Waar komt de vooronderstelling vandaan dat de drijfveer voor het maken van carriere per definitie gelegen is in het oppervlakkige? Zou het niet zo kunnen zijn dat de carrieremaker (m/v) er de behoefte aan heeft om in die carriere tot een zekere ontplooiing van de eigen kunde en talenten te komen, teneinde daar de nodige voldoening uit te halen? De gevolgen van een carriere die jij opnoemt, behoeven toch geen doel op zich te zijn?quote:Op woensdag 16 november 2005 13:10 schreef pberends het volgende:
ik ben juist voorstander van veel meer hoogopgeleide vrouwen, maar ik was benieuwd naar de precieze intenties daarvan. Bij de man is dat wel duidelijk: status, macht, geld, vrouwen. Maar ik dacht: vrouwen zijn toch niet zo oppervlakkig en onbenullig (eigenlijk een compliment)? Waarom zouden zij dan hoogopgeleid willen zijn en carrière maken? De OP was enigsinds provocerend, maar reflecteert geenzins mijn mening.
Ik blijf lachen zoquote:Op woensdag 16 november 2005 13:10 schreef pberends het volgende:
Maar ik dacht: vrouwen zijn toch niet zo oppervlakkig en onbenullig (eigenlijk een compliment)? Waarom zouden zij dan hoogopgeleid willen zijn en carrière maken? De OP was enigsinds provocerend, maar reflecteert geenzins mijn mening.
Maar dan wel het liefst een iets grotere, want ik moet wel ruimte hebben om te koken.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef Copycat het volgende:
Een opgeruimde keuken, zonder dat ik daar zelf iets voor hoef te doen, wil ik inderdaad wel!
quote:Op woensdag 16 november 2005 13:28 schreef Sjakie01 het volgende:
Wat willen vrouwen nu eigenlijk?
Diep in hun hart dit:
[afbeelding]
![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef Sjakie01 het volgende:
Gelukkig heb ik de feministische bende van Fok! weer op mijn nek gehaald.![]()
Om hard aan de slag te gaan heb je juist geen hoge opleiding nodig.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef Helaaz het volgende:
Wat mij betreft hoef ik niet per se een enorme carriere of een gigantisch salaris of iets dergelijks. Maar uitdaging in mijn werk vind ik wel erg belangrijk. Ik wil me zeker niet vervelen, maar uitgedaagd worden om echt hard aan de slag te gaan.
Dat ligt eraan op wat voor manier je hard aan de slag wil.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Om hard aan de slag te gaan heb je juist geen hoge opleiding nodig.
Juist, en in algemeenheid genomen is er altijd mogelijkheid om hard aan de slag te gaan, ongeacht opleiding.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:40 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Dat ligt eraan op wat voor manier je hard aan de slag wil.
Dit zegt ook wat over jouw niveau.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
hoewel opleiding weinig zegt over intelligentie zegt het vaak wel veel over het nivo
Ik zou me inderdaad doodschamen als ik met zo iemand ergens zou zitten.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:53 schreef sweetgirly het volgende:
Walgelijk, mag duidelijk zijn dat het geen vriend meer van mij is nu
Ik pretendeer geen bepaald nivo te hebben en al helemaal niet op het vlak van de Nederlandse taalquote:
Dat is uiteraard ook geheel onbelangrijk.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik pretendeer geen bepaald nivo te hebben en al helemaal niet op het vlak van de Nederlandse taal![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
![]()
Ja, voor de sex erop ja.
Voor de rest. Serieus, je hebt gewoon mannen die als ze bij je op visite zijn, earl grey thee gaan eisen enzo (en ik heb al 10 soorten thee), 'je moet volgende keer earl grey thee voor mij in huis hebben'. 'Ik moet helemaal niks', alsof ik getrouwd ben en een dienstmeid ben. Écht, dat soort mannen, geef ik zo lik op stuk dan, al dan niet later.
Ik vind iemand verwennen en het gezellig maken erg leuk, maar als het uit mij komt, niet als het verwacht wordt. Want die mannen heb je. Jeuk krijg ik van die mannen. Die zien vrouwen in de horeca/catering etc ook als minderwaardig. Slaafs zelfs. Dat werd heel mooi gezegd in de film Maid in Manhattan, 'ze doen alsof je hun slaaf bent, maar onthoud, het is een rol, je bent hun slaaf niet, nooit'. Ofzoiets. Zekers niet! En goed gezegd, want zo gaat het soms wel.
* deja-vu's, jeuk, jeuk
Voor mij wel, ja, mijn vrouw spreekt geen Nederlands. De voertaal hier in huis is Engels en we brengen tegenwoordig meer tijd door in de UK dan in Nederland.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:58 schreef Sjakie01 het volgende:
Dat is uiteraard ook geheel onbelangrijk.
was dit een kijk-mji-stoer-zijn-ik-lijk-wel-een-buitenlander-post? Nee? lekker boeiend voor het topic Als je smaak verward met opleidingsniveau snap je er zowiezo niks van imhoquote:Op woensdag 16 november 2005 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor mij wel, ja, mijn vrouw spreekt geen Nederlands. De voertaal hier in huis is Engels en we brengen tegenwoordig meer tijd door in de UK dan in Nederland.
Zij heeft overigens een Masters, ik heb een HBO Informatica en als ik het goed heb was mijn beste cijfer voor Nederlands ooit een 7'tje![]()
Nee, hij wou thee, earl grey thee wel te verstaan.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:00 schreef MouseOver het volgende:
ze passen zich al heel erg aan door die thee. Eigenlijk willen ze natuurlijk gewoon koffie
Waar komt ze vandaan dan?quote:Op woensdag 16 november 2005 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor mij wel, ja, mijn vrouw spreekt geen Nederlands.
quote:Op woensdag 16 november 2005 14:09 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nee, hij wou thee, earl grey thee wel te verstaan.
En het liefst dat ik ook nog nieuwe thee zette, had kwartiertje daarvoor thee gezet.
Hij mocht blij zijn dat hij uberhaupt thee kreeg!
Wat wel grappig was, is dat hij op mijn bank ging zitten alsof hij er al jaren kwam en alsof het zijn bank was, ging gewoon liggen enzo en ondertussen mij commanderen en doen alsof we getrouwd waren enzo. Maar mijn toen nog wat jonge poesje had niet lang daarvoor op de bank geplast. Waar hij als de King op ging zitten en zelfs liggen![]()
. Ik wou het eerst nog zeggen, maar meneer ging toch al gelijk zo pontificaal liggen, dat ik dacht of zoiets had van 'ok, dan niet'.
de lach in mij was groot, maar offtopic
Niet deze man.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:37 schreef 4ureyez_only het volgende:
Wat een vraag! Hoogopgeleide vrouwen willen een toekomst hebben, zelfstandig zijn, reizen, hun kennis vergroten, leuk werk hebben, hun hersens gebruiken etc. Het gaat om zelfontplooiing en niet om mannen. Die kan je ook krijgen als je geen opleiding hebt
![]()
Jij gaat meer voor de trophy-wife ?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:22 schreef Godlike02 het volgende:
Bridge, tennis en golf meer hoeft ze niet te weten![]()
Weet je hoe de buren kijken als ze weten dat mijn vrouw werkt![]()
geïnteresseerd?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:22 schreef Godlike02 het volgende:
Bridge, tennis en golf meer hoeft ze niet te weten![]()
Weet je hoe de buren kijken als ze weten dat mijn vrouw werkt![]()
Wat denk je zelf...?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:30 schreef pberends het volgende:
Wat willen hoogopgeleiden vrouwen eigenlijk?
Write bedoel je, neem ik aan?quote:Op woensdag 16 november 2005 23:50 schreef OldJeller het volgende:
Right that down in your little notebook son..
You're totally right.. ik moet geen Engelse uitlatingen meer doen als ik dat soort trieste fouten maak..quote:Op woensdag 16 november 2005 23:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Write bedoel je, neem ik aan?
Dat is in my notebook toch wel basic, hoor!
Ik ben ook serieus. Laat mij maar met de koters spelen en een beetje soaps kijkenquote:Op woensdag 16 november 2005 12:09 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ie wel gelijk heeft hoor.
Mannen die thee drinkenquote:Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef sweetgirly het volgende:
Voor de rest. Serieus, je hebt gewoon mannen die als ze bij je op visite zijn, earl grey thee gaan eisen enzo (en ik heb al 10 soorten thee), 'je moet volgende keer earl grey thee voor mij in huis hebben'.
Spreek voor jezelf. Dat een vrouw er leuk uitziet is heel mooi, maar niet voldoende wat mij betreft.quote:Op donderdag 17 november 2005 10:53 schreef Musketeer het volgende:
Hoogopgeleide mannen willen een vrouw die lief is, het gezeik over futiliteiten binnen de perken houdt en over een schattig koppie + lekker kontje en mooie borsten beschikt. Dit zijn meestal niet de hoogopgeleide vrouwen.
Het zijn ook noodzakelijke voorwaarden, niet voldoende voorwaarden.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:11 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Dat een vrouw er leuk uitziet is heel mooi, maar niet voldoende wat mij betreft.
Waarom zouden deze kenmerken volgens jou niet kunnen slaan op hoog opgeleide vrouwen?quote:Op donderdag 17 november 2005 10:53 schreef Musketeer het volgende:
Hoogopgeleide mannen willen een vrouw die lief is, het gezeik over futiliteiten binnen de perken houdt en over een schattig koppie + lekker kontje en mooie borsten beschikt. Dit zijn meestal niet de hoogopgeleide vrouwen.
Da's wel een hele pessimistische kijk op de zaak. Wat is dan uberhaupt nog de waarde van zo'n relatie voor jou ? Dat je er een paar keer per week bovenop mag liggen ?quote:Op donderdag 17 november 2005 11:22 schreef Musketeer het volgende:
Je zult er ook ooit wel achterkomen dat praten in een relatie totaal overrated is. Of je nu na 2 weken, 2 maanden of 2 jaar uitgeluld bent, ooit heb je zon beetje alles wat je wilt bespreken met haar besproken en verzandt het gesprek in: schat hoe was jouw dag? prima? ja mijne ook, niks bijzonders, wat is er te eten vanavond?.
Omdat vrouwen die aan die voorwaarden voldoen alles wat ze willen al gedaan krijgen zonder er een opleiding voor te hoeven volgen. Daarmee is ook de motivatie om moeite in een opleiding (en/of een vriendelijk karakter) te steken weg.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom zouden deze kenmerken volgens jou niet kunnen slaan op hoog opgeleide vrouwen?
Nee, je zoekt degenen uit waar je 2 jaar mee kunt praten, en blijft dan uit gewoonte of luiheid om wat nieuws te zoeken nog eventjes bij elkaar.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:25 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Da's wel een hele pessimistische kijk op de zaak. Wat is dan uberhaupt nog de waarde van zo'n relatie voor jou ? Dat je er een paar keer per week bovenop mag liggen ?
Dus als je een mooi koppie en dito lijf hebt vervalt de leergierigheid cq ambitie volgens jou?quote:Op donderdag 17 november 2005 11:29 schreef Musketeer het volgende:
Omdat vrouwen die aan die voorwaarden voldoen alles wat ze willen al gedaan krijgen zonder er een opleiding voor te hoeven volgen. Daarmee is ook de motivatie om moeite in een opleiding (en/of een vriendelijk karakter) te steken weg.
Dus een opleiding doe je alleen maar om dingen die je wilt te krijgen ? Dat is b.v. niet de reden dat ik een opleiding doe (ik ben ook geen vrouw, maar toch), het is leuk meegenomen maar meer niet. Alsof aantrekkelijke vrouwen geen honger naar kennis en/of behoefte tot intellectuele ontwikkeling kunnen hebben.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:29 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Omdat vrouwen die aan die voorwaarden voldoen alles wat ze willen al gedaan krijgen zonder er een opleiding voor te hoeven volgen. Daarmee is ook de motivatie om moeite in een opleiding (en/of een vriendelijk karakter) te steken weg.
Het valt me nog mee dat hij niet beweert dat een hoge opleiding is iets voor lelijke vrouwen om dat gat in hun schoonheid mee op te vullen.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus als je een mooi koppie en dito lijf hebt vervalt de leergierigheid cq ambitie volgens jou?
Wat een nonsens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |