abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:28:02 #51
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_32387876
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Aha, weten we ook meteen waar jij jouw botheid vandaan hebt.
Zou die ook mishandeld zijn vroeger ?
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
pi_32413177
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

(offtopic) Het mag wel, maar kan erg onpraktisch zijn als je opeens medische hulp nodig hebt..
Kijk, weet ik dit ook weer.

En natuurlijk, je weet maar nooit, maar ik acht de kans erg klein dat ik de komende jaren weer de huisarts nodig heb. Ben eigenlijk nooit ziek...

Nooit geweest ook, behalve dan die keelontsteking, maar toen eenmaal m'n amandelen waren geknipt ook nooit meer last van gehad.

On topic: Ik denk wel dat het zo is dat veel mensen te snel naar de dokter gaan. Veel dingen gaan vanzelf ook wel weer over. De meeste dingen die mensen 'de griep' noemen zijn gewoon zware verkoudheden bijvoorbeeld.

Aan de andere kant, het is wel moeilijk om te beslissen wanneer je wel een dokter nodig hebt, dat weet ik dus uit ervaring. En dan denk ik toch dat het beter is om de dokter wat vaker op te zoeken voor niets dan te laat te zijn met iets dat serieus is. Als ik eerder met die keelontsteking was gekomen dan was ik er vermoedelijk met een kuurtje antibiotica wel vanaf geweest. Nu moest ik m'n amandelen laten knippen. Dat lijkt niet erg ernstig, maar voor een volwassene is het een behoorlijke ingreep. Volledige narcose, en ik heb twee weken alleen maar vloeibaar voedsel kunnen eten. Dan toch liever de antibiotica, denk ik.

Vanaf die tijd dus mijn intentie wat eerder de huisarts op te zoeken wanneer het 'ernstiger' lijkt dan normaal. Maar aangezien ik eigenlijk sowieso niet meer ziek ben geweest heb ik het nog niet in de praktijk weten te brengen...
pi_32413290
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:37 schreef Clio het volgende:

[..]

Kijk, weet ik dit ook weer.

En natuurlijk, je weet maar nooit, maar ik acht de kans erg klein dat ik de komende jaren weer de huisarts nodig heb. Ben eigenlijk nooit ziek...

Nooit geweest ook, behalve dan die keelontsteking, maar toen eenmaal m'n amandelen waren geknipt ook nooit meer last van gehad.
Dat zegt niets. Ik ben ook zelden ziek, maar toch gebeurden er de afgelopen tijd rare dingen, waardoor het toch prettig was dat mijn huisarts dichtbij zat. Gezondheid is juist iets dat erg onvoorspelbaar is..
quote:
On topic: Ik denk wel dat het zo is dat veel mensen te snel naar de dokter gaan. Veel dingen gaan vanzelf ook wel weer over. De meeste dingen die mensen 'de griep' noemen zijn gewoon zware verkoudheden bijvoorbeeld.
Inderdaad. En ook griep gaat bij de meeste mensen vanzelf over.. Pas bij hoge koorts wordt het tijd om een dokter te waarschuwen..
quote:
Aan de andere kant, het is wel moeilijk om te beslissen wanneer je wel een dokter nodig hebt, dat weet ik dus uit ervaring. En dan denk ik toch dat het beter is om de dokter wat vaker op te zoeken voor niets dan te laat te zijn met iets dat serieus is. Als ik eerder met die keelontsteking was gekomen dan was ik er vermoedelijk met een kuurtje antibiotica wel vanaf geweest. Nu moest ik m'n amandelen laten knippen. Dat lijkt niet erg ernstig, maar voor een volwassene is het een behoorlijke ingreep. Volledige narcose, en ik heb twee weken alleen maar vloeibaar voedsel kunnen eten. Dan toch liever de antibiotica, denk ik.
Het hangt er van af waar het om gaat.. Ik kijk vaak iets een paar dagen aan hoe het zich ontwikkelt. Als het niet verbetert, en niet vast staat dat het iets onschuldigs is zoek in een dokter op.
quote:
Vanaf die tijd dus mijn intentie wat eerder de huisarts op te zoeken wanneer het 'ernstiger' lijkt dan normaal. Maar aangezien ik eigenlijk sowieso niet meer ziek ben geweest heb ik het nog niet in de praktijk weten te brengen...
Zoek in ieder geval een huisarts in je buurt. Als het een keer er op aankomt, hoef je dan geen 50 kilometer te reizen.
pi_32413376
Je hebt wel gelijk. Misschien moet ik het ook maar doen ook.

