Nog steeds ongelofelijk dat slechts 10% van de Irakis vertrek van de Amerikanen prioriteit vind.quote:When asked to choose a priority for the new government due to be formed after this week's elections, 57% wanted to focus on restoring public security.
Removing US-led forces from Iraq came second with 10%, while rebuilding the country's infrastructure was third.
Omdat anders de kans groot is dat de Baathis en de terroristen een coupe gaan plegen of de groepen nog verder tegenover elkaar gaan zetten.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:48 schreef klez het volgende:
Optimisme bij de Iraqi's.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4514414.stm
[..]
Nog steeds ongelofelijk dat slechts 10% van de Irakis vertrek van de Amerikanen prioriteit vind.
Zouden ze zich dan toch niet zo bezet voelen?
Die kans blijft de komende decennia toch nog ruimschoots aanwezig.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:11 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Omdat anders de kans groot is dat de Baathis en de terroristen een coupe gaan plegen of de groepen nog verder tegenover elkaar gaan zetten.
En daarom komen er ook permanente bases in Irak. Wel heel opmerkelijk om te zien hoe de hoge opkomst bij de verkiezingen en de discipline van de mensen de vele critici het tegendeel bewijzen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Die kans blijft de komende decennia toch nog ruimschoots aanwezig.
Vond ik ook opmerkelijk, de Baghdadblogger was leuk om te zien.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:28 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
En daarom komen er ook permanente bases in Irak. Wel heel opmerkelijk om te zien hoe de hoge opkomst bij de verkiezingen en de discipline van de mensen de vele critici het tegendeel bewijzen.
De irritatiegraad bij een aantal Irakis over de houding van de zogenaamde "kritische Europeaan" die nog nooit een poot heeft uitgestoken voor ze maar wel continue iedereen de les loopt te lezen is bijzonder hoog, kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:28 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
En daarom komen er ook permanente bases in Irak. Wel heel opmerkelijk om te zien hoe de hoge opkomst bij de verkiezingen en de discipline van de mensen de vele critici het tegendeel bewijzen.
Ik zie hetzelfde onder de mensen om mij heen maar hoe kom jij tot die conclusie?quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:53 schreef klez het volgende:
[..]
De irritatiegraad bij een aantal Irakis over de houding van de zogenaamde "kritische Europeaan" die nog nooit een poot heeft uitgestoken voor ze maar wel continue iedereen de les loopt te lezen is bijzonder hoog, kan ik je vertellen.
Mijn oom is getrouwd met een Irakese. Zij woont nog in Nederland, bijna haar hele familie is inmiddels terug naar het zuiden van Irak. We horen uit eerste hand dus nog wel eens wat.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:00 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Ik zie hetzelfde onder de mensen om mij heen maar hoe kom jij tot die conclusie?
Ik wil ze niet de les heren hoor! Wat mij betreft kunnen ze de tering krijgenquote:Op zaterdag 17 december 2005 14:53 schreef klez het volgende:
[..]
De irritatiegraad bij een aantal Irakis over de houding van de zogenaamde "kritische Europeaan" die nog nooit een poot heeft uitgestoken voor ze maar wel continue iedereen de les loopt te lezen is bijzonder hoog, kan ik je vertellen.
Waarom? Juist deze grote meerderheid zullen wij nooit last van krijgen hoor.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik wil ze niet de les heren hoor! Wat mij betreft kunnen ze de tering krijgen![]()
Dat staat er toch helemaal niet. Je kan wel zeggen dat de meeste Irakezen "restoring public security" belangrijker vinden dan een vertrek van de buitenlandse troepen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:48 schreef klez het volgende:
Optimisme bij de Iraqi's.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4514414.stm
[..]
Nog steeds ongelofelijk dat slechts 10% van de Irakis vertrek van de Amerikanen prioriteit vind.
Zouden ze zich dan toch niet zo bezet voelen?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4511688.stmquote:A similar division emerges from the question about the US-led invasion.
Some 50% said it was wrong and 47% said it was right, compared with 39% and 49% respectively in the last poll - so support for the invasion has gone down.
And the occupation troops are unpopular (65% are opposed to them, though again with regional variations) with much greater favour being given to indigenous Iraqi security forces.
They put their trust therefore in their own institutions - not in those of foreigners. This is evidence supporting the US policy of handing over security to the local forces as much and as quickly as possible.
However, majority opposition to the occupation is not matched in support for a quick withdrawal.
Some 45% said the foreign troops should leave now or after the elections, with 31% saying they should stay until security is established.
Er is niet zo angstaanjagend voor de kritische Europaan dan de mogelijkheid dat Irak zal eindigen in een overwinning voor George Bush.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:53 schreef klez het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, laat ik ze nou geen ziekte toewensen..... , ik wens ze het beste, en vaarwel.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:07 schreef klez het volgende:
[..]
Waarom? Juist deze grote meerderheid zullen wij nooit last van krijgen hoor.
Hooguit goedkope benzine...![]()
Alleen is het niet representatief.quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:06 schreef klez het volgende:
[..]
Mijn oom is getrouwd met een Irakese. Zij woont nog in Nederland, bijna haar hele familie is inmiddels terug naar het zuiden van Irak. We horen uit eerste hand dus nog wel eens wat.
De die-hard journalisten die alsmaar uit het veld verslaggeven zeggen idd heel wat anders dan de CNN en MSNBC journalisten die niet voorbij de groene zone komen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:40 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Er is niet zo angstaanjagend voor de kritische Europaan dan de mogelijkheid dat Irak zal eindigen in een overwinning voor George Bush.
De "onthulling" dat Zarqawi is gevangen en weer laten gaan was in januari al gemeld, en wordt nu toevallig op de dag van de succesvolle verkiezingen weer herhaald om vooral maar geen goed nieuws te hoeven melden. Zo kan men rustig slapen, het gaat gelukkig slecht in Irak.
Mooiquote:Op vrijdag 16 december 2005 19:46 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Die foto's geven echt wel een mooi Irak aan hoor
niks moois?quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mooi![]()
[afbeelding]
Er zijn veel landen die wel wat moois te bieden hebben, maar daar hoort Irak bij mijn weten niet bij, wat opzich vrij uniek is.
en Israel het ''Beloofde Land''quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:09 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
niks moois?
mesopotamie, het gebied wat wel wordt genoemd als het paradijs op aarde.
Wie zegt dat ik het over geloof heb?quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:20 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
en Israel het ''Beloofde Land''![]()
![]()
Blijkbaar heeft Onze Lieve Heer een wat ..... eeeuh .. apart gevoel voor humor.
Het eerste wat me te binnen schoot nav van jouw post was een aflevering van Farscape waarin John Crichton roept: ''We're so srewed''. Het is toch opvallend dat de meest onaangename oorden ook de meest heilige blijken te zijn. Wat moet je je dan genaaid voelen als je in zo'n zandbak moet zien te overleven.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het over geloof heb?![]()
quote:Op zondag 18 december 2005 00:00 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het eerste wat me te binnen schoot nav van jouw post was een aflevering van Farscape waarin John Crichton roept: ''We're so srewed''. Het is toch opvallend dat de meest onaangename oorden ook de meest heilige blijken te zijn. Wat moet je je dan genaaid voelen als je in zo'n zandbak moet zien te overleven.
Mischien dat daarom die inboorlingen zo lekker aan het fundamentalisten zijn. ''Dit is het heilige land, het paradijs''. Zo van, ''we zijn geweldige losers, maar als we maar hard en fanatiek genoeg roepen dat dit het paradijs is, het beloofde land, het uitverkoren volk, de ware gelovigen, God zus en God zo, Allah Hakbar, dan gaan wij, en andere goedgelovige sukkels, het nog geloven ook''.
Yeah, right![]()
![]()
Ja, en daar begon deze uitwijding over, die link met wat foto's. Ik kan daar echt geen aardig landschap in ontdekken. En überhaupt heb ik eigenlijk nooit beelden van een pitoresk Irakees landschap gezien.quote:Op zondag 18 december 2005 00:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik begrijp je frustratie. Ik moet daar ook niks van hebben.
Maar het heeft een rijke cultuur en 1 van de eerste echte beschavingen komen daar vandaan. plus dat het stukje land door 2 rivieren ingesloten is wat mooie natuur oplevert.
Mischien wel interessant voor van die bedrijfs-survival-uitjes, Goed voor de karakterontwikkeling!quote:Op zondag 18 december 2005 01:37 schreef zakjapannertje het volgende:
mja, het toerisme is de laatste jaren natuurlijk wel wat ingezakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |