abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35373133
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:38 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik lees net dat een Joodse jongen van 23 is doodgemarteld in Frankrijk, over een periode meerdere weken omdát hij Joods was. En driemaal raden in welke hoek we de daders schijnen te moeten zoeken.
Ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat de escalatie, een clash of civilizations, momentum begint te krijgen.
quote:
DEN BOSCH - Het hof in Den Bosch heeft de 37-jarige R.M. uit Eindhoven maandag veroordeeld tot levenslang wegens moord op zijn buurjongens en een poging tot moord op hun ouders.

M. gaf in de nacht van 7 op 8 augustus 2004 opdracht tot brandstichting bij zijn Turkse buren, de familie Kaya uit de Jan Hollanderstraat. Zijn buurjongens Baris (8) en Bircan (14) kwamen in de vlammenzee om. De rechtbank veroordeelde M. eerder tot levenslange gevangenisstraf voor brandstichting met de dood tot gevolg.
Ik hoorde net dat een Nederlander twee Turkse kinderen levend heeft verbrand omdat ze moslims waren. Ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat de escalatie, een clash of civilizations, momentum begint te krijgen.
Before all else, be armed.
pi_35373264
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waarom zou ik het verpakken in cadeaupapier terwijl het uiteindelijke resultaat precies hetzelfde is? Het zijn en blijven terroristen. Als je elkaar naar het leven staat om een achterlijk religie ben je niet goed bij je hoofd. En dat is mijn mening ZONDER cadeaupapier.
Dus die slachtoffers van die terroristische daad zijn ook terroristen, omdat die slachtoffers ook moslims waren??Als je het hiermee eens bent ....
pi_35373384
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:59 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Dus die slachtoffers van die terroristische daad zijn ook terroristen, omdat die slachtoffers ook moslims waren??Als je het hiermee eens bent ....
sjonge....
pi_35373796
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:03 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

sjonge....
Is dat waarmee je aangeeft dat je zegt waarop t staat?? Voor Fortuynistische begrippen doe je t best goed ...
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:18:45 #255
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35373908
Dit soort aanslagen worden niet gepleegd door radicale moslims. Er zitten andere krachten achter, zoals Robert Fisk zegt.
Era Vulgaris
pi_35374080
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Dit soort aanslagen worden niet gepleegd door radicale moslims. Er zitten andere krachten achter, zoals Robert Fisk zegt.
Please elaborate ...
  woensdag 22 februari 2006 @ 18:25:10 #257
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35374136
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:23 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Please elaborate ...
Misschien waren het wel dronken Engelsen die een hekel kregen aan dat gejengel 6 keer op een dag uit de moskee dat ze eens de stoute schoenen hebben aangetrokken. Zeg nooit nooit.
Era Vulgaris
pi_35374191
Ach laat ook maar
pi_35374451
Het is volgens mij vergelijkbaar met het opblazen van de Sint Pieter.
pi_35375054
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:32 schreef Monidique het volgende:
Het is volgens mij vergelijkbaar met het opblazen van de Sint Pieter.
Dat zit ik me nu af te vragen. Als je goed kijkt zie je het betonijzer uit die kapotte koepel steken, wat betekent dat de koepel 20e eeuws is. Ik ben benieuwd hoeveel van die gouden koepels er in de islamitische wereld staan.
pi_35375259
quote:
Dozens of Sunni mosques are reported to have been targeted and six Sunnis killed after a gang blew up the dome of the al-Askari shrine in Samarra.
[ bron ]

Mja... Nationalistische soennieten gedijen beter in een chaotisch Irak, dan in een relatief democratische islamitische staat waarin de sji'ieten aan de macht zijn en religieus-extremistische soennieten vinden het natuurlijk nog belangrijker om afvalligen en ketters te doden of te beledigen dan ongelovigen. In dat land vol met fanatici heb je geen Britse SAS-troepen nodig om zo'n belangrijk gebouw op te blazen.

