abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32179372
Ik ben over een paar weekjes (ong. half dec) klaar met mijn studie en word per 1 jan. uitgeschreven bij de IB groep. Dat betekent dat ik eind dec. voor het laatst studiefinanciering krijg.
Momenteel ben ik druk aan het solliciteren voor een tijdelijke baan, want ik wil misschien in september '06 een vervolgstudie doen.
Nu is mijn vraag hoe het nu zit met de financiering als ik uitgeschreven ben bij IB groep en in januari nog geen baan heb gevonden. Ik woon op kamers, dus ik moet iets vinden om van rond te komen.
Krijg ik dan een ww-uitkering of bijstand?
Hoe, wat en wanneer moet ik zoiets aanvragen...
Ik weet dat je zoiets op tijd aan moet vragen omdat ze uit moeten zoeken of je uberhaupt in aanmerking komt. Maar ik weet nu dus nog niet of ik in januari werk heb.

Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die in zo'n situatie zaten & zelfstandig wonen.
Bij je ouders heb je het natuurlijk een stuk makkelijker als je nix hebt.
pi_32179713
CWI een oplossing?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_32179800
een TVP voor mij, ik ben dus eind december klaar en het is mij met die centen ook nog niet echt duidelijk
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
pi_32179814
WW uitkering heb je alleen recht op wanneer je de afgelopen paar jaar minimaal een bepaald aantal uur gewerkt hebt. Maar je kunt toch altijd een tijdelijke cafe baan nemen, als groepsleidster op kinderopvang, postbode of weet ik veel wat voor baantjes er zijn, aannemen? Bijstand aanvragen is wel heel gemakkelijk.
Jesus saves but death prevails.
pi_32179853
Je krijgt niet zomaar een uitkering, daarvoor moet je eerst gewerkt hebben. De bijstand is bedoelt voor mensen die er helemaal alleen voor staan. Ik denk dat je in jouw geval sowieso ergens kan werken als is het als afwasser.
SHVR
pi_32179877
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32179938
quote:
Je ww uitkering wordt bepaald naar het salaris van je laatste werk.
SHVR
pi_32179945
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:45 schreef AnnekeM het volgende:
Ik ben over een paar weekjes (ong. half dec) klaar met mijn studie en word per 1 jan. uitgeschreven bij de IB groep. Dat betekent dat ik eind dec. voor het laatst studiefinanciering krijg.
Momenteel ben ik druk aan het solliciteren voor een tijdelijke baan, want ik wil misschien in september '06 een vervolgstudie doen.
Nu is mijn vraag hoe het nu zit met de financiering als ik uitgeschreven ben bij IB groep en in januari nog geen baan heb gevonden. Ik woon op kamers, dus ik moet iets vinden om van rond te komen.
Krijg ik dan een ww-uitkering of bijstand?
Hoe, wat en wanneer moet ik zoiets aanvragen...
Ik weet dat je zoiets op tijd aan moet vragen omdat ze uit moeten zoeken of je uberhaupt in aanmerking komt. Maar ik weet nu dus nog niet of ik in januari werk heb.

Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die in zo'n situatie zaten & zelfstandig wonen.
Bij je ouders heb je het natuurlijk een stuk makkelijker als je nix hebt.
Wel heel makkelijk gelijk een uitkering...
Desnoods glazen halen in de kroeg, of afwassen in een restaurant.
wasknijpers in elkaar zetten, kaarsjesdompelen voor de lokale bejaardentehuis, patat bakken bij Patat van AD.

genoeg keus dus om centjes te krijgen.

copyright 2006
pi_32180066
Ik hoorde een keer dat er zoiets is als een afstudeerders-uitkering? Maar dat weet ik niet meer zeker
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  FOK!fotograaf vrijdag 11 november 2005 @ 15:13:06 #10
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_32180180
Uitzendburea!

Als je bij je sollicitatie gaat roepen dat je een tijdelijke baan wil omdat je weer wil gaan studeren, krijg je meestal die baan niet.
pi_32180186
het feit dat je hier zo over nadenkt zegt genoeg over je mentaliteit. Als je wil zijn er zat baantjes te vinden.
it's better to burn out than to fade away...
pi_32180187
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:05 schreef pooier het volgende:

[..]

Wel heel makkelijk gelijk een uitkering...
Desnoods glazen halen in de kroeg, of afwassen in een restaurant.
wasknijpers in elkaar zetten, kaarsjesdompelen voor de lokale bejaardentehuis, patat bakken bij Patat van AD.

genoeg keus dus om centjes te krijgen.

mwah: beetje kort door de bocht dit, ps *is* aan het sollciteren, doe nou niet alsof je altijd direct een baan kan krijgen, want dat is niet zo, zeker niet in de studentensteden, alwaar ze altijd wel een 18-jarige student voor tijdelijk werk kunnen inzetten. sterker nog: al het soort werk wat je nu noemt wordt daar al door studenten gedaan. kan je niet beter kijken of die vervolgaansluiting beter kan? dat je bv halverwege het jaar in nauari daar begint?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_32180410
Hoe betaal je nu trouwens je huur, eten, uitgaan enz. Heb je nu geen baantje waar je wat vaker mag komen werken of leef je alleen van je stufi.
SHVR
  Redactie Games vrijdag 11 november 2005 @ 15:22:26 #14
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32180491
Bijstand krijg je mits je bij het CWI een aanvraag doet en elke week minimaal 2x solliciteerd. Mocht je na een maand nog geen baan vinden, krijg je een baan toegewezen wat dus in elke sector kan.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_32180581
Wat een gezeur weer. Als je ergens recht op hebt waarom het dan niet nemen?

Ga langs bij het cwi en leg daar je probleem neer. Zij weten het naadje van de kous.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  Redactie Games vrijdag 11 november 2005 @ 15:26:12 #16
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32180615
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:09 schreef rthls het volgende:
Ik hoorde een keer dat er zoiets is als een afstudeerders-uitkering? Maar dat weet ik niet meer zeker
Er was vroeger idd een uitkering voor mensen die pas afgestudeerd waren. Het gaf je dan rustig de tijd om een baan van je eigen niveau te zoeken. Alleen dat is geloof ik sinds 2000 afgeschaft.
  Redactie Games vrijdag 11 november 2005 @ 15:30:54 #17
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32180773
In welke stad studeer je?
In de meeste steden zijn er zat baantjes waar je part-time aan de slag kan.
Mocht het echt niet lukken gewoon naar het CWI gaan. Dan moet je wat formulieren invullen. Vervolgens moet je dus wel verplicht gaan solliciteren en je krijgt een maand de tijd om naar een baan te solliciteren van je eigen niveau, mocht dat niet lukken dan krijg je een aanbieding (baan) van het CWI zelf en dat baantje kan dus in elke sector zijn (van kippenfokkerij tot archivares bij een overheidsinstantie). In de tussentijd krijg je dan wel een Bijstandsuitkering alleen kan het nog wel een maand duren voordat je het toegewezen krijgt.
pi_32180817
Is inschrijven sowieso niet zowat verplicht omdat je anders in de knoei komt met verzekeringen?
pi_32180925
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 11 november 2005 @ 15:37:01 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32180943
niet echt helemaal eerlijk
maar voor net afgestudeerden van een kunstacademie is er wel een uitkering
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22964
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_32181054
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:37 schreef Ynske het volgende:
niet echt helemaal eerlijk
maar voor net afgestudeerden van een kunstacademie is er wel een uitkering
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22964
Een uitkering waar je ook nog eens voor hetzelfde bedrag een baantje mag hebben. Kunstenaars hebben het zo slecht nog niet.
pi_32181115
Volgens mij krijgen afgestudeerde studenten geen uitkering en dat is maar goed ook. Na 5 jaar studeren op onze kosten moet het daarmee maar eens afgelopen zijn.
Ga langs bij het CWI en uitzendbureaus.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:00:51 #23
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_32181619
Ik ben ook afgestudeerd (CE) maar kan (nog) geen baan vinden die bij mijn opleiding past. Denk je nu echt dat ik uitkering ga aanvragen!!! Over mijn lijk!!! Ik werk gewoon via het uitzendbureau en die hebben gelukkig genoeg werk voor mij! Het werk is natuurlijk onder mijn niveau (operator bij een frisdrankfabriek) maar ik vind dat ik mij nergens voor hoef te schamen..werk is werk. En zoals iemand al hier gezegd heeft: er zijn genoeg baantjes te vinden...maar je moet wel WILLEN werken...
Een Slimme Meid Is Op Anale Sex Voorbereid
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:04:51 #24
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_32181748
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:43 schreef Deetch het volgende:
Na 5 jaar studeren op onze kosten moet het daarmee maar eens afgelopen zijn.
Ga langs bij het CWI en uitzendbureaus.
ja studenten hebben echt een vetpot hoor ....een doorsnee student krijgt toch wel gemiddeld 100 euri per maand van Jan-Petertje Ze teren echt van de staat hoor

Weet je eigenlijk wel waarover je praat? Nee? ik zal het even voor je opsommen:

1500+ euro aan schoolgeld per jaar
300-400 euro aan boeken in het eerste jaar, in de daarop volgende jaren worden de kosten meestal lager (en dat is nog LAAG geschat)
lange werkweek +- 35 uur (verschilt wel per opleiding ..en de intelligentie van de student natuurlijk )
Daarbij is het gewoon noodzakelijk om een bijbaantje te hebben...tenzij je rijke ouders hebt. (ik heb hier overigens geen problemen mee...want net als Pim vind ik dat een student best wat tijd in werk mag steken)

[ Bericht 15% gewijzigd door GertJanPeter op 11-11-2005 16:14:45 ]
Een Slimme Meid Is Op Anale Sex Voorbereid
pi_32181755
tvp
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:05:50 #26
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_32181778
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:13 schreef lammegiraf het volgende:
het feit dat je hier zo over nadenkt zegt genoeg over je mentaliteit. Als je wil zijn er zat baantjes te vinden.
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:09:43 #27
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32181901
Gewoon gaan werken, genoeg te vinden, ook in de studentensteden. Altijd callcenterbaantjes, helpdesk, wat dan ook. Desnoods achter de balie of in de Mediamarkt als verkoper.

Wat 'n instelling zeg, gelijk aan een uitkering denken ipv baantje.
Ik werk nu als student ook 20 u p/w, en dat is goed te doen.

En op de reactie; 'waarom niet nemen waar je recht op hebt?', dat zou elke Nederlander moeten doen, stel luie uitkeringstrekkers. Bah, ik walg hiervan.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_32182036
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:09 schreef LaZZ het volgende:
En op de reactie; 'waarom niet nemen waar je recht op hebt?', dat zou elke Nederlander moeten doen, stel luie uitkeringstrekkers. Bah, ik walg hiervan.
Altijd als er uitkeringsvragen hier op fok zijn, wordt er meteen gesproken over profiteren over de rug van anderen, luie uitkeringstrekkers. Scheld dan op de overheid die de regels verzonnen heeft en niet op de mensen die zich afvragen of ze ergens recht op hebben.
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:17:35 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32182148
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:32 schreef LostFormat het volgende:
Is inschrijven sowieso niet zowat verplicht omdat je anders in de knoei komt met verzekeringen?
Na 1 januari is dat met het nieuwe zorgverzekeringsstelsel niet meer aan de orde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32182190
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:36 schreef What het volgende:
[afbeelding]
LOL
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:22:59 #31
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32182306
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:14 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Altijd als er uitkeringsvragen hier op fok zijn, wordt er meteen gesproken over profiteren over de rug van anderen, luie uitkeringstrekkers. Scheld dan op de overheid die de regels verzonnen heeft en niet op de mensen die zich afvragen of ze ergens recht op hebben.
Nonsens, als er de mogelijkheid is om te werken, hoe dan ook, dan moet je dat gewoon doen. Dan moet je niet direct bij de overheid aankloppen. Het ligt aan de instelling van die lui, niet aan de overheid. Je moet je namelijk niet afvragen of je geld krijgt als je werkloos en klaar bent met je studie, je moet je afvragen hoe je aan je geld komt en hoe je dat gaat verdienen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:27:41 #32
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32182440
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:00 schreef GertJanPeter het volgende:
Ik ben ook afgestudeerd (CE) maar kan (nog) geen baan vinden die bij mijn opleiding past. Denk je nu echt dat ik uitkering ga aanvragen!!! Over mijn lijk!!! Ik werk gewoon via het uitzendbureau en die hebben gelukkig genoeg werk voor mij! Het werk is natuurlijk onder mijn niveau (operator bij een frisdrankfabriek) maar ik vind dat ik mij nergens voor hoef te schamen..werk is werk. En zoals iemand al hier gezegd heeft: er zijn genoeg baantjes te vinden...maar je moet wel WILLEN werken...
Inderdaad that's the spirit .

TS zou eerst op ieder mogelijk baantje moeten soliciteren en als dat echt niet lukt denken aan een uitkering. Wat een instelling van TS
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32182454
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:22 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Nonsens, als er de mogelijkheid is om te werken, hoe dan ook, dan moet je dat gewoon doen. Dan moet je niet direct bij de overheid aankloppen. Het ligt aan de instelling van die lui, niet aan de overheid. Je moet je namelijk niet afvragen of je geld krijgt als je werkloos en klaar bent met je studie, je moet je afvragen hoe je aan je geld komt en hoe je dat gaat verdienen.
CWI, centrum voor werk en inkomen. Het is een overheidsinstantie die je helpt om aan werk te komen. Het is zeker niet zo dat je daar direct een uitkering krijgt. Als je je daar aanmeldt, wil dat nog niet zeggen dat je niet van plan bent om zo goed mogelijk naar werk te zoeken. Dat sluit elkaar niet uit. En het lijkt mij niet meer dan logisch dat er eerst naar werk wordt gezocht wat bij je past en dan als dat niet lukt dan pas ander werk gaat zoeken. En daar gaat gewoon tijd in zitten. Niet alles is zo zwartwit als jij het nu over laat komen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:38:23 #34
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32182745
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:28 schreef LostFormat het volgende:

[..]

CWI, centrum voor werk en inkomen. Het is een overheidsinstantie die je helpt om aan werk te komen. Het is zeker niet zo dat je daar direct een uitkering krijgt. Als je je daar aanmeldt, wil dat nog niet zeggen dat je niet van plan bent om zo goed mogelijk naar werk te zoeken. Dat sluit elkaar niet uit. En het lijkt mij niet meer dan logisch dat er eerst naar werk wordt gezocht wat bij je past en dan als dat niet lukt dan pas ander werk gaat zoeken. En daar gaat gewoon tijd in zitten. Niet alles is zo zwartwit als jij het nu over laat komen.
Ik weet wel wat het CWI is hoor, hoezo begin je daarover?
CWI is juist om werk te vinden.

Maar mijns inziens doe je er beter aan een 'overbruggingsbaantje' te vinden zolang je geen baan hebt die aansluit bij je opleiding.
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:40:02 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32182774
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:38 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Maar mijns inziens doe je er beter aan een 'overbruggingsbaantje' te vinden zolang je geen baan hebt die aansluit bij je opleiding.
In de OP lees ik toch duidelijk dat TS druk op zoek is, hoor.
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:40:51 #36
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32182793
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In de OP lees ik toch duidelijk dat TS druk op zoek is, hoor.
Ik ook, maar daar reageer ik toch niet op?
pi_32182843
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:38 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Omdat daar het traject voor een uitkering begint. Je aanmelden voor een uitkering betekent dus eerst een periode verplicht naar een baan zoeken.
quote:
Natuurlijk, maar als jij werk zoekt dan begin jij toch ook eerst naar een baan zoeken die bij je opleiding past en dan als dat niet lukt pas verder te zoeken naar een 'mindere' baan. Er gaat vaak gewoon flinke tijd inzitten waarbij het over het algemeen gewoon verstandiger is om maar meteen het traject naar een uitkering te starten. M.a.w. gebruik maken van het systeem wat de overheid je aanbiedt. Ik snap niet waarom mensen daar zo neerbuigend over doen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:45:07 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32182892
Volgens mij zijn we afgedwaald van TS haar situatie...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 november 2005 @ 16:45:42 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32182907
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:04 schreef GertJanPeter het volgende:

[..]

ja studenten hebben echt een vetpot hoor ....een doorsnee student krijgt toch wel gemiddeld 100 euri per maand van Jan-Petertje Ze teren echt van de staat hoor

Weet je eigenlijk wel waarover je praat? Nee? ik zal het even voor je opsommen:

1500+ euro aan schoolgeld per jaar
300-400 euro aan boeken in het eerste jaar, in de daarop volgende jaren worden de kosten meestal lager (en dat is nog LAAG geschat)
lange werkweek +- 35 uur (verschilt wel per opleiding ..en de intelligentie van de student natuurlijk )
Daarbij is het gewoon noodzakelijk om een bijbaantje te hebben...tenzij je rijke ouders hebt. (ik heb hier overigens geen problemen mee...want net als Pim vind ik dat een student best wat tijd in werk mag steken)
Het is dat je post boven deze laat zien dat je de juiste instelling hebt Tuurlijk weten wij hoe het is om student te zijn, zijn het immers zelf ook geweest

Maar goed, ik heb in de tijd dat ik afgestudeerd was en nog geen 'echt' werk had ook spelletjes op bierkratjes gelegd enzo... Een uitkering aanvragen is eigenlijk nooit in me opgekomen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32186158
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:05 schreef Sannehieke het volgende:

[..]

Je ww uitkering wordt bepaald naar het salaris van je laatste werk.
Mja
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32192168
CWI, dat is hem... kon er maar niet opkomen.. Als ik er morgen aan toe kom, ga ik er meteen even langs.
pi_32192310
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 22:33 schreef AnnekeM het volgende:
CWI, dat is hem... kon er maar niet opkomen.. Als ik morgen eraan toe kom, ga ik er meteen even langs.
Op www.werk.nl kan je ook alle CWI banen en uitleg over een uitkering e.d. vinden .

Trouwens, door werkgevers wordt het meestal ook niet bepaald positief bevonden als je als sollicitant verteld dat je een ww-uitkering hebt gehad. Zorg er gewoon voor dat je aan het werk blijft, ook al is de baan onder je niveau.
amokaapjeeh O+
pi_32192772
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:20 schreef Sannehieke het volgende:
Hoe betaal je nu trouwens je huur, eten, uitgaan enz. Heb je nu geen baantje waar je wat vaker mag komen werken of leef je alleen van je stufi.
Van mijn stufie + aanvullende beurs. Gelukkig krijg ik nog een deel stagevergoeding en pas ik geregeld op. Hiermee kan ik het nog net redden..

Jammer dat sommigen hier zo negatief zijn. Ik doe mijn best om een baan te zoeken. Natuurlijk heb ik liever een baan dan een uitkering. Zelf kan ik ook behoorlijk kwaad worden als mensen makkelijk hun handje uit steken tegenover een uitkering omdat ze gewoon "lui" zijn.
Ik zeg hierbij meteen maar even dat ik een gehoorbeperking heb en het voor mij niet zeer gemakkelijk zal zijn om een baan te vinden, of anders gezegd: werkgevers willen mij liever niet hebben.
Nu werk & studeer ik in de zorg en hoop ik in die sector een tijdelijk contract te kunnen tekenen. Tijdelijke contracten zijn er genoeg! Ze vinden het juist positief als je graag verder wilt studeren. Dit laat zien dat je gemotiveerd bent.
Ondanks dat ik mijn best doe met solliciteren, is er een kans dat ik in jan. nog geen baan heb. Daarom wil ik ook kijken wat er in zo'n geval mogelijk is.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:01:22 #44
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32194578
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 22:56 schreef AnnekeM het volgende:

Ondanks dat ik mijn best doe met solliciteren, is er een kans dat ik in jan. nog geen baan heb. Daarom wil ik ook kijken wat er in zo'n geval mogelijk is.
Beginnen bij het CWI. Zonder inschrijving bij het CWI heb je sowieso geen recht op een uitkering. Zij helpen je dan verder. Je hebt pas recht op een WWB-uitkering als je niet meer ingeschreven bent bij een opleiding en geen studiefinanciering meer krijgt.
pi_32199646
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:01 schreef freako het volgende:
Beginnen bij het CWI. Zonder inschrijving bij het CWI heb je sowieso geen recht op een uitkering. Zij helpen je dan verder. Je hebt pas recht op een WWB-uitkering als je niet meer ingeschreven bent bij een opleiding en geen studiefinanciering meer krijgt.
Dank je, daar heb ik wat aan

Weet iemand of het CWI op zaterdag geopend is? Ik kan hier nix over vinden op de website.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 12 november 2005 @ 11:18:29 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32200173
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 10:47 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Dank je, daar heb ik wat aan

Weet iemand of het CWI op zaterdag geopend is? Ik kan hier nix over vinden op de website.
Helaas... niet op zaterdag geopend. Maandagmorgen meteen even bellen voor een afspraak is het beste wat je kunt doen denk ik.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32201543
ik wil even iets kwijt aan alle 'werken met je luie donder, profiteur' mensjes: ik heb zelf vanaf mijn 15de gewerkt, en werd op mijn 27ste werkeloos, neem me niet kwalijk hoor, maar als ik vanaf mijn 15de sociale premies afgedragen heb, oprecht (en zinnig) solliciteer, dan vind ik toch werkelijk dat ik het volste recht heb op een uitkering! lekker makkelijk oordelen als je zelf niet in de situatie zit dat je je huur niet meer kan betalen omdat je geen inkomen hebt. een uitkering is bedoeld als tijdelijke overbrugging tot je weer werk hebt, en tijdens je loopbaan betaal je daar zelf aan mee door premies af te dragen. je kan niet verlangen dat je *alle* werk aanpakt; dan moet je alle uitkeringen afschaffen, en bijvoorbeeld tegen zo'n bijstandsmoedertje of net afgestudeerde studente zeggen: 'ga dan maar de prostitutie in', volgens die redenatie. kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
overigens: het is voor ts zaak om dit vooral snel te regelen, en idd bij het CWI. kijk daar eens in die kaartenbakken, je mag gratis bellen om te solliciteren, en callcenters is niet zo'n nuttige tip voor iemand met een aandoening aan het gehoor he..................PS: in de tuinbouw is vaak wel werk, als je in de randstad woont kan je kijken of er niks in het westland te vinden is
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 12 november 2005 @ 15:17:58 #48
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_32205495
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:24 schreef simmu het volgende:
ik wil even iets kwijt aan alle 'werken met je luie donder, profiteur' mensjes: ik heb zelf vanaf mijn 15de gewerkt, en werd op mijn 27ste werkeloos, neem me niet kwalijk hoor, maar als ik vanaf mijn 15de sociale premies afgedragen heb, oprecht (en zinnig) solliciteer, dan vind ik toch werkelijk dat ik het volste recht heb op een uitkering! lekker makkelijk oordelen als je zelf niet in de situatie zit dat je je huur niet meer kan betalen omdat je geen inkomen hebt. een uitkering is bedoeld als tijdelijke overbrugging tot je weer werk hebt, en tijdens je loopbaan betaal je daar zelf aan mee door premies af te dragen. je kan niet verlangen dat je *alle* werk aanpakt; dan moet je alle uitkeringen afschaffen, en bijvoorbeeld tegen zo'n bijstandsmoedertje of net afgestudeerde studente zeggen: 'ga dan maar de prostitutie in', volgens die redenatie. kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
overigens: het is voor ts zaak om dit vooral snel te regelen, en idd bij het CWI. kijk daar eens in die kaartenbakken, je mag gratis bellen om te solliciteren, en callcenters is niet zo'n nuttige tip voor iemand met een aandoening aan het gehoor he..................PS: in de tuinbouw is vaak wel werk, als je in de randstad woont kan je kijken of er niks in het westland te vinden is

Wat je nu beschrijft is toch een heel andere situatie waar het logisch is?
pi_32206919
Een baantje zoeken terwijl je ernstig slechthorend bent is niet zo gemakkelijk hoor. Ik vind de reactie van een aantal posters hier nogal kort door de bocht. Werken bij de Mac of het callcenter is dan een uitermate slecht idee
Wat een aantal posters hier al zeggen: het CWI. Succes met het vinden van een baantje Anneke
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32208296
quote:
het is voor ts zaak om dit vooral snel te regelen, en idd bij het CWI. kijk daar eens in die kaartenbakken
Ik had er vandaag graag heen gewild. Gelukkig was Sjeen net op tijd om te melden dat het CWI vandaag niet open is. Anders had ik voor een dichte deur gestaan.
Ik ga er van de week zeker heen!
quote:
je mag gratis bellen om te solliciteren, en callcenters is niet zo'n nuttige tip voor iemand met een aandoening aan het gehoor he..................
gratis bellen is helaas ook geen nuttige tip
quote:
PS: in de tuinbouw is vaak wel werk, als je in de randstad woont kan je kijken of er niks in het westland te vinden is
Ik woon in het mooie friesland Tuinbouw in de winter *brrrr...

Ik hoop iets in de zorg te vinden waarvoor ik gediplomeerd ben. 0-urencontract/invalcontract op mijn stage-adres zit er misschien in, maar dan ben ik niet zeker van mijn inkomen. Stel dat ze de ene maand maar 2x inval nodig hebben bij ziekte en de andere maand 3x in de week. Voor mij de vraag aan het CWI of je in zo'n geval aanvulling krijgt uit bijv. WWB.
Natuurlijk doe ik mijn best om iets beters te krijgen waarbij ik zeker ben van een inkomen waar ik van kan rondkomen en in ieder geval mijn huur kan betalen.

Op werk.nl zat een leuke vacature tussen in de thuiszorg, maar moet dan in bezit zijn van een auto en dat heb ik niet als student zijnde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')