Hoi,
Ik heb een probleempje. Ik heb een claim gekregen van ¤ 58.000,-.
![]()
ik zal de situatie even uitleggen:
Ik heb een hosting's bedrijfje zonder KVK en BTW. ik had een 2 tal servers staan in de USA. (dedicated) het bedrijf waar de servers van waren is failliet gegaan en dus de servers gingen off-line. ik heb daarom gelijk een nieuwe server laten aanrukken. en geīnstalleerd. de totale downtime is ong. 20 dagen geweest (ja ik weet het is lang). Nu heb ik een klant aan wie ik een pakket verkocht met webhosting en webspace. Die klant heeft een 200 tal domeinen en ik dacht dat die voor hem waren. Echter hij had de website's draaien voor iemand anders (we noemen hem meneer E) en daar berekende hij ook kosten aan dus in principe door verhuren. Nu stuurt meneer E mij een claim van ¤ 58.000,-.
![]()
. ik heb dus een brief ontvangen van die meneer E en die heb ik beantwoord dat hij maar bij mijn klant moet gaan zeuren. nu krijg ik een brief terug dat ik die ¤ 58.000,- maar moet betalen anders geeft hij de zaak uit handen.
In de alg. voorwaarden staat dat het niet doorverhuurt mag worden:
1.1. U bent zelf verantwoordelijk voor uw account, deze mag ook niet worden verhuurd of verkocht worden aan derden, tenzij u een reseller account heeft.
1.3. Subhosting van websites is niet toegestaan, tenzij u reseller bent.
3.13. >TS< kan nooit aansprakelijk worden gesteld om welke reden dan ook.
3.14. Overmacht. Onder overmacht wordt verstaan alle van buiten komende oorzaken die redelijkerwijs niet voorzienbaar waren en als gevolg waarvan >TS< niet in staat is haar verplichtingen jegens opdrachtgever na te komen. Tot die omstandigheden worden in ieder geval gerekend, storingen in de diensten of netwerken van derden en uitval van de elektriciteitsvoorziening aan >TS<.
Op deze punten heb ik meneer E gewezen.
Nu is mijn antwoord tot hoe ver kan ik de lul wezen?
Graag alleen serieuze reacties
[ Bericht 2% gewijzigd door pro2call op 11-11-2005 13:56:08 ]