Eigenlijk ben ik het volledig met je eens
pi_32414615
Ik was ook al jaren niet meer bij de huisarts geweest en dit jaar 4x. Eerst met rugklachten, toen 2x ivm een peesontsteking in mijn voet die maar niet overging,ik kon niet eens meer normaal lopen. (Ik doe horeca, dus dat is erg lastig) En na mijn vakantie bleek ik een nierbekkenontsteking te hebben waar ik eerst van dacht dat het een hele zware griep was. Daar liep ik al 2.5 week mee voor ik naar de huisarts ging, heel erg dom. Ik kreeg van hem de keuze, of de zwaarste kuur in pillen die ik je kan geven of het ziekenhuis.
Ik denk ook dat het heel belangrijk is een huisarts in de buurt te hebben, ik heb dit jaar wel weer gezien hoe veranderlijk het kan zijn.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_32415221
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:30 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Dat kan. maar het punt is dat als je bij de dokter komt dan zie je allemaal van die huisvrouwtjes zitten die lekker een uitkering trekken en geen fuck te doen hebben, en dan maar ff de dokter zn tijd verneuken zodat onze ziekte kosten nog verder omhoog gaan. dat is toch ook niet leuk. want dan kunnen wij weer betalen voor die lapzwansen die geen fuck uitvreten

pi_32415833
M'n moeder is een rasecht ijskonijn die eens met een bronchitis van bijna drie weken naar de huisarts ging 'omdat het toch wel een beetje vervelend begint te voelen'.

Ik ga ook bijna nooit trouwens... Alleen ik had eens longontsteking, toen is meneer wel even langsgeweest en een penicilline kuurtje uitgeschreven. Met 40 graden in je bed liggen terwijl je hapt naar adem is ook niet alles
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_32415886
Ik ga bijna nooit naar de dokter.
Gemiddeld 1 keer per 3 jaar
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 20 november 2005 @ 01:47:55 #59
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_32416590
Veel huisartsen klagen hier ook over. Het schijnt dat het voornamelijk mensen uit de onderste lagen van de samenleving zijn die op deze wijze misbruik maken.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_32417286
Ik ben al 18 jaar goed ziek in mijn hoofd, mag ik dan al naar de dokter toe TS?
pi_32418859
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:36 schreef Metro2005 het volgende:
Eens met de TS.
Het is dankzij deze huilies dat we dalijk enorme premies mogen gaan betalen

Vind die no claim regeling helemaal zo gek nog niet.
Helemaal mee eens. Gewoon 10x extra premie laten betalen die lui.

Zo zou het moeten zijn:

Nooit ziek? -->jaarlijks een bonus van werkgever krijgen
Nooit naar de dokter? --> vette korting krijgen op je verzekering

Mijn laatste bezoek aan de dokter dateert van 1987 toen ik een paar hechtingen moest hebben.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 20 november 2005 @ 13:28:34 #62
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_32422976
Ik ga eigenlijk nooit naar de doctor
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 20 november 2005 @ 13:33:27 #63
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32423129
Meeste huisartsen zijn ook geen doctor
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 20 november 2005 @ 13:41:37 #64
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32423369
Ik ga graag naar de huisarts , beetje in de wachtkamer keuvelen met de dames uit de buurt , ben ik gelijk weer op de hoogte van de roddels.
pi_32423626
Tot nu toe kreeg een huisarts alleen een vast bedrag per jaar per ziekenfonds-patiënt.
Al die nodeloze consulten kostten hem dus vooral tijd.

Vanaf 01-01-06 gaat de huisarts lekker cashen bij ieder consult, en zal hij dus iedereen aanraden om zo vaak mogelijk te komen.

"Komt u volgende week maar even terug, om te kijken hoe het is afgelopen met uw verkoudheid."

Laat er een assistente naar kijken, en *ktsjing* weer minstens 9 euro's verdiend.

Dát gaat de verzekeraars pas geld kosten! Verdienen ze via premieverhogingen wel weer terug.
pi_32424078
Mijn huisarts speelt heel handig op dat soort lieden in. Die man heeft werkelijk overal een pilletje, poedertje of zalfje voor. Zal wel komen doordat 80% van zijn patienten uit bejaarden bestaat die om de haverklap naar het spreekuur gaan voor weer een andere vage klacht.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')