vier auto's in brand gestoken en elf auto's vernield. Ook is er een brandende vloeistof naar een woning gegooid.quote:Op zondag 13 november 2005 12:19 schreef Rechtser het volgende:
In de kranten staat dat het om twee auto's ging. Wie heeft hier meer nieuws over ?
Stakker.quote:Op zondag 13 november 2005 12:19 schreef smash789 het volgende:
Ahhhh.. wat heerlijk toch, de multiculturele samenleving
Was jij niet diegene die het onmogelijk achten dat dit soort "incidenten" in Nederland zouden plaatsvindenquote:Op zondag 13 november 2005 12:22 schreef Klonk het volgende:
de bron van het nieuws
altijd objectief en betrouwbaar
Er worden 2 auto's in brand gestoken en er wordt meteen een vergelijking gemaakt met de gebeurtenissen in frankrijk.quote:Op zondag 13 november 2005 12:24 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die het onmogelijk achten dat dit soort "incidenten" in Nederland zouden plaatsvinden
www.nu.nlquote:Op zondag 13 november 2005 12:22 schreef Klonk het volgende:
de bron van het nieuws
altijd objectief en betrouwbaar
Volgens de politie en de burgemeester in ieder geval wel ja. Daar zou ik dus maar vanuit gaan.quote:Op zondag 13 november 2005 12:29 schreef Rechtser het volgende:
Dir brandstichtingen in Waalwijk waren toch gewoon het werk van een pyromaan ???
niet dat ik weet, gekken heb je ook in Nederland, en ook al heeeeeel lang....quote:Op zondag 13 november 2005 12:24 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die het onmogelijk achten dat dit soort "incidenten" in Nederland zouden plaatsvinden
Nee we moeten allemaal lekker verstoppertje spelen; dát is de oplossing.quote:Op zondag 13 november 2005 12:28 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Er worden 2 auto's in brand gestoken en er wordt meteen een vergelijking gemaakt met de gebeurtenissen in frankrijk.
Dat is nou typisch Nederland. Zonder dat er iets aan de hand is worden er al gelijk conclusies getrokken.
Men moet vooral blijven vergelijken, dan krijgen we vanzelf die toestanden in Nederland.
quote:Op zondag 13 november 2005 12:35 schreef SeLang het volgende:
Terugsturen die gasten
Ik geloof er niets van. De rellen in Frankrijk zijn/waren zo massaal dat ik best wil geloven dat deze zijn ingegeven door een collectief gevoel van onvrede/onrecht. Hoewel de manifestatie hiervan op deze manier ontoelaatbaar is kun je het niet af doen als slechts het werk van relgeile vandalen, in tegenstelling tot het gedrag van deze Rotteradmmertjes.quote:Op zondag 13 november 2005 12:38 schreef Captain_Chaos het volgende:
Houd het er maar op dat die brandjes gesticht zijn door lieden met dezelfde inborst als die in Frankrijk.
Het enige verschil is de meeste ontevreden Rotterdammers, zonder dat ze het zelf wisten, zijn geimpregneerd met Hollandsche nuchterheid.
Je weet nog niet eens om watvoor jongeren het gaatquote:Op zondag 13 november 2005 12:35 schreef SeLang het volgende:
Terugsturen die gasten
Daarbij zijn in België ook al gewoon 100% blanke Belgen aangehouden die hetzelfde gedrag vertoonden, omdat zij zich "verveelden".quote:Een verwijzing naar de onlusten die de Franse steden al dagen teisteren, wijst de politie van de hand.
Tuurlijk Bagataliseer het probleem maar weerquote:Op zondag 13 november 2005 12:44 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Je weet nog niet eens om watvoor jongeren het gaat.
[..]
Daarbij zijn in België ook al gewoon 100% blanke Belgen aangehouden die hetzelfde gedrag vertoonden, omdat zij zich "verveelden".
Wat een irritante suggestie. Er valt niets te bagateliseren.quote:Op zondag 13 november 2005 12:47 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Tuurlijk Bagataliseer het probleem maar weer
Sweetdreams
Laten we maar zeggen dat het percentage ariërs in Vreewijk aan de lage kant isquote:Op zondag 13 november 2005 12:44 schreef kLowJow het volgende:
Daarbij zijn in België ook al gewoon 100% blanke Belgen aangehouden die hetzelfde gedrag vertoonden, omdat zij zich "verveelden".
Het gaat in Rotterdam helemaal niet om religievandalen. Wel verschuilen ze zich ten onrechte graag achter die religie maar in feite is het slechts onderdemaats gribus dat niets beters heeft te doen dan de boel verstieren. Het liefst op een manier die de samenleving net zo irriteert als in Frankrijk. Die uitspraak is een zekere wethouder recentelijk nog duur komen te staan maar hij sloeg de plank daarmee zeker niet mis. Die lijn is, zij het met de factor X vermenigvuldigd, best door te trekken naar de gebeurtenissen in Frankrijk.quote:Op zondag 13 november 2005 12:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. De rellen in Frankrijk zijn/waren zo massaal dat ik best wil geloven dat deze zijn ingegeven door een collectief gevoel van onvrede/onrecht. Hoewel de manifestatie hiervan op deze manier ontoelaatbaar is kun je het niet af doen als slechts het werk van relgeile vandalen, in tegenstelling tot het gedrag van deze Rotteradmmertjes.
Oh, ik denk heus niet dat het waarschijnlijk is dat het hier om blanke Hollanders gaatquote:Op zondag 13 november 2005 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laten we maar zeggen dat het percentage ariërs in Vreewijk aan de lage kant is
Ik geloof nou ook niet echt dat het direkt 'los' gaat in Rotterdam.quote:Op zondag 13 november 2005 12:59 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Oh, ik denk heus niet dat het waarschijnlijk is dat het hier om blanke Hollanders gaat.
Waarschijnlijk gewoon wat Marokkaanse vandalen. Die dramatisering van dergelijke copycat-gevallen, om er dan nog bij te zeggen dat je het vooral niet moet bagateliseren en verwijzen naar mensen die het over "incidenten" hadden (let op de aanhalingstekens, alsof we deel uitmaken van een massaal oorlogsgebied) vind ik gewoon bijzonder droevig.
Klopt ja... een pyromaan is natuurlijk per defenitie een buitenlanderquote:Op zondag 13 november 2005 12:19 schreef smash789 het volgende:
Ahhhh.. wat heerlijk toch, de multiculturele samenleving
'Buitenlanders' worden pyromanen als sommige mensen ze blijven beschuldigen van pyronisme. Eigen schuld dikke bult.quote:Op zondag 13 november 2005 13:08 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Klopt ja... een pyromaan is natuurlijk per defenitie een buitenlander
Zeker. Als mensen maar vaak genoeg zeggen: "Je bent een pyromaan, je bent een pyromaan" ga je vanzelf naar de gamma voor een blik terpentine en een aansteeklont.quote:Op zondag 13 november 2005 13:20 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
'Buitenlanders' worden pyromanen als sommige mensen ze blijven beschuldigen van pyronisme. Eigen schuld dikke bult.
Het waren van die kaalgeschoren jongerenquote:Op zondag 13 november 2005 13:23 schreef Rechtser het volgende:
Kan een ooggetuige mij vertellen of het Nederlandse rel-jongeren waren, of allochtonen ??
Dat lijkt me sterk. Nederlanders doen zoiets niet.quote:Op zondag 13 november 2005 13:33 schreef Rechtser het volgende:
Het waren dus Nederlandse rel-jongeren ???
Oh, jawel hoor.quote:Op zondag 13 november 2005 13:34 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Nederlanders doen zoiets niet.
ik denk dat het goed is als we wachten op de verdachten die vandaag werden aangehoudenquote:Op zondag 13 november 2005 13:23 schreef Rechtser het volgende:
Kan een ooggetuige mij vertellen of het Nederlandse rel-jongeren waren, of allochtonen ??
Wat zit je over moslims te zeveren. Het gaat hier gewoon om een stelletje idiote kutventjes.quote:Op zondag 13 november 2005 13:59 schreef Libertyman het volgende:
-knip-
Pim-potentiequote:Op zondag 13 november 2005 12:54 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Het gaat in Rotterdam helemaal niet om religievandalen. Wel verschuilen ze zich ten onrechte graag achter die religie maar in feite is het slechts onderdemaats gribus dat niets beters heeft te doen dan de boel verstieren. Het liefst op een manier die de samenleving net zo irriteert als in Frankrijk. Die uitspraak is een zekere wethouder recentelijk nog duur komen te staan maar hij sloeg de plank daarmee zeker niet mis. Die lijn is, zij het met de factor X vermenigvuldigd, best door te trekken naar de gebeurtenissen in Frankrijk.
Niet onderkennen is overigens net zo gevaarlijk als over-reacting.
het gaat er om dat die moslims hier te gast zijn en zich dus horen te gedragen.quote:Op zondag 13 november 2005 15:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Vraag me af hoeveel auto's dezelfde zaterdagnacht in heel Nederland door gewone boerenhollanders zijn vernield.
Mijn auto is ook eens door een zatte eikel onder handen genomen op een zaterdagnacht, en dat was géén Moslim.
ehmm, sinds wanneer is iemand die hier geboren is te gast ?quote:Op zondag 13 november 2005 16:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het gaat er om dat die moslims hier te gast zijn en zich dus horen te gedragen.
boek is heel breed interpreteerbaar hoorquote:Op zondag 13 november 2005 14:03 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat zit je over moslims te zeveren. Het gaat hier gewoon om een stelletje idiote kutventjes.
Net alsof in de Koran staat dat je auto's in de fik moet zetten..
Oh, en iemand die hier wel geboren is hoeft zich niet te gedragen?quote:Op zondag 13 november 2005 16:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
oh jawel maar hij wordt er niet uitgekicktquote:Op zondag 13 november 2005 16:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, en iemand die hier wel geboren is hoeft zich niet te gedragen?
Oh, dus als een Marokkaantje een auto in de fik steekt wordt ie eruit gekickt?quote:Op zondag 13 november 2005 16:22 schreef McCarthy het volgende:
[..]
oh jawel maar hij wordt er niet uitgekickt
Zou niet leuk zijn voor je, dan sta je daar te kijken naar je afgefikte auto.quote:Op zondag 13 november 2005 16:24 schreef Evil_Jur het volgende:
moeten ze in mijn straat es proberen.
Leuk he, rassenjustitiequote:Op zondag 13 november 2005 16:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh, dus als een Marokkaantje een auto in de fik steekt wordt ie eruit gekickt?
Terug sturen waar? Ze zijn hier geborenquote:Op zondag 13 november 2005 12:35 schreef SeLang het volgende:
Terugsturen die gasten
Wanneer je hier geboren bent, ben je geen gast!quote:Op zondag 13 november 2005 16:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Proest.quote:Op zondag 13 november 2005 13:20 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
'Buitenlanders' worden pyromanen als sommige mensen ze blijven beschuldigen van pyronisme. Eigen schuld dikke bult.
Tijd om de wet aan te passen dus. Iemand die een Nederlands paspoort heeft maar geen deel uitmaakt van de Nederlandse samenleving, verliest het Nederlanderschap. Dat de VN dat niet toestaat, zal mij en vele Nederlanders een worst wezen. Wegwezen met die lui.quote:Op zondag 13 november 2005 22:31 schreef Stratos het volgende:
[..]
Terug sturen waar? Ze zijn hier geboren![]()
![]()
In Waalwijk ja.quote:Op maandag 14 november 2005 08:59 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Het is al vier dagen bezig,en staat vanochtend pas in de krant![]()
Mooi zo. Aanpakken en stil houden. Aandachttrekkerij en kopieerdrang moet je nooit belonen met een hoop camera's.quote:Op zondag 13 november 2005 16:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik hoorde via via ook dat er een geval in Osdorp was, een aantal dagen geleden alweer, maar dat dat werd stilgehouden door alle betrokkenen.
Ok, doei!quote:Op maandag 14 november 2005 07:34 schreef StefanP het volgende:
[..]
Proest.
Ze zijn zeker ook allemaal pas een uitkering gaan trekken nadat wij ze daarvan beschuldigden. En oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen, tienerzwangerschappen, straatroven, groepsverkrachtingen en al van dien heeft natuurlijk ook alles te maken met de zwartmakende woorden van dat walgelijke Nederlandse volk.![]()
[..]
Tijd om de wet aan te passen dus. Iemand die een Nederlands paspoort heeft maar geen deel uitmaakt van de Nederlandse samenleving, verliest het Nederlanderschap. Dat de VN dat niet toestaat, zal mij en vele Nederlanders een worst wezen. Wegwezen met die lui.
Natuurlijk, het is één groot complotquote:Op maandag 14 november 2005 09:03 schreef SCH het volgende:
De Telegraaf zal het wel in scene hebben gezet
Het gebeurt veel later dan ik had gedacht, als je aandacht wil is dit het moment en de manier.
Voor jou is het kennelijk allemaal erg ingewikkeld, moet je mij eens uitleggen hoe je erbij komt dat ik volgens jou die marokkanen verdedig dat ze zoiets gedaan hebben.quote:Op maandag 14 november 2005 14:36 schreef rayhe het volgende:
Ik had pagina 2 nog niet gelezen.
nummer_zoveel snapt er ook helemaal niks van, zit hier mensen te verdedigen die het gewoon gedaan hebben, als sommige zaken te ingewikkeld zijn om erop te reageren doe het dan niet.
Kleine tip, kosteloos.
Zeg ik dat, koekwaus?quote:Op maandag 14 november 2005 14:33 schreef rayhe het volgende:
Cart_man steekt ook auto's in de brand dus? WAUW, wat een held, net als de rest.
Hey, ik dacht dat jij een echte liberaal was. Tenminste dat meende ik uit je posts te halen. Legde het liberalisme nou net niet de nadruk op en de verantwoordelijkheid bij het individu? En is niet ieder individu zelf verantwoordelijk voor zijn slagen of zijn falen in de maatschappij, ongeacht afkomst, resources, genen, religie etc. etc. etc. En betrap ik je er niet op dat je iedere keer als het om de anders gekleurde medemens gaat (met name moslims) je dat verhaal over het individu even vergeet?quote:Op maandag 14 november 2005 07:34 schreef StefanP het volgende:
Proest.
Ze zijn zeker ook allemaal pas een uitkering gaan trekken nadat wij ze daarvan beschuldigden. En oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen, tienerzwangerschappen, straatroven, groepsverkrachtingen en al van dien heeft natuurlijk ook alles te maken met de zwartmakende woorden van dat walgelijke Nederlandse volk.![]()
Tijd om de wet aan te passen dus. Iemand die een Nederlands paspoort heeft maar geen deel uitmaakt van de Nederlandse samenleving, verliest het Nederlanderschap. Dat de VN dat niet toestaat, zal mij en vele Nederlanders een worst wezen. Wegwezen met die lui.
Als de ME erop af komt dan wordt het zeker rellenquote:Op maandag 14 november 2005 12:45 schreef YuckFou het volgende:
Ik begrijp ff 1 ding niet...
Het is me eigenlijk om het even wie er in Rotterdam auto's in de fik hebben gestoken en met vuur hebben lopen spelen, wat ik me afvraag is waarom het in godsnaam getolereerd word, waarom niet direkt een groot peleton ME erop af en neerknuppelen wat er loopt te zieken?
Kort houden en duidelijk maken dat dit niet kan, simpel toch? Of is dit wederom de 'het loopt allemaalk zo'n vaart hier niet' mentaliteit?
Nederlanders doen dat zeker wel hoor. Of heb je het nu over de autochtonen?quote:Op zondag 13 november 2005 13:34 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Nederlanders doen zoiets niet.
Ik vind het vrij eng een 30 tal idioten die arabische leuzen roepen met bivakmustsen op. Ik vraag me af hoeveel er al opgepakt zijn.quote:De vier auto’s die zaterdagnacht door een dertigtal relschoppers in Rotterdam-zuid in brand zijn gestoken, kun je zeker niet vergelijken met de meer dan 8000 auto’s die in Frankrijk zijn vernield. De vette kop op de voorpagina van de Telegraaf gisteren ’Relbranden beginnen ook bij ons’ en de openingszin ’De Franse rellen lijken over te slaan naar Nederland’ zijn niet alleen alarmerend en voorbarig maar ook onjuist.
Voorlopig lijkt de vaststelling van de Rotterdamse politie gerechtvaardigd dat men hier met kopieergedrag heeft te maken. Er is ook de autoriteiten alles aan gelegen om iedere link met het Franse munitiedepot te ontkennen. Begrijpelijk. Kijk naar de Belgen, zou ik zeggen. In verschillende steden in dat land branden al nachten auto’s als fakkels, soms hier en daar een school, en dit weekeinde in Brussel werden rellen tussen migrantenjongeren en politie gesignaleerd. Ook in België is men er mordicus op tegen om welke relatie ook met het vandalisme in de Franse voorsteden te leggen. Men gaat ervan uit dat je hiermee verdere escalatie kunt voorkomen. Maar bezweringsformules hebben ook hun houdbaarheidsdatum en kunnen bovendien een helder zicht op de situatie vertroebelen.
Het zogenaamde kopieergedrag van jonge Marokkanen in Rotterdam-zuid kan een zekere mate van organisatie niet helemaal verklaren. Elementen als met z’n dertigen, het hoofd in een bivakmuts gestoken en gewapend met molotovcocktails, door de straten trekken terwijl leuzen in het Arabisch worden geschreeuwd, zaaien wel twijfels. Zit er soms toch een structuur achter het ’kopieergedrag’? Ook het feit dat volgens getuigen kinderen van 12 of 13 jaar na afloop van de Rotterdamse rellen riepen ’nu is de heilige oorlog begonnen’ geeft te denken. Die geluiden zijn door de politie ook opgevangen en, verzekeren ze ons, ’zullen in het onderzoek worden meegenomen.’
In het Franse weekblad L’Express schrijft Denis Jeambar deze week in zijn hoofdcommentaar dat we met een volstrekt nieuwe vorm van opstand te maken krijgen. Een oproer waarin de binnenlandse spanning zich met gevoelens van frustratie voedt die zowel van binnen als van buiten komen. Een illustratie hiervan werd gisteren door het Parijse dagblad Le Figaro gegeven. Overal in de virtuele wereld wordt op fundamentalistische sites tot djihad tegen Frankrijk opgeroepen. Zo worden de ordehandhavers ’politiemacht van de kruisridders’ genoemd die in ’Frankrijk, land van de ongelovigen en vijand van de moslims’ tegen de ’moedjaheddins’ strijden. Een uiterst gevaarlijke ontwikkeling, die een Franse terrorismedeskundige met deze woorden becommentarieert: ’Men begint met de stelling dat Franse moslims worden aangevallen, dat de moslimwereld zich moet mobiliseren om zich te verdedigen. Daarna kan men roepen dat Frankrijk een land van djihad is geworden.’
BRON VOLKSKRANT
Hoeveel er ook opgepakt zijn of nog gaan worden, er blijft altijd een groep over die een stelletje vriendjes uitlokt mee te gaan doen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:29 schreef niet_links het volgende:
[QUOTE]De vier auto’s die zaterdagnacht door een dertigtal relschoppers in Rotterdam-zuid in brand zijn gestoken, kun je zeker niet vergelijken met de meer dan 8000 auto’s die in Frankrijk zijn vernield. De vette kop op de voorpagina van de Telegraaf gisteren ’Relbranden beginnen ook bij ons’ en de openingszin ’De Franse rellen lijken over te slaan naar Nederland’ zijn niet alleen alarmerend en voorbarig maar ook onjuist.
Voorlopig lijkt de vaststelling van de Rotterdamse politie gerechtvaardigd dat men hier met kopieergedrag heeft te maken. Er is ook de autoriteiten alles aan gelegen om iedere link met het Franse munitiedepot te ontkennen. Begrijpelijk. Kijk naar de Belgen, zou ik zeggen. In verschillende steden in dat land branden al nachten auto’s als fakkels, soms hier en daar een school, en dit weekeinde in Brussel werden rellen tussen migrantenjongeren en politie gesignaleerd. Ook in België is men er mordicus op tegen om welke relatie ook met het vandalisme in de Franse voorsteden te leggen. Men gaat ervan uit dat je hiermee verdere escalatie kunt voorkomen. Maar bezweringsformules hebben ook hun houdbaarheidsdatum en kunnen bovendien een helder zicht op de situatie vertroebelen.
Het zogenaamde kopieergedrag van jonge Marokkanen in Rotterdam-zuid kan een zekere mate van organisatie niet helemaal verklaren. Elementen als met z’n dertigen, het hoofd in een bivakmuts gestoken en gewapend met molotovcocktails, door de straten trekken terwijl leuzen in het Arabisch worden geschreeuwd, zaaien wel twijfels. Zit er soms toch een structuur achter het ’kopieergedrag’? Ook het feit dat volgens getuigen kinderen van 12 of 13 jaar na afloop van de Rotterdamse rellen riepen ’nu is de heilige oorlog begonnen’ geeft te denken. Die geluiden zijn door de politie ook opgevangen en, verzekeren ze ons, ’zullen in het onderzoek worden meegenomen.’
In het Franse weekblad L’Express schrijft Denis Jeambar deze week in zijn hoofdcommentaar dat we met een volstrekt nieuwe vorm van opstand te maken krijgen. Een oproer waarin de binnenlandse spanning zich met gevoelens van frustratie voedt die zowel van binnen als van buiten komen. Een illustratie hiervan werd gisteren door het Parijse dagblad Le Figaro gegeven. Overal in de virtuele wereld wordt op fundamentalistische sites tot djihad tegen Frankrijk opgeroepen. Zo worden de ordehandhavers ’politiemacht van de kruisridders’ genoemd die in ’Frankrijk, land van de ongelovigen en vijand van de moslims’ tegen de ’moedjaheddins’ strijden. Een uiterst gevaarlijke ontwikkeling, die een Franse terrorismedeskundige met deze woorden becommentarieert: ’Men begint met de stelling dat Franse moslims worden aangevallen, dat de moslimwereld zich moet mobiliseren om zich te verdedigen. Daarna kan men roepen dat Frankrijk een land van djihad is geworden.’
BRON VOLKSKRANT[/QUOTE}
Ik vind het vrij eng een 30 tal idioten die arabische leuzen roepen met bivakmustsen op. Ik vraag me af hoeveel er al opgepakt zijn.
Ik niet, en daar heb ik geen politicus voor nodig die later op het matje wordt geroepen omdat hij zich schuldig (heeft ge)maakt aan "bangmakerij". Kijk buiten maar eens goed naar de gezichtsuitdrukkingen van een groot aantal moslimjongeren, en probeer te zien wat ze denken, en hoe je je daarbij voelt...!!!quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:06 schreef beebje het volgende:
Ik denk dat het wel los zal lopen.
Juist. Paar Boeings 777 volstouwen naar Marrakech, Tunis, Alexandrië en Caïro en opgeruimd staat netjes. Daar mogen ze m'n belastinggeld ook nog voor gebruiken...weten we tenminste zékerquote:Op maandag 14 november 2005 07:34 schreef StefanP het volgende:
[..]
Proest.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |