Nathalie gaat vol in de make-up in de zon liggen.
Thx, isabeauIngrid heeft buikpijn, Chantal spreekt haar bestraffend toe over haar medicijngebruik, Ing geeft Chantal gelijk. Vóor BB is ze onderzocht en was alles goed. Dido zegt dat ze het fijn vindt dat ze uitgebreid zijn onderzocht voor BB.
Lieske heeft een klein plekje op haar borst en vindt het een beetje eng, ze gaat als ze thuis is alle moedervlekken laten onderzoeken. Ingrid verteld over het verwijderen van een moedervlek, dat dat een simpele ingreep is.
Dido zegt tegen Lieske dat ze zich niet zo'n zorgen moet maken.
"Nee?" zegt Lieske, "Gelukkig maar."
Ze praten nog wat over pigmentvlekken en enge ziektes.
(Op de achtergrond is Joost uit volle borst aan het zingen, geen beeld van.)
Lieske maakt zich toch weer zorgen nu, Chantal en Dido proberen haar gerust te stellen door te zeggen dat zij ook overal plekjes hebben. Lieske zegt dat ze haar moeder er wel 100 keer naar heeft laten kijken.
Dido begint nog even over Nathalie, dat die een litteken heeft overgehouden.
Lieske gaat zo onder de douche nog 10 minuten naar haar plekje kijken.
"Misschien zit er 'ie er al jaren, deze zit aan de zijkant van m'n borst. Ik zie al helemaal een open plek in m'n borst voor me."
Thx, regenwormChantal ligt buiten bij Nathalie, Nathalie vindt het heerlijk zo even weg te dromen. Het lijkt volgens haar of de rust weer terug is nu. Chantal: "Nah, ik weet het niet... ik kan m'n vinger er niet goed op leggen nog, je kan wel gaan gissen maar dan wordt het weer roddelen en dat wil ik niet. Je moet het zelf doen. Ik had graag dan even iemand willen bellen."
Nathalie zegt dat ze waarneemt en opslaat en wat zegt als het nodig is, "Praten is niet erg maar om dingen te zeggen die niet waar zijn is lastig, Tot je het zeker weet, maar dat weet je hier bijna nooit."
Chantal maakt weer de vergelijking dat je thuis dingen anders aanpakt, dat dingen niet besproken worden. Ze is een beetje bang dat het snel voorbij zal zijn met de gezelligheid.
nathalie vraagt of ze last heeft van spanning in het huis.
Chantal: "Ja, ik vind dat het de beurt is aan een ander om er wat van te zeggen. Ik zit wel eens naast iemand en dan vóel ik een enorme spanning ij mensen."
Nathalie voelt bij Chantal wanneer ze dat voelt.
Chantal heeft Ing gevraagd of ze kan huichelen, 'ja' heeft Ingrid gezegd. Chantal kan dit zelf niet, heeft daar veel moeite mee. Ze voelt veel aan, dus ook als het niet oprecht is. "Ik kan niet veinzen, iedere dag neem ik me voor het te proberen maar het lukt me niet. Ik ben wel open en duidelijk."
Joost komt vragen of ze wat willen drinken. Chantal heeft wel zin in rosé. Joost gaat ze verwennen, zegt 'ie.
Chantal zegt dat Joost met z'n ziel onder z'n arm loopt nu. Nathalie vindt dat 'ie zoveel met menno optrok, volgens Chantal moest 'ie wel. Rob trok al veel met Roel op.
Chantal: "Hij komt wankel te staan en dat voelt 'ie. Hij durft zichzelf niet meer te zijn, qua spontane uitspattingen, best wel zielig."
Nathalie vindt dat hij door de vrouwen goed opgevangen wordt. Ook door Ingrid, voor haar valt er ook een gat.
Nathalie had niks met Menno dus kon ze er ook niet met Joost over praten.
Chantal had gemixte gevoelens over het vertrek met Menno. Ze vinden beiden dat het voor Menno beter is geweest. Nathalie: "Hij werd spierwit, alsof 'ie een spook zag..."
Ze gaan verder over het aftellen, nog 4,5 weken, en praten over Rikkert, niet boeiend.
Dido zit zich op te tutten in de kamer met wederom alle aandacht van Roel en Rob.