quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:38 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik lees net dat een Joodse jongen van 23 is doodgemarteld in Frankrijk, over een periode meerdere weken omdát hij Joods was. En driemaal raden in welke hoek we de daders schijnen te moeten zoeken.
Ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat de escalatie, een clash of civilizations, momentum begint te krijgen.
Ik hoorde net dat een Nederlander twee Turkse kinderen levend heeft verbrand omdat ze moslims waren. Ik begin een sterk vermoeden te krijgen dat de escalatie, een clash of civilizations, momentum begint te krijgen.quote:DEN BOSCH - Het hof in Den Bosch heeft de 37-jarige R.M. uit Eindhoven maandag veroordeeld tot levenslang wegens moord op zijn buurjongens en een poging tot moord op hun ouders.
M. gaf in de nacht van 7 op 8 augustus 2004 opdracht tot brandstichting bij zijn Turkse buren, de familie Kaya uit de Jan Hollanderstraat. Zijn buurjongens Baris (8) en Bircan (14) kwamen in de vlammenzee om. De rechtbank veroordeelde M. eerder tot levenslange gevangenisstraf voor brandstichting met de dood tot gevolg.
Dus die slachtoffers van die terroristische daad zijn ook terroristen, omdat die slachtoffers ook moslims waren??Als je het hiermee eens bent ....quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom zou ik het verpakken in cadeaupapier terwijl het uiteindelijke resultaat precies hetzelfde is? Het zijn en blijven terroristen. Als je elkaar naar het leven staat om een achterlijk religie ben je niet goed bij je hoofd. En dat is mijn mening ZONDER cadeaupapier.
sjonge....quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:59 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Dus die slachtoffers van die terroristische daad zijn ook terroristen, omdat die slachtoffers ook moslims waren??Als je het hiermee eens bent ....![]()
Is dat waarmee je aangeeft dat je zegt waarop t staat?? Voor Fortuynistische begrippen doe je t best goed ...quote:
Please elaborate ...quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Dit soort aanslagen worden niet gepleegd door radicale moslims. Er zitten andere krachten achter, zoals Robert Fisk zegt.
Misschien waren het wel dronken Engelsen die een hekel kregen aan dat gejengel 6 keer op een dag uit de moskee dat ze eens de stoute schoenen hebben aangetrokken. Zeg nooit nooit.quote:
Dat zit ik me nu af te vragen. Als je goed kijkt zie je het betonijzer uit die kapotte koepel steken, wat betekent dat de koepel 20e eeuws is. Ik ben benieuwd hoeveel van die gouden koepels er in de islamitische wereld staan.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:32 schreef Monidique het volgende:
Het is volgens mij vergelijkbaar met het opblazen van de Sint Pieter.
[ bron ]quote:Dozens of Sunni mosques are reported to have been targeted and six Sunnis killed after a gang blew up the dome of the al-Askari shrine in Samarra.
Het heeft een grote symbolische betekenis. Het maakt niet zoveel uit hoeveel moskeeën, al dan niet verguld, er bestaan, of dat het mogelijk gerenoveerd is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat zit ik me nu af te vragen. Als je goed kijkt zie je het betonijzer uit die kapotte koepel steken, wat betekent dat de koepel 20e eeuws is. Ik ben benieuwd hoeveel van die gouden koepels er in de islamitische wereld staan.
ja, eens. Lees net dat er nu al 29 sunnitische moskeeen aangevallen zijn. Ik weet niet precies wat ik moet verstaan onder 'aangevallen', maar goed, dit ziet er niet best uit.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het heeft een grote symbolische betekenis. Het maakt niet zoveel uit hoeveel moskeeën, al dan niet verguld, er bestaan, of dat het mogelijk gerenoveerd is.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ja, eens. Lees net dat er nu al 29 sunnitische moskeeen aangevallen zijn. Ik weet niet precies wat ik moet verstaan onder 'aangevallen', maar goed, dit ziet er niet best uit.
bronquote:The strikes, involving small arms, rocket-propelled grenades and mortar rounds, all happened between 11 a.m. and 5 p.m., police told CNN.
Three of the mosques were burned down, and in addition to the imams, three mosque guards were also killed. One imam was kidnapped.
Wie heeft er voordeel van? De soennieten? De sji'iten?quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Dit soort aanslagen worden niet gepleegd door radicale moslims. Er zitten andere krachten achter, zoals Robert Fisk zegt.
Ja, behalve mischien als het landsbestuur er bovenop duikt. ? Het gaat meestal pas echt mis als ook het bestuur van de verschillende partijen meer profijt zien in een conflict dan onderhandelingen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:59 schreef Monidique het volgende:
Dan zal het vrijdag helemaal feest zijn.
Dat hij enkele duizenden gewapende bruten onder zijn controle heeft, zal er in ieder geval wel mee te maken hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:14 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik begrijp trouwens niet dat die Al Sadr nog leeft![]()
Voor de explosie stond de koepel in de steigers. Dat is wat je er omheen ziet, geen betonijzer.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat zit ik me nu af te vragen. Als je goed kijkt zie je het betonijzer uit die kapotte koepel steken, wat betekent dat de koepel 20e eeuws is. Ik ben benieuwd hoeveel van die gouden koepels er in de islamitische wereld staan.
mmm, inderdaad, lijkt geen betonijzer.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:16 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Voor de explosie stond de koepel in de steigers. Dat is wat je er omheen ziet, geen betonijzer.
Hij zat de afgelopen dagen in Libanon, en ik neem aan dat hij niet al zijn beulen meeneemt. Dergelijke reisjes dienen aangegrepen te worden. Ik denk dat als hij voorlopig in leven blijft hij nog wel een minder plezierige rol gaat spelen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat hij enkele duizenden gewapende bruten onder zijn controle heeft, zal er in ieder geval wel mee te maken hebben.
Nee, maar die zullen wel in Irak zitten. Naast Amerikaanse en Britse troepen. Och, in 2004 werden zo trouwens ook behoorlijk afgemaakt. Maar goed, het is kennelijk een client van Sistani en die willen ze niet boos maken, vermoed ik. Daarnaast, waarom zouden ze hem executeren?quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:28 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Hij zat de afgelopen dagen in Libanon, en ik neem aan dat hij niet al zijn beulen meeneemt.
Moslimterorristen wel. Die zien niets liever als een "clash tussen civilization en non-civilization".quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wie heeft er voordeel van? De soennieten? De sji'iten?
Geen van beide.
Jij wil maar al te graag dingen geloven die er niet zijn. Maargoed, daar hebben meer gelovigen last van.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:15 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Is dat waarmee je aangeeft dat je zegt waarop t staat?? Voor Fortuynistische begrippen doe je t best goed ...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |