar de dokter, want dan ga je te vaak, belast je ons zorgstelsel te veel en ben je een mietje".quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
imo ligt het er aan wat het is. Als het en virus-infectie is, en men gewoon door blijft gaan, en op alle plaatsen anderen besmet vind ik het minder.. Maar voor de rest heeft iemand er hooguit zelf last van.
Mee eens. Die keren die zij niet gaan terwijl het nodig is bieden wel weer ruimte voor iemand anders.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:39 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar laat die mensen die niet zo stoer lopen te doen van "Ik ga zelden naar de dokter ook al zijn me klachten nog zo erg, dus jij mag dan ook niet naar de dokter, want dan ga je te vaak, belast je ons zorgstelsel te veel en ben je een mietje".
Je kunt er bij een tekenbeet niet snel genoeg bij zijn inderdaad.. Aan de andere kant had ik zelf waarschijnlijk ook een paar dagen gewacht alvorens naar de dokter te gaan..quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:43 schreef Onderbroek het volgende:
kleine maand terug had ik een grote rode vlek op de linkerkant van m'n linker bovenbeen. Vlek was misschien wel 15cm lang ofzo![]()
Niet meteen naar de dokter gaan want misschien gaat het wel over. Dat ging het dus niet want het bleek een tekenbeet te zijn.
Achteraf had ik misschien een paar dagen minder lang moeten wachten aangezien het een aantal uur nadat ik de dokter bezocht had pijn begon te doen
Kijk mijn punt is gewoon dat veel mensen zeggen dat iedereen maar voor elk simpel kwaaltje de huisarts platloopt en daarmee ons zorgstelsel op kosten jaagt, terwijl er ook genoeg mensen zijn die gewoon te lang wachten en de klachten van kwaad tot erger laten gaan en dan vervolgens peperdure behandelingen nodig hebben om de boel weer op te lossen, terwijl al die ellende misschien wel voorkomen had kunnen worden door ff wat eerder naar de dokter te gaan en dat je dan met een simpele en goedkope behandeling van je probleem af was geweest.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mee eens. Die keren die zij niet gaan terwijl het nodig is bieden wel weer ruimte voor iemand anders.
Gezond verstand draait het denk ik om.. Weten wanneer iets zich vanzelf oplost, en weten wanneer dat niet het geval is..
Dat kun je ook tussen de regels door lezen inmijn reactie.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:51 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Kijk mijn punt is gewoon dat veel mensen zeggen dat iedereen maar voor elk simpel kwaaltje de huisarts platloopt en daarmee ons zorgstelsel op kosten jaagt, terwijl er ook genoeg mensen zijn die gewoon te lang wachten en de klachten van kwaad tot erger laten gaan en dan vervolgens peperdure behandelingen nodig hebben om de boel weer op te lossen, terwijl al die ellende misschien wel voorkomen had kunnen worden door ff wat eerder naar de dokter te gaan en dat je dan met een simpele en goedkope behandeling van je probleem af was geweest.
True, so true.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kun je ook tussen de regels door lezen inmijn reactie.
Gezond verstand.
Ik ben vroeger wel redelijk bij mijn huisarts geweest.. Best aardig wat onfortuinlijke dingen gehad.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik ben nog nooit naar de huisarts geweest, althans niet naar mijn eigen huisarts, op de kleuterschool een keer naar de huisarts van m'n kleuterjuffrouw.
Was tegen een modelvliegtuig opgelopen en had een gat in mijn hoofd![]()
Zou die ook mishandeld zijn vroegerquote:Op donderdag 17 november 2005 16:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Aha, weten we ook meteen waar jij jouw botheid vandaan hebt.![]()
Kijk, weet ik dit ook weer.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
(offtopic) Het mag wel, maar kan erg onpraktisch zijn als je opeens medische hulp nodig hebt..
Dat zegt niets. Ik ben ook zelden ziek, maar toch gebeurden er de afgelopen tijd rare dingen, waardoor het toch prettig was dat mijn huisarts dichtbij zat. Gezondheid is juist iets dat erg onvoorspelbaar is..quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:37 schreef Clio het volgende:
[..]
Kijk, weet ik dit ook weer.
En natuurlijk, je weet maar nooit, maar ik acht de kans erg klein dat ik de komende jaren weer de huisarts nodig heb. Ben eigenlijk nooit ziek...
Nooit geweest ook, behalve dan die keelontsteking, maar toen eenmaal m'n amandelen waren geknipt ook nooit meer last van gehad.
Inderdaad. En ook griep gaat bij de meeste mensen vanzelf over.. Pas bij hoge koorts wordt het tijd om een dokter te waarschuwen..quote:On topic: Ik denk wel dat het zo is dat veel mensen te snel naar de dokter gaan. Veel dingen gaan vanzelf ook wel weer over. De meeste dingen die mensen 'de griep' noemen zijn gewoon zware verkoudheden bijvoorbeeld.
Het hangt er van af waar het om gaat.. Ik kijk vaak iets een paar dagen aan hoe het zich ontwikkelt. Als het niet verbetert, en niet vast staat dat het iets onschuldigs is zoek in een dokter op.quote:Aan de andere kant, het is wel moeilijk om te beslissen wanneer je wel een dokter nodig hebt, dat weet ik dus uit ervaring. En dan denk ik toch dat het beter is om de dokter wat vaker op te zoeken voor niets dan te laat te zijn met iets dat serieus is. Als ik eerder met die keelontsteking was gekomen dan was ik er vermoedelijk met een kuurtje antibiotica wel vanaf geweest. Nu moest ik m'n amandelen laten knippen. Dat lijkt niet erg ernstig, maar voor een volwassene is het een behoorlijke ingreep. Volledige narcose, en ik heb twee weken alleen maar vloeibaar voedsel kunnen eten. Dan toch liever de antibiotica, denk ik.
Zoek in ieder geval een huisarts in je buurt. Als het een keer er op aankomt, hoef je dan geen 50 kilometer te reizen.quote:Vanaf die tijd dus mijn intentie wat eerder de huisarts op te zoeken wanneer het 'ernstiger' lijkt dan normaal. Maar aangezien ik eigenlijk sowieso niet meer ziek ben geweest heb ik het nog niet in de praktijk weten te brengen...
quote:Op donderdag 17 november 2005 15:30 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Gewoon 10x extra premie laten betalen die lui.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:36 schreef Metro2005 het volgende:
Eens met de TS.
Het is dankzij deze huilies dat we dalijk enorme premies mogen gaan betalen![]()
Vind die no claim regeling helemaal zo gek nog niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |