Gedichten:3 punten: -
2 punten: M'n hart is roder dan zou moeten (vooral vanwege de eerste strofe, die vind ik goed. Daarna begrijp ik het niet echt meer. In de tweede strofe noem je zowel colablikjes als lieveheersbeestjes, ofwel, iets wat koud is en commercieel en iets wat warm is en mooi. Ik had 't daar alleen bij "lelijke" rode dingen gelaten, om je gevoel van twijfel uit te drukken. Maar misschien begrijp ik 't verkeerd
![]()
)
1 punt: De rode massa (de eerste twee strofen denk je "wat een cliche", daarna komt 't grapje en ben je als lezer een beetje voor de gek gehouden. Aardig
![]()
)
Verhalen:3 punten: De chatroom (misschien niet het verhaal dat het beste is geschreven, maar toch, De chatroom is voor mij wel een voorbeeld van hoe een kort verhaal goed kan worden opgebouwd. Het verhaal is niet langer dan nodig, en er zit toch humor en herkenbaarheid in. Iedereen kent dat wel: uitstelgedrag. Gebruik van punten en hoofdletters e.d. is wel slordig.)
2 punten: De herstprinses (ook een aardig voorbeeld van hoe je een kort verhaal mooi kan opbouwen. Je leeft even mee met twee mensen en je kan je verbazen over de dingen die het meisje zegt. Leuk einde. Minpunt: beetje ongeloofwaardig. Dit vind ik bijv. een beetje kort door de bocht: "Dan herinneren mensen je niet als een oude graftak, maar als iemand die nog een toekomst had." Niet echt een mooie reden om te sterven vind ik, of in ieder geval een beetje banaal uitgewerk
![]()
Ik had verklaringen gewoon weggelaten, dan was het meisje nog mysterieuzer geweest.)
1 punt: Erythrofobia (mooi geschreven, maar ik krijg het gevoel dat dit verhaal een hoofdstuk is uit een roman. Dus, eh, schrijf een roman!
![]()
Nee, maar ik denk dat jouw idee net iets te complex is voor een kort verhaal. Een psychiatrisch patient is nu eenmaal een complex karakter en als je dan ook nog eens de relatie met een therapeut moet beschrijven en zo... pfff... maar wel goed geschreven dus, en een mooie titel uiteraard
![]()
)
Kunst3 punten: The green ribbon of red kisses (mooie vorm, alleen iets te veel wit er omheen.)
2 punten: Canon 007-550 (eenvoudig, maar sterk qua contrast en helderheid)
1 punt: Judith Herzberg's Botshol (kinderlijk op een leuke manier. Alleen de kleuren / het contrast van het plaatje hadden beter gekund.)
[ Bericht 0% gewijzigd door F-Snake op 14-11-2005 16:44:41 ]