hmm, ik heb de 1700 data gebruikt in autoroute, en daar komt een afstand van 2100 km uit.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:21 schreef -Carioca- het volgende:
Op de volvo site kon ik ook niets vinden wat betreft afstand tot de scoring gate, dus misschien is dit aardig: Misschien ietwat bewerkelijk, maar wel een aardig tooltje: De distance calculator. Voer de positie in (staat bij results and data) en daarna de positie van de gate. Die eilanden liggen volgens mijn atlas ongeveer 03°50,00Z 033°00,00W. Voor de AAB1 positie van vanmiddag 15.48 krijg ik dan een afstand van 808 nm.
| 1 2 3 4 5 6 7 | ABN AMRO TWO +93 Brasil 1 +97 Ericsson Racing Team +116 Sunergy and Friends +978 movistar +2098 Pirates of the Caribbean DNF |
quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:11 schreef the_disheaver het volgende:
ja! AAB2 is Brasil voorbij!
*zo stand
Pfff, nachtje doorgaan en dan toch op tijd bij de cruciale momentenquote:Op vrijdag 18 november 2005 22:35 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
pfff, nee... 4 uurtjes geslapen ofzo... Een hele dag weg geweest, en een extreem vroege trein moeten halen....
De Farrs zijn dus niet echt sneller dan de AAB boten in licht weer. Natuurlijk staat er nu iets meer wind dan windstil. Valt me erg mee. Gezien de eerste in-port race had ik het ergste vewacht....quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:38 schreef Sandworm het volgende:
Ze varen nu allemaal dezelfde koers (172-179 graden) en redelijk dicht bij elkaar met een constante wind van ongeveer 20 knopen. Bij de volgende tussenstand kunnen we mooi de snelheden met elkaar vergelijken.
ik ben benieuwd als ze op de zuidelijke oceanen varen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:41 schreef Sandworm het volgende:
[..]
De Farrs zijn dus niet echt sneller dan de AAB boten in licht weer. Natuurlijk staat er nu iets meer wind dan windstil. Valt me erg mee. Gezien de eerste in-port race had ik het ergste vewacht....
Me too, daar worden de mannen van de jongens onderscheiden. Maar ik had eerlijk verwacht dat AAB deze leg minder kansen had en dat ze het van de zwaar weer legs zouden moeten hebben. Maar ja, we zijn er nog niet. (hoop dat ze als laatste eindigen, is financieel beter voor Sandworm...)quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:47 schreef WEST het volgende:
[..]
ik ben benieuwd als ze op de zuidelijke oceanen varen.
laat ze dan maar als laatste eindigenquote:Op vrijdag 18 november 2005 23:54 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Me too, daar worden de mannen van de jongens onderscheiden. Maar ik had eerlijk verwacht dat AAB deze leg minder kansen had en dat ze het van de zwaar weer legs zouden moeten hebben. Maar ja, we zijn er nog niet. (hoop dat ze als laatste eindigen, is financieel beter voor Sandworm...)
| 1 2 3 4 5 6 7 | ABN AMRO TWO +89 -4 Brasil 1 +91 -6 Ericsson Racing Team +108 -8 Sunergy and Friends +990 -12 movistar +2193 Pirates of the Caribbean DNF |
Dat was wel een beetje te verwachten. Ze zullen nu ongeveer wel ik de doldrums zitten of net tegen de grens aan. Maar laat de rest maar een beetje inlopen. Ik heb er vertrouwen in dat de AAB1 er ook weer als eerste uit is. Komt goed.quote:Op zaterdag 19 november 2005 06:35 schreef the_disheaver het volgende:
[ code verwijderd ]
Alle boten lopen in op AAB1.
quote:
Ik zie dat je in Utrecht woont, wat is je thuishaven?quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:03 schreef Sandworm het volgende:
Thanks Hermandeperman voor de standen.Vandaag even het bootje uit het water gehaald, kon dus even niet bij internet. Maar ze ligt op de kant, dus nu 5 maanden alle tijd om de VOR te volgen![]()
Bronquote:It seems as though the doldrums didn’t exist. ABN AMRO ONE sliced through the place they should have been life a knife through butter, just a few slightly slower hours and back on the gas pedal again.
The weather maps showed very little in the way of the usual doldrums mess and muddle with the winds, and ABN AMRO ONE had very little in the way of mess and muddle negotiating them. Her speed has dropped in lighter winds, winds have gone from 15 to 20 down to ten to 15 and there have been a few rain showers about, but she has a comfortable 66 mile cushion over her team sister, ABN AMRO TWO, themselves 14 miles in front of Brasil 1. The leader is now only a few degrees of latitude above the equator and has started to line up with the course that will take her to the scoring gate at the islands of Fernando de Noronha.
Den Oever. Ze ligt op zoet en vaart op zout! Ze ligt er weer mooi bij, dus tijd voor de winter!quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:15 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik zie dat je in Utrecht woont, wat is je thuishaven?
Zoals ik al eerder zei hebben ze momenteel helemaal geen windstiltes in de Doldrums... Maar idd erg gunstig dat ze er netjes doorheen zijn gekomen jaquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:41 schreef Sandworm het volgende:
AAB1 heeft het juiste gat gevonden.
![]()
Ik ken Den Oever wel ja, is echt niets te beleven buiten de havenquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:42 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Den Oever. Ze ligt op zoet en vaart op zout! Ze ligt er weer mooi bij, dus tijd voor de winter!
Maar ook dat kan fout gaan. Was dat niet 4 jaar geleden zo? Ze kozen een bepaalde ingang van de haveningang en het hele veld passeerde aan de andere kant? Heb het niet scherp meer, maar dacht dat er zoiets gebeurde.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:51 schreef lev_myskin het volgende:
nu komt trouwens wel het volgende ijkpunt voor de onderlinge snelheden van de boten. Onder de evenaar komt de passaat uit het zuid-oosten, waardoor er aanmerkelijk hoger aan de wind gevaren moet worden dan hiervoor het geval was. Niet dat dit enorm van belang is voor het vervolg van de VOC. Volgens mij is de route zodanig op de heersende weersystemen afgestemd dat een schip met een verstandige navigator alleen voor een haven zou moeten opkruisen. Toch jammer...
Daarom lig ik er ook. Heb er niets te zoeken, dus ga ik graag weg naar leukere plaatsen. En omdat er niets is, kost het ook nietsquote:Op zaterdag 19 november 2005 22:18 schreef hermandeperman het volgende:
Ik ken Den Oever wel ja, is echt niets te beleven buiten de haven! Maar verder wel een mooie haven ja
!
Dat is wel weer een voordeel jaquote:Op zaterdag 19 november 2005 23:08 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Daarom lig ik er ook. Heb er niets te zoeken, dus ga ik graag weg naar leukere plaatsen. En omdat er niets is, kost het ook niets![]()
| 1 2 3 4 5 6 7 | ABN AMRO TWO +71 Brasil 1 +84 Ericsson Racing Team +88 Sunergy and Friends +965 movistar +2434 Pirates of the Caribbean DNF |
Bij de in-port-race maakten ze wel gebruik van de code-zero... En we hebben allemaal het resultaat kunnen zien. Nu gebruiken ze idd dat zeil van die pa, en het werkt primaquote:Op zaterdag 19 november 2005 23:16 schreef Sandworm het volgende:
En ik in het vorige topic maar denken dat het goed gebruik van de code zero was
![]()
Mensen vragen wat de code zero was en oeps, het was het secret wapen during the Whitbread race. En nog geen lampje gaan branden. Sanderson en team![]()
[afbeelding]
edit: bron http://www.volvooceanrace(...)erewecome/index.aspx
Ik denk dat ze iedereen mooi in het ooitje genomen hebben. Maar ach, met een budget van 50 mio. Ik heb een presentatie van Hans B. mogen bijwonen waarbij hij zich zelf afvraagd waarom een conservatieve bank als AAB voor een revolutionair ontwerp heeft gekozen. Zie hier het resultaat. Was er ook niet een onderlinge strijd tussen Hans B. en technisch directeur de heer Roy H.?quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:25 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Bij de in-port-race maakten ze wel gebruik van de code-zero... En we hebben allemaal het resultaat kunnen zien. Nu gebruiken ze idd dat zeil van die pa, en het werkt prima. Nu weten we ook de reden waarom ze zo vaak "niet op de spi" varen in tegenstelling tot de rest
!
Ben bang dat we moeten wachten tot de eerste foto's....quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:40 schreef lev_myskin het volgende:
vraag me wel af wat er nu zo speciaal aan de spin(-aker, gen-)oa zou zijn t.o.v. een normale gen(-nua, spi-)naker. Misschien wat lager gesneden, maar dat is niet te zien van zo'n afstand.
Maja, ik vraag me af of we al zo erg mogen juichen. Als de movistar (ernstige favoriet) en PotC (ook grote favoriet) weer meedoen in de volgende Leg denk ik dat het allemaal er weer heel anders gaat uitzien...quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:36 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Ik denk dat ze iedereen mooi in het ooitje genomen hebben. Maar ach, met een budget van 50 mio. Ik heb een presentatie van Hans B. mogen bijwonen waarbij hij zich zelf afvraagd waarom een conservatieve bank als AAB voor een revolutionair ontwerp heeft gekozen. Zie hier het resultaat. Was er ook niet een onderlinge strijd tussen Hans B. en technisch directeur de heer Roy H.?
whaha, nee weer een dag weg geweest (alleen wat minder vroeg dan gisterquote:Op zaterdag 19 november 2005 23:47 schreef Sandworm het volgende:
He, the Disheaver, lekker bijgeslapen?
Op de terugweg hebben ze nog een kans hun naam waar te makenquote:Op zaterdag 19 november 2005 23:46 schreef Sandworm het volgende:
Ok, de doldrums blijken hun naam niet waar te maken dit jaar. Maar hoe gaat het verder? De windvoorspelling op de VS laten niet een heel gunstige koers zien t.o.v. de wind.
[afbeelding]
Ik ben benieuwd hoe de svhepen het doen met aan tot hoog aan de windse koersen. Wie is snel en wie heeft er nog een verrassing in huis? In ieder geval lijkt het erop alsof AAB1 3,5 punten pakt en AAB2 3 bij de fictieve boei Fernando de Noronha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |