Tja, als je de maximumsnelheid op alle autosnelwegen met een derde verlaagd, zou dat dus wel eens kunnen betekenen dat je op bepaalde trajecten wat langer onderweg bent.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom zou je zonder files een half uur langer onderweg zijn dan met files?![]()
Zonder dieren en 'milieu' overleef je niet hoor.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:51 schreef yup het volgende:
Milieu activisten zien dieren en het milieu ook als levensbehoefte.
Nou ja, dat mensen de weg niet optimaal gebruiken speelt ook wel mee.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:51 schreef Jalu het volgende:
Dat argument van k-man is trouwens nog flauwekul ook, de werkelijke reden waarom files ontstaan is gewoon een tekort aan wegcapaciteit, om de simpele reden dat ons wegennetwerk goeddeels sinds de jaren '70 niet meer is uitgebreid...
En laat de wegcapaciteit nou net optimaal zijn als iedereen 80 rijdt.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:51 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat argument van k-man is trouwens nog flauwekul ook, de werkelijke reden waarom files ontstaan is gewoon een tekort aan wegcapaciteit, om de simpele reden dat ons wegennetwerk goeddeels sinds de jaren '70 niet meer is uitgebreid...
Ja hou je anders van de dommequote:Op woensdag 16 november 2005 17:53 schreef k_man het volgende:
Waarom zou je zonder files een half uur langer onderweg zijn dan met files?![]()
Je hebt in Rotterdam (of de andere grote steden) niet zomaar snel een betaalbaar huurhuis. Als je er na jaren wachten eentje krijgt toegewezen langs de snelweg zeg je niet zo snel nee. Dan kom je zo weer onderaan de lijst. Dan toch maar langs die smerige snelweg.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
Want? Vertel eens, wie wordt er gedwongen om in Rotterdam naast een snelweg te gaan wonen?
Onder welke voorwaarden? Als het druk is? Lijkt me heel erg afhankelijk van hoe druk het is. Oftweel je beweert iets dat totaal niet waar kan zijn. Simpel bewijs is dat ik in de file sta op de ring van amsterdam. Kloppen je andere 'feiten' eik wel?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:55 schreef k_man het volgende:
En laat de wegcapaciteit nou net optimaal zijn als iedereen 80 rijdt.
Weerleg ze maar eens dan. Tot nu toe komen de autofetishisten hier niet veel verder dan 'Gelul! In Duitsland is alles beter!'quote:Op woensdag 16 november 2005 17:53 schreef Jalu het volgende:
[..]
Welke argumenten? Die non-argumenten die je altijd weer in deze topics ziet langskomen?
Ja en dat weet je dus van tevoren en dus moet je niet gaan miepen. Anders zoek je maar een baan in de buurt van tig weilandenquote:Op woensdag 16 november 2005 17:58 schreef k_man het volgende:
Dan toch maar langs die smerige snelweg.
Je HOEFT niet in Rotterdam te gaan wonen toch? Wil je dat wel en wil je dan in een huurhuis dan neem je die snelweg maar op de koop toe, het is je eigen keuze.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Je hebt in Rotterdam (of de andere grote steden) niet zomaar snel een betaalbaar huurhuis. Als je er na jaren wachten eentje krijgt toegewezen langs de snelweg zeg je niet zo snel nee. Dan kom je zo weer onderaan de lijst. Dan toch maar langs die smerige snelweg.
Maar goed, ik zei al: je hebt kennelijk geen idee hoe de woningmarkt werkt.![]()
Uh-huh.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:59 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Onder welke voorwaarden? Als het druk is? Lijkt me heel erg afhankelijk van hoe druk het is. Oftweel je beweert iets dat totaal niet waar kan zijn. Simpel bewijs is dat ik in de file sta op de ring van amsterdam. Kloppen je andere 'feiten' eik wel?
quote:Op woensdag 16 november 2005 17:51 schreef yup het volgende:
Milieu activisten zien dieren en het milieu ook als levensbehoefte.
Ik vind dansen gewoon leuk.quote:Ieder mens is anders. Ik vind auto's en motoren leuk, de ander paarden en de andere kleiduifschieten. Het is maar net wat jij gewoon leuk vind.
Dan kan ik alleen maar hopen dat je tijdens die stage een beetje perspectief krijgt, dat je iets meer blik krijgt voor dingen die wél echt belangrijk zijn. "Scheuren" is namelijk misschien leuk, maar het is niet belángrijk hoor...quote:Ik emigreer liever naar een land waar je naar hartelust kan scheuren. En dat is mijn plan ook. Eerst kijken voor stage in buitenland, en als dat mij bevalt hop verkassen![]()
Het feit dat je tegenstanders van zinloze snelheidsbeperkingen die aangetoond negatieve effecten hebben op datgene wat men er beweert mee te bereiken betitelt als autofetishisten zegt meer over jou dan over je discussiegenoten.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Weerleg ze maar eens dan. Tot nu toe komen de autofetishisten hier niet veel verder dan 'Gelul! In Duitsland is alles beter!'
Nee je kunt ook elke dag forensen en het milieu extra vervuilen.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:01 schreef Jalu het volgende:
[..]
Je HOEFT niet in Rotterdam te gaan wonen toch? Wil je dat wel en wil je dan in een huurhuis dan neem je die snelweg maar op de koop toe, het is je eigen keuze.
Wat bedoel je dan precies? Hoe optimaal? Oh en ik wil toch heel graag een linkje zien naar al die verkeersdeskundigen.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:02 schreef k_man het volgende:
Eén individuele ervaring ontkracht inderdaad meteen een feit waarover zo ongeveer alle verkeerskundigen het eens zijn.![]()
Dus is 80 niet optimaal. Als je vindt van wel dan stel ik voor dat je het uitlegtquote:Dat de maximumsnelheid daar 80 is wil niet zeggen dat er niet alsnog een overaanbod aan verkeer kan zijn natuurlijk.
Zolang die 'discussiegenoten' niet verder komen dan 'gelul' valt er weinig te discussiëren.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het feit dat je tegenstanders van zinloze snelheidsbeperkingen die aangetoond negatieve effecten hebben op datgene wat men er beweert mee te bereiken betitelt als autofetishisten zegt meer over jou dan over je discussiegenoten.
Tja, keuzes, keuzes. Natuurlijk is er alleen werk in Rotterdam, in de rest van het land is geen werk en kun je ook geen huis vinden.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee je kunt ook elke dag forensen en het milieu extra vervuilen.En in de omgeving van Rotterdam vind je wel makkelijk een betaalbaar huurhuisje hè?
![]()
Waar zie jij mij de woorden scheuren gebruiken? En over mijn opleidingsniveau zou je je nog wel eens kunnen verbazen, maar aangezien ik er helemaal niet van hou om daarover op te scheppen zal ik daar verder helemaal geen uitspraken over doen, behalve dat ik het nogal een kenmerk van zwakte vind dat je in een discussie waarin je je gelijk niet kunt krijgen maar over het opleidingsniveau van je discussiepartners moet beginnen.quote:En waarom zouden we bij een woningtekort zomaar woningen leeg laten staan? Alleen omdat een paar kneusjes willen scheuren?![]()
ik herhaal: hou die vmbo'ers in hemelsnaam van Fok!
Jawel, maar je haalt hier de maximumsnelheid door elkaar met de werkelijk gereden snelheid.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:07 schreef livEliveD het volgende:
Dus is 80 niet optimaal. Als je vindt van wel dan stel ik voor dat je het uitlegt
Er zijn meer dingen dan scheuren of autorijden of motorrijden. Klopt.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:03 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
Ik ben geen milieuactivist, maar het milieu is ook een levensbehoefte...
[..]
Ik vind dansen gewoon leuk.
Maar het is géén mensenrecht of levensbehoefte.
[..]
Dan kan ik alleen maar hopen dat je tijdens die stage een beetje perspectief krijgt, dat je iets meer blik krijgt voor dingen die wél echt belangrijk zijn. "Scheuren" is namelijk misschien leuk, maar het is niet belángrijk hoor...![]()
Een steekhoudend argument daarvoor ook niet...quote:Op woensdag 16 november 2005 18:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Zolang die 'discussiegenoten' niet verder komen dan 'gelul' valt er weinig te discussiëren.![]()
De negatieve effecten die de 80-zones nu hebben zouden voor een belangrijk deel verdwijnen als alle snelwegen 80 zouden worden. Een eerste steekhoudend argument daartegen is hier nog steeds niet voorbij gekomen.
Ik doe m'n best, maar ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee je kunt ook elke dag forensen en het milieu extra vervuilen.En in de omgeving van Rotterdam vind je wel makkelijk een betaalbaar huurhuisje hè?
![]()
En waarom zouden we bij een woningtekort zomaar woningen leeg laten staan? Alleen omdat een paar kneusjes willen scheuren?![]()
Als jij zo slim zou zijn, weet je dat je met je omhooggevallen gedrag geen vrienden maakt.quote:ik herhaal: hou die vmbo'ers in hemelsnaam van Fok!
Ach, opleidingsniveau. Laten we het er dan op houden dat je voor een intelligent persoon wel hele domme argumenten aanhaalt. Nu doe je het weer voorkomen alsof het een koud kunstje is overal in den lande een baan te vinden, terwijl de werkloosheid op een piek zit.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:11 schreef Jalu het volgende:
Waar zie jij mij de woorden scheuren gebruiken? En over mijn opleidingsniveau zou je je nog wel eens kunnen verbazen, maar aangezien ik er helemaal niet van hou om daarover op te scheppen zal ik daar verder helemaal geen uitspraken over doen, behalve dat ik het nogal een kenmerk van zwakte vind je in een discussie waarin je je gelijk niet kunt krijgen maar over het opleidingsniveau van je discussiepartners moet beginnen.
Krijgen we dat weer. Lees het topic nou gewoon een keer, want ook dit argument is al lang en breed weerlegd.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een steekhoudend argument daarvoor ook niet...
Maar zal ik je eens een steekhoudend argument tegen een algehele beperking op 80 km/h geven? Hier in het relatief rustige noorden kun je vaak op de snelweg makkelijk sneller rijden dan 80 km/h. Heb je er weleens aan gedacht dat die auto die zogenaamd minder vervuilt bij 80 km/h bij die snelheid wel veel langer onderweg is en dus langer vervuilt, en die zogenaamde winst van die snelheidsbeperking op die manier alweer grotendeels teniet wordt gedaan?
Ja, ik kom in PTA om vrienden te maken...quote:Op woensdag 16 november 2005 18:15 schreef Ridocar het volgende:
Als jij zo slim zou zijn, weet je dat je met je omhooggevallen gedrag geen vrienden maakt.
Ik woon in Oost Groningen, ik weet DONDERS goed hoe moeilijk het is om een baan te vinden. Dus je punt is...?quote:Op woensdag 16 november 2005 18:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, opleidingsniveau. Laten we het er dan op houden dat je voor een intelligent persoon wel hele domme argumenten aanhaalt. Nu doe je het weer voorkomen alsof het een koud kunstje is overal in den lande een baan te vinden, terwijl de werkloosheid op een piek zit.
Nogmaals, waar zie jij scheuren staan? En aangezien ik op dit moment bezig ben met het zoeken naar een woning, heb ik ook een redelijk kijk op hoe de woningmarkt in elkaar steekt momenteel.quote:Je snapt dus niet hoe de woningmarkt momenteel werkt, hoe de arbeidsmarkt werkt of erger: je snapt het best, maar het interesseert je geen ruk of mensen fatsoenlijk kunnen wonen en werken zolang jij maar kunt scheuren. Dom én asociaal.
Tja, de vraag is dus alleen wel of 120 km/h op een snelweg te hard is.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:25 schreef DutchTrain het volgende:
Oh en voor mensen die houden van te hard rijden op de snelweg: dat mag niet!
Ik denk, laat ik eens een schatting uitrekenen:quote:Op woensdag 16 november 2005 18:12 schreef k_man het volgende:
Jawel, maar je haalt hier de maximumsnelheid door elkaar met de werkelijk gereden snelheid.
Minder luchtweerstand is minder verbruik:quote:Op woensdag 16 november 2005 17:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Veertig is niet schoner, volgens mij. Het schijnt dat een auto het zuinigst en schoonst rijdt rond de 90 km/u.
Van dezelfde site:quote:Op woensdag 16 november 2005 21:06 schreef ACT-F het volgende:
http://www.emis.vito.be/autoverbruik/index.asp?pageChoice=rijstijl&Bc=Verkeer
Opmerkeliijk dat je je eigen stellingen blijft herhalen, terwijl deze allang onderuit gehaald zijn.
quote:De ideale snelheid voor het laagste verbruik ligt tussen 80 en 90 km/u in de hoogste versnelling.
Die idioten van die site hebben het helemaal niet begrepen.quote:
Hoeft niet, maar je hebt jezelf nu aardig gepromoveerd tot pispaal.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, ik kom in PTA om vrienden te maken...![]()
Dat blijkt niet echt uit het tabel hè? Ik zie toch echt dat bij 40km/u het verbruik lager ligt dan bij 80 à 90 km/u. Ik kan me voorstellen dat gebruikelijke 40km/u situatie's gepaard gaan met veel remmen en optrekken, maar 40 km/u op een snelweg zal toch echt minder verbruik opleveren.quote:
denk dat als de limiet 40 wordt, dat we de snelwegen kunnen afbreken, want iedereen rijdt dan zoveel mogelijk buiten de bebouwde kom en evt binnen. lijkt me niet gezond voor de lucht in de stedenquote:Op woensdag 16 november 2005 22:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat blijkt niet echt uit het tabel hè? Ik zie toch echt dat bij 40km/u het verbruik lager ligt dan bij 80 à 90 km/u. Ik kan me voorstellen dat gebruikelijke 40km/u situatie's gepaard gaan met veel remmen en optrekken, maar 40 km/u op een snellangzaamweg zal toch echt minder verbruik opleveren.
Om je gerust te stellen, het is maar een hypothesequote:Op donderdag 17 november 2005 00:47 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
denk dat als de limiet 40 wordt, dat we de snelwegen kunnen afbreken, want iedereen rijdt dan zoveel mogelijk buiten de bebouwde kom en evt binnen. lijkt me niet gezond voor de lucht in de stedenof je moet de limiet buiten de snelwegen ook verlagen. kan je beter auto's verbieden
![]()
Voor het geval je het nog niet wist.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:06 schreef k_man het volgende:
[..]
![]()
En waarom zouden we bij een woningtekort zomaar woningen leeg laten staan? Alleen omdat een paar kneusjes willen scheuren?![]()
ik herhaal: hou die vmbo'ers in hemelsnaam van Fok!
Toch leuk dat mijn auto méér verbruikt bij 80 in 5 dan bij 110 in 5.quote:
Moet je nagaan. Het is een heidens karwei een huis te vinden en toch zijn er nog steeds mensen die zelfs niet een beetje snelheid willen minderen om het enigszins normaal kunnen wonen in de huizen die er wél zijn mogelijk te houden.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Voor het geval je het nog niet wist.
Nederland is zo ingedeeld dat je in bijna alle gevallen MOET forenzen.
Er zijn er maar weinig die in de gelegenheid zijn een huis in de buurt van hun werk te vinden.
Ben overigens wel blij dat ik binnenkort in de buurt van mijn werk kan gaan wonen
Moet ik bloeden voor iemand die ervoor kiest naast een snelweg te gaan wonen?quote:Op donderdag 17 november 2005 18:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Moet je nagaan. Het is een heidens karwei een huis te vinden en toch zijn er nog steeds mensen die zelfs niet een beetje snelheid willen minderen om het enigszins normaal kunnen wonen in de huizen die er wél zijn mogelijk te houden.
Nee, dat doen ze omdat het verdomde veel extra inkomsten genereert.quote:Op zondag 13 november 2005 13:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja hoor alsof de regering dit voor de lol invoert.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |