Bron: Staatscourant en Flitsservice.nlquote:Snelheidsoverschrijding binnen de bebouwde kom voor motorvoertuigen zonder aanhanger. Voor bromfietsen en snorfietsen worden de boetes op gelijk niveau gebracht. Geen wegwerkzaamheden.
– met 4 km/h , ¤16
– met 5 km/h , ¤20
– met 6 km/h , ¤23
– met 7 km/h , ¤27
– met 8 km/h , ¤30
– met 9 km/h , ¤34
– met 10 km/h , ¤39 (dit was ¤30, een stijging van 30%)
– met 11 km/h , ¤43
– met 12 km/h , ¤48
– met 13 km/h , ¤53
– met 14 km/h , ¤58
– met 15 km/h , ¤63 (dit was ¤45, een stijging van 40%)
– met 16 km/h , ¤69
– met 17 km/h , ¤75
– met 18 km/h , ¤81
– met 19 km/h , ¤87
– met 20 km/h , ¤93 (dit was ¤30, een stijging van 30%)
– met 21 km/h , ¤100
– met 22 km/h , ¤107
– met 23 km/h , ¤114
– met 24 km/h , ¤121
– met 25 km/h , ¤129 (dit was ¤100, een stijging van 29%)
– met 26 km/h , ¤137
– met 27 km/h , ¤145
– met 28 km/h , ¤153
– met 29 km/h , ¤161
– met 30 km/h , ¤170 (dit was ¤125, een stijging van 36%)
R 303 a: als bestuurder van een voertuig niet zoveel mogelhjk rechts houden op een andere weg dan autoweg of autosnelweg , ¤130
R 326 als bestuurder niet links inhalen , ¤130 (dit was ¤95, een stijging 36%)
R 328 als bestuurder een voertuig inhalen vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats , ¤200
R 402 a als bestuurder op een gehandicaptenparkeerplaats parkeren anders dan met een gehandicaptenvoertuig , ¤130
behoudens in noodgevallen als weggebruiker op een auto(snel)weg R 465 a, R 472 a – over de vluchtstrook of vluchthaven rijden , ¤200
R 482 als bestuurder een voetganger, die op een voetgangersoversteekplaats oversteekt of kennelijk op het punt staat over te steken, niet voor laten gaan , ¤130
R 545 als bestuurder tijdens het rijden een mobiele telefoon vast houden (geldt niet voor snorfietsen) , ¤130
R 602 als weggebruiker niet stoppen voor rood licht bij een driekleurig verkeerslicht , ¤130
R 616 a als bestuurder de doorgetrokken streep tussen rijstroken dan wel op paden met verkeer in beide richtingen naar links overschrijden , ¤130
R 616 b als bestuurder zich bevinden links van de doorgetrokken streep tussen rijstroken dan wel op paden met verkeer in beide richtingen , ¤130
Als ze al deze dingen constant en altijd zouden beboeten, zou Nederland overstromen van het geld. Dus niet zo zeuren, je komt er al goed mee weg!quote:R 303 a: als bestuurder van een voertuig niet zoveel mogelhjk rechts houden op een andere weg dan autoweg of autosnelweg , ¤130
R 326 als bestuurder niet links inhalen , ¤130 (dit was ¤95, een stijging 36%)
R 482 als bestuurder een voetganger, die op een voetgangersoversteekplaats oversteekt of kennelijk op het punt staat over te steken, niet voor laten gaan , ¤130
R 545 als bestuurder tijdens het rijden een mobiele telefoon vast houden (geldt niet voor snorfietsen) , ¤130
Ik kom deraan!quote:Op woensdag 16 november 2005 00:36 schreef DarkShine het volgende:
En in België gaan ze juist omlaag...
Wie is hier nou de huillie, dat het niet prettig is tja... Als je de max.snelheids overtreedt en je krijgt een boete binnen moet je maar ook op de hete kolen gaan zitten. Uiteindelijk doe je het toch zelf.quote:Op woensdag 16 november 2005 02:14 schreef Fat_Mike het volgende:
moet je maar normaal rijden !!![]()
![]()
stelletje huilie's, ik rij altijd normaal, maar kan toch es gebeuren
ik vind t belachelijk, krijg 1x in de zoveel tijd 1 binnen, en dan maakt mij 40 of 60euro nogal uit.....
dus iemand die 54 rijdt in de bebouwde kom moet 160 euro lappen volgens jouquote:Op woensdag 16 november 2005 01:16 schreef FredvZ het volgende:
pfff, die boetes vallen echt mee...
van mij part zetten ze overal nog een nulletje extra achter.
Ik vond de 125 euro die ik moest betalen omdat meneer agent van mening was dat de persoon op de stoep eventueel zou willen oversteken al genoeg.quote:Op woensdag 16 november 2005 01:16 schreef FredvZ het volgende:
pfff, die boetes vallen echt mee...
van mij part zetten ze overal nog een nulletje extra achter.
*psst.quote:Op woensdag 16 november 2005 03:07 schreef StefanP het volgende:
<Knip>
65 mijl per uur.quote:Op woensdag 16 november 2005 03:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
*psst.Hoe hard mag je in de USA en wat zijn de boetes daar?
![]()
Ja, want daar is het nodig. Niet op straat! De straten zijn al zo veilig en schoon als het kan natuurlijk. De enige plaats waar nog iets gedaan kan worden, is in het verkeer. Het oplossingspercentage van inbraken, verkrachtingen, straatroven, winkeldiefstal, auto inbraak en dergelijke is inmiddels al 100%. De boetes voor rommel op straat gooien, diefstal, vandalisme, fout parkeren en al niet meer hoeven dus ook niet omhoog.quote:Op woensdag 16 november 2005 03:22 schreef Troeta het volgende:
Mooi zo! Van mij mag het nog hoger.
Dit is heus niet alleen om de kas te spekken, maar ook om meer veiligheid te brengen in het verkeer.
Whehe.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:39 schreef Anyanka het volgende:
Iedereen wil toch graag strengere straffen zien in Nederland?
Helaas...vandaag staat in alle Belgische kranten dat er geflitst zal worden vanaf 1km/h te veel, dus vanaf 51 ipv 50km/h in de bebouwde kom. Geen foutenmarges van 6% meer dus.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:36 schreef DarkShine het volgende:
En in België gaan ze juist omlaag...
Als je omklapbare kentekenplaten op je wagen zet heb je ook nergens last vanquote:Op woensdag 16 november 2005 01:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als je gewoon de max snelheid aanhoudt heb je nergens last van..
Kan zijn,maar je hebt zelf ooit gezegt; je bent goed de lul wanneer je in Amerika word gepakt met (extreem) hardrijden, terwijl dat hier word afgedaan met een geld boete die vaak nog te overzien is / betaald moet worden in termijnen of voor een bepaalde datum die soms nog redelijk ver weg ligt.quote:Op woensdag 16 november 2005 04:27 schreef StefanP het volgende:
[..]
65 mijl per uur.
Flitspalen zijn hier bij wet verboden.
Ook zoiets, je mag officieel maar 30 met zo'n ding. Als je dus gewoon met het verkeer meerrijdt en langs 1 van de vele controles rijdt ben je op slag 93 euro armer. Terwijl zelfs m'n oma nog niet zou vinden dat je gevaarlijk bezig bent. Staat niet echt in verhouding.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:32 schreef Drifter__ het volgende:
Gruwelijke shit, dus als ik weer eens gelazerd wordt met mijn scooter moet ik 170eur neerleggen![]()
Zonder kentekenplaat rijden is dacht ik 95 euro.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:20 schreef PeuRac het volgende:
Alleen zijn de boetes voor dat soort kentekenplaten nog hoger![]()
+ t is een misdrijf als ik me niet vergisquote:Op woensdag 16 november 2005 15:57 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Zonder kentekenplaat rijden is dacht ik 95 euro.![]()
Kleur maakt niet eens uit, zeg je is overgespoten klaar.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hmmm... wat waren vervolgens de boete en de gevolgen? Als die boete te overzien is, is het risico nog wel te nemen. Als het daarentegen als misdrijf wordt gezien, ga je je toch op het riskante pad begeven.
Overigens moet het wel stiktoeval zijn als ze je checken. Als je een fake plaat erop plakt van een vergelijkbare auto, zelfde type (kleur maakt niet gek veel uit), dan zul je bij een catchkencontrole ofzo ook niet gepakt worden. En als je op pad bent en ze houden je aan, zeggen dat je geen autopapieren bij je hebt. Zo kun je een heel eind komen denk ik
Gelukkig is de pakkans in belgie ook "evenredig" met die van nederlandquote:Op woensdag 16 november 2005 17:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik moest hier in Belgie voor 11km te hard 150 euro betalen onlangs. In nl valt het nog wel mee denk ik.
Illegal as hell. Ik dacht zelfs dat dit een misdrijf was.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je moet zon plaat hebben als bij James Bond, die je kan draaien met een knop aan het stuur. maak dan vier platen waar je uit kan kiezen en draai alleen als je te hard rijdt. normaal gesproken rij je natuurlijk met de echte plaat, maar als je de kans loopt om geflitst te worden draai je ff een andere plaat voor. lijkt me niks strafbaars aan.
Doe me geen pijnquote:– met 4 km/h , ¤16
Idd, je zou eens moeten weten hoeveel auto's geklikte kentekenplaten hebben ipv geschroefde/genagelde platen...quote:Op woensdag 16 november 2005 23:40 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Illegal as hell. Ik dacht zelfs dat dit een misdrijf was.
Je kan beter zonder kentekenplaat rijden en als je aangehouden word heel verontwaardigt reageren en zeggen dat hij gejat is / dat je hem verloren bent.![]()
Dat klopt. "Hee, niet links inhalen? ¤130 !!!" "Ja maar, ik wil er gewoon achter blijven rijden" "Dat kan wel zijn, maar niet links inhalen is 130 eurootjes meneer."quote:Op woensdag 16 november 2005 00:56 schreef SillyWalks het volgende:
Automobilisten moeten niet zo zeuren, kijk maar eens naar de volgende paar regels:
[..]
R 326 als bestuurder niet links inhalen , ¤130 (dit was ¤95, een stijging 36%)
[...]
Als ze al deze dingen constant en altijd zouden beboeten, zou Nederland overstromen van het geld. Dus niet zo zeuren, je komt er al goed mee weg!![]()
Sja, bewijs maar dat je niet aan het bellen bent / was.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:33 schreef YottaBrain het volgende:
GSM vasthouden (niet bellen, of menu scrollen, of sms'en) kost al 130 euro!! :-S
Dus zet hem in een houder en je mag wel sms'en onder het rijden, want je hebt hem niet vast.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:33 schreef YottaBrain het volgende:
GSM vasthouden (niet bellen, of menu scrollen, of sms'en) kost al 130 euro!! :-S
Precies, wat ik al eerder aan heb aangegeven. De boetes waar het meest om werd gezeurd (tot 10km) zijn verlaagd, maar de rest is best wel flink duurder geworden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:43 schreef k_man het volgende:
Wat een tendentieus geneuzel. Er staan ook boetes bij die juist verlaagd zijn, maar daar hoor je natuurlijk niemand over. Stelletje huilies.
Ach donder toch op man, zielig moraalkneusje.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:07 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Boetes mogen van mij hoger. En gewoon eerder laten voorkomen. Die snelheden zijn wettenlijk bepaald, en bij elke overtreding van de wet moet er een strafkomen die relatief is aan de overtreding. Te snel rijden is gewoon gevaarlijk, voor jezelf en je mede weg gebruikers.
Je geeft zelf al de reden waarom de boetes hoger moeten. Van die 45 euro ligt geen mens wakker. Als het nou 450 was...quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:25 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Ach donder toch op man, zielig moraalkneusje.![]()
Heb er weer 1 binnen hoor, 131km/h om half 4 's nachts op de A27 tussen almere en huizen (stichtsebrug) Man, man, man wat was ik me daar een partij gevaarlijk bezig die bewuste woensdagnacht. Maar goed dat ik 45 euro moet betalen, daar leer ik echt van en ik acht de kans dat ik midden in de nacht continu m'n snelheid strak in de gaten houd nu stukken groter.![]()
Is ook wel zo, maar de boetes die het meest worden uitgeschreven gaan wel allemaal omhoog, dus in resultaat heeft de gemiddelde automobilist daar helemaal niks aanquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:43 schreef k_man het volgende:
Wat een tendentieus geneuzel. Er staan ook boetes bij die juist verlaagd zijn, maar daar hoor je natuurlijk niemand over. Stelletje huilies.
De meest utgeschreven snelheidsboetes zijn tot 10 km/u. Die gaan juist omlaag.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:08 schreef pAin het volgende:
[..]
Is ook wel zo, maar de boetes die het meest worden uitgeschreven gaan wel allemaal omhoog, dus in resultaat heeft de gemiddelde automobilist daar helemaal niks aan.
Bron?quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:13 schreef k_man het volgende:
[..]
De meest utgeschreven snelheidsboetes zijn tot 10 km/u. Die gaan juist omlaag.
het probleem zit hem erin dat je in Nederland veel te makkelijk van je bekeuringen af bent. (ff overmaken via internetbankieren en klaar)quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:25 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Ach donder toch op man, zielig moraalkneusje.![]()
Heb er weer 1 binnen hoor, 131km/h om half 4 's nachts op de A27 tussen almere en huizen (stichtsebrug) Man, man, man wat was ik me daar een partij gevaarlijk bezig die bewuste woensdagnacht. Maar goed dat ik 45 euro moet betalen, daar leer ik echt van en ik acht de kans dat ik midden in de nacht continu m'n snelheid strak in de gaten houd nu stukken groter.![]()
tot 7 km te hard gaat omlaag, daarna alles gelijk of hoger.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:13 schreef k_man het volgende:
[..]
De meest utgeschreven snelheidsboetes zijn tot 10 km/u. Die gaan juist omlaag.
Waar bemoei jij je mee pisnichterige kutbelg?quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het probleem zit hem erin dat je in Nederland veel te makkelijk van je bekeuringen af bent. (ff overmaken via internetbankieren en klaar)
Ik zou willen dat men in Nederland ook het boetzegelsysteem invoert. dat is mee een rompslomp! (zegels kopen en verplicht contant afrekenen op het postkantoor, een chaggrijnige postmedewerker die nog eens inwrijft dat je veel te hard hebt gereden, plakken op een formulier, formulier doormidden knippen , inleveren bij het politiebureau, een vermanende woorden van oom agent) ....zo irritant dat je wel uitkijkt nog een keer te hard te rijden.
Verder kunnen de boetes natuurlijk flink omhoog. lage boets helpen niet. 1000 euro per te hard gereden kilometer wel. let maar eens op hoe weinig mensen dan nog te hard rijden!
Wat is nou het probleem van te hard rijden (zeg 140 waar je 120 mag, op een rustig tijdstip)? Je overtreedt een regel, maar dat doe je ook als je dronken achter het stuur gaat zitten.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het probleem zit hem erin dat je in Nederland veel te makkelijk van je bekeuringen af bent. (ff overmaken via internetbankieren en klaar)
Ik zou willen dat men in Nederland ook het boetzegelsysteem invoert. dat is mee een rompslomp! (zegels kopen en verplicht contant afrekenen op het postkantoor, een chaggrijnige postmedewerker die nog eens inwrijft dat je veel te hard hebt gereden, plakken op een formulier, formulier doormidden knippen , inleveren bij het politiebureau, een vermanende woorden van oom agent) ....zo irritant dat je wel uitkijkt nog een keer te hard te rijden.
Verder kunnen de boetes natuurlijk flink omhoog. lage boets helpen niet. 1000 euro per te hard gereden kilometer wel. let maar eens op hoe weinig mensen dan nog te hard rijden!
Jaarverslag CJIBquote:
Jaarverslag CJIBquote:
Zoals je zelf zegt zijn de boetes gewoon te laag.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:25 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Ach donder toch op man, zielig moraalkneusje.![]()
Heb er weer 1 binnen hoor, 131km/h om half 4 's nachts op de A27 tussen almere en huizen (stichtsebrug) Man, man, man wat was ik me daar een partij gevaarlijk bezig die bewuste woensdagnacht. Maar goed dat ik 45 euro moet betalen, daar leer ik echt van en ik acht de kans dat ik midden in de nacht continu m'n snelheid strak in de gaten houd nu stukken groter.![]()
Dat hoort bij PTA.quote:Op zaterdag 19 november 2005 00:09 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
En dit topic wordt ook weer overspoelt met wederzijds respect..
Bespaar je de moeite, het stikt hier van de mongolen die dat niet WILLEN geloven. Zolang de domme massa de propagande van Spee en anderen blijft slikken, laten ze zich genadeloos uitpersen omdat het voor de "veiligheid" is...quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:52 schreef Coelho het volgende:
Waar wordt het meest op gecontroleerd? Snelheid! Waarom? Omdat het ondertussen verworden is tot toegevoegde wegenbelasting en de landsbegroting voor een deel erop gebaseerd is. Men kan met relatief eenvoudige middelen veel cashen. Dat is de enige reden waarom men zo strikt op snelheid is. Als men in de frequentie van de huidige flitscontroles (ca. 30 locaties per dag) een fuik op zou zetten om op alcohol te controleren, dan zou dat een grotere verbetering voor de verkeersveiligheid zijn. Maar ja, da's niet kosteneffectief....
Onzin boetes dus, puur voor het geld.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Jaarverslag CJIB
Tweederde van de boetes zit in de categorie t/m 10 km/u te hard.
Als het je hier niet bevalt ga je toch gewoon weg, naar Amerika ofzoquote:Op zaterdag 19 november 2005 04:23 schreef StefanP het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, het stikt hier van de mongolen die dat niet WILLEN geloven. Zolang de domme massa de propagande van Spee en anderen blijft slikken, laten ze zich genadeloos uitpersen omdat het voor de "veiligheid" is...Tot ze een keer echt iets gebeurt en de politie en overheid haar ware aard tonen: meneer, ga toch weg, daar komen we niet voor.
Als dat zo is, waarom maken ze dan juist de boetes die het meest uitgedeeld worden goedkoper?quote:Op zaterdag 19 november 2005 08:35 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Onzin boetes dus, puur voor het geld.
Vanaf 7 km/u wordt het duurder lul, lees nou is eikelquote:Op zaterdag 19 november 2005 09:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom maken ze dan juist de boetes die het meest uitgedeeld worden goedkoper?
Ja, dus? Een groot deel van de snleheidsboetes valt juist daaronder. Wie moet er nou leren lezen?quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:12 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Vanaf 7 km/u wordt het duurder lul, lees nou is eikel
De meeste boetes vallen onder minder dan 10 te hard, het cijb zal wel berekend hebben dat in die catagorie de meeste vallen onder 7-8-9 te hard, en die worden duurder.quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dus? Een groot deel van de snleheidsboetes valt juist daaronder. Wie moet er nou leren lezen?![]()
Tuurlijk joh.quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:35 schreef Kadesh het volgende:
[..]
De meeste boetes vallen onder minder dan 10 te hard, het cijb zal wel berekend hebben dat in die catagorie de meeste vallen onder 7-8-9 te hard, en die worden duurder.
Geen enkele.quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Het kost wel heel veel moeite om nog iets te bedenken om het imago van het CJIB als grote geldwolf te handhaven hè?![]()
Het cijb heeft wel de cijfers, en justitie, het BVOM, Zalm, of wie van de rovers dan ook kijkt daar na. CIJB bepaald zelf inderdaad niks.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:10 schreef yup het volgende:
Volgens mij bepaalt de CJIB niks, of zie ik iets over het hoofd
allemaal je gewoon aan de snelheid houden dusquote:Op woensdag 16 november 2005 00:13 schreef Coelho het volgende:
[..]
Bron: Staatscourant en Flitsservice.nl
Is Koos Spee helemaal gek geworden? Voortaan boetes die oplopen per kilometer. Dan wordt de meting nog belangrijker. Allemaal dus het ijkrapport en het uitlijningsrapport van de meetapperatuur opvragen.
Als je normaal rijdt kan het dus NIET gebeuren. Echt zo simpel is het.quote:Op woensdag 16 november 2005 02:14 schreef Fat_Mike het volgende:
moet je maar normaal rijden !!![]()
![]()
stelletje huilie's, ik rij altijd normaal, maar kan toch es gebeuren
ik vind t belachelijk, krijg 1x in de zoveel tijd 1 binnen, en dan maakt mij 40 of 60euro nogal uit.....
Ik ben het wel met je eens dat die boetes best nog een flink stuk duurder mogen worden.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:46 schreef vosss het volgende:
Ergo: die boetes hebben nul komma nul effect en is alleen maar handig om de staatskas te spekken
Wie ben jij, de zoon van Koos Spee ofzo? Wat heb je tegen auto's en autorijden in het algemeen, je walgt ervan dat sommige mensen genieten van aotorijden he? Ik kan zondags heerlijk ontspannen door op een rustige en bochtige weg veel te hard te rijden met auto of motor, en dat blijf ik lekker doen ondanks oelerwappers zoals jij die geen ballen heeft. Man ga fietsenquote:Op zaterdag 19 november 2005 16:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat die boetes best nog een flink stuk duurder mogen worden.
Er zijn ook mensen die zondags even heerlijk willen ontspannen door met het gezin te gaan fietsen op zo'n rustige, bochtige weg. Alleen jammer dat er van dat tuig zoals jij je dan van de sokken scheurt. Of kick je op kleine meisjes in je grille?quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:52 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Wie ben jij, de zoon van Koos Spee ofzo? Wat heb je tegen auto's en autorijden in het algemeen, je walgt ervan dat sommige mensen genieten van aotorijden he? Ik kan zondags heerlijk ontspannen door op een rustige en bochtige weg veel te hard te rijden met auto of motor, en dat blijf ik lekker doen ondanks oelerwappers zoals jij die geen ballen heeft. Man ga fietsen
Fietsers moeten zowiezo opzouten van de weg.quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die zondags even heerlijk willen ontspannen door met het gezin te gaan fietsen op zo'n rustige, bochtige weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |