abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32179372
Ik ben over een paar weekjes (ong. half dec) klaar met mijn studie en word per 1 jan. uitgeschreven bij de IB groep. Dat betekent dat ik eind dec. voor het laatst studiefinanciering krijg.
Momenteel ben ik druk aan het solliciteren voor een tijdelijke baan, want ik wil misschien in september '06 een vervolgstudie doen.
Nu is mijn vraag hoe het nu zit met de financiering als ik uitgeschreven ben bij IB groep en in januari nog geen baan heb gevonden. Ik woon op kamers, dus ik moet iets vinden om van rond te komen.
Krijg ik dan een ww-uitkering of bijstand?
Hoe, wat en wanneer moet ik zoiets aanvragen...
Ik weet dat je zoiets op tijd aan moet vragen omdat ze uit moeten zoeken of je uberhaupt in aanmerking komt. Maar ik weet nu dus nog niet of ik in januari werk heb.

Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die in zo'n situatie zaten & zelfstandig wonen.
Bij je ouders heb je het natuurlijk een stuk makkelijker als je nix hebt.
pi_32179713
CWI een oplossing?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_32179800
een TVP voor mij, ik ben dus eind december klaar en het is mij met die centen ook nog niet echt duidelijk
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
pi_32179814
WW uitkering heb je alleen recht op wanneer je de afgelopen paar jaar minimaal een bepaald aantal uur gewerkt hebt. Maar je kunt toch altijd een tijdelijke cafe baan nemen, als groepsleidster op kinderopvang, postbode of weet ik veel wat voor baantjes er zijn, aannemen? Bijstand aanvragen is wel heel gemakkelijk.
Jesus saves but death prevails.
pi_32179853
Je krijgt niet zomaar een uitkering, daarvoor moet je eerst gewerkt hebben. De bijstand is bedoelt voor mensen die er helemaal alleen voor staan. Ik denk dat je in jouw geval sowieso ergens kan werken als is het als afwasser.
SHVR
pi_32179877
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32179938
quote:
Je ww uitkering wordt bepaald naar het salaris van je laatste werk.
SHVR
pi_32179945
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:45 schreef AnnekeM het volgende:
Ik ben over een paar weekjes (ong. half dec) klaar met mijn studie en word per 1 jan. uitgeschreven bij de IB groep. Dat betekent dat ik eind dec. voor het laatst studiefinanciering krijg.
Momenteel ben ik druk aan het solliciteren voor een tijdelijke baan, want ik wil misschien in september '06 een vervolgstudie doen.
Nu is mijn vraag hoe het nu zit met de financiering als ik uitgeschreven ben bij IB groep en in januari nog geen baan heb gevonden. Ik woon op kamers, dus ik moet iets vinden om van rond te komen.
Krijg ik dan een ww-uitkering of bijstand?
Hoe, wat en wanneer moet ik zoiets aanvragen...
Ik weet dat je zoiets op tijd aan moet vragen omdat ze uit moeten zoeken of je uberhaupt in aanmerking komt. Maar ik weet nu dus nog niet of ik in januari werk heb.

Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die in zo'n situatie zaten & zelfstandig wonen.
Bij je ouders heb je het natuurlijk een stuk makkelijker als je nix hebt.
Wel heel makkelijk gelijk een uitkering...
Desnoods glazen halen in de kroeg, of afwassen in een restaurant.
wasknijpers in elkaar zetten, kaarsjesdompelen voor de lokale bejaardentehuis, patat bakken bij Patat van AD.

genoeg keus dus om centjes te krijgen.

copyright 2006
pi_32180066
Ik hoorde een keer dat er zoiets is als een afstudeerders-uitkering? Maar dat weet ik niet meer zeker
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  FOK!fotograaf vrijdag 11 november 2005 @ 15:13:06 #10
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_32180180
Uitzendburea!

Als je bij je sollicitatie gaat roepen dat je een tijdelijke baan wil omdat je weer wil gaan studeren, krijg je meestal die baan niet.
pi_32180186
het feit dat je hier zo over nadenkt zegt genoeg over je mentaliteit. Als je wil zijn er zat baantjes te vinden.
it's better to burn out than to fade away...
pi_32180187
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:05 schreef pooier het volgende:

[..]

Wel heel makkelijk gelijk een uitkering...
Desnoods glazen halen in de kroeg, of afwassen in een restaurant.
wasknijpers in elkaar zetten, kaarsjesdompelen voor de lokale bejaardentehuis, patat bakken bij Patat van AD.

genoeg keus dus om centjes te krijgen.

mwah: beetje kort door de bocht dit, ps *is* aan het sollciteren, doe nou niet alsof je altijd direct een baan kan krijgen, want dat is niet zo, zeker niet in de studentensteden, alwaar ze altijd wel een 18-jarige student voor tijdelijk werk kunnen inzetten. sterker nog: al het soort werk wat je nu noemt wordt daar al door studenten gedaan. kan je niet beter kijken of die vervolgaansluiting beter kan? dat je bv halverwege het jaar in nauari daar begint?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_32180410
Hoe betaal je nu trouwens je huur, eten, uitgaan enz. Heb je nu geen baantje waar je wat vaker mag komen werken of leef je alleen van je stufi.
SHVR
  Redactie Games vrijdag 11 november 2005 @ 15:22:26 #14
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32180491
Bijstand krijg je mits je bij het CWI een aanvraag doet en elke week minimaal 2x solliciteerd. Mocht je na een maand nog geen baan vinden, krijg je een baan toegewezen wat dus in elke sector kan.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_32180581
Wat een gezeur weer. Als je ergens recht op hebt waarom het dan niet nemen?

Ga langs bij het cwi en leg daar je probleem neer. Zij weten het naadje van de kous.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  Redactie Games vrijdag 11 november 2005 @ 15:26:12 #16
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32180615
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:09 schreef rthls het volgende:
Ik hoorde een keer dat er zoiets is als een afstudeerders-uitkering? Maar dat weet ik niet meer zeker
Er was vroeger idd een uitkering voor mensen die pas afgestudeerd waren. Het gaf je dan rustig de tijd om een baan van je eigen niveau te zoeken. Alleen dat is geloof ik sinds 2000 afgeschaft.
  Redactie Games vrijdag 11 november 2005 @ 15:30:54 #17
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32180773
In welke stad studeer je?
In de meeste steden zijn er zat baantjes waar je part-time aan de slag kan.
Mocht het echt niet lukken gewoon naar het CWI gaan. Dan moet je wat formulieren invullen. Vervolgens moet je dus wel verplicht gaan solliciteren en je krijgt een maand de tijd om naar een baan te solliciteren van je eigen niveau, mocht dat niet lukken dan krijg je een aanbieding (baan) van het CWI zelf en dat baantje kan dus in elke sector zijn (van kippenfokkerij tot archivares bij een overheidsinstantie). In de tussentijd krijg je dan wel een Bijstandsuitkering alleen kan het nog wel een maand duren voordat je het toegewezen krijgt.
pi_32180817
Is inschrijven sowieso niet zowat verplicht omdat je anders in de knoei komt met verzekeringen?
pi_32180925
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 11 november 2005 @ 15:37:01 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32180943
niet echt helemaal eerlijk
maar voor net afgestudeerden van een kunstacademie is er wel een uitkering
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22964
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_32181054
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:37 schreef Ynske het volgende:
niet echt helemaal eerlijk
maar voor net afgestudeerden van een kunstacademie is er wel een uitkering
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22964
Een uitkering waar je ook nog eens voor hetzelfde bedrag een baantje mag hebben. Kunstenaars hebben het zo slecht nog niet.
pi_32181115
Volgens mij krijgen afgestudeerde studenten geen uitkering en dat is maar goed ook. Na 5 jaar studeren op onze kosten moet het daarmee maar eens afgelopen zijn.
Ga langs bij het CWI en uitzendbureaus.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:00:51 #23
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_32181619
Ik ben ook afgestudeerd (CE) maar kan (nog) geen baan vinden die bij mijn opleiding past. Denk je nu echt dat ik uitkering ga aanvragen!!! Over mijn lijk!!! Ik werk gewoon via het uitzendbureau en die hebben gelukkig genoeg werk voor mij! Het werk is natuurlijk onder mijn niveau (operator bij een frisdrankfabriek) maar ik vind dat ik mij nergens voor hoef te schamen..werk is werk. En zoals iemand al hier gezegd heeft: er zijn genoeg baantjes te vinden...maar je moet wel WILLEN werken...
Een Slimme Meid Is Op Anale Sex Voorbereid
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:04:51 #24
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_32181748
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:43 schreef Deetch het volgende:
Na 5 jaar studeren op onze kosten moet het daarmee maar eens afgelopen zijn.
Ga langs bij het CWI en uitzendbureaus.
ja studenten hebben echt een vetpot hoor ....een doorsnee student krijgt toch wel gemiddeld 100 euri per maand van Jan-Petertje Ze teren echt van de staat hoor

Weet je eigenlijk wel waarover je praat? Nee? ik zal het even voor je opsommen:

1500+ euro aan schoolgeld per jaar
300-400 euro aan boeken in het eerste jaar, in de daarop volgende jaren worden de kosten meestal lager (en dat is nog LAAG geschat)
lange werkweek +- 35 uur (verschilt wel per opleiding ..en de intelligentie van de student natuurlijk )
Daarbij is het gewoon noodzakelijk om een bijbaantje te hebben...tenzij je rijke ouders hebt. (ik heb hier overigens geen problemen mee...want net als Pim vind ik dat een student best wat tijd in werk mag steken)

[ Bericht 15% gewijzigd door GertJanPeter op 11-11-2005 16:14:45 ]
Een Slimme Meid Is Op Anale Sex Voorbereid
pi_32181755
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')