Oh sorry, ik bedoel dat meneer E de wet overtreedtquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:34 schreef pro2call het volgende:
@vulkan Hoezo overtreed hij de wet? Mijn klant overtreed de wet. Meneer E neemt het bij mijn klant af
Hoe dan ook zou ik wel antwoorden. Meneer E weet dan waar hij aan toe is, en weet dat het niet verstandig is om de zaak aanhangig te maken. In het andere geval doet meneer E het misschien wel, en een bedrag van 58k heb je een advocaat voor nodig, en kost redelijk wat aan griffierechten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:35 schreef Tarak het volgende:
In de eerste plaats moet je niet de brieven van meneer E gaan beantwoorden.
Ook al heeft hij de algemene voorwaarden niet laten tekenen maakt het niet uit. De wet zegt immers dat dat niet mag, simpel. Door het te laten tekenen voorkom je alleen veel gezeik.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:35 schreef Tarak het volgende:
In de eerste plaats moet je niet de brieven van meneer E gaan beantwoorden. Je hebt geen contract met hem. Meneer E mag het gaan uitvechten met zijn contractant.
Jij hebt onderverhuur uitgesloten dus je staat best sterk, het is wel stom dat je de algemene bepalingen, niet hebt laten paraferen.
Ik schat dat een advocaat er een uurtje werk aan heeft, dus pak hem beet 150 a 200 euro. Een rechtszaak die tegen je wordt aangespannen, ook als je deze wint, is echter veel duurder.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:37 schreef pro2call het volgende:
@Alicey Weet jij misschien wat zoiets kost zo'n brief? zal wel niet goedkoop zijn.
Ja dat kloptquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:35 schreef Deefje het volgende:
Toen hij een pakket bij je registreerde stond er vast wel iets van "u gaat akkoord met de algemene voorwaarden". Toch?
Waarom overtreedt meneer E de wet? Welke wet?quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:36 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Oh sorry, ik bedoel dat meneer E de wet overtreedt![]()
Als hij dat echter doet, ben je wel minimaal tegen de 1000 euro kwijt aan griffierechten en een advocaat om verweer te voeren. MINIMAAL.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:37 schreef punksquad het volgende:
jij hoeft je nergens druk omte maken. laat hem je maar aanklagen hij heeft absoluut geen kans van slagen
Hij onderverhuurd het toch, dat mag niet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom overtreedt meneer E de wet? Welke wet?
Als je er niets van af weet, reageer dan niet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:30 schreef cultheld het volgende:
Je bent niet de lul, als hij die algemene voorwaarden heeft aanvaard middels een krabbel.
Verder denk ik niet dat meneer E de TS kan aanspreken op contractbreuk. Zo te lezen hebben zij samen helemaal geen contract, maar hebben ze beiden een overeenkomst met een tussenpersoon. Laat meneer E eerst die tussenpersoon maar aanspreken.quote:3.13. Microwebhosting kan nooit aansprakelijk worden gesteld om welke reden dan ook.
Uhmm ik denk dat het tijd is voor een actie Help Pro2call de winter doorquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als hij dat echter doet, ben je wel minimaal tegen de 1000 euro kwijt aan griffierechten en een advocaat om verweer te voeren. MINIMAAL.
Dat is niet onwettig, hooguit overtreedt hij de overeenkomst.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:40 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Hij onderverhuurd het toch, dat mag niet.
Nee, hij gaat niks doen. Hij moet gewoon afwachten wat meneer E doet. Aangezien meneer E toch niet naar de rechter zal stappen hoeft hij zich nergens zorgen over te maken. Maar goed, 1000 betalen is een stuk minder erg dan 58000 aan de ene kant.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als hij dat echter doet, ben je wel minimaal tegen de 1000 euro kwijt aan griffierechten en een advocaat om verweer te voeren. MINIMAAL.
Dat weet je niet of meneer E dat doet. Wanneer meneer E geen antwoord krijgt zit de kans er best in dat meneer E dat doet. Als TS in een rechtszaak niet verschijnt, zal er hoogstwaarschijnlijk verstek tegen hem worden verleend, en heeft meneer E vervolgens een uitvoerbaar vonnis in handen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:42 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Nee, hij gaat niks doen. Hij moet gewoon afwachten wat meneer E doet. Aangezien meneer E toch niet naar de rechter zal stappen hoeft hij zich nergens zorgen over te maken. Maar goed, 1000 betalen is een stuk minder erg dan 58000 aan de ene kant.
Als het niet onwettig is dan is het een ander verhaal. En hij heeft het ook niet laten tekenen begreep ik.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is niet onwettig, hooguit overtreedt hij de overeenkomst.
En TS kan dat uitsluitend met een advocaat doen, en die mensen kosten een berg geld. Plus het feit dat er nog aanzienlijke griffierechten bovenop komen. Het is dus beter als TS dat probeert te voorkomen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:46 schreef Vulkan het volgende:
[..]
Als het niet onwettig is dan is het een ander verhaal. En hij heeft het ook niet laten tekenen begreep ik.
Alsnog maakt het niet uit, hij kan er niks aan doen dat die andere bedrijf faillet ging. Hij moet gewoon niks en afwachten. Als hij naar de rechter moet stappen uiteindelijk, omdat meneer E hem heeft gesleept, dan moet hij gewoon vertellen dat hij daar niks aan kon doen. Wel bewijzen met papieren etc.
Rechters beoordelen niet op hun gevoel. Als ze iets niet begrijpen dan laten ze de stellende partij deskundigen optrommelen.quote:Daarnaast is de wet op Internet en ICT vaak zwak. De rechters beoordelen het meer op hun gevoel en ervaring. Technische storingen gebeuren eenmaal en dat een bedrijf faillet gaat is niet de schuld van de TS.
Maar E heeft ook een procureur nodig om de zaak aanhangig te maken en die zal hem wel vertellen dat hij niet bij TS moet zijn maar bij die cliënt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat weet je niet of meneer E dat doet. Wanneer meneer E geen antwoord krijgt zit de kans er best in dat meneer E dat doet. Als TS in een rechtszaak niet verschijnt, zal er hoogstwaarschijnlijk verstek tegen hem worden verleend, en heeft meneer E vervolgens een uitvoerbaar vonnis in handen.
Je had dit dus beter door een advocaat kunnen laten doen..quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:47 schreef pro2call het volgende:
Dit is de brief die ik gestuurd heb aan meneer E
Vandaag d.d. 09-11-2005 hebben wij van u een schadeclaim ontvangen m.b.t. de downtime van uw website in de maand september.
Hierbij deel ik u mede dat de door u verstuurde claim niet gehonoreerd wordt.
Het betreurd ons zeer dat er uw website down was ten tijde van de genoemde periode, maar de oorzaak van de downtime lag buiten onze macht.
Daarnaast moet ik u erop wijzen dat wij geen aanspreekpunt voor u zijn. Nader onderzoek wijst namelijk uit dat u de genoemde webspace betrokken heeft van >KLANT<.
>KLANT< is een klant van >TS< en heeft hiermee onze reglementen 1.1 en 1.3 overtreden. >KLANT< is namelijk geen reseller en had daarom geen webspace mogen onderverhuren of verkopen uit onze naam.
Hieruit blijkt dat niet >TS<, maar >KLANT< voor u aanspreekpunt is voor enig schadeloosstelling van kosten voortvloeiende uit de downtime.
Daarnaast staat er duidelijk in de voorwaarden vermeld (reglement 3.13) dat >TS< niet aansprakelijk gesteld kan worden voor storingen. Tevens is er ook geen sprake van een Service Level Agreement of een uptime garantie.
Mocht u besluiten om de door u genoemde kosten te verhalen op >KLANT<, dan geef ik u wel het advies om de kosten reëel en gedetailleerd weer te geven indien het tot een rechtzaak komt. De kosten en de door u verzonden claim komen mij namelijk nogal hoog over voor een periode van ongeveer 20 dagen.
Daarnaast wil ik u erop wijzen dat er een verhouding bestaat tussen de kosten en de inhoud van diensten. Wanneer u absoluut geen downtime wilt hebben bij uw webspace dan zijn hier hoge kosten aan verbonden i.v.m. redundantie en is er vaak sprake van een Service Level Agreement. Deze argumenten zullen zeker ter sprake komen bij een eventuele rechtzaak.
Ik hoop u hiermee voldoende ingelicht te hebben.
Hoogachtend,
TS
Dat zal zijn advocaat zeggen, maar zijn advocaat kan wel redenen verzinnen waarom hij rechtstreeks daar aanklopt, en bij een verstekzaak is het sowieso mooi meegenomen. Als meneer E een bord voor zijn hoofd heeft, kan het heel makkelijk..quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:50 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maar E heeft ook een procureur nodig om de zaak aanhangig te maken en die zal hem wel vertellen dat hij niet bij TS moet zijn maar bij die cliënt.
Maar als ik TS was zou ik zeker vooraf reageren.
Tuurlijk, TS moet ook gewoon reageren en zich door een advocaat laten bijstaan.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat zal zijn advocaat zeggen, maar zijn advocaat kan wel redenen verzinnen waarom hij rechtstreeks daar aanklopt, en bij een verstekzaak is het sowieso mooi meegenomen. Als meneer E een bord voor zijn hoofd heeft, kan het heel makkelijk..
quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je had dit dus beter door een advocaat kunnen laten doen..
Dat valt ook wel weer mee.quote:
Ook dat. Als E zijn klant voor de rechter sleurt, is de kans ook groot dat zijn klant hem in vrijwaring oproept. Maar als je niets doet is de kans dat het escaleert ook groot, en ook al sta je in je recht, dan nog is een rechtszaak duur.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:04 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Tuurlijk, TS moet ook gewoon reageren en zich door een advocaat laten bijstaan.
Want al kan E niks tegen hem beginnen, zijn klant kan dat (in beginsel) wel en als de bedragen werkelijk zo hoog zijn is de kans dat het overwaait ook wat minder.
Is het niet zo dat de verliezer betaald? en kan ik anders deze kosten niet bij hem claimenquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:14 schreef Alicey het volgende:
en ook al sta je in je recht, dan nog is een rechtszaak duur.
Ik ook ik zie hem vanaaf pasquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:16 schreef Adagio het volgende:
edit: Ik ben wel benieuwd wat er in de tweede brief staat die je gekregen hebt...
De verliezer betaalt de kosten volgens een normeringstabel. In de regel is dit echter een fractie van de totale kosten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef pro2call het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de verliezer betaald? en kan ik anders deze kosten niet bij hem claimen![]()
Een advocaat stelt in zijn brief dingen die juridisch correct zijn, en het geeft bovendien aan dat je de zaak serieus behandelt. Dat kan soms heel veel schelen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:16 schreef Adagio het volgende:
Wat is de meerwaarde van een advocaat in dit geval? Als de zaak met deze brief afgehandeld kan worden, dan is het toch klaar. If not, dan kan er altijd nog een advocaat ingeschakeld worden...
edit: Ik ben wel benieuwd wat er in de tweede brief staat die je gekregen hebt...
Op zich wel, maar jouw advocaat wil eerst geld van jou zien. Daarbij krijg je niet alle werkelijke kosten toegewezen, zodat je altijd met een deel blijft zitten. En nee, dat kun je dan in beginsel niet meer bij je wederpartij claimen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:15 schreef pro2call het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de verliezer betaald? en kan ik anders deze kosten niet bij hem claimen![]()
In dit stadium gaat het niet echt om argumenten maar meer om afschrikking. Ik weet niet of je het briefje van TS hebt gelezen, maar dan is het echt een stuk beter om te tonen dat je niet met je laat sollen. Een degelijke brief van een advocaat bewerkstelligt dat beter.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:27 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik zou ze, zonder advocaat overigens, een briefje sturen:
1. Je hebt niks met E te maken
2. De partij die er tussen zat was contractueel niet eens gerechtigd die diensten aan E aan te bieden
3. Wanneer iemand schade lijdt, heeft 'ie de plicht die schade beperkt te houden. Als het om hosting gaat, houdt dat in dat zo iemand op dat moment direct regelt dat de boel ergens anders gehost wordt.
Hoeft niet, misschien wilt hij het alvast hebben voor later. Of hij wilt het niet weggeven aan anderen...quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:35 schreef Zwansen het volgende:
Maar je zegt dat doorverhuur niet toegestaan is maar ondertussen verhuur je wel 200 domeinen aan 1 persoon? Dan kan je er toch vanuit gaan dat diegene doorverhuurt?
Heb ik uit een film gekniptquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:53 schreef Vulkan het volgende:
@tonks
Hoe kom je aan zo'n plaatje? Is het van een film...vind hem geweldig.:D
Ik zal er thuis naar kijken, straks kom ik rare dingen op mijn scherm tegen. Vinden ze niet echt leuk hier op werk, maar aan de ene kant is het weer vrijdag...quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:54 schreef tonks het volgende:
[..]
Heb ik uit een film geknipt, freddy got fingered
Kerel,quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:52 schreef Vulkan het volgende:
Volgens mij wordt dit de snelste topic ooit...Zoef
Bedrijf van TS is gevestigd in NL (nah ja, daar ga ik van uit), klant is (neem ik aan?) ook gevestigd in NL dus kun je er van uitgaan dat NL recht op de overeenkomst van toepassing is.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:48 schreef MarkzMan_X het volgende:
Die brief.
Trouwens, welk recht heerst hier eigenlijk? Aangezien de servers in Amerika staan/stonden.
Dat zou dan fiscaalrecht zijn. Dat is hier even niet aan de orde.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:04 schreef Funksoldier het volgende:
Bij alles vraag ik me toch af, of:
A: TS niet gepakt kan worden wegens het voeren van een bedrijf zonder KVK, dus BTW afgave.
Voorzover B tijdig kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden of daarvan tijdig kennis had kunnen nemen, worden zij geacht deel uit te maken van de overeenkomst. Expliciete ondertekening van de voorwaarden is niet nodig.quote:B: <KLANT> heeft voorwaarden niet getekend, is het dan niet TS zijn fout er toch mee in zee te gaan?
Klant E kan zijn vordering op TS op -kort gezegd- twee gronden doen steunen:quote:Verder denk ik dat TS weinig van KLANT E te vrezen heeft, hij heeft immers die dienst niet verleend aan KLANT E, dit heeft KLANT gedaan, met weer zijn eigen voorwaarden, als hij die al had. Alleen vraag ik me dan af of KLANT weer niet dat bedrag bij TS kan claimen...
oftewel je hebt geen bedrijfje.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:27 schreef pro2call het volgende:
Ik heb een hosting's bedrijfje zonder KVK en BTW.
scherpquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:08 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
oftewel je hebt geen bedrijfje.![]()
TNX VOOR DE INFOquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:01 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat zou dan fiscaalrecht zijn. Dat is hier even niet aan de orde.
[..]
Voorzover B tijdig kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden of daarvan tijdig kennis had kunnen nemen, worden zij geacht deel uit te maken van de overeenkomst. Expliciete ondertekening van de voorwaarden is niet nodig.
[..]
Klant E kan zijn vordering op TS op -kort gezegd- twee gronden doen steunen:
1. Contract - Niet aan de orde. Tussen TS en E bestaat geen contract, en in het contract tussen TS en B is geen sprake van enig derdenbeding ten behoeve van E.
2. De wet (onrechtmatige daad) - Ik zie niet in hoe TS met het gedoe van niet werkende servers onrechtmatig gehandeld heeft jegens E. Ik vraag me af in hoeverre van TS in de gegeven omstandigheden mag worden verwacht dat hij rekening houdt met belangen waarvan hij niet wist of kon weten dat ze in het geding waren.
Oei, moeilijk gevalletje, zijn eigenlijk allemaal fout (Geen BTW), en toch ook weer niet....
Kan best zijn, maar ik denk dat de belastingdienst niet zo gecharmeerd zal zijn van de manier waarop hij omgaat met BTW...quote:Op zondag 13 november 2005 22:19 schreef Vulkan het volgende:
Hij heeft wel een bedrijf. Je hoeft niet per se ingeschreven te staan bij de KvK om een bedrijf te starten. Er zijn genoeg bedrijven in NL die niet geregistreerd zijn.
Voor deze branche (alle, behoudens specifieke uitzonderingen en freelancers [maar die hebben ook geen bedrijf]) is een KvK-registratie verplicht, omdat je zonder dat ook geen BTW nummer kunt krijgen EN ook geen BTW-facturen mag uitschrijven.quote:Op zondag 13 november 2005 22:19 schreef Vulkan het volgende:
Hij heeft wel een bedrijf. Je hoeft niet per se ingeschreven te staan bij de KvK om een bedrijf te starten. Er zijn genoeg bedrijven in NL die niet geregistreerd zijn.
jep... en als extragratis voordeel voor jezelf is dat het nog illegaal is ookquote:Op maandag 14 november 2005 10:35 schreef HarryP het volgende:
ALs je niet BTW plichtig bent omdat je onder een bepaald bedrag zit. Bij veel kleine bedrijven is dit zo. Dan kun je 2 dingen doen. Vrijstellingen vragen voor BTW of gewoon een hoop papierwerk invullen en 0 euro aan BTW betalen.
Je kan natuurlijk ook gewoon geen BTW nummer aanvragen en dat scheelt weer een hoop tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |