ja je hebt idd nog itunes nodig, dat is wel jammer. maar het erop zetten gaat echt supersnel, had eerst een 1,5 gig mp3 speler van Philips en daarmee ging het heel erg sloom. je kunt er wel dingen a la een externe harde schijf opzetten maar dan kan je het niet meer afspelen.quote:Op maandag 14 november 2005 15:16 schreef Sportguy het volgende:
Hoe is het geluid nou van die nano's ? Ik ben zelf "verpest" door sony-discman's waar ik altijd een goed geluid in vond.
En is het nog steeds zo dat je je muziek via een software pakket op je ipod moet zetten maw. je kunt de nano niet als een externe schijf benaderen ?
Ik ben wel benieuwd naar wat eindgebruiker reactie al die review sites zijn ook niet alles.
Klinkt goed maar ergens huiver ik altijd van software die je nodig hebt om iets op een extern apparaat te zetten, omslachtig gedoe vind ik dat maar.quote:Op maandag 14 november 2005 15:20 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja je hebt idd nog itunes nodig, dat is wel jammer. maar het erop zetten gaat echt supersnel, had eerst een 1,5 gig mp3 speler van Philips en daarmee ging het heel erg sloom. je kunt er wel dingen a la een externe harde schijf opzetten maar dan kan je het niet meer afspelen.
en het geluid is gewoon goed
hoe bedoel je hoe gaat dat? Ik zocht eigenlijk ook een mp3 speler waar je de nummers gewoon op kon slepen maar het gaat echt super snel, als je usb 2.0 hebt in ieder geval, sneller dan bij mijn oude creative waarop je wel nummers kon slepen. en je kan het itunes setup bestand gewoon op je ipod zetten zodat je die altijd bij je hebtquote:Op maandag 14 november 2005 18:03 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Klinkt goed maar ergens huiver ik altijd van software die je nodig hebt om iets op een extern apparaat te zetten, omslachtig gedoe vind ik dat maar.
Hoe gaat dat met dat i-tunes en je normale mp3 collectie ? (legaal gedownloade mp3's en eigen rips)
Hoe die software werkt, moet je altijd internet hebben of niet maw. heb je controle over die software? Ik ben niet zo gecharmeerd van dit soort omwegen mede dankzij de sony mp3-spelers en software, die weigeren je eigen mp3's te importeren. Die moet je eerst naar atrac formaat omcoderen.quote:
USB2.0 is tegenwoordig geen probleem, waarom koos je nu geen creative meer, te snel defect ?quote:Ik zocht eigenlijk ook een mp3 speler waar je de nummers gewoon op kon slepen maar het gaat echt super snel, als je usb 2.0 hebt in ieder geval, sneller dan bij mijn oude creative waarop je wel nummers kon slepen. en je kan het itunes setup bestand gewoon op je ipod zetten zodat je die altijd bij je hebt
ik heb 1 album dat ik zelf geript heb erop gezet en dat werkt gewoon.quote:Op maandag 14 november 2005 18:15 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Hoe die software werkt, moet je altijd internet hebben of niet maw. heb je controle over die software? Ik ben niet zo gecharmeerd van dit soort omwegen mede dankzij de sony mp3-spelers en software, die weigeren je eigen mp3's te importeren. Die moet je eerst naar atrac formaat omcoderen.
nano is liefquote:USB2.0 is tegenwoordig geen probleem, waarom koos je nu geen creative meer, te snel defect ?
heb die van mij pas iets van 5 dagen en er zitten al redelijk wat krasjes op, vind het geen probleem, alleen die vingerafdrukken zijn niet zo mooiquote:Op maandag 14 november 2005 18:16 schreef mie_at_work het volgende:
hoe zit het met de krasgevoeligheid van dit mooie apparaat? is het echt zo erg als het beweerd word, want ik ben erg geinteresseerd om een Nano aan te schaffen maar voor dat geld wil ik ook echt waar voor mijn geld.
dat vind ik echt een heel grote minpunt aan dit prachtige apparaatquote:Op maandag 14 november 2005 18:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
heb die van mij pas iets van 5 dagen en er zitten al redelijk wat krasjes op, vind het geen probleem, alleen die vingerafdrukken zijn niet zo mooi
nanoquote:Op maandag 14 november 2005 18:22 schreef mie_at_work het volgende:
zit nog te twijfelen over een Nano en een iPod mini
iPod mini heeft een veel groter opslagcapaciteit van 4gb op zich teveel voor mij, maar belangrijkste aan de mini vind ik de de verscheidene kleuren en de behuizing van aluminium.
Nano heeft welliswaar een veel kleinere opslagcapaciteit voor hetzelfde geld 2gb (opzich ruim genoeg voor mij, want mijn muzieklijst bestaat maar uit 500mb moenteel), maar heeft wel vele voordelen ten opzichte van de mini o.a.:
-kleurenscherm
-ongelooflijk kleine formaat
-nieuwste gadget
maar een groot nadeel vind ik de krasgevoeligheid, dat is ook de voornaamste reden dat ik nog twijfel tussen een mini en een nano?
iemand suggesties?
nou dat vind ik erg meevallen hoor, ik zie die krasjes niet eens tenzij ik erop let. ikzelf vind het in ieder geval geen reden om er geen te kopen, ik heb 'm omdat ie zo prachtig klein is.quote:Op maandag 14 november 2005 18:24 schreef mie_at_work het volgende:
[..]
dat vind ik echt een heel grote minpunt aan dit prachtige apparaat![]()
vind het namelijk heel erg zonde om bijna ¤200 neer te leggen voor iets wat er bijna gelijk als 2dehands uitziet
Dat de mini geen kleurenscherm heeft vind ik ook wel jammer, want ik vind dat schermpje op de nano wel erg klein voor foto's enzoquote:Op maandag 14 november 2005 18:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nano
enige reden waarom ik een mini zou nemen is de grotere opslagcapaciteit maar dat maakt voor jou niets uit zeg je, dus haal maar een nano, hij is erg mooi![]()
Jazeker,quote:Op maandag 14 november 2005 19:59 schreef girllover het volgende:
Even twee kleine vraagjes:
1) Zijn er al beschermhoesjes voor de nano?
Oké, bedankt!quote:Op maandag 14 november 2005 20:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jazeker,
Handyman verkoopt losse beschermhoesjes voor 10 ¤ p.stuk
Bol.com e.a zaken verkopen beschermhoesjes per 5 voor ongeveer 25 à 30 ¤
Ah je hebt gelijk ik bedoel de tubesquote:Op dinsdag 15 november 2005 17:26 schreef EvilWasp het volgende:
Dat zijn de iPod Nano tubes. Ik heb ze af en toe wel eens ergens gezien op inet, maar over het algemeen zijn ze nog steeds slecht verkrijgbaar.
De iSkin kun je gewoon uit Amerika halen.
Oud nieuwsquote:Op dinsdag 15 november 2005 17:29 schreef Chrishop het volgende:
iPod Nano voortaan standaard met bescherming
Ik heb zelf een USB-oplader, en daarop sluit ik de USB kabel aan die ik ook voor de computer gebruik.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/77]
Op de site van Apple kan ik niet gevonden krijgen wat je er allemaal bij krijgt.
Want ik koop er denk meteen een lichtnetadapter bij maar dan moet ik ook nog een iPod Connector-naar-USB-kabel hebben. Want op de site staat niet duidelijk of je die bij je Nano nodig hebt ofniet. Dus wat krijg je er allemaal bij als je die iPod nano via de apple site koopt?
Die zit al bij je iPod.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:48 schreef tha_dark het volgende:
Dus ik heb alleen de lichtnetadapter nodig en dus niet dat kabeltje er nog is los bijkopen?
Anders krijg ik dalijk die adapter thuis en blijkt dat ik er nog wat voor nodig heb.
Zal wel, maar in dit topic nog niet tegengekomen en er was iemand die er naar vroeg dusquote:
Nee is niet normaalquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:09 schreef Sportguy het volgende:
Nog even een vraag over de usb kabel, inhakend op het oplader verhaal. Is de aansluiting op de ipod een beetje normaal of moet je in geval van vervangende kabel naar een dure apple kabel grijpen ?
Ja gewoon in de afspeellijst gaan staan en dan de shuffle functie aan als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:31 schreef girllover het volgende:
Is het mogelijk om met een nano de shufflefunctie te gebruiken op afspeellijstniveau (0in plaats van voor alleliedjes op je hele nano)? Als ik mijn afspeellijst met dancemuziek shuffle, heb ik er weinig behoefte aan dat mijn jaren-60-afspeellijst er doorheen wordt geshuffled.
Volgens mij heb ik dat wel geprobeerd. Ik was in een afspeellijst en het liedje speelde en vervolgens ben ik teruggegaan in het hoofdmenu en heb op shuffle geklikt. Maar ik ga het opnieuw proberen, want misschien heb ik iets niet goed gedaan.quote:Op woensdag 16 november 2005 06:39 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja gewoon in de afspeellijst gaan staan en dan de shuffle functie aan als ik het goed heb.
Maar die krijg je toch bij je nano of niet?quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:11 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee is niet normaal, je moet echt een Apple kabel hebben.
Ja dat betekend dus weer extra opletten / oppassen voor lompe actie van mezelf en anderen waardoor zo'n kabel waar "alles" mee gedaan moet worden niet te slopen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:11 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee is niet normaal, je moet echt een Apple kabel hebben.
nou degene die het een flop noemt is waarschijnlijk doof. Het geluid is gewoon goed.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:55 schreef Sportguy het volgende:
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar eindgebruikers reactie over het geluid wat het dingetje produceert, de ene review schrijft dat het top is, de andere een flop.
Idd. En die oortjes zijn ook zo slecht nog niet.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:20 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nou degene die het een flop noemt is waarschijnlijk doof. Het geluid is gewoon goed.
Waar krijg je dan studentenkorting? (buiten de site van Apple)quote:Op donderdag 17 november 2005 16:12 schreef Bob. het volgende:
Ik ga deze zaterdag er ook een halen, (zwarte 4Gb) wil hem al een tijdje maar heb nu mijn broer zo ver gekregen dat hij mee komt waardoor ik de studentenkorting krijg.
Heb vandaag met de nano van een vriendin zitten spelen, wat is het toch een verschrikkelijk mooi ding zeg!
Bij de nano krijg je standaard een kabeltje waarmee je je nano zowel aan je pc als aan de (optionele) adapter kan hangen. Je hoeft dus geen speciale kabel erbij te bestellen.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:43 schreef tha_dark het volgende:
Even een laatste vraag voordat ik de nano bestel.
Als ik de nano op de sitevan apple bestel + deze Lichtnet Adapter , is dat dan genoeg. Of moet ik nog een speciale kabel erbij bestellen om de nano aan te sluiten aan de Adapter?
Dankje!quote:Op donderdag 17 november 2005 20:18 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Bij de nano krijg je standaard een kabeltje waarmee je je nano zowel aan je pc als aan de (optionele) adapter kan hangen. Je hoeft dus geen speciale kabel erbij te bestellen.
Veel plezier.quote:Op donderdag 17 november 2005 22:01 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Dankje!
Dan ga ik nu denk even de witte nano 4G + Adapter bestellen
kan iemand dit bevestigen? haal het namelijk liever in de apple stores dan via internet, ondanks de gratis lasergravering op apple.nlquote:Op donderdag 17 november 2005 17:38 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij bij de Apple stores ook.
<dat dacht ik dus ook.. nou je krijg took wel korting, maar 2%quote:Op donderdag 17 november 2005 17:38 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij bij de Apple stores ook.
Via USB en Firewirequote:Op vrijdag 18 november 2005 16:51 schreef Poepoog het volgende:
laadt de Nano op via de USB, dwz hetzelfde als de shuffle? of gewoon als bv de mini?
Ja zoals alle iPod's(op de Shuffle na dan)quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:55 schreef Poepoog het volgende:
maar hij heeft dus geen usb uitgang maar zo'n langgerekte uitgang?
Dus mijn lader van de mini kan ook op de nanoquote:Op vrijdag 18 november 2005 16:57 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja zoals alle iPod's(op de Shuffle na dan)
Ga ik liever naar de plaatselijke Nanoboer ..quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:48 schreef Bob. het volgende:
[..]
<dat dacht ik dus ook.. nou je krijg took wel korting, maar 2%en ik heb geen creditcard, dus ik kan hem niet met korting op internet bestellen.. ben ik naar zoon apple center gegaan (wat ze niet hebben in mijn woonplaats, dus moest ook nog een stuk er voor reizen), kom ik er achter dat ik dus 5 euro korting krijg
En vervolgens weer naar andere plaats gegaan om tubes te halen want die hadden ze daar ook niet![]()
Maar nu heb ik hem wel eindelijk![]()
Ja dat doe ik ookquote:Op vrijdag 18 november 2005 16:58 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus mijn lader van de mini kan ook op de nano![]()
Ik denk dat die variant nog niet geleverd word, maar dat kan ik mis hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:31 schreef Smaakpolitie het volgende:
Kan iemand een pic posten incluis dat standaardbeschermhoesje met de Nano
nee die zit er nog niet bij, ik heb die van mij dus gister gehaald, en geen hoesje er bij gekregen..quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:31 schreef Smaakpolitie het volgende:
Kan iemand een pic posten incluis dat standaardbeschermhoesje met de Nano
Nee. Niet mogelijk.quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:33 schreef girllover het volgende:
Is het nou mogelijk om te shufflen op afspeellijstniveau? Ik krijg het niet voor elkaar. Als ik kies voor shufflen, gaat hij alle liedjes op mijn nano shufflen.
2 * 1000 * 1000 / 1024 / 1024 = 1,91GB.quote:Op maandag 21 november 2005 07:52 schreef JeFFJuH het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen wat de beschikbare ruimte is van de iPod Nano 2 GB? Er gaat namelijk altijd wat ruimte verloren door onder andere filesystem enzo..
quote:Op maandag 21 november 2005 12:55 schreef jimjim1983 het volgende:
wat de fok is dit
steeds als ik m'n i pod een dag niet aan de lader heb gehangen en 'm wel heb uitgezet kan ik 'm niet meer aanzetten!!!!!!!!!!!!!! dat is toch niet normaal mag ik hopen?
niemand? misschien zet ik 'm wel verkeerd uit ofzoquote:Op maandag 21 november 2005 12:55 schreef jimjim1983 het volgende:
wat de fok is dit
steeds als ik m'n i pod een dag niet aan de lader heb gehangen en 'm wel heb uitgezet kan ik 'm niet meer aanzetten!!!!!!!!!!!!!! dat is toch niet normaal mag ik hopen?
En?quote:Op maandag 21 november 2005 16:38 schreef EvilWasp het volgende:
Ik heb gisteren trouwens iPodLinux op mijn iPod gezet. Is opzich wel cool.
Ga vandaag proberen om er een videotje op af te spelen![]()
![]()
en op hold zetten?quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:15 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
niemand? misschien zet ik 'm wel verkeerd uit ofzo(play ingedrukt houden)
Geen id. Ik heb alleen af en toe, wanneer ik m van de pc probeer af te halen, ik de melding krijg dat hij in gebruik is (als ik externe hardware dus wil loskoppelen) Hold eraf, alle processen met een I ervoor afsluiten en toch blijft het.. Erg irritant..quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:15 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
niemand? misschien zet ik 'm wel verkeerd uit ofzo(play ingedrukt houden)
Gelukt.quote:
Je had toch al 2 of 3 hoesjes besteldquote:Op dinsdag 22 november 2005 14:51 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Gelukt.
Je moet wel op een speciale manier de video's coderen, maar het werkt wel.
Ik heb btw bij www.bestskinsever.com zo'n folie besteld voor mijn iPod Nano. Het is exact hetzelfde als TheInvisibleShield, maar het is veel goedkoper ($ 6.00). Bovendien kost shipping naar Nederland niet eens zo gek veel: $ 2.50 maar.
Ik had dus zondag een folie daar besteld. Maar ik kon maar niet bij mijn order status komen. Even gemaild, bleek dat er een error was geweest in het systeem ofzo. Maar goed, hij zei ik heb je geld terug gestort, als je er nog een wil bestellen kan dat. Goed, heb ik er dus nog een besteld. Kreeg net een mailtje:
Hello,
Your order is shipping today. I have included an extra skin for your troubles.
Thank you.
Vroeg sinterklaas-kadootje dus![]()
![]()
Zodra ik de envelop binnen heb zal ik mijn mening erover geven, maar vanwege de goede afhandeling van dit soort kleine probleempjes kan ik www.bestskinsever.com nu al aanraden![]()
Raar, ik had verwacht dat de processor had totaal niet zou trekkenquote:Op dinsdag 22 november 2005 14:51 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Gelukt.
Je moet wel op een speciale manier de video's coderen, maar het werkt wel.
De AVI's zijn ook uncompressed, dus de processor hoeft weinig te doen, maar het bestand wordt wel veel groter dan als je hem op de computer zou willen afspelen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:01 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Raar, ik had verwacht dat de processor had totaal niet zou trekken
Dit laat maar eens zien dat het niet hebben van een video-functie mogelijk marketing-technisch is.
Ja, maar ik denk dat ik de hoesjes ga verkopen. Aangezien zo'n folie (bijna) net zo goed beschermd tegen krassen, en je hem bijna niet erop ziet zitten. Ik verander nou eenmaal snel van idee.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:59 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Je had toch al 2 of 3 hoesjes besteld
Ik heb nu voor 8$, beschermfolie voor mn hele nano én een siliconenhoesje uit Hongkong. Tegen krassen en stuiteren dus beveiligd
Accu eruit trekken?quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:10 schreef jimjim1983 het volgende:
ok, kan iemand mij vertellen hoe je je i pod echt helemaal uitzet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |