Mij niet, leg eens uit.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:42 schreef pberends het volgende:
Ambtenaren moeten meer belasting gaan betalen, dan mensen die in de private sector aan het werk zijn. Waarom lijkt mij logisch.
Nou, waarom dan wel?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:42 schreef pberends het volgende:
Ambtenaren moeten meer belasting gaan betalen, dan mensen die in de private sector aan het werk zijn. Waarom lijkt mij logisch.
jaquote:Op donderdag 17 november 2005 14:42 schreef HIVman het volgende:
[..]
Nou, waarom dan wel?
Want een politie-agent verdient ook zo enorm veel zeg.
Dus boeren ook meer belasting betalen, die krijgen subsidies, net als ieder ander bedrijf in Nederland wat enige vorm van subsidie krijgt.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:44 schreef pberends het volgende:
Lijkt me logisch. Ambtenaren kosten belastinggeld. Werknemers in de private sector niet. Daarom moeten zij ook meer betalen aan de belasting.
juistquote:Op donderdag 17 november 2005 14:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus boeren ook meer belasting betalen, die krijgen subsidies, net als ieder ander bedrijf in Nederland wat enige vorm van subsidie krijgt.
Logisch....quote:Op donderdag 17 november 2005 14:44 schreef pberends het volgende:
Lijkt me logisch. Ambtenaren kosten belastinggeld. Werknemers in de private sector niet. Daarom moeten zij ook meer betalen aan de belasting.
Dat is een goed idee!quote:Op donderdag 17 november 2005 14:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus boeren ook meer belasting betalen, die krijgen subsidies, net als ieder ander bedrijf in Nederland wat enige vorm van subsidie krijgt.
Zullen we dan beginnen met op te houden met prestigeprojecten als een JSF, een Betuwelijn en een HSL?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat is een goed idee!
Het gaat om kostenbesef. Kostenbesef van kostbaar belastinggeld.
We doen gewoon beide! Staatsschuld omlaag, en dingen naar nuttigere dingen.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zullen we dan beginnen met op te houden met prestigeprojecten als een JSF, een Betuwelijn en een HSL?
En waarom moeten de ambtenaren dan voor een hongerloontje werken? Wat voor kostenbesef kweek je dan?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:55 schreef pberends het volgende:
[..]
We doen gewoon beide! Staatsschuld omlaag, en dingen naar nuttigere dingen.
Het gaat mij er eigenlijk om dat de overheid (met de ambtenaren) een veel mindere kostenbesef hebben dan bedrijven, simpelweg omdat het hun geld niet is wat ze uitgeven, maar belastinggeld.
Dat weet ik, maar daar gaat het niet om. Als zij zien "Tering, gaat er zoveel van mijn loon naar de belastingdienst" kan dat een cultuuromslag teweeg brengen.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Heeft geen zin. Mensen willen dan niet meer als ambtenaar werken tenzij ze ook een hoger bruto salaris krijgen.
Ja, daar gaan ze vast harder van werken.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar daar gaat het niet om. Als zij zien "Tering, gaat er zoveel van mijn loon naar de belastingdienst" kan dat een cultuuromslag teweeg brengen.
quote:Op donderdag 17 november 2005 14:44 schreef pberends het volgende:
Dan denken ambtenaren dat er een geldmachine in Den Haag staatquote:Op donderdag 17 november 2005 15:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan zouden ambtenaren toch helemaal geen belasting moeten betalen? Ze worden betaald met belastinggeld dus waarom daar dan nog een keer belasting over heffen.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |