Dag 32
De dag van de eilandraad. Ik weet dat ik minstens drie stemmen tegen heb, maar weet niet dat Carl en Maxime niet mogen stemmen en het bleef dus bij die drie. Als ik met Douwe en Fleur was meegegaan, dan had ik nog drie dagen langer mogen blijven. Ik hield de eer aan mezelf, stemde blanco en verliet het spel met een goed gevoel. Ik had niet samengeheuld, veel spellen gewonnen en heb niets meer te maken met die achterbakse achterblijvers. Ik ging naar Rawa, een eiland met een luxe resort erop. Dat was voor mij een paradijs. Ik schrok erg van mijn lichaam, want ik was 17 kilo afgevallen. Wat was ik plat...
Aankomst op Rawa
De eerste indruk die ik kreeg toen ik, samen met Meintje de kandidatenbegeleidster, het resort betrad was overweldigend. Zóveel luxe als je net van zo’n eilandje afkomt, niet normaal wat er door je heen gaat. Ik was zelfs onder de indruk van de verlichting, heel stom was dat. Toen zag ik het buffet, dat was zo uitgebreid, ik heb me helemaal suf gegeten. Nadat Meintje mij mijn kamer had laten zien, was ik weer onder de indruk van het zien van een toilet, een douche en - geloof het of niet - zelfs wc-papier gaf een supergevoel. Wat kun je simpele dingen toch gaan waarderen als je ze lang niet hebt gebruikt. Ik ging als eerste op de veranda met Helmy bellen en vertelde haar dat ik eruit was gestemd, maar er geen moeite mee had. Ook kon ik al veel vertellen van het spel en kon ik haar bellen wanneer ik wilde, dat gevoel van vrijheid was mij alles waard.
Dag 1 op Rawa
Ik kon de eerste nacht niet slapen van opwinding en teveel eten, dus ben toen maar opgestaan om me te gaan scheren en nog een keer uitgebreid te douchen. Ik stond de volgende ochtend om kwart voor acht bij het restaurant voor het ontbijt, maar het ging pas om acht uur open. Ik wist de tijden uit mijn hoofd. Nadat ik weer ongelofelijk veel had gegeten, ging ik de rest van de dag lekker relaxen op een strandstoel. Wat was dat een leuke ervaring zeg
Dag 2 op Rawa
Ik mocht naar Mersing, een klein vissersplaatsje waar Maxime de brieven had geschreven. Na zijn verhalen was ik erg benieuwd. Met de boot naar het vaste land en na twintig minuten varen kwam ik in een drukte, het leek alsof ik een jaar weg geweest was, in plaats van vierenhalve week. Dat eilandgevoel heeft toch wat met me gedaan. Ik keek heel stom mijn ogen uit naar al die mensen, auto’s en brommers. Wat geld gewisseld en héél veel chocolade gekocht, dat was echt te gek. Ik leek wel een klein kind. Terug op Rawa met Meintje gepraat over het spel en over wie eruit ging. Ik was er van overtuigd dat Carl bij mij zou komen de volgende dag.
Dag 3 op Rawa
Een rustige, luie dag met veel bellen naar Nederland en een klein uitstapje om een Maleisische telefoonkaart te kopen, om goedkoper te bellen. Heel veel gepraat met Meintje, die mij ontzettend goed begreep en opving. Ik moest me ‘s middags verstoppen in mijn kamer (wat ik niet deed), omdat er twee winnaars van een spel zouden komen. Na stiekem te hebben gekeken zag ik dat het Maxime en Fleur waren, die er erg ontspannen uitzagen. Ze hadden mij niet gezien en ik ging nadat zij in hun kamer aangekomen waren weer lekker eten in het restaurant.
Dag 4 op Rawa
De dag van de eliminatie, ik was erg benieuwd. Ik had al goeie vrienden met vooral de kok en het andere personeel van het resort gemaakt, omdat ik natuurlijk veel moest eten. Meintje moest vroeg weg en wij dachten allebei dat het Carl zou worden. Ik zat ‘s avonds alleen te eten en zag Meintje binnenkomen met iemand. Ik dacht nog dat Carl heel erg veranderd was, ik had hem immers al even niet meer gezien. Toen zag ik ineens dat het Maxime was. Hij was er helemaal stuk van en zei dat hij vergiftigd was door Douwe, die hem eruit gestemd had. Hij ging met Meintje eten en heeft er met haar veel over gepraat, ik hield me een beetje afzijdig.
Dag 5 op Rawa
Met Maxime vroeg ontbeten en veel gepraat. Ik had al veel respect voor hem, maar dit werd steeds meer. Hij had er al bijna vrede mee. Er waren ook andere Hollanders in het resort en daar trok ik wel mee op. Verder veel eten, lekker lezen en niets doen, maar nu in luxe.
Dag 6 op Rawa
Niet veel gedaan, hoofdzakelijk eten, eten en nog eens eten. Ik kwam al aardig bij door de gezonde vis, rijst en patat.
Dag 7 op Rawa
Het was de dag van de eliminatieproef en de eilandraad. We hadden op Rawa geen idee hoe het er op de andere eilanden aan toeging. Ik wist van Goal, dat zag je vlakbij liggen en Mensirip was ook niet zover bij ons vandaan, je kon het bijna zwemmen. Meintje ging de volgende afvaller halen, maar ik was totaal niet geïnteresseerd wie dat was en was nu echt klaar met het spel. Het werd dus Douwe, die maar één nachtje bleef en het uit heeft gepraat met Maxime. Daarna verdweenn hij met zijn vriendin naar Mersing en later naar Tioman, waar hij een week heeft gezeten.
Dag 8 op Rawa
Ik had van Helmy gehoord dat zij stiekem naar me toe zou komen. Ze had samen met Lindy een reis naar Singapore geboekt en was met de taxi naar Mersing gekomen. Ik belde elk half uur of het al opschoot en werd gek van verlangen. Ik miste ze verschrikkelijk. Helmy was ‘s avonds veilig aangekomen en zou de volgende ochtend op Rawa komen als verassing. Ik kon bijna niet slapen van ongeduld.
Dag 9 op Rawa
‘s Ochtend met Maxime gegeten, hij wist dat Helmy en Lindy zouden komen en vond het heel leuk voor ons. Toen begon het wachten. Ze kwam uiteindelijk om half negen met de taxiboot en het was een geweldig, onbeschrijfelijk en romantisch moment om na zo’n intense tijd je gezin weer compleet te hebben. Na het inchecken kon het relaxen beginnen.
Dag 10 op Rawa
Carl was er uitgestemd en kwam op het eiland helemaal nog in zijn eilandrol: heel veel heen en weer lopen en erg gestrest. Ik bleef uit zijn buurt en hij praatte veel met Meintje en Maxime.
Dag 11 op Rawa
Ik zat met Helmy en Lindy op het strand voor ons huisje toen Carl kwam aanlopen. Hij was veel rustiger en had duidelijk veel gegeten, wat hem goed deed. Toen we elkaar tegenkwamen omarmde Carl mij heel emotioneel en zei dat hij er spijt van had. Hij vroeg of we opnieuw konden beginnen, het was tenslotte maar een spel. Ik ben dat helemaal met hem eens: een spel moet je spelen en daarna kun je niet boos blijven, want dat werkt niet. Als ik vroeger een bokswedstrijd had sloeg ik zo hard mogelijk, maar was daarna toch echt nog wel bevriend met de tegenstander. Ik heb een heel goed contact met Carl opgebouwd en hij voelde zich best wel lullig.
Dag 12, 13 en 14 op Rawa
Heb een heerlijk ontspannen tijd met mijn gezin gehad en met Maxime, Carl en Meintje.
Dag 15 op Rawa
Weer een afvaller die aankomt op Rawa: Meredith krijgt een zwarte stem en voegt zich bij ons. De familie van de kandidaten vertrekt weer en Douwe komt gelukkig weer bij ons. Meredith vertelt wat er allemaal gebeurd is en wat zij heeft meegemaakt met haar moeder en met de andere kandidaten. Het wordt steeds gezelliger en iedereen heeft elkaar vergeven voor het spelen van het spelletje. We feesten erop los en hebben veel plezier.
http://www.talpa.tv/web/show?id=109392&dbid=2389&typeofpage=51230&week=14-11-2005&dagboekWeek=14-11-2005