quote:Op zondag 13 november 2005 15:46 schreef Wuder het volgende:
[..]
"Geriatrie is voor necrofielen in de maak"
Probleem gestuurd onderwijs, weinig HC veel werkgroep. Het is in vrijwel alle universiteiten doorgevoerd. Aan de ene kant vind ik het wel goed, want je leert er veel meer van als je zelf opzoekt, maar aan de andere kant ben je erg afhankelijk van je werkgroepgenoten of ze iets hebben voorbereid of ze alleen teren op jouw aantekeningen. Verder blijft het vrijwel altijd vaag wat je moet kennen voor het tentamen (details of juist overzicht/kennis).quote:Op maandag 14 november 2005 17:40 schreef vliegtuigje het volgende:
'k Ben erover aan het denken om volgend jaar ook geneeskunde te gaan doen en dan liefst in Maastricht.
Maar nu had ik op de open dag begrepen dat ze daar nogal een apart systeem hebben qua lesgeven en tentamens enzo. Is er hier iemand die me daar meer over kan vertellen?
( zo had ik bijvoorbeeld begrepen dat je het overgrote deel van de leerstof vergaart tijdens de werkgroepen enzo.)
Microscopiequote:Op maandag 14 november 2005 17:56 schreef Repeat het volgende:
* Repeat heeft juist nooit zin om naar zon werkgroep te gaan.
Het is opzich wel nuttig, maar 1 keer per week is leukNetzoals dat 3 keer microscopie per week zwaar overdreven is
Dan gaat het je echt gewoon zwaar tegenstaan...
'k Ken een paar mensen die GNK in Maastricht doen en daar dus inderdaad doodziek van werden. 't Idee is leuk alleen de uitvoering schijnt redelijk waardeloos te zijn daar.quote:Op maandag 14 november 2005 17:47 schreef darkie_blue het volgende:
[..]...erg afhankelijk van je werkgroepgenoten of ze iets hebben voorbereid of ze alleen teren op jouw aantekeningen. Verder blijft het vrijwel altijd vaag wat je moet kennen voor het tentamen (details of juist overzicht/kennis).
Microscopie in Leiden herinnert me inderdaad telkens weer aan hoe chaotisch 'knippen-en-plakken' in groep 2 van de basisschool kon zijn. Wat een ellende zeg...quote:Op maandag 14 november 2005 17:56 schreef Repeat het volgende:
Het is opzich wel nuttig, maar 1 keer per week is leukNetzoals dat 3 keer microscopie per week zwaar overdreven is
Dan gaat het je echt gewoon zwaar tegenstaan...
In Utrecht heb je geen mondelinge tentamen. Is bijna niet te doen om 350 studenten te overhoren.quote:Op maandag 14 november 2005 18:45 schreef m021 het volgende:
Zo te horen is het werkgroepensysteem in Groningen flink anders.
De informatie die wij in werkgroepen vergaren, komt niet terug in schriftelijke tentamens. De stof voor schriftelijke tentamens krijgen we gewoon via hoorcolleges. De werkgroepen dienen ter voorbereiding op het mondelinge tentamen.
Thx voor de reactiequote:Op maandag 14 november 2005 17:47 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
Probleem gestuurd onderwijs, weinig HC veel werkgroep. Het is in vrijwel alle universiteiten doorgevoerd. Aan de ene kant vind ik het wel goed, want je leert er veel meer van als je zelf opzoekt, maar aan de andere kant ben je erg afhankelijk van je werkgroepgenoten of ze iets hebben voorbereid of ze alleen teren op jouw aantekeningen. Verder blijft het vrijwel altijd vaag wat je moet kennen voor het tentamen (details of juist overzicht/kennis).
Ik zou meer rekening houden met faciliteiten en of de stad leuk is.
Is prima te doen. Met 40 minuten per student waren ze hier in Groningen in 3 dagen klaar. En hier zijn er maar liefst 410 eerstejaars.quote:Op maandag 14 november 2005 19:38 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
In Utrecht heb je geen mondelinge tentamen. Is bijna niet te doen om 350 studenten te overhoren.
Utrechtquote:Op maandag 14 november 2005 19:52 schreef vliegtuigje het volgende:
[..]
Anyway, zat jij nou in Maastricht of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op maandag 14 november 2005 20:11 schreef vliegtuigje het volgende:
Nahja, ik verkies iig wel de Nederlandse GNK boven de Belgische (véél meer theorie, door veel mensen gezien als moeilijker). Maar ik ben er nog niet uit of ik de GNK-opleiding in Nederland wel zoveel waard vind dat ik er veel moeite voor wil doen.
Áls ik GNK ga studeren, dan is het indien mogelijk wel in Maastricht, om verschillende redenen.
Leuke stad, bekenden in de buurt, schijnbaar beste GNK-opleiding ben half Belgje, dus lekker in de buurtetc.
Anyway, bedankt voor de info tot nu toeBeeld wat ik had is iig iets genuanceerder nu.
Uiteindelijk boeit het geen aars wat de studenten zelf vinden, want die willen alleen maar bierquote:Op maandag 14 november 2005 20:59 schreef vliegtuigje het volgende:*vlucht*
Hey, ik vertel ook maar wat ik gehoord heb (+ was 'ie door studenten iig als het beste beoordeeld samen met Nijmegen)
En, Repeat, dat geloof ik ook wel, maar of het voor mij een handige werkwijze is, is wat anders, vandaar da'k hier ff informeer. 'k Ben het Belgische, ontzettend theoretische onderwijs gewend.
Uiteindelijk ligt het gewoon aan de student zelf of die capabel is! (Behalve als je op de VU zitquote:Op maandag 14 november 2005 21:23 schreef m021 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat een onafhankelijke commissie (ofzo) Maastricht als beste had beoordeeld, en dat de studenten op de EUR het meest tevreden zijn.
Maar aan beoordelingen van studenten heb je vrij weinig, lijkt me. Als ze mij zouden ondervragen op het moment dat ik net 3 histologiepractica achter de rug had, zou ik mijn studie een stuk lagere score geven dan na een leuke huisartsstage. Bijvoorbeeld. Dus die beoordelingen zijn relatief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |