abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2005 @ 23:54:48 #226
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32660103
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:47 schreef Haushofer het volgende:
Gewoon even nieuwsgierig hé, en misschien kan dit beter in Feedback, maar ala :

Hoe lang laten jullie die meuk van HarrieChristus en Rudeonline nog doorgaan? Is het teveel gevraagd om te stellen dat, als je uberhaupt hier een topic wilt openen over het weerleggen van iets, dat je dat iets begrijpt? Een deel hier zal dat misschien als elitair opvatten, getuige bepaalde posts uit het topic wat ik vorige week heb geopend, maar eerlijk gezegd vind ik het een beetje dramatisch worden.

[..]
Deze discussie wordt natuurlijk om de zoveel tijd weer opgerakeld, dat weet je zelf ook uit eerste hand. Ik sta er persoonlijk erg ambivalent in: in principe gun ik een ieder zijn zegje, maar de flauwekul loopt zo langzamerhand de spuigaten uit. Maar ja, als rude hier als 30 topics mag volklateren met flauwekul, waarom dan niet een herrezen Jezus met een Hegel-tic? Zoek de 10 verschillen.
'Nuff said
pi_32660613
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:54 schreef Doffy het volgende:

[..]

Deze discussie wordt natuurlijk om de zoveel tijd weer opgerakeld, dat weet je zelf ook uit eerste hand. Ik sta er persoonlijk erg ambivalent in: in principe gun ik een ieder zijn zegje, maar de flauwekul loopt zo langzamerhand de spuigaten uit. Maar ja, als rude hier als 30 topics mag volklateren met flauwekul, waarom dan niet een herrezen Jezus met een Hegel-tic? Zoek de 10 verschillen.
Natuurlijk, ik heb deze discussie zelf ook achter de schermen gehad met bepaalde mensen. En ja, ik gun ook iedereen zijn zegje. Maar dit is gewoonweg belachelijk. Kijk, ik moet toegeven dat ik die topics van Rudeonline bv eerst gewoon kansloos vond. Toen ik ze echter wat beter ging doorlezen, kon ik er de aardigheid wel van inzien; er zaten best wel interessante standpunten in, en hij heeft me zeker aan het nadenken gezet, iets wat ik hem ook gezegd heb. Maar dan komt het: je vraagt hem of hij wel es een boek erover heeft gelezen. En dan begint de flauwekul: je moet geen boeken lezen, die stompen je af, die weten ook niet alles, etc etc. Alles vanuit dat ene, kleine, beperkte kadertje, met alle redenatievrijheid die je jezelf maar kunt toe eigenen. En dan is elke vorm van discusseren kansloos geworden.

Misschien komt dit gefrustreerd over, maar dat is het niet echt. Ik vind het gewoon jammer; En over dat topic van HarrieChristus: je kunt nog zo "openminded" zijn ( iets wat in die vorm denk ik beter in Tru past ) maar ik denk dat heel veel users dondersgoed weten dat de beste man gewoon lichtelijk ziek is. En dat moet een belletje laten rinkelen, vind ik.
  dinsdag 29 november 2005 @ 02:03:58 #228
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32662585
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:12 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik heb deze discussie zelf ook achter de schermen gehad met bepaalde mensen. En ja, ik gun ook iedereen zijn zegje. Maar dit is gewoonweg belachelijk. Kijk, ik moet toegeven dat ik die topics van Rudeonline bv eerst gewoon kansloos vond. Toen ik ze echter wat beter ging doorlezen, kon ik er de aardigheid wel van inzien; er zaten best wel interessante standpunten in, en hij heeft me zeker aan het nadenken gezet, iets wat ik hem ook gezegd heb. Maar dan komt het: je vraagt hem of hij wel es een boek erover heeft gelezen. En dan begint de flauwekul: je moet geen boeken lezen, die stompen je af, die weten ook niet alles, etc etc. Alles vanuit dat ene, kleine, beperkte kadertje, met alle redenatievrijheid die je jezelf maar kunt toe eigenen. En dan is elke vorm van discusseren kansloos geworden.

Misschien komt dit gefrustreerd over, maar dat is het niet echt. Ik vind het gewoon jammer; En over dat topic van HarrieChristus: je kunt nog zo "openminded" zijn ( iets wat in die vorm denk ik beter in Tru past ) maar ik denk dat heel veel users dondersgoed weten dat de beste man gewoon lichtelijk ziek is. En dat moet een belletje laten rinkelen, vind ik.
Ik vin het altijd zo jammer hoe zulke figuren zich niets aan lijken te trekken van wat er in de echte wereld gebeurd. Experimenten die hun ongelijk (soms vrij simpel) aantonen of soms zelfs dagelijks leven handelingen (naar voren of achteren lopen in de trein, je spiegelbeeld zien) worden botweg op de ignore gezet. Erg jammer...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 29 november 2005 @ 07:14:32 #229
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32663412
quote:

[..]

Ik zie wel genoeg verschillen tussen een rudeonline en een harriechristus. Eerstgenoemde lijkt nog in de realiteit te leven, stelt zich niet vijandig op, lijkt IRL een volkomen normaal persoon, en beheerst enigszins discussie.
pi_32664171
quote:

[..]

Deze discussie wordt natuurlijk om de zoveel tijd weer opgerakeld, dat weet je zelf ook uit eerste hand. Ik sta er persoonlijk erg ambivalent in: in principe gun ik een ieder zijn zegje, maar de flauwekul loopt zo langzamerhand de spuigaten uit.
Ik denk dat hier gewoon regels over moeten worden opgesteld. Gun ieder zijn zegje, maar grijp in als de flauwekul de spuigaten uitloopt. Dit is niet echt een exacte regel, maar er kan m.i. zeker iets mee gedaan worden. Het toepassen van zo'n regel zal afhangen van het beoordelingsvermogen van de mods, maar dat is sowieso met andere zaken ook het geval.
quote:
Maar ja, als rude hier als 30 topics mag volklateren met flauwekul, waarom dan niet een herrezen Jezus met een Hegel-tic? Zoek de 10 verschillen.
Rudeonline heeft ons bepaalde dingen in laten zien. Stel, we passen de regels daarop aan, en in het vervolg worden dit soort topics anders aangepakt. Inclusief die van Rudeonline. Dat hij een poos zijn gang heeft kunnen gaan is dan mazzel voor hem. Moet je om deze reden zulke bagger maar voor altijd door laten gaan?
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:13:06 #231
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32664192
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:11 schreef Maethor het volgende:

Rudeonline heeft ons bepaalde dingen in laten zien. Stel, we passen de regels daarop aan, en in het vervolg worden dit soort topics anders aangepakt. Inclusief die van Rudeonline. Dat hij een poos zijn gang heeft kunnen gaan is dan mazzel voor hem. Moet je om deze reden zulke bagger maar voor altijd door laten gaan?
Er kan best een nieuw beleid komen. Het blijft imo echter lastig om op een duidelijke manier vast te leggen waar grenzen liggen. Ik zie rudeonline en harriechristus overigens als van totaal andere orde..
pi_32664253
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er kan best een nieuw beleid komen. Het blijft imo echter lastig om op een duidelijke manier vast te leggen waar grenzen liggen.
Die grenzen zullen dan inderdaad een beetje vaag zijn. Maar nogmaals, dat is toch overal zo op een forum? Jij beslist ook of je een post verwijdert of niet. Dit op basis van bepaalde regels, maar ook op basis van je gevoel. Dat zou in deze kwestie ook gewoon kunnen lijkt me.

Laat een discussie bijv. voor een x-aantal posts of topics open, en stel dan vast of er een constructieve discussie plaatsvindt, danwel dat er door een user een monoloog wordt opgevoerd.
quote:
Ik zie rudeonline en harriechristus overigens als van totaal andere orde..
Ik ook. Ik doel ook meer op Rudeonline, de discussies met Harriechristus heb ik amper gevolgd.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:23:51 #233
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32664328
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:17 schreef Maethor het volgende:

[..]

Die grenzen zullen dan inderdaad een beetje vaag zijn. Maar nogmaals, dat is toch overal zo op een forum? Jij beslist ook of je een post verwijdert of niet. Dit op basis van bepaalde regels, maar ook op basis van je gevoel. Dat zou in deze kwestie ook gewoon kunnen lijkt me.

Laat een discussie bijv. voor een x-aantal posts of topics open, en stel dan vast of er een constructieve discussie plaatsvindt, danwel dat er door een user een monoloog wordt opgevoerd.
Op een gegeven moment stel ik een grens. In deze gevallen stel ik als grens de wijze waarop gediscussieerd wordt.
quote:
Ik ook. Ik doel ook meer op Rudeonline, de discussies met Harriechristus heb ik amper gevolgd.
Ik moet zeggen dat ik rudeonline juist de laatste tijd weer niet echt gevolgd heb.
pi_32664504
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op een gegeven moment stel ik een grens. In deze gevallen stel ik als grens de wijze waarop gediscussieerd wordt.
[..]
Rudeonline blijft in ieder geval netjes, maar dat doet niks af aan de inhoud en het feit dat hij domweg heel wat zaken zit te negeren. Op het wetenschapsforum hebben ze 1 apart onderdeel, genaamd "theorievorming", en alles wat in die richting gaat wordt gelijk daar neergezet.

Persoonlijk vind ik dat, als iemand claimt een theorie te weerleggen, je een bepaalde kennis mag verwachten. En dat dat ook een voorwaarde is om een topic open te houden.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:37:46 #235
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32664534
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Rudeonline blijft in ieder geval netjes, maar dat doet niks af aan de inhoud en het feit dat hij domweg heel wat zaken zit te negeren. Op het wetenschapsforum hebben ze 1 apart onderdeel, genaamd "theorievorming", en alles wat in die richting gaat wordt gelijk daar neergezet.

Persoonlijk vind ik dat, als iemand claimt een theorie te weerleggen, je een bepaalde kennis mag verwachten. En dat dat ook een voorwaarde is om een topic open te houden.
Er mag imo verwacht worden dat iemand overal op ingaat, en desnoods zijn eigen kennis bijschaaft. Ik moet zeggen dat ik rudeonline de laatste tijd niet zo gevolgd heb, maar ik zal dat weer even een tijdje doen, en als het nog steeds op dezelfde manier gaat er een eind aan maken.
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:56:37 #236
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32668779
Rudeonline hebben we ook zelf moeten opvoeden tot het "niveau" waar hij nu op zit. En nog steeds valt er niet zinnig mee te discussieren. Met Jezus ook niet. Van mij persoonlijk mogen ze allebei dicht. Aan de andere kant: het zijn niet zíj die de discussie levend houden, maar diegenen die erop reageren. Als niemand reageert, is het topic in no-time weggezakt. Maar er wordt wél gereageerd, en voorziet dus, op een bijna sado-masochistische manier, in een behoefte. Als mod heb ik er moeite mee om dat soort dingen dan maar dicht te gooien.
'Nuff said
pi_32669485
Gelukkig word ik niet vegeleken met Harie, pffff..
Het valt mij wel op dat het volgens jullie alleen maar de bedoeling is om mij op te voeden tot jullie "niveau". Sorry, maar waar je vandaan haalt dat er met mij niet zinnig valt te discuseren, is dat omdat ik niet dezelfde dingen aanneem als jullie? Een forum is er toch voor discussie en gaat het er toch niet om om elkaar bij te schaven? Ik hoef niet te worden opgevoed, daar ben je dan te laat mee. Ik heb een stelling ( theorie) en toets hem aan de huidige wetenschap. Ik ben blij dat jullie willen reageren, maar jullie standpunten of aannames hebben mij nog niet op andere gedachte kunnen brengen. Wel ben ik zelf verder gekomen met mijn eigen ideeen, en hoop dan ook dat ik ooit jullie kan overtuigen van mijn visie. Je hoeft het niet meteen te geloven, maar het zou prettig zijn als je je dezelfde voorstelling kon maken als ik. Dan zie je ook waarom het niets uitmaakt of je de theorie nu wel of niet omdraaid. Mijn inziens is mijn idee veel simpeller. De grote vraag die ik nog steeds heb is, waar zijn die wetenschappers die het ook hebben proberen om te draaien? Theorie in de vuilnisbak of niet, waar zijn ze? Het is toch gewoon een idee wat je niet mag uitsluiten?
pi_32675492
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:25 schreef rudeonline het volgende:
Het valt mij wel op dat het volgens jullie alleen maar de bedoeling is om mij op te voeden tot jullie "niveau".
Ik post in jouw topics om de RT te verdedigen en jouw stellingen te weerleggen. En uiteindelijk ook om te proberen jou te overtuigen van de schoonheid en juistheid van de RT. Maar dat laatste was vooral in het begin een drijfveer, inmiddels ben ik er al achter dat dat niet aan jou besteed is.
quote:
Sorry, maar waar je vandaan haalt dat er met mij niet zinnig valt te discuseren, is dat omdat ik niet
dezelfde dingen aanneem als jullie?
Er valt met jou niet zinnig te discussiëren omdat je je niks aantrekt van onze argumenten. Je theorie is keer op keer weerlegd, maar jij bent er blind voor. Bovendien reageer je vaak niet op posts van andere users. En als je het wel doet, antwoord je eigenlijk nooit op gestelde vragen, maar lul je er maar wat omheen met onbegrijpelijk geleuter. Nou, en dan is de discussie dood.
quote:
Een forum is er toch voor discussie en gaat het er toch niet om om elkaar bij te schaven? Ik hoef niet te worden opgevoed, daar ben je dan te laat mee. Ik heb een stelling ( theorie) en toets hem aan de huidige wetenschap. Ik ben blij dat jullie willen reageren, maar jullie standpunten of aannames hebben mij nog niet op andere gedachte kunnen brengen.
Ja, en dat laatste is dus een probleem. Jij doet net alsof onze argumenten niet goed of juist genoeg zijn om jou te overtuigen. Dat is echter kul. Onze argumenten zijn wel juist en bovendien toetsbaar, en de reden dat jij ze negeert is volgens mij dat ze simpelweg niet in je straatje passen.
quote:
Wel ben ik zelf verder gekomen met mijn eigen ideeen, en hoop dan ook dat ik ooit jullie kan overtuigen van mijn visie.
Die hoop kun je wel opgeven. Ik ga alles wat ik geleerd heb en waarvan ik zelf ook denk dat het juist is, niet wegsmijten voor de verzinselen van een leek die overduidelijk nergens op slaan.
quote:
Je hoeft het niet meteen te geloven, maar het zou prettig zijn als je je dezelfde voorstelling kon maken als ik. Dan zie je ook waarom het niets uitmaakt of je de theorie nu wel of niet omdraaid.
Hoe kun je dat laatste zeggen als je de theorie die je wilt 'omdraaien' ( ) niet eens begrijpt? Dat kun je niet. Einde verhaal.
quote:
Mijn inziens is mijn idee veel simpeller.
Dat kan jouws inziens best zo zijn, maar jouw inzicht is verkeerd doordat je weigert je in de materie te verdiepen. Nogmaals, je kunt onmogelijk jouw 'theorie' en de RT vergelijken zonder de RT te begrijpen.
quote:
De grote vraag die ik nog steeds heb is, waar zijn die wetenschappers die het ook hebben proberen om te draaien? Theorie in de vuilnisbak of niet, waar zijn ze? Het is toch gewoon een idee wat je niet mag uitsluiten?
Dit is weer arrogantie ten top.
Dat komt omdat jouw theorie nergens op slaat! Serieus, Einstein heeft ook niet zomaar iets uit zijn duim gezogen en heeft heus wel meerdere scenario's beschouwd. De RT beschrijft echter hoe de werkelijkheid zich gedraagt, en dus is er maar één juist scenario mogelijk.

Dat jij denkt dat je al die natuurkundigen in hun gezicht kunt uitlachen door zonder enige vorm van studie hun gevestigde theorieën te weerleggen, getuigt van een enorme naïviteit.
pi_32677025
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:25 schreef rudeonline het volgende:
Gelukkig word ik niet vegeleken met Harie, pffff..
Het valt mij wel op dat het volgens jullie alleen maar de bedoeling is om mij op te voeden tot jullie "niveau".
Mij zul je dat nooit horen zeggen. Maar ik verwacht wel dat je datgene begrijpt, wat je wilt weerleggen. En dat doe je niet. En dat lijkt mij einde discussie.
pi_32677082
Bel een "wetenschapper", stel hem wat kritische vragen, en ze verwijzen je allemaal door naar een ander. Todat je bij Hawkins eindigt, en aan wie kan hij het vragen?
pi_32677112
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:29 schreef rudeonline het volgende:
Todat je bij Hawkins eindigt, en aan wie kan hij het vragen?
rudeonline
pi_32677349
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:29 schreef rudeonline het volgende:
Bel een "wetenschapper", stel hem wat kritische vragen, en ze verwijzen je allemaal door naar een ander. Todat je bij Hawkins eindigt, en aan wie kan hij het vragen?
Dit is precies wat ik bedoel. Wat is dit nou voor een reactie? Er worden hier allerlei kritische kanttekeningen geplaatst, en jij negeert ze simpelweg. Lekker makkelijk, gewoon je ogen sluiten voor kritiek. In je eigen wereldje klopt je theorietje dan tenminste nog. Lekker makkelijk. Maar ook naief. En stom.
pi_32677483
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:30 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

rudeonline
En wat ik begrijp, kan uiteindelijk iedereen begrijpen. Het is gewoon heel simpel.
pi_32677645
Mensen, het is me wat.
pi_32677853
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:45 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En wat ik begrijp, kan uiteindelijk iedereen begrijpen. Het is gewoon heel simpel.
Was het maar zo simpel. Je begrijpt er zelf al niks van.

Overigens: ben je nog van plan inhoudelijk te reageren op mijn vorige post? Heb ik gelijk?
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:51 schreef thabit het volgende:
Mensen, het is me wat.
Zeg dat wel.
pi_32678047
Waarin heb je gelijk, dat ik erg eigenwijs ben en me niets aantrek van de gangbare wetenschap?
Ik denk dat ik gewoon een pionier ben en probeer de boel eens om te draaien. Iemand moet dat toch ook eens proberen? En sorry dat ik niet meteen de allesomvattende theorie kan neerzetten. Ik werk er aan..
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:10:05 #247
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_32678158
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:06 schreef rudeonline het volgende:

En sorry dat ik niet meteen de allesomvattende theorie kan neerzetten. Ik werk er aan..
Mensen zien je hier beginnen met 1 + 1 = 3 ... daar bouw je je theorie op... en werkelijk... ik geloof dat je 'm kloppend kan maken...

Maar dat zal NOOIT wegnemen dat 1 + 1 GEEN 3 is.

Zie je het probleem ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_32678307
Niet echt, jullie maken van 300.000km/sec + 300.000km/sec = 300.000km/sec, zie je de vergelijking?
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:20:25 #249
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_32678405
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:16 schreef rudeonline het volgende:
Niet echt, jullie maken van 300.000km/sec + 300.000km/sec = 300.000km/sec, zie je de vergelijking?
Aangezien dat aangetoond is... nee
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_32678448
Mannetje x vrouwtje = gezinnetje van 3. Moet de vermenigvuldiging wel lukken natuurlijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')