abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32725933
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:37 schreef maartena het volgende:

[..]
De hoofdredacteur van De Telegraaf zegt het zelf eigenlijk het beste:

Olde Kalter: ,,De Telegraaf is van oudsher de meest onafhankelijke krant van Nederland. Niet gebonden aan welke kerkelijke richting, politieke partij of maatschappelijke institutie ook. De mensen zijn voor ons het belangrijkst.''
Lees: "De verkoopcijfers zijn voor ons het belangrijkst". Meest onafhankelijk wil dus zeggen zonder ideologie. Of beter, de ideologie van de sensatie en het voeden van onderbuikgevoelens.
quote:
De Telegraaf is sterk bij de moderne burgers en de opwaarts mobielen. Moderne burgers zijn minder calvinistisch dan de traditionele burgers, en meer gericht op comfort en geld verdienen. Het is de grootste bevolkingsgroep (28 procent van de Nederlanders wordt er toe gerekend). De Volkskrant en NRC Handelsblad hebben in deze groep een zwakke positie; het AD, Trouw en de regionale bladen worden gemiddeld gelezen.

Dat lijkt me ook zo klaar als een klontje. Als er 1 partij gericht is op comfort en geld verdienen dan is het wel de VVD, en zeker NIET de PvdA.
Als comfort en geld verdienen het hoogste doel is in het leven dan past de telegraaf daar inderdaad perfect bij.

Maar inderdaad, dat zou ik ook niet onder PVDA scharen maar onder LPF (en VVD).
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:32:35 #202
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32870191
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:35 schreef Gimmick het volgende:
Dat kan je de Telegraaf van nu inderdaad niet aanrekenen, maar dan moet iemand niet de Volkskrant gaan beschuldigen van heulen met de vijand. Wie dat doet, moet echt eens een krant gaan lezen. Of überhaupt beginnen met lezen.

Wel vind ik het bizar dat het verschijningsverbod zo kort stand hield. Je kunt nog niet in 1949 zeggen: alles is vergeten & vergeven? Maar ook het publiek pikte het direct weer op.
Ik denk dat we zowiezo moeten ophouden met "dat bedrijf was fout in de oorlog" opmerkingen. Was de lokale bakker ook "fout" omdat ie brood aan Duitsers verkocht?

En 1949 was het jaar van het nieuwe begin van Europa. In dat jaar werd de Bondsrepubliek Duitsland opgericht met Bonn als de hoofdstad, en werden er voor het eerst weer verkiezingen gehouden in Duitsland. In 1949 werd de NAVO opgericht. In 1949 werd ook de "Raad van Europa" opgericht, een voorloper van de E.E.G, en uiteindelijk de EU.

In het jaar daarvoor trad Wilhelmina af als Koningin, en volgde Juliana haar op. En volgens mij was destijds het beleid dat we naar de toekomst moesten kijken en niet naar het verleden. Natuurlijk waren er ernstige delicten gepleegd, en daar werd allemaal naar gekeken.... maar met name voor de vrije pers was het denk ik belangrijk om met een schone lei te beginnen.

Ik vindt het verder prima dat aan een krant eenbepaalde doelgroep word toegerekend. Dit topic laat duidelijk naar voren komen dat kranten zoals Het Parool en de Volkskrant kranten zijn die meer door de PvdA en linksen gelezen worden, en de Telegraaf en het NRC Handelsblad door de VVD-ers, LPF-ers en rechtsen gelezen wordt. De Trouw is weer populair bij CDA-ers en christelijke partijen, en het AD hangt er tussenin.

Maar ik ga niet zeggen dat Trouw beter is dan Telegraaf gebaseerd op dingen die 60 jaar geleden gebeurd zijn.

Verder on-topic: De telegraaf is dus gewoon een krant. Eentje die voornamelijk door rechts Nederland wordt gelezen, en verder is daar dus niet veel mis mee.

behalve dan dat het een kutkrant is, maar dat terzijde
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_53889705
Nu op Ned.2 een documentaire / profiel over De Telegraaf...
pi_53891396
das een flinke sgop
pi_53891692
De T. is een sensatiekrant, maar wat is daar mis mee? Het is niet mijn krant, maar wel die van ruim 2 miljoen Nederlanders. Blijkbaar is er behoefte aan.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:00:34 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53898912
De Telegraaf is goed. Maar de reacties van zijn lezers zijn geweldig!
The End Times are wild
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:27:34 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53900933
En als je dan ook kijkt met welke mediapartners De Telegraaf een connectie is aangegaan (o.a. Hart van Nederland en GeenStijl) en de opkomst van de gratis kranten, dan kun je er gif op indrinken dat lezers massaal weglopen.

Om de concurrentie van de gratis nieuwsbladen tegen te gaan, zijn sommige kranten overgegaan op een tabloidformaat (Trouw, Het Parool, Algemeen Dagblad). En dan heb je ook NRC dat met nrc.next jonge hoogopgeleiden wil strikken. Het resultaat: de kwaliteitskranten hebben bescheiden successen geboekt, met in het beste geval een oplagestijging van 3%.

De Telegraaf wil natuurlijk niet meegaan op één van deze trends (en nog ettelijke voorbeelden) en begint nu het solide marktaandeel mondjesmaat te verliezen. Algemeen Dagblad krijgt ook zware klappen te verwerken, maar dat is eigenlijk omdat de redactie van die krant geen werkelijke affiniteit heeft met regionale berichten betrouwbaar naar buiten brengen.
pi_53930789
Van Dale:
quote:
krant (de ~, ~en)
1 regelmatig verschijnend blad in groot formaat met nieuws, opinie, advertenties, enz. => courant, gazet, nieuwsblad 2 de onderneming die een nieuwsblad uitgeeft
De Telegraaf is een krant. Dat valt dus niet te ontkennen. Persoonlijk vind ik het geen goede krant. Ik vind namelijk de lay-out opgeblazen waardoor het onoverzichtelijk is om te lezen. Bovendien krijgt het privé-gedeelte te veel aandacht naar mijn mening. Net als Hart van Nederland en Shownieuws.
Ik heb 't
pi_53930973
Grootste pauperkrant van Nederland.
Al is het af en toe wel lachen om de reacties op hun nieuwsberichten te lezen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:50:20 #210
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_53932507
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:47 schreef JohnDope het volgende:
Iedereen wil het nieuws op zijn eigen manier lezen...... De een verafschuwt de nrc en leest liever de telegraaf en visa versa. Youp vind ik bijvoorbeeld de grootste farce uit de nrc.

Ik vind de telegraaf het fijnst om te lezen, hoe zij het nieuws naar buiten brengen zo zou ik het ook exact naar buiten brengen.
1 feit kunnen zowel voor- als tegenstanders van de telegraaf niet ontkennen: het geen wat de pappers en nathouders liever niet in de media willen zien, maar wat de burger wel moet weten, dat plaatst de telegraaf pontificaal op de voorpagina.

Amen
Dat is niet zo moeilijk... Het gaat om de walgelijke verontwaardigde toon die De Telegraaf altijd tentoon spreidt.

Overigens heb ik meerdere keren met de Telegraaf te maken gehad en ik kan jullie vertellen dat het gros van het personeelsbestand regelrecht schorem van de bovenste plank is. Achterbaks, leugenachtig volk met een ego ter grootte van China.

Met journalisme heeft het weinig te maken in ieder geval.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:56:30 #211
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_53932633
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:43 schreef venomsnake het volgende:
Grootste pauperkrant van Nederland.
Al is het af en toe wel lachen om de reacties op hun nieuwsberichten te lezen.
Het feit dat de Telegraaf blijkbaar fier is op de bekrompen, wereldvreemde reacties die er op de site te lezen zijn (al zijn die ingezonden brieven in de papieren versie ook niet mis), zegt toch al genoeg over de journalistieke geloofwaardigheid?

Regelrechte pulp voor klootjesvolk en laaggeschoold gristentuig.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_53950804
Ach nieuwswaarde van de telkgraaf is vrij groot. De achtergrondinformatie laat te wensen over danwel is a la weekblad prive van dezelfde club te sensationeel. Echter in combinatie met bijvoorbeeld google danwel andere couranten is er een duidelijk objectioef beeld te vormen.

Het feit dat wer weer een marokkaan in naam van zijn profeet een offer brengt aan allah, danwel zijn familie van zonden vrijmaakt welk in de volksmond in de westerse maatschappij moord heet is en blijft nieuws ook al is het de 500e keer. Het geeft toch een extra beetje inzicht in de 4 regeltjes op pagina 14 van het NRC waarin staat man steekt vrouw neer.

De xenofobe sensatie die dit bij sommige personen zou aanwakkeren is daarmee evenredig als de politiek correcte genuanceerdheid danwel wereldvreemdheid die lieden als floripas kunnen blijven staven uit andere couranten.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_53974182
De Telegraaf is een sensatieblad, geen krant. Daags na de miljoenennota, was er een vette 8-koloms-kop: INLEVEREN. Alsof net de halve wereld was vergaan. Misselijkmakend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')