Yep, maar PAL is duidelijk weer wat beter dan NTSC.quote:
op ntsc zitten er meer kanalen op de zelfde frequentie dus das inderdaad wat slechter maar het is allebij baggerquote:Op woensdag 16 november 2005 23:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Yep, maar PAL is duidelijk weer wat beter dan NTSC.
Je bent hier appels met peren aan het vergelijken. HDTV is een beeld-standaard (eigenlijk een verzameling van een aantal standaards) en component en RGBs zijn methodes om een beeldsignaal over te dragen, wat op nog véél meer manier kan! En in het ideale geval met DVI of HDMI.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:21 schreef blackbully het volgende:
naar mijn weten zit HDTV tussen component en RGBs in maar werkt met een andere compressie metode dus durf dat niet hard te zeggen.
Nu ben ik niet zo goed op de hoogte maar ik kijk gewoon tv via de kabel maar zie toch echt wel HD (in de uitzendingen die dat ondersteunen), volgens mij is dat een kwestie van de kabel (of signaal?) aanpassen en heeft dat niks met een schotel/sateliet te maken.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:48 schreef blackbully het volgende:
en mensen die een hd tv willen voor beter tv beeld (zenders)
dat die dus met hun kabel altijd bagger behouden
als je via sateliet kijkt is het anders want das een digitale overdracht
Verder mag je ook wel wat aan je schrijfstijl doen, want je bent niet bepaald héél erg duidelijk.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:48 schreef blackbully het volgende:
een standaard is een vorma van 1 van mijn gegeven metodes. elke standaard overdracht kent meerder methodes qwaformaat of frequentie berijk om de informatie over te dragen
ik geef alleen maar aan dat we met z'n allen naar de slechtste vorm kijken en dat als mensen eens normaal hun spullen aan sluiten de beeld kwalitijd stukken beter is
en dat hun oude dvd's ook op hd bagger zijn
en mensen die een hd tv willen voor beter tv beeld (zenders)
dat die dus met hun kabel altijd bagger behouden
als je via sateliet kijkt is het anders want das een digitale overdracht
ehm, je bedoelt 't vast heel goed, maar ik begrijp echt niet wat je hier typt.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:53 schreef blackbully het volgende:
er zijn altijd mensen die vanalles zien. of horen.
je antenne signaal is slecht misschien dat er met een hd begin zo goed signaal is dat het iets beter is als een y/c als ze het omhebben gevormt naar rf maar ik blijf erbij dat het slecht beeld is en blijft
dat zou best flink wat verschil kunnen maken.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Verder mag je ook wel wat aan je schrijfstijl doen, want je bent niet bepaald héél erg duidelijk.
Het punt is dat deze topic gaat over HDTV voor consoles! En dan met name de xbox 360 en PS3, die beide HDTV volledig gaan benutten. En die sluit je gewoon aan via component of HDMI.
hd is een goed signaalquote:Op woensdag 16 november 2005 23:54 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
ehm, je bedoelt 't vast heel goed, maar ik begrijp echt niet wat je hier typt.
De PS3 zal uitgerust zijn met een Blu-ray speler, en de X-Box360 zal in de toekomst uitbreidbaar zijn met een HD-DVD-speler, maar dan alleen voor HD-Films, geen spellen.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:57 schreef blackbully het volgende:
[..]
dat zou best flink wat verschil kunnen maken.
even wat ik me dan afvraag. kun je daar dan ook dvd's op af gan spelen op hd formaat?
of bleurai (geen idee hoe je dat schrijft) gaan ze die pakken voor de drager? zou wel handiger zijn omdat er meer informatie op past.
