abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:30:07 #176
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_34176383
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:06 schreef Godslasteraar het volgende:
Welke positieve spin-off? Het is altijd lastig de grenzen van een dergelijk onderzoek vast te stellen. Maar we hebben het hier alleen over de kosten van de VS, niet die van Iraq zelf, of van de Engelsen etc.
Positieve spinoff...opdrachten uit Irak, militaire investeringen, langere termijn grondstoffen, hervormingen in het Midden-Oosten, versterking van de strategische positie van de VS. Het volledig ondergronds meppen van de terorristen.
quote:
Deze oorlog heeft verder de reputatie van de VS enorm geschaad,
Die reputatie van de VS, daar hebben ze zich nooit heel druk om gemaakt. Enerzijds jammer, anderzijds behoren regeringen zich niet door de constant wisselende opinie te laten leiden.
Gelukkig voor Israel bijvoorbeeld zijn de Amerikanen wat "steadier" dan de Europeanen in dit opzicht.
Helaas heeft de ratio het in het Midden-Oosten het toch niet voor het zeggen. Extremisten vinden daar altijd wel een reden om de "machtige blanke jood" te haten.
quote:
en ook de grenzen van de Amerikaanse macht blootgelecht.
Welke beperking? Dat ze geen Hitleriaanse imperialistische bezettingsmacht vormen? Dat is ook nooit het doel geweest.
quote:
Ongetwijfeld een reden voor Irans getrompetter de laatste tijd.
Ik vermoed eerder -dat zoals de meeste extremisten- de nieuwe machthebbers kicken op een soort apocalyps scenario.
quote:
En het geeft een nieuw perspectief op een eventueel militair conflict met Iran.
Het geeft aan dat het misschien wel noodzakelijk is voor minimaal de komende 10 jaar de idioten in Iran de toegang tot gevaarlijk speelgoed te ontzeggen.
quote:
3% is heel erg veel geld, ze zullen het zeker overleven, maar 1 of 2 biljoen is iets heel anders dan de voorspelling van 60 miljard die de regering Bush aanvankelijk maakte.
Dat is waar. Het lijkt de betuwelijn of de HSL wel... ongeveer vergelijkbare financiele verhoudingen...

[ Bericht 0% gewijzigd door klez op 17-01-2006 22:40:48 ]
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_34227428
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:30 schreef klez het volgende:

[..]

Positieve spinoff...opdrachten uit Irak, militaire investeringen, langere termijn grondstoffen, hervormingen in het Midden-Oosten, versterking van de strategische positie van de VS. Het volledig ondergronds meppen van de terorristen.
Stiglitz is een gerenomeerd econoom, die begrijpt het fenomeen debit-credit zijde heus wel.
En dat het met het Midden Oosten niet zo verder kan is duidelijk, zelfs voor mij. Ik zie alleen geen alternatieven voor de huidige machthebbers. Hou echt vrije verkiezingen in Egypte en de moslimbroeders komen aan de macht. En dat geldt vermoedelijk voor het gehele Midden Oosten.
De enige uitweg die ik voor die landen zie zijn autoritaire seculiere machthebbers die zoals Zuid Korea de samenlevigen omvormen tot iets wat toekomst heeft. Desnoods met grof geweld. Maar ten eerste zijn al die leiders volstrekt corrupt. En ten tweede gaat een land als Zuid Korea niet gebukt onder een religie die een samenleving de achterlijkheid blijft intrekken. Hopeloos.
quote:
Die reputatie van de VS, daar hebben ze zich nooit heel druk om gemaakt. Enerzijds jammer, anderzijds behoren regeringen zich niet door de constant wisselende opinie te laten leiden.
Gelukkig voor Israel bijvoorbeeld zijn de Amerikanen wat "steadier" dan de Europeanen in dit opzicht.
Helaas heeft de ratio het in het Midden-Oosten het toch niet voor het zeggen. Extremisten vinden daar altijd wel een reden om de "machtige blanke jood" te haten.
Daar ga ik in mee.
quote:
Welke beperking? Dat ze geen Hitleriaanse imperialistische bezettingsmacht vormen? Dat is ook nooit het doel geweest.
Hoor jij mensen nog praten over een ''hyper macht''? De VS zijn een lullig derde wereld land binnen gevallen en zitten nu helemaal klem wat betreft mankracht en financien, en het schort zelfs aan materieel. En ze krijgen de deksel er niet op, de terreur blijft doorgaan. Het schijnt zelfs dat alle professoren en hoogleraren in Iraq hetzij vluchten, hetzij vermoord worden.
En de VS kunnen zich eigenlijk geen tweede front veroorloven in bv Iran, laat staan de kosten die dat met zich mee zou brengen. Om van de olieprijs nog maar te zwijgen.
quote:
Ik vermoed eerder -dat zoals de meeste extremisten- de nieuwe machthebbers kicken op een soort apocalyps scenario.
Het lijkt er wel op ja, niet te volgen.
quote:
Het geeft aan dat het misschien wel noodzakelijk is voor minimaal de komende 10 jaar de idioten in Iran de toegang tot gevaarlijk speelgoed te ontzeggen.
Tja, dat zou wel zo prettig zijn. Ik vraag me alleen wel af hoever ze nu zijn in Iran, wat is bluf, en wat niet. Een oog op die knullige duikbootjes van ze en ik krijg twijfels of ze wel in staat zijn tot het producren van een dergelijk wapen.
En ik ben ook, met de ervaringen van de afgelopen 2 decennia in m'n hoofd, behoorlijk sceptisch hoe goed we nu weer geinformeerd worden. De Westerse, of vooral Engelse en Amerikaanse politiek in de richting van Iran is in ieder geval bijzonder stompzinnig geweest. Zou het nu beter gaan?
En ik ben ook een beetje huiverig hoe nu opeens allerlei Arabische landen/leiders wél kritisch zijn wat betreft Iran. Volgens mij speelt daar de relatie shiiten en sunnieten een belangrijke rol. Ik hoop niet dat we voor een sunnitisch karretje gespannen worden. En ik heb sowieso nog altijd meer sympathie voor Iran dan voor Saoedie Arabië. Volgens mij zou juist Iran een bondgenoot van het Westen moeten, en kunnen zijjn, in plaats van die barbaren in Saoedie Arabië.
quote:
Dat is waar. Het lijkt de betuwelijn of de HSL wel... ongeveer vergelijkbare financiele verhoudingen...
Ja, of de Betuwelijn, het Catshuis, de ContainerTerminal in A'dam, en nu die nieuwe metro. Gaat lekker. Het werkelijk lullige is dat ik in ieder geval niet beter wordt van al dat gesmijt met geld
Daar moet ik toch nog eens wat op vinden.
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 01:06:16 #178
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_34227623
quote:
pi_34228204
quote:
Freudiaans
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 23:30:43 #181
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_34398122
US troops kill 3 Iraqi soldiers north of Baghdad

BAGHDAD, Jan. 22 (Xinhuanet) -- U.S. troops opened fire at civilian cars Saturday night in Baiji town, some 200 km north of Baghdad, killing three people, who turned out to be U.S.-trained Iraqi army soldiers, a source from the Iraqi-US liaison office in Tikrit told Xinhua on Sunday.

"The Multi National force opened fire last night at four civilian cars travelling on the main road between Tikrit and Baiji, setting fire to all the cars," the source from the Joint Coordination Center in Tikrit said.

The U. S. shoot-out killed three people and wounded four others and the U.S. soldiers detained six other people, who turned out to be Iraqi soldiers travelling to their base in Samarra in the south of the country, the source said.

He said the Iraqi soldiers' cars were surprised by a U.S. military convoy travelling wrongly on their side of the two-side road and opened fire.

bron

pi_34405555
quote:
121 Teletekst di 24 jan
Aantal aanslagen in Irak stijgt 30%

WASHINGTON In Irak zijn vorig jaar ruim
34.000 aanslagen gepleegd tegen burgers
en buitenlandse troepen.Dat is 30% meer
dan het jaar daarvoor,zo blijkt uit
cijfers van het Amerikaanse leger.

Volgens de Amerikaanse regering kan uit
de stijging niet worden geconcludeerd
dat de opstandelingen in Irak terrein
winnen.Ondanks het aanhoudende geweld
zijn er toch verkiezingen gehouden,zei
een woordvoerder.

Maar volgens defensie-deskundigen in de
VS kan de forse toename van het aantal
aanslagen moeilijk uitgelegd worden als
een succes voor de aanwezigheid van de
Amerikaanse troepen in Irak.
Het gaat nog steds niet beter daar, qau aanslagen in ieder geval.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:32:41 #183
70154 klez
pi_34417030
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 01:01 schreef Godslasteraar het volgende:

Hoor jij mensen nog praten over een ''hyper macht''? De VS zijn een lullig derde wereld land binnen gevallen en zitten nu helemaal klem wat betreft mankracht en financien, en het schort zelfs aan materieel. En ze krijgen de deksel er niet op, de terreur blijft doorgaan. Het schijnt zelfs dat alle professoren en hoogleraren in Iraq hetzij vluchten, hetzij vermoord worden.
En de VS kunnen zich eigenlijk geen tweede front veroorloven in bv Iran, laat staan de kosten die dat met zich mee zou brengen. Om van de olieprijs nog maar te zwijgen.
De Rumsfeld doctrine gaat helemaal niet uit van een bezetting. Het is de bedoeling dat de Irakis zelf de terreur aanpakken, en dat lijkt me een gezond uitgangspunt. Tenzij je zoals Europese paternalisten als de Fransen er vanuit gaat dat je nog 40 jaar daar zit. Ik geloof uberhaupt niet dat de planners in de VS wakker liggen van de terreur. Integendeel, misschien wel...
Er zijn te veel verhalen van journalisten die de Amerikaanse aanpak te merkwaardig vinden om nog stom te kunnen noemen.
Het kosten argument is irrelevant in mijn ogen. Het belang van dit soort rekensommetjes wordt zwaar overschat.
pi_34418904
LOL de "George W. Bush Iraqi Update" was geen succes blijkbaar.
Dan maar mijn eigen Iraqi Update zonder al die berichten uit Irak die alleen maar uit dood en verzerf bestaan om de mensen in het westen te bedriegen en een eenzijdig mening te laten vormen over de kwestie Irak:

De sjiieten (United Iraqi Alliance) hebben de verkiezingen gewonnen. (128 uit 275 zetels)
Ze kunnen nu weer samenwerken met de Koerden maar helaas, de sjiieten zijn niet zo verenigd als ze voordoen.

Heb hieronder ff samengevat wie de top-figuren uit de United Iraqi Alliance (UIA) zijn:

Muqtada al-Sadr, een radicale gek, bekend van de gevechten in Najaf tegen het Amerikaanse leger, wil liever met de Arabische soennieten samenwerken en is tegen samenwerking met de Koerden. Men zegt dat Muqtada al-Sadr "Baath-roots" heeft, meeste sjiietische aanhangers van hem zijn volgens velen criminelen en ex-Saddam aanhangers. Ze waren vroeger werkzaam bij de beruchte Mukhabarat. (veiligheidsdienst) Al-Sadr heeft een paar jaar geleden een demonstratie georganiseerd in Kirkoek waar zijn aanhangers riepen: "La ilaha illa allah, Kurdistan Adou Allah" wat letterlijk betekent: Er is geen god dan Allah, Koerdistan is de vijand van Allah. De Koerden willen o.a hierdoor ook helemaal niets met hem te maken hebben. Tijdens een top-conferentie tussen de Koerden en sjiieten in Iraaks-Koerdistan vorige week waren alle partijen uit de "United Iraqi Alliance" uitgenodigd behalve de groepering van al-Sadr. Muqtada heeft een paar dagen geleden ook tijdens een toespraak bekend gemaakt "Koeweit" en andere buurlanden te verdedigen met zijn bloed bij een eventuele buitenlandse aanval. Het is overduidelijk dat hij refereert naar Iran.

Ibrahim al-Jaafari, huidig minister president van Irak, leider van de Islamitische Dawaa Partij, is meer een Arabier dan een sjiiet. Hij staat er bekend om een rascist te zijn en diep in zijn hart haat ie de Koerden maar hij heeft een probleem: de Arabische soennieten mogen hem absoluut niet. Ze zeggen dat ie sectarisch bezig is en dat ie de sjiieten voortrekt op de soennieten terwijl de sjiieten hetzelfde over al-Jaafari denken maar dan andersom. Dr. Al-Jaafari wil graag nog 4 jaar minister president blijven, maar hij realiseert zich dat ie zonder de steun van de Koerden verloren is. Hij probeert nu steun te verwerfen bij de Koerden voor een nieuwe termijn als minister president. Het is vanzelfsprekend dat ie hierdoor enkele concessies moet doen aan de Koerden en hen meer autonomie moet toekennen.

Abdulaziz Al-Hakim, leider van de SCIRI en de machtigste man uit de United Iraqi Alliance met de meest gewonnen zetels, werkt liever samen met de Koerden, heeft niets tegen een tweede termijn van Ibrahim Al-Jaafari maar hij weet hoe belangrijk het is om de Koerden te vriend te houden aangezien ze samen een sterk bondgenoot aan elkaar kunnen hebben, nu en in de toekomst. Abdulaziz Al-Hakim heeft plotseling de leiding van zijn oudere broer, Ayatollah Mohammed Baqir Al-Hakim over moeten nemen nadat zijn broer omkwam tijdens een van de meest bloedigste zelfmoordaanslagen in Irak op 29 augustus 2003 die het leven kosste aan meer dan 125 mensen in Najaf, vlakbij de Imam Ali Moskee na het vrijdaggebed in de heilige stad van de sjiieten. Al-Zarqawi wordt gezien als de dader.

Ander belangrijk nieuws uit Irak:
Vier soennitische terreurgroepen (zij noemen zichzelf liever vrijheidstrijders of verzetstrijders) hebben hun samenwerking met Abu Musaab Al-Zarqawi leider van Al-Qaeda in Irak opgezegd. Bij een aanslag van Al-Qaeda op een politierekruut-centrum in Al-Romady, in de soennitische driehoek, een maand geleden zijn 100 mensen omgekomen. Dit heeft de lokale soennieten woedend gemaakt aangezien veel van hun zonen zijn omgekomen door zinloos geweld. Een van de groepen die niet meer met Al-Qaeda wilt werken is 'Het Islamitische Leger van Irak', een belangrijk en sterk partner en verantwoordelijk voor meerdere bloedige aanslagen in het verleden. Volgens een bekende soennitische politici hebben deze groepen bekend gemaakt de terreuraanvallen van Al-Qaeda af te keuren en ze zullen gezamenlijk 5.000 man in zetten voor de beveiliging van Al-Romady. Vorige week waren er nog berichten dat soennitische milities Al-Qaeda strijders (Arabieren uit de buurlanden van Irak) keihard hadden aangepakt en duidelijk gemaakt hebben hun 'Jihad' maar elders of in hun eigen land te gaan voeren ipv Irakezen te vermoorden. Het Amerikaanse leger heeft al bekend gemaakt zijn militaire acties in Al-Romady te staken nu de milities van 'beleid' zijn veranderd en ze zich meer op de politieke tour hebben begeven. De 3 grote partijen van de soennieten hebben 58 zetels gewonnen. (44/11/3)

Eerder hadden enkele grote partijen in Irak aangegeven dat de verkiezingen in Irak niet eerlijk waren verlopen. De uitslagen werden ook niet eerder dan vorige week bekend gemaakt omdat ze hebben gewacht op de uitslag van Internationale waarnemers van de V.N. Die hebben bekend gemaakt dat de verkiezingen goed zijn verlopen.

Wordt vervolgd. (?)
  dinsdag 24 januari 2006 @ 17:39:34 #185
70154 klez
pi_34419117
quote:
Ander belangrijk nieuws uit Irak:
Vier soennitische terreurgroepen (zij noemen zichzelf liever vrijheidstrijders of verzetstrijders) hebben hun samenwerking met Abu Musaab Al-Zarqawi leider van Al-Qaeda in Irak opgezegd. Bij een aanslag van Al-Qaeda op een politierekruut-centrum in Al-Romady, in de soennitische driehoek, een maand geleden zijn 100 mensen omgekomen. Dit heeft de lokale soennieten woedend gemaakt aangezien veel van hun zonen zijn omgekomen door zinloos geweld. Een van de groepen die niet meer met Al-Qaeda wilt werken is 'Het Islamitische Leger van Irak', een belangrijk en sterk partner en verantwoordelijk voor meerdere bloedige aanslagen in het verleden. Volgens een bekende soennitische politici hebben deze groepen bekend gemaakt de terreuraanvallen van Al-Qaeda af te keuren en ze zullen gezamenlijk 5.000 man in zetten voor de beveiliging van Al-Romady. Vorige week waren er nog berichten dat soennitische milities Al-Qaeda strijders (Arabieren uit de buurlanden van Irak) keihard hadden aangepakt en duidelijk gemaakt hebben hun 'Jihad' maar elders of in hun eigen land te gaan voeren ipv Irakezen te vermoorden. Het Amerikaanse leger heeft al bekend gemaakt zijn militaire acties in Al-Romady te staken nu de milities van 'beleid' zijn veranderd en ze zich meer op de politieke tour hebben begeven. De 3 grote partijen van de soennieten hebben 58 zetels gewonnen. (44/11/3)
Dank voor deze nuttige info. Wat een teleurstelling moet dit zijn voor Northern Star, Vassili_z en anderen aanhangers van de helden die het tegen satan VS durven op te nemen.
Maar volgens hen is dit vast propaganda van GWB...
Het kan toch niet waar zijn dat zelfs de soennieten in Irak de politieke koers die de VS mogelijk heeft gemaakt, gaan volgen...
pi_34419551
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:39 schreef klez het volgende:

[..]

Het kan toch niet waar zijn dat zelfs de soennieten in Irak de politieke koers die de VS mogelijk heeft gemaakt, gaan volgen...
Lol ze hebben geen andere keuze en als ze nog enig macht willen in Irak dan doen ze maar mee met de verkiezingen. We leven niet meer in de tijd van Saddam waar de minderheid de touwtjes in handen heeft. Anyhow, ik voorspel het einde van Al-Qaeda in Irak. Het is over het algemeen bekend dat de Arabische 'strijders' uit de buurlanden onderdak krijgen van de soennieten.
pi_34425413
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:32 schreef klez het volgende:

[..]

De Rumsfeld doctrine gaat helemaal niet uit van een bezetting. Het is de bedoeling dat de Irakis zelf de terreur aanpakken, en dat lijkt me een gezond uitgangspunt. Tenzij je zoals Europese paternalisten als de Fransen er vanuit gaat dat je nog 40 jaar daar zit. Ik geloof uberhaupt niet dat de planners in de VS wakker liggen van de terreur. Integendeel, misschien wel...
Er zijn te veel verhalen van journalisten die de Amerikaanse aanpak te merkwaardig vinden om nog stom te kunnen noemen.
Het kosten argument is irrelevant in mijn ogen. Het belang van dit soort rekensommetjes wordt zwaar overschat.
Irrelevant in jouw ogen mischien, maar waarschijnlijk niet in de ogen van de Amerkaanse belastingbetalers. Maar goed, het is inderdaad verstandig om de Iraakse strijd te ver-Irakiseren. Daar was onlangs nog een spraakmakend artikel over in Foreign Affairs van een kabinetslid van Nixon die in Vietnam hetzelfde had gedaan. Helaas hebben de Amerikanen vervolgens Vietnam in de steek gelaten, en viel de Zuid Vietnamese regering alsnog.
Ik heb in ieder geval sterk de indruk dat de oorlog in Irak bijzonder impopulair aan het worden is in de VS, dus die Irakezen doen er verstandig aan snel de touwtjes in handen te hebben want die Amerikanen zullen er niet al te lang meer blijven vermoed ik.
pi_34428180
Licht het aan mij, of verdwijnt Irak uit het nieuws? Afgezien van zo nu en dan een ontvoering van een Westerling zie ik eigenlijk vrij weinig artikelen over Irak verschijnen. In ieder geval niet in de bladen/sites die ik frequenteer.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:18:01 #189
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34428374
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:13 schreef Godslasteraar het volgende:
Licht het aan mij, of verdwijnt Irak uit het nieuws? Afgezien van zo nu en dan een ontvoering van een Westerling zie ik eigenlijk vrij weinig artikelen over Irak verschijnen. In ieder geval niet in de bladen/sites die ik frequenteer.
Was vanochtend nog op teletekst dat de aanslagen t.o.v. vorig jaar met zoveel tientallen procenten gestegen zijn.
Maar voor de rest hoor je inderdaad heel weinig meer over Irak in het nieuws. Het ''gebeurt'' nog wel volop in Irak, maar het verliest zijn nieuwswaarde.
Era Vulgaris
pi_34429151
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:13 schreef Godslasteraar het volgende:
Irak is nog steeds vaak in het nieuws. In ieder geval op de sites die ik regelmatig bezoek. De nieuwsvoorziening in Nederland is niet echt uitgebreid vind ik. Alleen Tegenlicht en Netwerk zijn soms de moeite waard om naar te kijken. Je zegt het zelf al, 'een ontvoering van een Westerling' wordt als belangrijk nieuws uit Irak gezien, een aanslag met meer dan 250 doden op een dag, misschien. Vandaag is de rechtzaak tegen Saddam hervat en ook gelijk uitgesteld naar komende zondag. Ik zag er in het nieuws niets over. Ik heb zojuist een nieuws-item herschreven over Irak en in de nieuwssubmit gedaan op de FP, maar tot nu toe is 't nog niet geplaatst. Het Irak nieuws wordt over het algemeen geboycot en is volop in de schijnwerpers wanneer 6 Amerikaanse soldaten wandaden begaan tegen gevangenen, hoe hypocriet! Mijn advies aan jou is dan ook om Engels-talige nieuwssites(zenders) wat vaker te volgen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:50:20 #191
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34429719
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:36 schreef John_Terry het volgende:

[..]

Irak is nog steeds vaak in het nieuws. In ieder geval op de sites die ik regelmatig bezoek. De nieuwsvoorziening in Nederland is niet echt uitgebreid vind ik. Alleen Tegenlicht en Netwerk zijn soms de moeite waard om naar te kijken. Je zegt het zelf al, 'een ontvoering van een Westerling' wordt als belangrijk nieuws uit Irak gezien, een aanslag met meer dan 250 doden op een dag, misschien. Vandaag is de rechtzaak tegen Saddam hervat en ook gelijk uitgesteld naar komende zondag. Ik zag er in het nieuws niets over. Ik heb zojuist een nieuws-item herschreven over Irak en in de nieuwssubmit gedaan op de FP, maar tot nu toe is 't nog niet geplaatst. Het Irak nieuws wordt over het algemeen geboycot en is volop in de schijnwerpers wanneer 6 Amerikaanse soldaten wandaden begaan tegen gevangenen, hoe hypocriet! Mijn advies aan jou is dan ook om Engels-talige nieuwssites(zenders) wat vaker te volgen.
Het is hypocriet omdat het veel nieuwswaarde heeft. Niet vanwege enige anti-amerikaanse symphatiën
Era Vulgaris
pi_34430099
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:50 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Het is hypocriet omdat het veel nieuwswaarde heeft. Niet vanwege enige anti-amerikaanse symphatiën

Het heeft geen enkel nieuwswaarde. Het is hypocriet, en het enige doel ervan is om de Amerikanen zwart te maken. De media spreekt met geen woord over de wandaden die Saddam heeft begaan in de Abu Ghraib gevangenis op onschuldige burgers. Maar nee, de gevangenen van de Amerikanen krijgen veel meer aandacht. En wie weet waren de gevangenen dit keer terroristen of bloeddorstige moordenaars en geen onschuldige burgers? Het komt Imho niet erg objectief over en is hypocriet te noemen..
pi_34430598
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:36 schreef John_Terry het volgende:

[..]

Oh, ik lees eigenlijk alleen maar Engelstalige, maar vooral Duitse bladen/websites. In de New York Review of Books had je bijvoorbeeld een aantal buitengewoon interessante beschouwingen van de hand van Peter W. Galbraith. Dat zoek ik een beetje. Ik zag bijvoorbeeld in de New York Times een artikel van Paul Krugman, maar die artikelen zitten sinds een paar maanden achter een portal
Tuurlijk kun je via het web wel sites vinden, die zelfs volledig op Irak zijn toegeschneden, maar ik lees liever beschouwingen.
En ook in Die Zeit of Der Spiegel is het een beetje over. Er is natuurlijk af en toe wel wat, maar het gaat nu wat betreft het Midden Oosten vooral over Iran en die Osterhof die in Irak ontvoerd was. (die blijkt niet helemaal in orde)
Ik ben in ieder geval benieuwd of Peter W. Galbraith nog een vervolg schrijft op zijn artikelen van vorig jaar.Die waren werkelijk buitengewoon boeiend.
pi_34484297
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:33 schreef John_Terry het volgende:
LOL de "George W. Bush Iraqi Update" was geen succes blijkbaar.
Dan maar mijn eigen Iraqi Update zonder al die berichten uit Irak die alleen maar uit dood en verzerf bestaan om de mensen in het westen te bedriegen en een eenzijdig mening te laten vormen over de kwestie Irak:

[afbeelding]

Ibrahim al-Jaafari, huidig minister president van Irak, leider van de Islamitische Dawaa Partij, is meer een Arabier dan een sjiiet. Hij staat er bekend om een rascist te zijn en diep in zijn hart haat ie de Koerden maar hij heeft een probleem: de Arabische soennieten mogen hem absoluut niet. Ze zeggen dat ie sectarisch bezig is en dat ie de sjiieten voortrekt op de soennieten terwijl de sjiieten hetzelfde over al-Jaafari denken maar dan andersom. Dr. Al-Jaafari wil graag nog 4 jaar minister president blijven, maar hij realiseert zich dat ie zonder de steun van de Koerden verloren is. Hij probeert nu steun te verwerfen bij de Koerden voor een nieuwe termijn als minister president. Het is vanzelfsprekend dat ie hierdoor enkele concessies moet doen aan de Koerden en hen meer autonomie moet toekennen.

Wordt vervolgd. (?)
Grootste onzin dat ik gehoord heb ...
Before all else, be armed.
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:23:35 #195
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34491074
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:59 schreef John_Terry het volgende:

[..]

Het heeft geen enkel nieuwswaarde. Het is hypocriet, en het enige doel ervan is om de Amerikanen zwart te maken. De media spreekt met geen woord over de wandaden die Saddam heeft begaan in de Abu Ghraib gevangenis op onschuldige burgers. Maar nee, de gevangenen van de Amerikanen krijgen veel meer aandacht. En wie weet waren de gevangenen dit keer terroristen of bloeddorstige moordenaars en geen onschuldige burgers? Het komt Imho niet erg objectief over en is hypocriet te noemen..
Nee, het heeft wel nieuwswaarde. Wie heeft nou interesse dat Rusland of China z'n gevangen martelt. Big deal, is allang bekend. Dat Amerika het doet, dat is nieuw en controversieel, en dat heeft nieuwswaarde. Zo werkt de media.
Era Vulgaris
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:17:18 #196
70154 klez
pi_34543529
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:23 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Nee, het heeft wel nieuwswaarde. Wie heeft nou interesse dat Rusland of China z'n gevangen martelt. Big deal, is allang bekend. Dat Amerika het doet, dat is nieuw en controversieel, en dat heeft nieuwswaarde. Zo werkt de media.
Dat zegt ook wel wat over de consumenten van het nieuws. Het daadwerkelijke lijden van de subjecten doet er weinig toe. Het gaat erom of het in je politieke straatje past...
pi_34544781
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:17 schreef klez het volgende:

[..]

Dat zegt ook wel wat over de consumenten van het nieuws. Het daadwerkelijke lijden van de subjecten doet er weinig toe. Het gaat erom of het in je politieke straatje past...
Newsflash...
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:32:50 #198
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_34549358
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:17 schreef klez het volgende:

[..]

Het heeft juist minder met politiek straatjes te maken t.o.v. de vraag naar absurd nieuws,(=veel nieuwswaarde) ongeacht in welk politiek straatje dat past.
Era Vulgaris
  zaterdag 28 januari 2006 @ 16:02:38 #199
70154 klez
pi_34551860
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Newsflash...
sst nou. Ik probeer iemand iets te leren...
quote:
Het heeft juist minder met politiek straatjes te maken t.o.v. de vraag naar absurd nieuws,(=veel nieuwswaarde) ongeacht in welk politiek straatje dat past.
Waarom heeft het nieuwswaarde? Laat ook maar...
pi_34592887
Audit: U.S.-Led Occupation Squandered Aid

DUBAI, United Arab Emirates - Iraqi money gambled away in the Philippines. Thousands spent on a swimming pool that was never used. An elevator repaired so poorly that it crashed, killing people.

A U.S. government audit found American-led occupation authorities squandered tens of millions of dollars that were supposed to be used to rebuild
Iraq through undocumented spending and outright fraud.

In some cases, auditors recommend criminal charges be filed against the perpetrators. In others, it asks the U.S. ambassador to Iraq to recoup the money.

Dryly written audit reports describe the Coalition Provisional Authority's offices in the south-central city of Hillah being awash in bricks of $100 bills taken from a central vault without documentation.

It describes one agent who kept almost $700,000 in cash in an unlocked footlocker and mentions a U.S. soldier who gambled away as much as $60,000 in reconstruction funds in the Philippines.

"Tens of millions of dollars in cash had gone in and out of the South-Central Region vault without any tracking of who deposited or withdrew the money, and why it was taken out," says a report by the Special Inspector General for Iraq Reconstruction, which is in the midst of a series of audits for the
Pentagon and State Department.

[..]

"Those deficiencies were so significant that we were precluded from accomplishing our stated objectives," the auditors said of U.S. officials in Hillah being unable to account for $97 million of the $120 million in Iraqi oil revenues earmarked for rebuilding projects.

An October 2005 audit found documentation for the spending of just $8 million of that money.

Negligence proved deadly in at least one case. Three Iraqis plummeted to their deaths in an elevator in the Hillah General Hospital that was certified to have been replaced by a contractor who received $662800.

Bron:AP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')