abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32279305
Kan Peter R. de Vries hier wel blij mee zijn? NEE!
De stemmers (politiek dom als ze in ruime mate zijn) worden weer opgezadeld met
een media-schildering, vergelijk de vries met balkenende, dat is 'politiek
correct EN een negatief getal in 1'. Want balkenende ligt niet goed, echter PRDV
kan nog niet afgerekend worden op wat dan ook.

>DEN HAAG - Kiezers zien bijna net zo graag dat misdaadjournalist Peter
>R. de Vries meedoet aan de volgende verkiezingen als premier Balkenende
>dat doet.

Leading the witness, het angstbijten is begonnen.

>Dat is maandag gebleken uit opinieonderzoek van Maurice de
>Hond.
>http://www.nu.nl/news/625748/11/Peter_R._de_Vries_en_Balkenende_bijna_even_populair.html

Als er een lijstje met de huidige toppolitici wordt voorgelegd, willen de meeste
kiezers (62 procent) dat SP-leider Marijnissen meedoet aan de stembusstrijd.
Voor PvdA-leider Bos is dat 58 procent, voor GroenLinks-leider Halsema 54
procent en voor ChristenUnie-voorman Rouvoet 53 procent.

Politiek nieuwkomer Peter R. de Vries scoort 35 procent, net als bijvoorbeeld
VVD-coryfee Wiegel. Premier Balkenende haalt 2 procent meer. De Vries laat wel
de fractievoorzitters Verhagen (CDA, 32 procent) en Van Aartsen (VVD, 28
procent) achter zich.

Tel je die procenten op dan kom je ruim over de 100, curieus weer.....
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_32279378
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 09:54 schreef fokthesystem het volgende:
Kan Peter R. de Vries hier wel blij mee zijn? NEE!
De stemmers (politiek dom als ze in ruime mate zijn) worden weer opgezadeld met
een media-schildering, vergelijk de vries met balkenende, dat is 'politiek
correct EN een negatief getal in 1'. Want balkenende ligt niet goed, echter PRDV
kan nog niet afgerekend worden op wat dan ook.

>DEN HAAG - Kiezers zien bijna net zo graag dat misdaadjournalist Peter
>R. de Vries meedoet aan de volgende verkiezingen als premier Balkenende
>dat doet.

Leading the witness, het angstbijten is begonnen.

>Dat is maandag gebleken uit opinieonderzoek van Maurice de
>Hond.
>http://www.nu.nl/news/625748/11/Peter_R._de_Vries_en_Balkenende_bijna_even_populair.html

Als er een lijstje met de huidige toppolitici wordt voorgelegd, willen de meeste

Politiek nieuwkomer Peter R. de Vries scoort 35 procent, net als bijvoorbeeld
VVD-coryfee Wiegel. Premier Balkenende haalt 2 procent meer. De Vries laat wel
de fractievoorzitters Verhagen (CDA, 32 procent) en Van Aartsen (VVD, 28
procent) achter zich.

Misschien zou je het bericht eens goed moeten lezen...
pi_32279473
xebro? want....? Voeg iets toe aub of zeg dan niks!
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_32283202
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 10:04 schreef fokthesystem het volgende:
xebro? want....? Voeg iets toe aub of zeg dan niks!
kun je me even uitleggen wat jij precies hebt 'toegevoegd' aan dat nieuwbericht?

je opmerking dat het daar om het 'bashen' van De Vries gaat (ik denk eerder andersom, aangezien van De Hond bekend is dat hij redelijke nauwe banden met Jan Nagel (oud-VARA-mensen) heeft en zeer open staat voor zulke protestbewegingen) ...
Interssant zou dan zijn hoe jij vind dat het wel hoort: Had in het bericht ontweken moeten worden dat Balkenende en De vries een gelijk support-percentage kregen?
Dat is nl. eerder een behoorlijke compliment voor een politieke newbie, dat hij gelijk staat qua support met een regerend minister-president .. hooguit voor Balkenende is het een beetje 'pijnlijk'.

Wat betreft de grandiooze opmerking:
quote:
Tja, het is een beetje lastig om zo'n juweeltje te ontwijken in een reactie .... veelzeggend idd
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_32283257
Jan M. .

Wel schrokkend voor Van Aartsen dat ie onderaan staat terwijl ie zo graag premier wil worden .
pi_32301532
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:44 schreef RM-rf het volgende:kun je me even uitleggen wat jij precies hebt 'toegevoegd' aan dat nieuwbericht?
Het bericht gaat vooraf door >'s de rest is mijn eigen tekst.
quote:
je opmerking dat het daar om het 'bashen' van De Vries gaat (ik denk eerder andersom, aangezien van De Hond bekend is dat hij redelijke nauwe banden met Jan Nagel (oud-VARA-mensen) heeft en zeer open staat voor zulke protestbewegingen) ...
Als iemand mij met de tanende ppoularaire balkenende zou vergelijken, lijkt me nu dus niet zo goed, want balkie ligt niet zo goed meer.
quote:
Interssant zou dan zijn hoe jij vind dat het wel hoort: Had in het bericht ontweken moeten worden dat Balkenende en De vries een gelijk support-percentage kregen?
Wel in de kop ja, in de tekst niet, of gewoon niet vergelijken, de NL politiek vergelijkt al te vaak selectief idem met de media. De gemiddeld politiek domme NLer (deinteresse....) die meer gebrainwashed consument is, leest gelijk in die sfeer verder.
quote:
Dat is nl. eerder een behoorlijke compliment voor een politieke newbie, dat hij gelijk staat qua support met een regerend minister-president .. hooguit voor Balkenende is het een beetje 'pijnlijk'.

Dus als prdv goed binnenkomt als newbie, dan is het andersom ineens geen compliment, ook al curieus, maar ok, jouw ambivalente mening.
quote:
Wat betreft de grandiooze opmerking: [..] Tja, het is een beetje lastig om zo'n juweeltje te ontwijken in een reactie .... veelzeggend idd
Iemand kan altijd en overal wel zeggen 'lees ff goed. Maar vermeld dan even wat je meent dat de ander dan verkeerd leest, anders wordt het zo een gok spelletje, zeg dan niks.
Lees dus ff goed! :-)
pi_32301591
Ik snap niks van de beginpost. Ben ik de enige?
lollig
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:40:45 #8
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32301871
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 09:54 schreef fokthesystem het volgende:

Kan het niet zo zijn dat de respondenten van dat onderzoek meerdere namen mochten noemen?
Say your prayers
pi_32302092
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:40 schreef Sickie het volgende:

Kan het niet zo zijn dat de respondenten van dat onderzoek meerdere namen mochten noemen?
We have a winner!
pi_32304859
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:40 schreef Sickie het volgende:Kan het niet zo zijn dat de respondenten van dat onderzoek meerdere namen mochten noemen?
Jawel, en Koffie kan, melkkan kan ook.

Vraag honderd mensen of ze thee willen, of koffie verkeerd, danwel zwarte koffie.
Komt de kelner terug in de keuken, zegt ie: 63 thee, 34 koffie verkeerd, 19 zwart, en je kan maar 1 x je stem uitbrengen......
pi_32304870
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:30 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik snap niks van de beginpost. Ben ik de enige?
Vast niet, en je mag ook (ooit) stemmen! :-)
pi_32305732
quote:
Op woensdag 16 november 2005 02:34 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

ja... en jij beweert het artikel gelezen te hebben

nogmaals
quote:
ik denk dat de verwarring waarschijnlijk gewekt wordt doordat mensen als Balkenende én Peter R. De Vries in dat ljstje sowieso staan .... maar ze staan er... dus ophouden met Calimero-en en weest blij dat een televisiejournalist als peter R De vries ertussen staat (en Jack Spijkerman (nog) niet)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_32321186
quote:
Op woensdag 16 november 2005 02:35 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Vast niet, en je mag ook (ooit) stemmen! :-)
Ik mag al stemmen vriend.
lollig
pi_32322660
quote:
Op woensdag 16 november 2005 02:34 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Vraag honderd mensen of ze thee willen, of koffie verkeerd, danwel zwarte koffie.
Komt de kelner terug in de keuken, zegt ie: 63 thee, 34 koffie verkeerd, 19 zwart, en je kan maar 1 x je stem uitbrengen......

De mensen die aan dit onderzoek hebben meegedaan mochten wel meerdere keuzes maken. De vraag was namelijk zoiets als: "Wie van de onderstaande personen mogen van jou meedoen bij de volgende verkiezingen", en als je dan alles gaat optellen is het niet vreemd dat je meer dan 100% krijgt. Je moet dringend leren begrijpend te lezen.
pi_32324002
De vragen waren als volgt:
Moet prdv meedoen aan de verkiezingen ja/nee
Moet Balkenende meedoen aan de verkiezingen ja/nee
etc
etc
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_32343600
Ja jongens, ik snap die verwarrende methode echt wel. Alleen wat ik wilde bereiken is aan te tonen dat dit voor de kiezer heel verwarrend en sturende werkt.
'De NLer' is eerst consument en heel veel andere dingen, maar doosnee gewoon a-politiek, zeg maar gerust DOM.

De politiek EN de media (de Hond is pvda, publiek geheim enzo...) sturen de publieke opinie, mede door verwarring te zaaien. Mensen bij politiek betrekken, de kloof dichten? dat wil de zittende macht juist niet.
De eerste angstbeet was dus het vergelijken van een nieuwkomer met een tanende en niet zo goed liggende (bij de zwevende stemmer) minister Balkenende.
Ten 2e kan meer dan 100% gewoon niet, alhoewel wij het snappen hoe dat zit, het klopt niet en doet mensen al dan niet bewust van de politiek wegkeren.
pi_32343867
Overigens, als jet het anders leest staat er:

"Als er een lijstje met de huidige toppolitici wordt voorgelegd, willen de meeste kiezers (62 procent) dat SP-leider Marijnissen meedoet aan de stembusstrijd."
En dan dus 38 % wil het niet, dat is de minderheid van zeg VVD en D66, ietwat CDA ook.

Maar 62% WEL, da's duidelijk, en bijna de helft meer dan men de PRDV wil.

"Voor PvdA-leider Bos is dat 58 procent, voor GroenLinks-leider Halsema 54 procent en voor ChristenUnie-voorman Rouvoet 53 procent. "

Oftewel, die moeten zetels gaan verliezen, want: 42 en 47% willen hen dus NIET meer!!!

"Politiek nieuwkomer Peter R. de Vries scoort 35 procent,"

0,01% zou al winst zijn, want het is nieuw.

"net als bijvoorbeeld VVD-coryfee Wiegel. Premier Balkenende haalt 2 procent meer. De Vries laat wel de fractievoorzitters Verhagen (CDA, 32 procent) en Van Aartsen (VVD, 28 procent) achter zich. "

De bovenstanden moeten dus zogezegd coclusies trekken en door de partij (=leden als het goed is...) er uit geknikkerd worden, althans van die plek.

Maar nee, houd de mensen ver van politiek, ze zouden er eens inhoudelijk op terugzien hoe NL kwam waar het nu is en mwet en door welke partijen.
Men zou eens (SP lukt dit wel denk ik) prive ook een partij aanbevelen, en dan nog met argumenten waarom ook, idem met partijen afserveren, omdat men nu wel weet waar die goed (lees slecht) voor zijn.

Verdeel en heer, brood en spelen........ NL ten top, dus we kregen en krijgen de middenmoot die we verdienen als regering zijnde. En die regeringen beslissen zowat alles in je leven (nu ja. sterke invloed) van wieg tot graf en zelfs daarna.

OOk ik ga maar eens SP stemmen, laat maar zien dan weten we het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')