Het wordt afwachten of de sji'ieten in 't algemeen nog steeds rustig blijven, zoals Sistani wil. Ze worden alsmaar geprovoceerd door middel van bomaanslagen en executies, zoals omgekeerd overigens ook gebeurd, maar tot nog toe houden ze zich redelijk rustig. Ik denk dat de leiders van de sji'ieten ook wel weten dat ze het best en het veiligst aan de macht blijven in een rustige democratie, niet in een door burgeroorlog verscheurd land waarin buurten massaal gezuiverd worden, in grotere mate dan nu het geval is.
pi_35375315
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Dat zit ik me nu af te vragen. Als je goed kijkt zie je het betonijzer uit die kapotte koepel steken, wat betekent dat de koepel 20e eeuws is. Ik ben benieuwd hoeveel van die gouden koepels er in de islamitische wereld staan.
Het heeft een grote symbolische betekenis. Het maakt niet zoveel uit hoeveel moskeeën, al dan niet verguld, er bestaan, of dat het mogelijk gerenoveerd is.
pi_35375479
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het heeft een grote symbolische betekenis. Het maakt niet zoveel uit hoeveel moskeeën, al dan niet verguld, er bestaan, of dat het mogelijk gerenoveerd is.
ja, eens. Lees net dat er nu al 29 sunnitische moskeeen aangevallen zijn. Ik weet niet precies wat ik moet verstaan onder 'aangevallen', maar goed, dit ziet er niet best uit.
pi_35375508
oh ja, de link: Dozens of Sunni mosques attacked throughout Iraq

edit, volgenshet artikel nu al 60.
pi_35375574
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:55 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ja, eens. Lees net dat er nu al 29 sunnitische moskeeen aangevallen zijn. Ik weet niet precies wat ik moet verstaan onder 'aangevallen', maar goed, dit ziet er niet best uit.
quote:
The strikes, involving small arms, rocket-propelled grenades and mortar rounds, all happened between 11 a.m. and 5 p.m., police told CNN.

Three of the mosques were burned down, and in addition to the imams, three mosque guards were also killed. One imam was kidnapped.
bron

Ik vind het zowat geruststellender dat het zo gegaan is dan door een meute woedende sji'ieten.
pi_35375698
Dan zal het vrijdag helemaal feest zijn.
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2006 @ 19:12:43 #267
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_35376251
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Wie heeft er voordeel van? De soennieten? De sji'iten?

Geen van beide.
pi_35376340
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:59 schreef Monidique het volgende:
Dan zal het vrijdag helemaal feest zijn.
Ja, behalve mischien als het landsbestuur er bovenop duikt. ? Het gaat meestal pas echt mis als ook het bestuur van de verschillende partijen meer profijt zien in een conflict dan onderhandelingen.
ik begrijp trouwens niet dat die Al Sadr nog leeft
pi_35376407
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:14 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ik begrijp trouwens niet dat die Al Sadr nog leeft
Dat hij enkele duizenden gewapende bruten onder zijn controle heeft, zal er in ieder geval wel mee te maken hebben.
pi_35376418
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:46 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Voor de explosie stond de koepel in de steigers. Dat is wat je er omheen ziet, geen betonijzer.
pi_35376826
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:16 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Voor de explosie stond de koepel in de steigers. Dat is wat je er omheen ziet, geen betonijzer.
mmm, inderdaad, lijkt geen betonijzer.
klik:
pi_35376959
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat hij enkele duizenden gewapende bruten onder zijn controle heeft, zal er in ieder geval wel mee te maken hebben.
Hij zat de afgelopen dagen in Libanon, en ik neem aan dat hij niet al zijn beulen meeneemt. Dergelijke reisjes dienen aangegrepen te worden. Ik denk dat als hij voorlopig in leven blijft hij nog wel een minder plezierige rol gaat spelen.
pi_35377079
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:28 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Hij zat de afgelopen dagen in Libanon, en ik neem aan dat hij niet al zijn beulen meeneemt.
Nee, maar die zullen wel in Irak zitten. Naast Amerikaanse en Britse troepen. Och, in 2004 werden zo trouwens ook behoorlijk afgemaakt. Maar goed, het is kennelijk een client van Sistani en die willen ze niet boos maken, vermoed ik. Daarnaast, waarom zouden ze hem executeren?
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:43:33 #274
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_35377569
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:12 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wie heeft er voordeel van? De soennieten? De sji'iten?

Geen van beide.
Moslimterorristen wel. Die zien niets liever als een "clash tussen civilization en non-civilization".
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_35378720
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:15 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Is dat waarmee je aangeeft dat je zegt waarop t staat?? Voor Fortuynistische begrippen doe je t best goed ...
Jij wil maar al te graag dingen geloven die er niet zijn. Maargoed, daar hebben meer gelovigen last van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')