quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:35 schreef Gimmick het volgende:Dat kan je de Telegraaf van nu inderdaad niet aanrekenen, maar dan moet iemand niet de Volkskrant gaan beschuldigen van heulen met de vijand. Wie dat doet, moet echt eens een krant gaan lezen. Of überhaupt beginnen met lezen.
Wel vind ik het bizar dat het verschijningsverbod zo kort stand hield. Je kunt nog niet in 1949 zeggen: alles is vergeten & vergeven? Maar ook het publiek pikte het direct weer op.
Ik denk dat we zowiezo moeten ophouden met "dat bedrijf was fout in de oorlog" opmerkingen. Was de lokale bakker ook "fout" omdat ie brood aan Duitsers verkocht?
En 1949 was het jaar van het nieuwe begin van Europa. In dat jaar werd de Bondsrepubliek Duitsland opgericht met Bonn als de hoofdstad, en werden er voor het eerst weer verkiezingen gehouden in Duitsland. In 1949 werd de NAVO opgericht. In 1949 werd ook de "Raad van Europa" opgericht, een voorloper van de E.E.G, en uiteindelijk de EU.
In het jaar daarvoor trad Wilhelmina af als Koningin, en volgde Juliana haar op. En volgens mij was destijds het beleid dat we naar de toekomst moesten kijken en niet naar het verleden. Natuurlijk waren er ernstige delicten gepleegd, en daar werd allemaal naar gekeken.... maar met name voor de vrije pers was het denk ik belangrijk om met een schone lei te beginnen.
Ik vindt het verder prima dat aan een krant eenbepaalde doelgroep word toegerekend. Dit topic laat duidelijk naar voren komen dat kranten zoals Het Parool en de Volkskrant kranten zijn die meer door de PvdA en linksen gelezen worden, en de Telegraaf en het NRC Handelsblad door de VVD-ers, LPF-ers en rechtsen gelezen wordt. De Trouw is weer populair bij CDA-ers en christelijke partijen, en het AD hangt er tussenin.
Maar ik ga niet zeggen dat Trouw beter is dan Telegraaf gebaseerd op dingen die 60 jaar geleden gebeurd zijn.
Verder on-topic: De telegraaf is dus gewoon een krant. Eentje die voornamelijk door rechts Nederland wordt gelezen, en verder is daar dus niet veel mis mee.
behalve dan dat het een kutkrant is, maar dat terzijde
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin