abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32321245
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:24 schreef yup het volgende:

[..]

Rij bij schiphol 160 en je rijbewijs afgenomen.

Rij op de A4 na schiphol 160 (wat vrij normaal is op die weg ) en je krijgt een boete voor 40 te hard.

Beetje raar he, beide op precies dezelfde weg.
Definitief je rijbewijs kwijt, gebeurt pas als je geschiedenis daartoe aanleiding geeft. Wanneer dat zo is, is het wat mij betreft terecht, dan leer je het blijkbaar niet.
(vind jij dat ook normaal?)
quote:
Oh ja, 2x meer dan 30 te hard in een jaar betekent ook kans op rij ontzegging. Dus als jij 2x in een jaar met 130 gepakt word op schiphol (4+2 banen naar schiphol) kan je je rijbewijs al kwijt raken voor een tijdje.

Ja, dat is sinds begin dit jaar. Terecht wat mij betreft. 30 km/u te hard vind ik een behoorlijke overtreding....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32321297
*voor is*

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2005 18:37:03 ]
pi_32321308
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Definitief je rijbewijs kwijt, gebeurt pas als je geschiedenis daartoe aanleiding geeft. Wanneer dat zo is, is het wat mij betreft terecht, dan leer je het blijkbaar niet.
(vind jij dat ook normaal?)
[..]

Ja, dat is sinds begin dit jaar. Terecht wat mij betreft. 30 km/u te hard vind ik een behoorlijke overtreding....
Definitief rijbewijs kwijt hangt niet alleen van je verleden maar ook aan de rechter vast. En aangezien die het laatste woord hebben...

En die recidive regeling was er veel langer hoor, zeker niet begin 2005... Weet ik absoluut zeker...

30 te hard is niks, ga eens bij de 4 baans weg op schiphol rijden praat dan. Zowiezo rijd ik er standaard 120 (ook overdag) maar in de nacht kan dat weleens naar 140-150 oplopen...
pi_32321337
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:36 schreef yup het volgende:

[..]

Definitief rijbewijs kwijt hangt niet alleen van je verleden maar ook aan de rechter vast. En aangezien die het laatste woord hebben...

Ja, maar geen rechter die niet naar het verleden kijkt.
quote:
En die recidive regeling was er veel langer hoor, zeker niet begin 2005... Weet ik absoluut zeker...

Het wetsvoorstel hiervoor is van eind 2004.
  woensdag 16 november 2005 @ 18:40:35 #80
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32321390
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:08 schreef Five_Horizons het volgende:
50 km/u te hard of meer wil zeggen dat je rijbewijs wordt ingevorderd (bij staan houden door politie).
Dat wil dan nog niet eens zeggen dat je je rijbewijs definitief kwijt bent. Dat ligt o.a. aan je "voorgeschiedenis".
Ja ok. Maar ik dacht dat er ook een regel was dat je naast deze 50 km/u ook bij 2 keer de toegestane snelheid je papiertje kwijt kon wezen. Dus als je bv > 60 gaat waar je 30 mag. Blijkbaar een hardnekkige misvatting
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_32321580
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, maar geen rechter die niet naar het verleden kijkt.
[..]

Het wetsvoorstel hiervoor is van eind 2004.
Iedere rechter kijkt naar verleden. Maar dat betekent niet dat je straf van de verleden afhangt. Sommige rechters kunnen je vrijspreken terwijl je de grootste wegpiraat bent misschien, en sommige gaan je hard straffen terwijl het pas je eerste keer is... Het kan allemaal. Waarom? omdat het mensenwerk is. Zo simpel is het.

Pas als rechters vervangen worden door 100% onafhankelijk en onpartijdige computers zal het echt eerlijk worden...
  woensdag 16 november 2005 @ 23:59:11 #82
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_32331188
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoe moeilijk is het om je gewoon aan de snelheid te houden? Als we in Nederland vanaf het begin van de invoering van de snelheidslimieten had gezegd: "80 km/u is de maximum snelheid", dan had er nu niemand een probleem gehad.
Ehm, heb jij wel enig historisch besef over de max. snelheden in NL? Er was vroeger helemaal geen max. snelheid, terwijl er wel auto's waren. Ok, in het begin waren ze traag als een slak, maar zelfs dat al was voor sommige mensen toen gevaarlijk. Later kwamen er max. snelheden voor de bebouwde kom, maar elke gemeente mocht z'n eigen max. snelheid bepalen. Buiten de bebouwde kom waren er geen max. snelheden. Procentueel gezien waren er niet veel mensen die harder dan 80 reden, want de auto was of een rammelbak of, zoals vandaag de dag het ook geval is, hebben sommige mensen er geen behoefte aan om harder dan 80 te rijden. Maar ook toen waren er mensen die ruimschoots over de 80km/u reden.

Dat jij geen behoefte hebt om niet harder dan 80 te rijden, prima, maar wat is er zo moeilijk om niet met een ander te bemoeien die wel sneller wil?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_32331480
Lucille, heeft van die kromme poten daarom kan ze niet goed gas geven en wil ze liever 80 rijden

180 maakt je snelweg weer prachtig!
  donderdag 17 november 2005 @ 00:30:42 #84
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32332015
Fock off... Slaat helemaal nergens op... Nooit zoveel files gehad als de afgelopen twee weken... En wat vervuilt het meeste: juist, auto's die in de file staan... Als je harder rijdt, ben je korter op dezelfde plek en is de vervuiling per kilometer weg dus minder...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_32332085
Verder zijn sommige 100 km/u plekken van vroeger volledig willekeurig gekozen, waarom? Om de milieu fappende schuimbekkende organisaties tevreden te houden, anders was ECHT heel Nederland 120 km/u geweest...
pi_32332240
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:59 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ehm, heb jij wel enig historisch besef over de max. snelheden in NL? Er was vroeger helemaal geen max. snelheid, terwijl er wel auto's waren. Ok, in het begin waren ze traag als een slak, maar zelfs dat al was voor sommige mensen toen gevaarlijk. Later kwamen er max. snelheden voor de bebouwde kom, maar elke gemeente mocht z'n eigen max. snelheid bepalen. Buiten de bebouwde kom waren er geen max. snelheden. Procentueel gezien waren er niet veel mensen die harder dan 80 reden, want de auto was of een rammelbak of, zoals vandaag de dag het ook geval is, hebben sommige mensen er geen behoefte aan om harder dan 80 te rijden. Maar ook toen waren er mensen die ruimschoots over de 80km/u reden.
Volgens mij staat er in mijn quote ook "bij het invoeren van de snelheidslimieten"
quote:
Dat jij geen behoefte hebt om niet harder dan 80 te rijden, prima, maar wat is er zo moeilijk om niet met een ander te bemoeien die wel sneller wil?

Heb ik geschreven dat ik er geen behoefte aan heb

Waar het mij om gaat, is dat er files zijn en dat uit vele onderzoeken is gebleken dat 100 géén ideale snelheid is.(nogmaals: die ligt, en dat zoek ik nog even of, rond de 75 km/u).

Dan herhaal ik de vraag: wat maakt jou (of willekeurig welke automobilist dan ook) zo goed dat je zelf wel kan bepalen hoe hard je rijdt? (zonder blijkbaar rekening te houden met anderen)
  donderdag 17 november 2005 @ 00:39:00 #87
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32332261
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:30 schreef MikeyMan het volgende:
Fock off... Slaat helemaal nergens op... Nooit zoveel files gehad als de afgelopen twee weken... En wat vervuilt het meeste: juist, auto's die in de file staan... Als je harder rijdt, ben je korter op dezelfde plek en is de vervuiling per kilometer weg dus minder...
Das natuurlijk onzin heh Je kunt ook meer uitstoten als je harder rijdt.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 17 november 2005 @ 00:43:34 #88
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32332390
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:39 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Das natuurlijk onzin heh Je kunt ook meer uitstoten als je harder rijdt.
Mjah, true... Maar jij gaat mij niet wijsmaken dat als je 120 rijdt ipv 80, dat je dan ook de helft meer uitstoot hebt...
Sowieso zit je bij 120 vaak op een gunstiger toerental met betrekking tot de uitstoot... Grootste vervuiler is CO, en dat ontstaat bij onvolledige verbranding... Ik heb zo het idee dat het aandeel CO bij 80 in 5 wat hoger ligt dan bij 100/120 in 5...
©DiscoveryChannel
  donderdag 17 november 2005 @ 01:01:32 #89
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32332798
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:43 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, true... Maar jij gaat mij niet wijsmaken dat als je 120 rijdt ipv 80, dat je dan ook de helft meer uitstoot hebt...
Sowieso zit je bij 120 vaak op een gunstiger toerental met betrekking tot de uitstoot... Grootste vervuiler is CO, en dat ontstaat bij onvolledige verbranding... Ik heb zo het idee dat het aandeel CO bij 80 in 5 wat hoger ligt dan bij 100/120 in 5...
Dunno. Ik meen dat je auto toch het meest zuinig rijdt tussen de 75 - 90 en dat betekent volgens mij dus dat dit het beste is voor het milieu. Niet dat het milieu me wat boeit maar toch. Sowieso vind ik het veel lekkerder toeren in z'n 140.
pi_32332895
Ben ook voor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32332957
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:43 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

in dat geval allemaal 80 in zn 4. dan is het hele probleem opgelost
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32332958
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:01 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Dunno. Ik meen dat je auto toch het meest zuinig rijdt tussen de 75 - 90 en dat betekent volgens mij dus dat dit het beste is voor het milieu. Niet dat het milieu me wat boeit maar toch. Sowieso vind ik het veel lekkerder toeren in z'n 140.
Zo zit dat inderdaad. Heb er nog wel ergens een paar mooie modelletjes of grafiekjes van liggen. Zal er morgen eens even naar op zoek gaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 17 november 2005 @ 01:19:30 #93
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_32333189
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:38 schreef Five_Horizons het volgende:

Volgens mij staat er in mijn quote ook "bij het invoeren van de snelheidslimieten"

Heb ik geschreven dat ik er geen behoefte aan heb

Waar het mij om gaat, is dat er files zijn en dat uit vele onderzoeken is gebleken dat 100 géén ideale snelheid is.(nogmaals: die ligt, en dat zoek ik nog even of, rond de 75 km/u).

Dan herhaal ik de vraag: wat maakt jou (of willekeurig welke automobilist dan ook) zo goed dat je zelf wel kan bepalen hoe hard je rijdt? (zonder blijkbaar rekening te houden met anderen)
Sorry, je hebt gelijk, niet goed gelezen.

Dan wil ik even op het punt komen van de 'vele onderzoeken'. Er wordt vaak geschermd met 'onderzoeken', terwijl schermen met 'Uit onderzoek is gebleken dat...' heel vaag overkomt. Noem dan ook een concreet onderzoek. Vaak noemt men een theoretisch rekenmodel een onderzoek, terwijl al op de middelbare school erop gehamerd wordt, dat onderzoeken proefondervindelijk vastgesteld moeten worden. Een concrete onderzoek die ik kan noemen is het traject op de A1 tussen Apeldoorn en Deventer waar een trajectcontrole ertoe leidde dat de reistijd langer werd indien het limiet naar 80 werd verlaagd tijdens de spits. Hiermee is proefondervindelijk vastgesteld dat een trajectcontrole averechts werkt. Het onderzoek is gelukkig stopgezet en de doorstroming is nu beter.

Wat mij zo goed maakt dat ik mijn snelheid kan bepalen? Dat lijkt me toch een vereiste als je je rijbewijs hebt. Als je dit niet kunt, hoe heb je dan in godsnaam je rijbewijs kunnen halen? Al tijdens de rijlessen krijg je mee dat ondanks dat je wel harder mag volgens de limieten, het toch verantwoorder is om de gaspedaal los te laten indien je niet het overzicht hebt. De stelling is ook omgekeerd evenredig geldig. Er zijn situatie's waar je rustig harder kunt rijden dan de geldende limieten aangezien het overzicht ruimschoots aanwezig is om binnen een afzienbare tijd te reageren.

En waarom zou ik geen rekening houden met een ander? Wat versta jij daaronder?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_32334781
Voor (meeste argumenten al gegeven door Five_Horizons). Aanvullend: een paar procent van de automobilisten blijkt zich ook niet aan traject controles te houden. Dat betekent dus dat de domste mensen het meest betalen aan de schatkist en ik minder hoef te dokken. Darwin op zijn best.

(en ja, ik ben gek op snelle auto's, racen, lees alle autoblaadjes, hou niet van mussen en draag geen baard met schapenwollen trui, etc.)
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  donderdag 17 november 2005 @ 07:58:21 #95
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_32334826
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:28 schreef DutchTrain het volgende:

• Lucille
  • Five_Horizons
  • Leffe48
  • market_garden
  • captain_chaos
  • Basp1
  • DutchTrain
  • Nou, nou al 7 mensen zijn voor. En hoeveel van die 7 hebben een rijbewijs en komen regelmatig (dagelijks) van die 80km zones tegen?
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
    pi_32335385
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 07:58 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Nou, nou al 7 mensen zijn voor. En hoeveel van die 7 hebben een rijbewijs en komen regelmatig (dagelijks) van die 80km zones tegen?
    ik ben alleen tegen omdat ik een hekel heb aan die trajectcontrole. ik houd me altijd aan de snelheid maar het wil weleens dat ik bij invoegen net iets harder rijd om ertussen te kunnen. nu had ik dat laatst ook bij die trajectcontrole maar ik d8 er dus ff niet aan, en toen moest ik de rest van dat stuk zorgen dat mn gemiddelde alsnog onder die 80 kwam.. grrr..(hopelijk is dat gelukt want ik moest gelijk daarna de afslag hebben)
    verder interesseert het me erg weinig hoe hard we daadwerkelijk mogen. 80 bij rotterdam was er ook al tijdje. het is wel jammer dat je geen 120 mag, maar als het echt zo goed voor het milieu is, dan vooruit.
    maar wat zijn nou precies alle argumenten voor? argumenten tegen zijn allemaal: "ik wil niet zo langzaam rijden en dat dan op 10 verschillende manieren gezegd )
    "Trust can kill you, or set you free"
    pi_32335878
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 07:58 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Nou, nou al 7 mensen zijn voor. En hoeveel van die 7 hebben een rijbewijs en komen regelmatig (dagelijks) van die 80km zones tegen?
    *meldt*
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_32335926
  • Lucille
  • Five_Horizons
  • Leffe48
  • market_garden
  • captain_chaos
  • Basp1
  • DutchTrain
  • k_man
  • du_ke
  • Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      donderdag 17 november 2005 @ 09:51:31 #99
    74548 Jo0Lz
    Lick the box!
    pi_32336069
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 15:52 schreef Leffe48 het volgende:
  • Lucille
  • Five_Horizons
  • Leffe48
  • Jo0Lz
  • Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
      donderdag 17 november 2005 @ 10:08:10 #100
    62885 MikeyMan
    Vici, Vidi, Veni
    pi_32336374
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 01:01 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Meer benzineverbruik is niet hetzelfde als meer schadelijke uitstoot... Daarbij gaat het mij om de verhouding... Als ik met een normale auto 90 rijd zaldie misschien 1 op 14 lopen... Bij 120 misschien 1 op 12...
    ©DiscoveryChannel
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')