hd is nu eenmaal een groter formaat dus neemt meer geheugen inbeslag
De xbox 360 gaat enkel dvd's afspelen en ondersteunt hierbij progressive scan, maar hóóguit 480p. Dat 480p-signaal mag je tv dan zelf upscalen. Dit betekent overigens waarschijnlijk géén progressive scan voor PAL dvd's (wat 525p is). Hetzelfde verhaal als met de PS2 eigenlijk, die ook enkel progressive scan dvd-playback ondersteunt bij NTSC dvd's.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:57 schreef blackbully het volgende:
dat zou best flink wat verschil kunnen maken.
even wat ik me dan afvraag. kun je daar dan ook dvd's op af gan spelen op hd formaat?
of bleurai (geen idee hoe je dat schrijft) gaan ze die pakken voor de drager? zou wel handiger zijn omdat er meer informatie op past.
hd is nu eenmaal een groter formaat dus neemt meer geheugen inbeslag
welke huidige HD-DVD Spelers?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:04 schreef blackbully het volgende:
hmm ben benieuwd de huidige hd dvd spelers zijn nog niet echt betaalbaar
Uhm... Sterker nog, ze bestáán nog niet eens!quote:Op donderdag 17 november 2005 00:04 schreef blackbully het volgende:
hmm ben benieuwd de huidige hd dvd spelers zijn nog niet echt betaalbaar
Bron?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:06 schreef P-Style het volgende:
De PS3 wordt een Blu-Ray Video speler dus die zal HD volledig gaan benutten, aangezien Blu-Ray Video waarschijnlijk 1080p (en dan 24 frames per seconde) gaat worden.
moet eerlijk zeggen heb alleen een pro-hd speler gezien en die was toen een 25000euro duss.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:07 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
welke huidige HD-DVD Spelers?
gaaap leveranciers lopen voor gaaaaaapquote:Op donderdag 17 november 2005 00:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uhm... Sterker nog, ze bestáán nog niet eens!
Wat nou gaap?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:11 schreef blackbully het volgende:
gaaap leveranciers lopen voor gaaaaaap
quote:Op donderdag 17 november 2005 00:09 schreef blackbully het volgende:
[..]
moet eerlijk zeggen heb alleen een pro-hd speler gezien en die was toen een 25000euro duss.
een wat?quote:Uw zoekbewerking - "pro hd speler" - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Rechtstreeks vanaf de officiële Blu-ray Disc Association website.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:09 schreef paarse_paashaas het volgende:
Bron?
Kijk, Blu-Ray video gaat gewoon alle HD en zelfs SD signalen ondersteunen, maar aangezien dvd-movies allemaal al SD zijn, Blu-Ray genoeg ruimte biedt en alle films toch al 24fps zijn, zal de overgrote meerderheid van alle toekomstige BR-movies gewoon 1920x1080 24p zijn.quote:Video highlights
The BD-ROM format for movie distribution supports three highly advanced video codecs, including MPEG-2, so an author can choose the most suitable one for a particular application. All codecs are industry standards, meaning easy integration with existing authoring tools, and choice from wide range of encoding solutions. All consumer video resolutions are available:
- 1920 x 1080 HD (50i, 60i and 24p)
- 1280 x 720 HD (50p, 60p and 24p)
- 720 x 576/480 SD (50i or 60i)
je hebt mij ook niks horen reppen over consumenten spelers.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:19 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat nou gaap?De hd-dvd standaard is nog steeds niet rond, dus consumenten-hd-dvd-spelers bestaan nog helemaal niet.
psst: http://tweakers.net/nieuws/39134/?highlight=HD-DVDquote:Op donderdag 17 november 2005 00:07 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uhm... Sterker nog, ze bestáán nog niet eens!
Ja ok. Maar dat is natuurlijk geen standalone HD-DVD video-speler.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:24 schreef kepler het volgende:
psst: http://tweakers.net/nieuws/39134/?highlight=HD-DVD
volgend jaar komt deze dus op de (Japanse) markt
ze zijn er dus wel
quote:Op donderdag 17 november 2005 00:26 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja ok. Maar dat is natuurlijk geen standalone HD-DVD video-speler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |