Je moet beginnen met graan, zonder graan kun je de rest niet bouwen, want als je je klei wilt ophogen kost dat je een graan per uur...quote:Op maandag 14 november 2005 14:33 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb me aangemeld: Maniack28 ben ik... nu nog even uitzoeken wat ik precies moet doen
Ik lees net dat ik eerst mn velden moet upgraden, moet ik ze allemaal upgraden? Of alleen graan? Hoe en wat is belangrijk? Verder moet ik even weten wanneer ik geen beschermde status heb, misschien dat iemand even kan kijken of hij/zij mij kan aanvallen, dan weet ik hoe lang dat duurt
Dat werke bij het vorrige topic ook al niet, heb nu ook ff linkje naar vorrige neer gezet.quote:Op maandag 14 november 2005 15:02 schreef jorryt het volgende:
En de links in de op werken niet...
omdat ik ff weg wasquote:Op maandag 14 november 2005 19:18 schreef TheTh1ng het volgende:
Waarom zit d'r nou niemand in #vaffanculo op quakenet?
Is dat plan weer in de doofpot gestopt?
nee, nooit met 1 ventjequote:Op maandag 14 november 2005 19:55 schreef sk888er het volgende:
Heeft het zin om met 1 vechtertje een naastgelegen dorp te raiden dat helemaal nog niet bespeeld is en al langer dan een week niet bespeeld is?
Dan maak ik er wel 2quote:Op maandag 14 november 2005 20:01 schreef Zebbie het volgende:
[..]
nee, nooit met 1 ventje
Romein: minimaal 2
Germaan: minimaal 2
Gallier: minimaal 13
om niets te verliezen.
Hij zoekt 500 klei, en daarvoor krijg je 300 graan voor terug.quote:Op maandag 14 november 2005 19:50 schreef PPL het volgende:
Ik zal m'n vraag verduidelijken.
Als er staat 300 graan bij bieden en 500 klei bij zoeken.
Wat willen ze dan precies ?
[afbeelding]
Is het iemand die 300 graan te bieden heeft en zoeken ze zelf naar 500 klei.
(als ik er dan op in zou gaan, zou ik derhalve 500 klei kwijt zijn en 300 graan rijker worden)
of
Wordt er iemand gezocht die 300 graan te bieden heeft en zoeken ze zelf naar iemand die 500 klei wilt.
(als ik er dan op in zou gaan, zou ik derhalve 300 graan kwijt zijn en 500 klei rijker worden)
aLhoewel ik nu zit te twijfelen...dus wacht maar ff een goede reactie afquote:Op maandag 14 november 2005 20:29 schreef PPL het volgende:
Dank
Onder zoeken staat wat jij aan hem gaat geven. Heb het ff gekeken. Ik heb 363 hout en maar 58 klei. En nu is er iemand onder zoeken 350 hout (kan ik betalen) en bieden 250 klei (kan ik niet betalen). En erachter staat dat ik t bod kan accepteren dus t lijkt mij dat onder bieden is wat je krijgt en onder zoeken wat je betaald.quote:Op maandag 14 november 2005 20:37 schreef PPL het volgende:
Ik wacht wel ff af.
Lijkt me niet onbelangrijke kwestie namenlijk.
Ik begon ook te twijfelen toe ik vlak na het andelen iets dacht te gaan bouwen waarvoor ik genoeg over zou moeten hebben.
Dat ging niet meer.
Ik wet nu niet of ik gewoon verkeerd heb gerekekend of het bieden/zoeken verhaal verkeerd heb begrepen.
Ik heb ook al op het Travian forum gezocht, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.
Helder, dank.quote:Op maandag 14 november 2005 20:58 schreef Sautor het volgende:
[..]
Onder zoeken staat wat jij aan hem gaat geven. Heb het ff gekeken. Ik heb 363 hout en maar 58 klei. En nu is er iemand onder zoeken 350 hout (kan ik betalen) en bieden 250 klei (kan ik niet betalen). En erachter staat dat ik t bod kan accepteren dus t lijkt mij dat onder bieden is wat je krijgt en onder zoeken wat je betaald.
goed plan, begin maarquote:Op maandag 14 november 2005 20:52 schreef sk888er het volgende:
kunnen we niet een overzicht van iedereen zn cooordinaten in een lijstje zetten?
Zo moeilijk is dat niet, je gaat gewoon alle leden van de alli af in het alliantievenster en je schrijft alle coordinaten op van de ledenquote:Op maandag 14 november 2005 22:38 schreef Platina het volgende:
Mjah beetje veel werk ;p
Ik wil wel mijn naam is SupaMarioquote:Op maandag 14 november 2005 19:16 schreef jorryt het volgende:
EchoBrain je bent geinvite
ZIJN ER NOG MEER MENSEN HIER DIE EEN INVITE IN DE FOK! ALLIANTIE WILLEN ??
Er is een uitnodiging verstuurd naar SupaMario.quote:Op dinsdag 15 november 2005 08:52 schreef SupaMario het volgende:
Ik wil wel mijn naam is SupaMario
Minimaal 13? Klopt dat getal wel...?quote:Op maandag 14 november 2005 20:01 schreef Zebbie het volgende:
[..]
nee, nooit met 1 ventje
Romein: minimaal 2
Germaan: minimaal 2
Gallier: minimaal 13
om niets te verliezen.
Ik denk dat je een ambasssade nodig hebtquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:03 schreef Silver_Shark het volgende:
waar kan ik zien waar ik ge invited ben xD
heb ik als ik op dat huisje klikt log ik uitquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:16 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ik denk dat je een ambasssade nodig hebt
Een lotgenootquote:Op dinsdag 15 november 2005 14:00 schreef Orealo het volgende:
Hout: 11 per uur
Klei: 14 per uur
IJzer: 11 per uur
Graan: 6 per uur
Gisteren begonnen![]()
Naast mij zit een dorpje met 2 inwoners en doet al sinds ik in het spel zit niks, kan ik , als ik enmaal barracks heb hem 'raiden' ?
Ouch, da's beter dan ikquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:24 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Een lotgenoot
Hout: 15 per uur
Klei: 18 per uur
IJzer: 11 per uur
Graan: 15 per uur
Ook gisteren begonnen
Jep, omdat ze zo'n lage aanval hebben (goede defence though) stel ik voor om gelijk naar de 2e soort te gaan met een attack van 65.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:54 schreef TheTh1ng het volgende:
[..]
Minimaal 13? Klopt dat getal wel...?![]()
quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:32 schreef Zebbie het volgende:
Vandaag heeft iemand het lef gehad iemand uit onze alliantie aan te vallen
Een dorp van 120 man was het maar na 5 tegenaanvallen van ons kant met een opbrengst van
500 | 500 | 500 | 500 heeft hij toch maar z'n excuses aangeboden en nu wil hij zelfs joinen
een alliantiemember heeft er 24 gestuurd, Dude (de gene uit onze alliantie die was aangevallen) viel met 16 man aan, ik viel zelf nog met 10 aan en nog wat anderen. Alleen die 24 man moet nog aankomen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:54 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Heb jij hem alleen aangevallen? Heb nog wel 3 phalanx over
BTW over 1 uur en 23 minuten komt een handelaar jouw kant op voor je ambassade Jorryt
Lol lekker bezigquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:13 schreef Zebbie het volgende:
[..]
een alliantiemember heeft er 24 gestuurd, Dude (de gene uit onze alliantie die was aangevallen) viel met 16 man aan, ik viel zelf nog met 10 aan en nog wat anderen. Alleen die 24 man moet nog aankomen.
ALs je een invite in de FOk alliance wil... hij zit nu bijna vol dus je komt op een tijdelijke wachtlijstquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik heb me ook geregistreerd.
Waarom nu al barracks? Je hebt nog heel veel dagen beschermde status, kan je beter eerst nog ff grondstoffen upgradenquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:30 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ouch, da's beter dan ik![]()
Ik ga zo snel mogenlijk proberen barracks te bouwen, volgens de teller (ik heb m'n plus account geactiveerd (iedere nieuwe speler krijgt gratis 10 dagen, moet je even kijken onder het plus dingetje) kan dat vanacht om 4 uur, als ik voor de rest niks meer doe,dus morgen ochtend maar even aanzetten, poppetjes bouwen en raiden![]()
O was jij datquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:02 schreef Platina het volgende:
Nah we hebben eht zelf al druk genoeg, net weer 6 van me equites afgeslacht die ik als versterking in iemand ander zijn dorp had gepleurd
Antwoord van hem:quote:Doe mij ook eens een NAV
quote:Mijn scout kwam met mooie verhalen terug. Allemaal gelogen. Ik ga akkoord met een persoonlijk NAV, tenzij onze allianties anders beslissen.
okquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:05 schreef jorryt het volgende:
en idd sannydude, we zijn nu nog niet in staat te helpen, mijn excuses.
KHad m overvallen en in totaal 10 van alles ofzo gepakt...Gelukkig heb ik nog newbiebescherming (volgens mijquote:is niet netjes nu moet ik je terug pakken
helaas
Kijk, die 2e, das een handige linkquote:Op woensdag 16 november 2005 16:37 schreef Dope_Nexium het volgende:
2 handige linkjes voor Travian:
http://dhost.info/travian2005/Wiki/index.php/Tutorials:Upgrade_Costs
http://travian.patrickvanderharst.nl/nl/search.php
1e is voor het upgraden, 2e om te zien of dorpen actief of inactief zijn (zodat je niet bang hoeft te zijn dat er tegenstand is als je de boel plundert)
![]()
Dat word dus de derde van mijquote:Op woensdag 16 november 2005 21:03 schreef Zebbie het volgende:
Over 22 uur en 57 minuten start de nieuwe s3 server op .com
De harde kern van onze alliantie gaat daar DIRECT aanmelden
2de doet t nie meerquote:Op woensdag 16 november 2005 16:37 schreef Dope_Nexium het volgende:
2 handige linkjes voor Travian:
http://dhost.info/travian2005/Wiki/index.php/Tutorials:Upgrade_Costs
http://travian.patrickvanderharst.nl/nl/search.php
1e is voor het upgraden, 2e om te zien of dorpen actief of inactief zijn (zodat je niet bang hoeft te zijn dat er tegenstand is als je de boel plundert)
![]()
7 dagenquote:Op donderdag 17 november 2005 14:14 schreef TheRoach het volgende:
Hoelang heb je newbie bescherming?
ja duh die 2e kwam van het beschermde GoT topic.. hoe weet ik nietquote:Op donderdag 17 november 2005 14:34 schreef sk888er het volgende:
[..]
2de doet t nie meer![]()
Is er ook zoiets in het Engels?
Inmiddels 14...quote:
Dank je wel hea !!!quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:49 schreef Torath het volgende:
Invite is verzonden.
Waarom wil je een tweedequote:Op vrijdag 18 november 2005 16:19 schreef Orealo het volgende:
Kunnen we niet een FOK2 allience opzetten?
Dat die 2 toch (via dit forum) samen kunnen werken?
Het graan is je belangrijkste grondstof. Je gebouwen, units en grondstoffenvelden kosten allemaal een bepaalde hoeveelheid graan per uur. Dat getal staat hierachterquote:Op vrijdag 18 november 2005 11:00 schreef michelz het volgende:
Zou iemand me een invite kunnen geven voor jullie alliantie?
Mijn nickname is : Michel en me dorp heet goldshire
En hoe doen jullie dat mijn graan staat steeds op 1 per uur![]()
Is het slim om eerst gewoon het graan heel hoog op te voeren?
Dank je !quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:05 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Het graan is je belangrijkste grondstof. Je gebouwen, units en grondstoffenvelden kosten allemaal een bepaalde hoeveelheid graan per uur. Dat getal staat hierachter [afbeelding]
Dus je moet zorgen dat je meer graant krijgt dan je kwijt bent. Je kan meer graan krijgen als je je graanvelden opwaardeert, dus bv van lvl 1 naar level 2. Hoe hoger het level van je grondstofveld, hoe meer graan het kost per uur. Probeer dus een balans te vinden
EDIT
Er is wat onderweg Jorryt
Mwoah, ik raid erg weinig maar ik loop wel best mee met de subtop in de alliantie. Zo belangrijk is het dus nog niet.quote:Op zondag 20 november 2005 13:00 schreef Platina het volgende:
Ik ben te lui om te raiden, dus word ik langzamerhand ingehaald
Ik denk dat ik ook tegen dat aantal per dag zitquote:Op zondag 20 november 2005 13:21 schreef Zebbie het volgende:
Er zit iemand in m'n alliantie die elke dag zo'n 1500 van elke grondstof raid, reken maar dat hij snel gaat
Romeinen/germanen : 2quote:Op zondag 20 november 2005 18:47 schreef DJKoster het volgende:
Dat raiden he? hoeveel poppetjes heb je daar eigenlijk voor nodig![]()
Er van uitgaan dat desbetreffende persoon geen verdediging heeft.
quote:Productie:
Hout: 166 per uur
Klei: 200 per uur
IJzer: 149 per uur
Graan: 55 per uur
Je kan trouwens de screens in de OP zien door de url te knippen en te plakken in je webbrowser.quote:Hout: 88 per uur
Klei: 88 per uur
IJzer: 88 per uur
Graan: 50 per uur
Hoe lang speel je al? Ik speel nu bijna 1 week en heb nog geen soldaatjes, omdat ik dacht dat de protectie 2 weken was....quote:Op maandag 21 november 2005 12:45 schreef Frollo het volgende:
Ik 1 soldaatje verloren, hij 3
In totaal heeft hij 28 grondstoffen gekaapt, nou ja, het kon erger.
Nope, 1 week volgens mij.quote:Op maandag 21 november 2005 19:44 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb bijna een ambassade
Maar is die newbieprotectie nou echt 2 weken? Want anders word ik straks hard genaaid
Wat heb je verder dan? Ook nog veel gebouwen? Want die heb ik nietquote:Op dinsdag 22 november 2005 07:48 schreef Silver_Shark het volgende:
ik heb wat fout gedaan denk ik:
Productie:
Hout: 21 per uur
Klei: 24 per uur
IJzer: 21 per uur
Graan: 5 per uur
2 velden graan lvl 3
1 veld graan lvl 1
1 veld houthakkers lvl 3
1 veld ijzermijn lvl 3
1veld klei afgraving lvl 3
1veld klei afgraving lvl 1
Mijn welkomst mail is van 9 november, ik neem aan dat ik toen begonnen ben. Ik wist geloof ik wel dat de newbieprotectie 1 week duurde, dus eigenlijk was ik verbaasd dat ik pas gisteren voor het eerst werd aangevallenquote:Op maandag 21 november 2005 14:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hoe lang speel je al? Ik speel nu bijna 1 week en heb nog geen soldaatjes, omdat ik dacht dat de protectie 2 weken was....
Mijn nick is Frollo, uiteraardquote:Op maandag 21 november 2005 19:32 schreef DeHovenier het volgende:
Wat is je ingamenick Frollo? Dan krijg je een invite voor de Fok!caln, maar dan moet je wel een ambassade hebben anders kan je geen lid worden
schuilplaats lvl 2quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:37 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Wat heb je verder dan? Ook nog veel gebouwen? Want die heb ik niet
aha, ik heb hoofdgebouw nog steeds lvl 1 en nog geen graansilo en pakhuis... maar goed, dat is er nu zoquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:19 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
schuilplaats lvl 2
hoofdgebouw lvl 3
ambasade lvl 1
graansilo lvl 1
pakhuis lvl 1
Hoe bedoel je precies? Dat hoge bedrag heb ik uit m'n academie geplukt. De techniek is er dus al.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:09 schreef jorryt het volgende:
dat zijn de kosten om de techniek te ontwikkelen
je moet die met dat hoge bedrag eerst "developen"quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:11 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Dat hoge bedrag heb ik uit m'n academie geplukt. De techniek is er dus al.
Ah, okay. Ik snapte er al niet zo veel van.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:12 schreef jorryt het volgende:
[..]
je moet die met dat hoge bedrag eerst "developen"
dan kan je praetorians maken in de barakken
ik snap m niequote:Korenmolen
De molen maalt het graan tot bloem. Ieder niveau van de korenmolen verhoogt de graanproductie, tot een maximum van 25%. Productie verhoging gaat met 5% per niveau.
Dank jequote:Op dinsdag 22 november 2005 15:35 schreef jorryt het volgende:
als je die korenmolen lvl 1 hebt, heb je 5% meer bruto graanproductie, lvl 2 => 10% lvl 3= 15%, max lvl =5
is opt begin niet handig (aangezien velden goedkoper zijn)
quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:18 schreef PPL het volgende:
Ik vind dat hele Travian bij nader inzien geen ene reet aan.
Mocht de alliantie-plaats nodig zijn... ga vooral je gang.
Ik zal er nog minimaal energie in steken.
Verder:quote:Productie:
Hout: 99 per uur
Klei: 88 per uur
IJzer: 88 per uur
Graan: 37 per uur
quote:Op dinsdag 22 november 2005 22:35 schreef Platina het volgende:
Nee hoor, phalanx verliezen zelfs units als de tegenstander er nul heeft. Zijn nu eenmaal beetje mietjes die struikelen over muren enzo en dan doodgaan
Oorlog!quote:Jorryt (fokker) vond het niet leuk dat ik machiel van zijn "alliantie" aanviel (een keer of 12). Hij vind ook dat ik erg kortaf ben tegen hem dat ik niet wil stoppen met aanvallen.
Daarnet stond er ineens defence
[Legionnair] [Praetoriaan] [Imperiaan] [Equites Legati] [Equites Imperatoris] [Equites Caesaris] [Gedegen ram] [Vuurkatapult] [Senator] [Kolonist]
troepen 0 26 10 0 10 0 0 0 0 0
slachtoffers 0 10 4 0 4 0 0 0 0 0
Ik ben 9 eq. imps kwijt, van de 15. Vanmiddag ben ik weer op volle sterkte, en dan maai ik maar gelijk de hele fok-alliantie omlaag.
quote:Op donderdag 24 november 2005 18:46 schreef jorryt het volgende:
trouwens je avatar doet t niet
Ik kon toch niet weten dat het om zulke zware jongens gingquote:Op donderdag 24 november 2005 18:38 schreef krvabo het volgende:
Ook maar hier een berichtje:
Op dit moment zijn jullie misschien wel strijdvaardig, maar nooit genoeg om GoT en ZAFT aan te vallen. We hebben op dit moment 3 mensen in de top 10 en 13 in de top50. 100 clubswingers zijn nieteens genoeg om ook maar iets te doen. Probeer het trouwens niet, aangezien we een van de weinige alianties zijn met katapults die dorpen kunnen platleggen.
Ik ben ondertussen gestopt met het aanvallen van machiel aangezien we wel iets anders aan ons hoofd hebben dan een alliantie die we in 1 dag platleggen
Of GoT dat wil weet ik nietquote:Op donderdag 24 november 2005 21:11 schreef DeHovenier het volgende:
Dat is dan weer opgelost.
Kunnen we geen allie's worden ofzo, Fok!, ZAFT en GoT
NAV lijkt me al heel mooi.. kzie trouwens dat ik wat allies moet verwijderen (beetje zwakke alliancesquote:Op donderdag 24 november 2005 21:26 schreef krvabo het volgende:
Hehe; we hebben daar al over gedacht (een ally komt er sowieso niet, aangezien fok wel erg veel allianties heeft die dan indirect mee profiteren), maar misschien als fok groter is er nog een NAV uit te slapen valt.
Daar heb ik verder niets over te zeggen, aangezien ik de rechten wel heb om NAVs/ALIs te sluiten, maar dit altijd in overleg gebeurd.
Die zit niet op de tweakers.net server dan? Welke server zit je dan?quote:Op donderdag 24 november 2005 21:40 schreef jorryt het volgende:
ik zit daar best vaak.. #vaffanculo
quote:oh ja ,shit:(
Sorry voor de aanval op je.
Moest geen 77/-10 hebben ,maar je buurman atilla:(
Hoop dat je me kan ontwijken EN dat je geen resources meegeeft.
Anders zal ik ze allemaal weer terugstorten.
Dat beloof ik.
Nogmaals sorry
Groeten
Sethanon
Hij kan toch gewoon z'n aanval annuleren?quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:58 schreef ZigoSOS het volgende:
Bedankt
edit:
Krijg net berichtje:
[..]
Na de eerste paar minuten niet meer, dacht ik.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:41 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hij kan toch gewoon z'n aanval annuleren?
Niet? Dat is wel minder dan. Zo kan je nooit echt goed pressie uitoefenen met je alliantie.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Na de eerste paar minuten niet meer, dacht ik.
Is die van Gummbah/Kamagurka?quote:Bij het per koelkast presenteren van een bosje tulpen aan meisjes van zeventien, zorgde Waldemar er altijd voor dat hij flink in brand stond. Een gewoonte die hem bepaald geen seksuele windeļeren heeft gelegd!
Gummbah.quote:
Vermoedde ik ook al. Zeer herkenbare stijl en onderwerpkeuze, daar hoef ik niet eens een tekening bij te zienquote:
Op de tekening zie je Waldemar terwijl hij in brand staat een bosje bloemen aanbieden aan een zestienjarig meisje met behulp van een koelkast.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Vermoedde ik ook al. Zeer herkenbare stijl en onderwerpkeuze, daar hoef ik niet eens een tekening bij te zien
Die gast valt ons ook als een gek aan, maar gelukkig trekt ie zich nu een beetje terug nu we toch wel erg sterk beginnen te worden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:38 schreef ZigoSOS het volgende:
Ik wordt aangevallen door Sethanon, die in de alliantie ikvaders zit, waarmee wij een NAV verdrag hebben
Troepen komen over 2 uur aan
En wij hebben dus gewoon een NAV met die alliantie...
Ja de mijne doen er ruim een dag over en hij is nu toch wel heel vervelend aan het wordenquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:18 schreef MarcusAureliusRPM het volgende:
Sorry __aafke__ en sk888er, mijn leger (13 mannetjes) doen er 15uur over om die knaap aan te pakken, das wel erg lang...
Ik heb hem nog niet gescout, zodra het kan stuur ik er wel een Equites Legati op af.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:26 schreef MarcusAureliusRPM het volgende:
Wat voor verdediging heeft ie?
Ik wilde hier aan toevoegen dat GoT/Zaft alleen nap's afsluit als dat in ieder geval voordeel voor Zaft/GoT oplevert. Aangezien jullie in de ranglijst nog even moeten groeien zit dat er nog niet in.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:26 schreef krvabo het volgende:
Hehe; we hebben daar al over gedacht (een ally komt er sowieso niet, aangezien fok wel erg veel allianties heeft die dan indirect mee profiteren), maar misschien als fok groter is er nog een NAV uit te slapen valt.
Daar heb ik verder niets over te zeggen, aangezien ik de rechten wel heb om NAVs/ALIs te sluiten, maar dit altijd in overleg gebeurd.
quote:Beste spelers,
Om het spel in het latere spelverloop weer wat interessanter te maken, worden er drie nieuwe gebouwen geļntroduceerd. Een groot leger trainen is vaak een zeer langdurige bezigheid en vaak durft men zijn of haar met veel geduld getrainde leger niet in te zetten, omdat het trainen zo lang duurt. Verdediging kan in alle dorpen opgebouwd worden en waar nodig samengevoegd worden (Versterkingen). Een effectieve verdediging is daarmee veel sneller op te bouwen dan een offensief leger. Grondstoffen speler daarbij meestal een ondergeschikte rol.
Door de Grote Kazerne en de Grote Stal heeft de speler de mogelijkheid met toereikende grondstoffen zijn eenheden tweemaal zo snel te trainen.
Om de inspanningen rondom het versturen van grondstoffen te verlichten, is het mogelijk met de Plus functie een Handelaar tweemaal hetzelfde te laten uitvoeren. Bijvoorbeeld: de handelaar neemt 2000 hout en 2000 klei mee en wanneer hij terug is, doet hij dit nog een keer.
Het derde nieuwe gebouw is een Turnplaats (Oefenplaats?). Hier wordt het uithoudingsvermogen van de eenheden getraind en vanaf een afstand van 20 velden worden eenheden tot 300% sneller. Hiermee blijven spelers in de buitenring beschermd en buren hebben dezelfde tijd om te reageren. <de laatste zin kreeg ik niet helemaal goed vertaald, ik snap niet helemaal wat hij bedoeld>
Sommige spelers zullen niet voldoende ruimte hebben in hun dorp. Maar men gebruikt niet alle gebouwen in een dorp.
Grote Barakken
De grote barakken maken het mogelijk sneller eenheden te trainen. Dit lukt alleen met drievoudige aan kosten.
630|420|780|360
Benodigd: Barakken niveau 20
Grote Stal
De grote stal maakt het trainen mogelijk van bereden eenheden. Dit lukt alleen met het driedubbele van de normale kosten
780|420|660|300
Benodigd: Stal niveau 20
Oefenplaats
Bij de oefenplaats kunnen eenheden hun uithoudingsvermogen trainen. Met elk niveau van de oefenplaats worden eenheden sneller vanaf afstanden langer dan 20 velden.
1750|2250|1530|240
Benodigd: Verzamelplaats niveau 20
Als hij voortaan eerst ff kijkt voordat hij iemand aanvalt....nu ben ik wel 20 Phallies kwijtquote:hmmzz
ik zie het
bedankt voor de tip
quote:Onderwerp: Burcht ende Vesting levert Imperium Montoia
Verstuurd: bij 26.11.05 om 04:53:07
Pjotr van het dorp Burcht ende Vesting
grondstoffen 250 | 250 | 250 | 158
500 graan comming your wayquote:Op zaterdag 26 november 2005 11:13 schreef jorryt het volgende:
tof.. is dat ook bij s1 ?
600ste inmiddelsquote:
Wat moetk hiermee doen, is een niet-nederlander...aangeven bij de gamemasters?quote:Heyho sautor!
I can´t speak dutch.
And my english is bad.
If you and your ally will make peace with me?^^
Asg]
Hij speelde zelfs al 2 weken voordat ik speelde, en zelfs ik kijk nu niet meer op een duizendje meer of minder, dus het lijkt me zeer waarschijnlijk.quote:
quote:Op zondag 27 november 2005 15:04 schreef jorryt het volgende:
wat is je productie Zebbie?
quote:Productie:
Hout: 220 per uur
Klei: 260 per uur
IJzer: 183 per uur
Graan: 162 per uur
ik zit al op 1/3 van julliequote:Op zondag 27 november 2005 16:35 schreef jorryt het volgende:
hehe
Productie:
Hout: 310 per uur
Klei: 280 per uur
IJzer: 240 per uur
Graan: 68 per uur
graan moet weer omhoog
Het gaat exponentieel steeds sneller.quote:
Op travian heb ik dezelfde nick als hier. Heb alleen nog geen ambassade, wacht ik even mee tot dag 7. (ik geloof dat ik op level 3 ambassade moet zitten om een invite te kunnen zien, toch?)quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:16 schreef jorryt het volgende:
meXXmo als je je nick ff zegt kan ik je inviten
nee level 1quote:Op zondag 27 november 2005 17:45 schreef meXXmo het volgende:
[..]
Op travian heb ik dezelfde nick als hier. Heb alleen nog geen ambassade, wacht ik even mee tot dag 7. (ik geloof dat ik op level 3 ambassade moet zitten om een invite te kunnen zien, toch?)
Ah, ok dan kan ik 't over 'n halfuurtje al zienquote:
Dank je! Meteen geaccepteerdquote:Op zondag 27 november 2005 22:02 schreef jorryt het volgende:
meXXmo = geinvite
ik heb nix meer heb van alles rond de 50quote:Op zondag 27 november 2005 22:03 schreef jorryt het volgende:
En wederom heb ik resources voor de ambassade nodig
beetje preciezer graag....quote:Op zondag 27 november 2005 22:03 schreef jorryt het volgende:
En wederom heb ik resources voor de ambassade nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |