Ja weet ik en vandaar had ik het ook gepostquote:Op maandag 14 november 2005 21:35 schreef kLowJow het volgende:
Mooie timing oldenzaaltjuh: Gehandicapte vrouw mishandeld en hondje vermoord.
Laten we het dit keer wel even serieus en volgens de regels houden en voor overige opmerkingen [NWS-FEEDBACK] Voor al uw orde-verstoringen gebruiken.
Welnee. Twee bezoekjes aan de lokale jongerenbegeleider die een melkertbaan heeft omdat die anders zelf te beroerd was een baan te zoeken.quote:Op maandag 14 november 2005 23:07 schreef Cutebutpsycho het volgende:![]()
![]()
Echt verschrikkelijk gewoon. Hoe haal je zoiets in je hoofd...
Ik vraag me af, wat voor straf ze krijgen als ze uberhaupt opgepakt worden.
Krijgen ze vast nog zo'n prikstok ook, om 2 weekjes vuil van de straken op te prikken. Hoeven ze niet eens te bukken.![]()
Dieren geven onvoorwaardelijke liefde. Mensen zijn rotzakken. Daarom houden mensen zoveel van dieren. En dieren brengen het beste in mensen naar boven. Als dat niet zo was, hadden die rotschoffies die mevrouw met rust gelaten.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het lijkt wel op die frontpage dat het mensen het meest kwaad maakt dat het hondje is opgehangen.
Dat vind ik wel eng, dat mensen emotioneler worden van een doodgemaakte hond dan van een mens wat hetzelfde overkomt.
Zou het komen doordat mensen steeds meer op zichzelf raken, steeds individualistischer worden en meer hebben met hun hond dan met een mens, omdat ze simpelweg steeds minder mensen kennen?
Ik denk niet dat dat het is. Het gaat eerder om de zinloosheid denk ik. Dat je iemand tijdens een beroving fysiek mishandelt, daar kun je je iets bij voorstellen, hoe verwerpelijk het ook is. De mishandeling dient een doel. Het ophangen van een hondje daarentegen... Dat is gewoon pure kwaadaardigheid.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het lijkt wel op die frontpage dat het mensen het meest kwaad maakt dat het hondje is opgehangen.
Dat vind ik wel eng, dat mensen emotioneler worden van een doodgemaakte hond dan van een mens wat hetzelfde overkomt.
Zou het komen doordat mensen steeds meer op zichzelf raken, steeds individualistischer worden en meer hebben met hun hond dan met een mens, omdat ze simpelweg steeds minder mensen kennen?
Dat ook hoor. Het gevoel van zich kunnen afreageren, het net nog een stapje verder gaan, het lekker kunnen rossen op een weerloos dier en je dan achteraf een hele piet voelen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:22 schreef kLowJow het volgende:
Het ophangen van een hondje daarentegen...
Nou ja, misschien dat ze het deden als bewijs waar ze toe in staat waren als ze niet meewerkte. (maakt het niet minder erg overigens).quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:22 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat het is. Het gaat eerder om de zinloosheid denk ik. Dat je iemand tijdens een beroving fysiek mishandelt, daar kun je je iets bij voorstellen, hoe verwerpelijk het ook is. De mishandeling dient een doel. Het ophangen van een hondje daarentegen... Dat is gewoon pure kwaadaardigheid.
Onzin. Eeuwenlang zijn dieren uit praktische overwegingen door mensen gebruikt, en niet uit liefde. En in veel delen van de wereld hoeft men niet zo nodig een huisdier. En zo ken ik hier ook zat mensen die helemaal niet van dieren houden.quote:Dieren geven onvoorwaardelijke liefde. Mensen zijn rotzakken. Daarom houden mensen zoveel van dieren.
Nog nooit aangevallen door een hond?quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:22 schreef kLowJow het volgende:
Ik denk niet dat dat het is. Het gaat eerder om de zinloosheid denk ik. Dat je iemand tijdens een beroving fysiek mishandelt, daar kun je je iets bij voorstellen, hoe verwerpelijk het ook is. De mishandeling dient een doel. Het ophangen van een hondje daarentegen... Dat is gewoon pure kwaadaardigheid.
Ze was niet in staat om "mee te werken". Er viel niets te halen. De daders hadden op dat moment, dat hun oorspronkelijke doel niet bereikt was, weg kunnen gaan. Dat deze ze niet. Er moest uit frustratie een mishandeling en een dood hondje volgen. Wat er dus over blijft is pure kwaadaardigheid.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou ja, misschien dat ze het deden als bewijs waar ze toe in staat waren als ze niet meewerkte. (maakt het niet minder erg overigens).
Natuurlijk, dat kan wel, maar ik kan voor mijn gevoel de ene actie (mishandeling) makkelijker op die manier rationaliseren dan de andere (hondje ophangen).quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou ja, misschien dat ze het deden als bewijs waar ze toe in staat waren als ze niet meewerkte. (maakt het niet minder erg overigens).
Dat bedoel ik dus. Sommige mensen zijn eng in hun dierenliefde.quote:Volgens mij was daar vlak voor een bericht dat er een musje was doodgegaan toen deze een hoop dominostenen omgooide. Twee pagina's schande en eisen dat de daders opgeknoopt moesten worden. Ik kan daar eerlijk gezegd meer om lachen dan meevoelen
Oh, het is ook niet zo zeer dat ik zo'n medelijden heb met dat hondje hoor. Het gaat om de actie op zich. Als je aan die vrouw zou vragen wat ze nu erger vindt, de klappen die ze gekregen heeft of het hondje dat is vermoord, denk ik toch echt dat ze het tweede zal noemen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Nog nooit aangevallen door een hond?
Overigens vond ik dit bericht ook verschrikkelijk. Maar meer omdat de gehandicapte vast zat onder haar wagen en haar hondje heeft zien sterven. En daarna ook nog in elkaar geschopt werd.
Volgens mij was daar vlak voor een bericht dat er een musje was doodgegaan toen deze een hoop dominostenen omgooide. Twee pagina's schande en eisen dat de daders opgeknoopt moesten worden. Ik kan daar eerlijk gezegd meer om lachen dan meevoelen.
Als mensen niet van dieren houden, waarom hebben ze ze dan? Ik bedoel, een praktisch nut anders dan een waakhond en een boerderijkat hebben huisdieren niet meer. Eeuwen geleden wel, maar nu niet meer. Ik denk dat voor 95% van de huisdiereigenaren de reden voor het hebben van een huisdier het gezelschap is, en het feit dat er een levend wezen in je directe omgeving is waarvoor je mag zorgen en dat je niet zal bedonderen. Van een dier kan je veel makkelijker houden. Het hebben van een dier is ook heel persoonlijk. Het is niet voor niets dat mensen zo vaak zeggen dat hun dier net hun kind is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Onzin. Eeuwenlang zijn dieren uit praktische overwegingen door mensen gebruikt, en niet uit liefde. En in veel delen van de wereld hoeft men niet zo nodig een huisdier. En zo ken ik hier ook zat mensen die helemaal niet van dieren houden.
Als je niet van dieren weet te houden, kan je imho ook niet van mensen houden. Dat is omdat de liefde van dieren onvoorwaardelijk is, en er niet iets achter zit. Een hond die je gezicht aflebbert doet dat omdat hij je aardig vindt, en niet omdat hij geld van je wil of je een lening probeert aan te smeren (of je dat gelebber op prijs stelt is punt twee).quote:Maar vraag me serieus af of de extreme dierenliefde van mensen groter wordt bij beperking van contacten met andere mensen. Dat ze dieren belangrijker vinden dan mensen.
Wat is er eng aan liefde? Ik bedoel, jij vindt dieren mischien minderwaardig. Maar voor veel, heel veel mensen staat een dier gelijk aan hun kind. En wat zou jij doen als de daders jouw kind hadden opgehangen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Sommige mensen zijn eng in hun dierenliefde.
Als de liefde onvoorwaardelijk is, dan zou je hond ook mijn gezicht af moeten lebberen, ookal geef ik hem geen eten en associeert hij mij daar ook niet mee.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je niet van dieren weet te houden, kan je imho ook niet van mensen houden. Dat is omdat de liefde van dieren onvoorwaardelijk is, en er niet iets achter zit. Een hond die je gezicht aflebbert doet dat omdat hij je aardig vindt, en niet omdat hij geld van je wil of je een lening probeert aan te smeren (of je dat gelebber op prijs stelt is punt twee).
Vind ik persoonlijk onbegrijpelijk, maar goed.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat is er eng aan liefde? Ik bedoel, jij vindt dieren mischien minderwaardig. Maar voor veel, heel veel mensen staat een dier gelijk aan hun kind.
Ik vind dieren helemaal niet minderwaardig, heb zelf een kat en wil ook een hond. Vind dieren hardstikke leuk! Maar ik stel ze niet gelijk aan mensen en zou een hond of kat al helemaal niet gelijk stellen aan m'n kind.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat is er eng aan liefde? Ik bedoel, jij vindt dieren mischien minderwaardig. Maar voor veel, heel veel mensen staat een dier gelijk aan hun kind. En wat zou jij doen als de daders jouw kind hadden opgehangen?
Juist.
mensen zonder kinderen zien hun dieren als kinderen. zo praten ze ook tegen ze en ze geven het evenveel aandacht en soms zelfs veel meer.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind dieren helemaal niet minderwaardig, heb zelf een kat en wil ook een hond. Vind dieren hardstikke leuk! Maar ik stel ze niet gelijk aan mensen en zou een hond of kat al helemaal niet gelijk stellen aan m'n kind.
Het is een combinatie van factoren die de meeste mensen zo kwaad maak. de totale zinloosheid van deze misselijk makende actie.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
zijn idee leeft nog wel voort hoor...quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:15 schreef pegakemi het volgende:
jammer dat pistolen paultje geen opvolger heeft nagelaten, die wist wel raad met dit soort ongedierte.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |