abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32308477
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:39 schreef Musketeer het volgende:
Hoogopgeleide vrouwen willen even een paar jaar carriere maken en zich de sterke, moderne en onafhankelijke vrouw uit de tijdschriften en reclames voelen, en als de eierstokken (28-30e levensjaar) gaan klapperen een nog net iets hoger opgeleide man die geld binnenbrengt zodat ze zorgeloos kunnen werpen.
Vraag me af waar ik een hoger opgeleide man vandaan wil halen eigenlijk... Volgens de officiele lijstjes (vmbo, havo, vwo, mbo komt mbo voor of na havo en vwo???, hbo, wo) zit ik zelf toch echt wel aan het hoogste.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:00:27 #127
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32308587
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef innovative het volgende:

[..]

Vraag me af waar ik een hoger opgeleide man vandaan wil halen eigenlijk... Volgens de officiele lijstjes (vmbo, havo, vwo, mbo komt mbo voor of na havo en vwo???, hbo, wo) zit ik zelf toch echt wel aan het hoogste.
Misschien bedoelt Musketeer intelligenter.. En daar kan hij gelijk in hebben. Ik wil ook een man die intelligenter is (Maar opleiding houdt daar maar heel beperkt verband mee). Echter niet om de redenen die Musketeer aangeeft..
pi_32308778
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:56 schreef Alicey het volgende:
Heeft dat te maken met slim zijn, of met de manier waarop je het presenteert? Ik heb er zelf niet zoveel last van (Maar misschien ben ik wel gewoon erg dom, en zijn degenen die zeggen dat ik slim ben nog dommer ). Het enige wat anderen wel eens irriteert is dat ik een geheugen heb als een olifant, vooral wanneer het op "belastende" feiten aankomt. Maar dat heeft denk ik weinig te maken met slim zijn..
Mwah, een deel is jaloezie, om het zo te zeggen. Heb wel eens mensen meegemaakt die echt boos werden als ik een "moeilijk" woord gebruikte en dan zeiden "praat niet zo universiteits". 't Was dan echt een standaard woord, in de trant van "argumentatie" oid, woorden die ik toch algemeen geaccepteerd acht.

En soms is het idd presentatie. Heb een hoop geleerd in de afgelopen jaren, soms moet ik het alleen nog wat verder weg stoppen.
quote:
Verbeterd worden vinden mensen inderdaad niet altijd leuk.
Ben ook hard bezig met afleren Tenzij het gewoon noodzakelijk is dat ik mensen verbeter. Bij het schrijven van een groepsverslag op school bijvoorbeeld, ga ik mijn cijfer niet af laten hangen van een fout van een ander. Als ik merk dat er iets niet klopt zal ik diegene er op aanspreken.
quote:
Komt dat door goede argumentatie, of komt dat door koppigheid? Ik kan me nl. slecht voorstellen dat je altijd het gelijk aan je zijde hebt en blijft houden naarmate de feitelijke kennis toeneemt.
't Is voornamelijk de discussies over ethische kwesties waarin ik niet ondersteboven te krijgen ben. Heb voor mezelf heel duidelijk wat ik vind en heb ook geleerd om daar argumenten bij te zoeken. Ik onthoud dus rustig 88 verschillende percentages om mezelf te ondersteunen daarin... Tja, en dat zijn dus van die dingen waar je nooit uit komt en ik blijf vinden wat ik vind.
quote:
Vindt je vast ook prettig.
Mwah, we lijken op elkaar
quote:
Mannen moeten zich hoe dan ook beter voelen.
En dat vooral ook laten merken. Valt me mee dat ik nog niet gelezen heb hier dat mannen gemiddeld een iets hoger IQ hebben dan vrouwen (en da's echt zo)...
  woensdag 16 november 2005 @ 11:09:14 #129
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_32308829
Ik wil echt geen man die intelligenter is. Ik wil een man die naast me staat. Niet boven me. Ik vind het wel prettig als hij verstand heeft van de zaken, waar ik minder verstand van heb, en andersom. Zo kun je nog wat van elkaar leren en kun je elkaar aanvullen. Maar dat zie ik niet als 'een intelligentere man', want dan zou ik immers in zijn ogen weer 'een intelligentere vrouw' zijn, nietwaar?
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  woensdag 16 november 2005 @ 11:11:42 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32308902
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:51 schreef Alicey het volgende:

Ik ben voornemens om ook aan een hogere opleiding te beginnen, maar mijn motivatie zit hem er vooral in dat ik mezelf wil verrijken aan kennis en ervaring, en uitdagend werk heb.
Maar uiteindelijk doe je het om een partner te scoren:
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:13 schreef Alicey het volgende:
Bijna al ons gedrag vloeit direct of indirect voort uit de wens een partner (m/v) aan de haak te slaan, en te paren. TS ziet hierbij wel over het hoofd dat ook een vrouw beter in staat zal zijn een juiste partner aan de haak te slaan wanneer zij stabiel en onafhankelijk is.
Ik vind dit topic werkelijk te zot voor woorden.
Ik mag hopen dat TS een grapje maakt.
Maar als hoog opgeleide vrouw zie ik er dan weer niet de humor van in.
Hm, dat was weer een ander topic geloof ik!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:12:47 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32308926
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:07 schreef innovative het volgende:

[..]

Mwah, een deel is jaloezie, om het zo te zeggen. Heb wel eens mensen meegemaakt die echt boos werden als ik een "moeilijk" woord gebruikte en dan zeiden "praat niet zo universiteits". 't Was dan echt een standaard woord, in de trant van "argumentatie" oid, woorden die ik toch algemeen geaccepteerd acht.
Dat lijken mij dan toch ook iets minder ontwikkelde mensen.. Duur woordgebruik houd ik zelf ook niet van, maar da's dan vooral als er alternatieven zijn. Hoewel ik mezelf er ook wel eens schuldig aan maak.
quote:
En soms is het idd presentatie. Heb een hoop geleerd in de afgelopen jaren, soms moet ik het alleen nog wat verder weg stoppen.
Het is wel altijd een goede spiegel.
quote:
Ben ook hard bezig met afleren Tenzij het gewoon noodzakelijk is dat ik mensen verbeter. Bij het schrijven van een groepsverslag op school bijvoorbeeld, ga ik mijn cijfer niet af laten hangen van een fout van een ander. Als ik merk dat er iets niet klopt zal ik diegene er op aanspreken.
En terecht lijkt me.
quote:
't Is voornamelijk de discussies over ethische kwesties waarin ik niet ondersteboven te krijgen ben. Heb voor mezelf heel duidelijk wat ik vind en heb ook geleerd om daar argumenten bij te zoeken. Ik onthoud dus rustig 88 verschillende percentages om mezelf te ondersteunen daarin... Tja, en dat zijn dus van die dingen waar je nooit uit komt en ik blijf vinden wat ik vind.
Het probleem met ethische kwesties is dat ze nooit absoluut zijn. Vaak is voor beide standpunten voldoende te vinden qua argumenten en referentie. Mijn ervaring is ook dat discussies over ethische kwesties behoorlijk uit de hand kunnen lopen.. Het is hier denk ik ook eerder dat je een vooringenomen standpunt hebt, en daar argumenten bij zoekt, ipv andersom.
quote:
En dat vooral ook laten merken. Valt me mee dat ik nog niet gelezen heb hier dat mannen gemiddeld een iets hoger IQ hebben dan vrouwen (en da's echt zo)...
Mannen hebben ook meer uitschieters inderdaad. Maar dat komt denk ik ook omdat er nu geconcentreerd wordt op hoog opgeleid, terwijl dat imo weinig te maken heeft met intelligentie (Die discussie is al vaker gevoerd ).
  woensdag 16 november 2005 @ 11:15:18 #132
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32309003
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk doe je het om een partner te scoren:
[..]
Op dit moment ben ik financieel onafhankelijk hoor. Stabiliteit is er niet echt, maar dat verhelp ik ook niet met een hogere opleiding. Voor financiele onafhankelijkheid of stabiliteit hoef ik het dus niet te doen. Ook is het maar de vraag of het handig is om aan een man te komen. Ik wil een man die intelligenter is, en dan is het verstandiger om mezelf zo dom mogelijk te houden.
quote:
Ik vind dit topic werkelijk te zot voor woorden.
Ik mag hopen dat TS een grapje maakt.
Maar als hoog opgeleide vrouw zie ik er dan weer niet de humor van in.
Hm, dat was weer een ander topic geloof ik!
Er zijn nog veel mannen die op die manier denken.. Ook vrouwen trouwens.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:19:07 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32309111
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:09 schreef sterre1981 het volgende:
Ik wil echt geen man die intelligenter is. Ik wil een man die naast me staat. Niet boven me. Ik vind het wel prettig als hij verstand heeft van de zaken, waar ik minder verstand van heb, en andersom. Zo kun je nog wat van elkaar leren en kun je elkaar aanvullen. Maar dat zie ik niet als 'een intelligentere man', want dan zou ik immers in zijn ogen weer 'een intelligentere vrouw' zijn, nietwaar?
Misschien dat het een wisselwerking is zoals jij beschrijft.. Misschien is het beter te zeggen dat ik een man wil die verstandiger is, want dat is een punt waar ik zelf soms nog wel eens wat probleempjes mee heb.
pi_32309191
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:19 schreef Alicey het volgende:
Misschien is het beter te zeggen dat ik een man wil die verstandiger is,
bedoel je niet rationeler?
  woensdag 16 november 2005 @ 11:22:49 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_32309217
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op dit moment ben ik financieel onafhankelijk hoor. Stabiliteit is er niet echt, maar dat verhelp ik ook niet met een hogere opleiding. Voor financiele onafhankelijkheid of stabiliteit hoef ik het dus niet te doen. Ook is het maar de vraag of het handig is om aan een man te komen. Ik wil een man die intelligenter is, en dan is het verstandiger om mezelf zo dom mogelijk te houden.
Begrijp me goed, ík bedoelde niet dat je het zou doen om een partner te scoren hoor!
Maar gezien je eerdere post vond ik het opmerkelijk dat je schreef dat je een studie wil gaan doen 'uit eigen interesse', omdat je eerder dus suggereerde dat het allemaal uiteindelijk zou draaien om het vinden van een partner.
quote:
Er zijn nog veel mannen die op die manier denken.. Ook vrouwen trouwens.
Tja, blijkbaar. Triest, mensen die de boot hebben gemist en onder een steen zijn blijven wonen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:31:15 #136
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32309488
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:21 schreef Wolkje het volgende:

[..]

bedoel je niet rationeler?
Dat sowieso ook. Ik ben er nog niet uit of het volledig daarmee te vangen is.

Toevoeging : Nee, daar is niet alles in te vangen. Het is wel iets wat heel belangrijk is (Hij moet mijn impulsiviteit en emotioneel gedrag kunnen temperen), maar het gaat er ook om dat hij overtuigend is, en daarvoor is argumentatie nodig, en daarvoor is weer intelligentie nodig.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:33:06 #137
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32309549
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Begrijp me goed, ík bedoelde niet dat je het zou doen om een partner te scoren hoor!
Maar gezien je eerdere post vond ik het opmerkelijk dat je schreef dat je een studie wil gaan doen 'uit eigen interesse', omdat je eerder dus suggereerde dat het allemaal uiteindelijk zou draaien om het vinden van een partner.
Misschien uiteindelijk ook wel.. Misschien wel het kwaliteitsaspect. Ik stelde overigens dat veel gedragingen uit paringsdrang voortkomen, niet dat dat voor alle gedragingen geldt. Hoewel dit in grotere mate geldt voor emotioneel gedreven gedragingen..
quote:
Tja, blijkbaar. Triest, mensen die de boot hebben gemist en onder een steen zijn blijven wonen...
Je hebt altijd achterblijvers.. Gaandeweg trekken die ook wel mee.
pi_32309568
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat sowieso ook. Ik ben er nog niet uit of het volledig daarmee te vangen is.
Verstandiger vind ik persoonlijk zo klinken alsof ik nog een klein kind ben, en ik hou meer van een gelijkwaardige relatie. Maar ook dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.
Mijn vriend is wel rationeler dan ik, wat ik wel prettig vind.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:36:06 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32309654
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:33 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Verstandiger vind ik persoonlijk zo klinken alsof ik nog een klein kind ben, en ik hou meer van een gelijkwaardige relatie. Maar ook dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.
Ik zie meer heil in een relatie waar mijn partner duidelijk mijn "meerdere" is.. Wat overigens niet betekent dat er van gelijkwaardigheid geen sprake is, het wordt alleen anders ingevuld.

P.S. Zie ook toevoeging.
pi_32310723
quote:
Op woensdag 16 november 2005 02:09 schreef Xennia het volgende:

[..]

Oooh was het maar vast zo ver! Ik kan niet wachten
Ik ben bang dat ie wel gelijk heeft hoor.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 16 november 2005 @ 12:11:58 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32310809
En ik pas ook maar even de TT aan.
  woensdag 16 november 2005 @ 12:43:44 #142
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32311925
Discrimineren hoogopgeleide vrouwen trouwens op opleidingsniveau?
Kijken ze neer op mannen die bv geen HBO of uni hebben gedaan?
gewoon ff een vraag tussendoor
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 16 november 2005 @ 12:50:08 #143
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32312155
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:43 schreef Jumparound het volgende:
Ik niet, in ieder geval.
Voor mij is het 'sociale' niveau belangrijker dan het opleidingsniveau. Mijn vorige vriend heeft HBO gedaan, die daarvoor de HAVO niet afgemaakt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 16 november 2005 @ 12:55:24 #144
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32312289
quote:
Ik discrimineer niet op opleidingsniveau. Ik discrimineer wel op andere factoren, w.o. intelligentie.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:00:09 #145
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32312408
oke
dus er is nog hoop

Ecosia
pi_32312539
quote:
Niet bewust...

Maar ik leer eigenlijk alleen mensen kennen via de universiteit en mijn huidige vriend ken ik van mijn middelbare school, waar alleen maar havo/vwo werd gegeven. Door mijn omgeving zeg maar kom ik heel weinig laag opgeleide mannen tegen, dus als ik vrijgezel zou zijn acht ik de kans erg klein dat ik met een mbo-er ga daten, omdat ik er simpelweg maar erg weinig ken.

Daarnaast is het leventje van iemand die een hogere opleiding doet iets gelijker aan het mijne dan iemand van het mbo. Een mbo-er van mijn leeftijd is of al helemaal klaar, of bijna klaar, maar die gaat dus vrij snel werken etc. terwijl hbo-ers of wo-ers van mijn leeftijd nog echt studenten zijn, en dat trekt me op dit moment heel erg.

En hoewel opleidingsniveau en intelligentie niet volledig aan elkaar verwand zijn, is toch wel te stellen dat het gemiddelde IQ op een universiteit hoger is dan op een mbo. Er zijn op beiden ook behoorlijke uitschieters (slimme mensen die dyslectisch zijn, of lui, op het mbo, en domme mensen met een onwijze drive op de universiteit), natuurlijk, maar wat dat betreft denk ik dat de kans dat ik een wo-er of hbo-er tref wel groter is dan dat ik een mbo-er tref...
pi_32312651
Wat een gezeik en insinuaties op mijn topic zeg. Over de typo's: dit is een fokking forum, geen sollicitatiebrief.

2e: ik ben juist voorstander van veel meer hoogopgeleide vrouwen, maar ik was benieuwd naar de precieze intenties daarvan. Bij de man is dat wel duidelijk: status, macht, geld, vrouwen. Maar ik dacht: vrouwen zijn toch niet zo oppervlakkig en onbenullig (eigenlijk een compliment)? Waarom zouden zij dan hoogopgeleid willen zijn en carrière maken? De OP was enigsinds provocerend, maar reflecteert geenzins mijn mening.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:13:35 #148
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32312737
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:10 schreef pberends het volgende:

Waarom zouden zij dan hoogopgeleid willen zijn en carrière maken? De OP was enigsinds provocerend, maar reflecteert geenzins mijn mening.
Carriere maken hoeft dus niet het gevolg te zijn van hoogopgeleid zijn. Juist omdat veel vrouwen niet oppervlakkig zijn, willen zij zichzelf ook ontwikkelen.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:13:50 #149
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32312747
Juist omdat we niet allemaal even oppervlakkig en onbenullig zijn, wellicht?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:15:55 #150
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32312796
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:06 schreef innovative het volgende:

[..]

Niet bewust...

Maar ik leer eigenlijk alleen mensen kennen via de universiteit en mijn huidige vriend ken ik van mijn middelbare school, waar alleen maar havo/vwo werd gegeven. Door mijn omgeving zeg maar kom ik heel weinig laag opgeleide mannen tegen, dus als ik vrijgezel zou zijn acht ik de kans erg klein dat ik met een mbo-er ga daten, omdat ik er simpelweg maar erg weinig ken.
tja, dat kan natuurlijk gebeuren maar school is natuurlijk niet de enige plaats waar je mensen tegen komt
quote:
Daarnaast is het leventje van iemand die een hogere opleiding doet iets gelijker aan het mijne dan iemand van het mbo. Een mbo-er van mijn leeftijd is of al helemaal klaar, of bijna klaar, maar die gaat dus vrij snel werken etc. terwijl hbo-ers of wo-ers van mijn leeftijd nog echt studenten zijn, en dat trekt me op dit moment heel erg.
Oke... goede reden
quote:
En hoewel opleidingsniveau en intelligentie niet volledig aan elkaar verwand zijn, is toch wel te stellen dat het gemiddelde IQ op een universiteit hoger is dan op een mbo. Er zijn op beiden ook behoorlijke uitschieters (slimme mensen die dyslectisch zijn, of lui, op het mbo, en domme mensen met een onwijze drive op de universiteit), natuurlijk, maar wat dat betreft denk ik dat de kans dat ik een wo-er of hbo-er tref wel groter is dan dat ik een mbo-er tref...
Tja, als je geilt op een hoog IQ dan heb je wel gelijk ja
Ecosia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')