Je ww uitkering wordt bepaald naar het salaris van je laatste werk.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Afgestudeerd, tijdelijk een WW 490 euro kan dit??
Wel heel makkelijk gelijk een uitkering...quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:45 schreef AnnekeM het volgende:
Ik ben over een paar weekjes (ong. half dec) klaar met mijn studie en word per 1 jan. uitgeschreven bij de IB groep. Dat betekent dat ik eind dec. voor het laatst studiefinanciering krijg.
Momenteel ben ik druk aan het solliciteren voor een tijdelijke baan, want ik wil misschien in september '06 een vervolgstudie doen.
Nu is mijn vraag hoe het nu zit met de financiering als ik uitgeschreven ben bij IB groep en in januari nog geen baan heb gevonden. Ik woon op kamers, dus ik moet iets vinden om van rond te komen.
Krijg ik dan een ww-uitkering of bijstand?
Hoe, wat en wanneer moet ik zoiets aanvragen...
Ik weet dat je zoiets op tijd aan moet vragen omdat ze uit moeten zoeken of je uberhaupt in aanmerking komt. Maar ik weet nu dus nog niet of ik in januari werk heb.
Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die in zo'n situatie zaten & zelfstandig wonen.
Bij je ouders heb je het natuurlijk een stuk makkelijker als je nix hebt.
mwah: beetje kort door de bocht dit, ps *is* aan het sollciteren, doe nou niet alsof je altijd direct een baan kan krijgen, want dat is niet zo, zeker niet in de studentensteden, alwaar ze altijd wel een 18-jarige student voor tijdelijk werk kunnen inzetten. sterker nog: al het soort werk wat je nu noemt wordt daar al door studenten gedaan. kan je niet beter kijken of die vervolgaansluiting beter kan? dat je bv halverwege het jaar in nauari daar begint?quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:05 schreef pooier het volgende:
[..]
Wel heel makkelijk gelijk een uitkering...
Desnoods glazen halen in de kroeg, of afwassen in een restaurant.
wasknijpers in elkaar zetten, kaarsjesdompelen voor de lokale bejaardentehuis, patat bakken bij Patat van AD.
genoeg keus dus om centjes te krijgen.
![]()
Er was vroeger idd een uitkering voor mensen die pas afgestudeerd waren. Het gaf je dan rustig de tijd om een baan van je eigen niveau te zoeken. Alleen dat is geloof ik sinds 2000 afgeschaft.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:09 schreef rthls het volgende:
Ik hoorde een keer dat er zoiets is als een afstudeerders-uitkering? Maar dat weet ik niet meer zeker
Een uitkering waar je ook nog eens voor hetzelfde bedrag een baantje mag hebben. Kunstenaars hebben het zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:37 schreef Ynske het volgende:
niet echt helemaal eerlijk
maar voor net afgestudeerden van een kunstacademie is er wel een uitkering
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22964
ja studenten hebben echt een vetpot hoorquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:43 schreef Deetch het volgende:
Na 5 jaar studeren op onze kosten moet het daarmee maar eens afgelopen zijn.
Ga langs bij het CWI en uitzendbureaus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |