We hebben het uiteindelijk opgelost door een minder lang stuk onder de grond door te gaan. Dus deels gewoon in een ander deel met vloerverwarming te leggen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:15 schreef Marsepein het volgende:
Een rachel teggen de betonnen liggers aan monteren en daar je leiding op vast beugelen?
Is dat niet gewoon de ketel die aanslaat als er vraag is ?quote:Op maandag 13 februari 2006 21:20 schreef Fessie het volgende:
Hallo, ik heb een probleempie
Me meissie heeft in dr huissie wat problemen met dr cv.
Eerst leek of er wel een waterval door de slaapkamer verwarming leek te vallen. Dus zooi ff ontlucht en is een stuk minder nu (hoefde niet bij te vullen, bardruk staat zo tussen te 2 en 2.4 bar)
Nu is het zo dat de boiler/cv op zolder heel vaak gaat brommen/zoemen wat zwaar irritant is.
Als je de heet water kraan even open zet is het weg!?
Wat kan dit zijn?? Te veel water druk?? iets kapot?? Sugesties?????
Inderdaad die Remeha Avanta krijgen wij ook niet aangesleept.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:11 schreef rouletteking het volgende:
@ TS, Ik zou er een expert bijhalen, vooral om te bepalen hoeveel vermogen je nodig hebt. De gasprijs is inmiddels zo hoog geworden dat het bijna altijd loont om een HR-ketel op te hangen, en vergeet niet dat je er ook een stuk meer comfort door zult krijgen ( meer warm water p/min en radiatoren die sneller warm worden ). En als je een tip wilt welke ketel aan te schaffen, de Remeha Avanta gaat bij ons als warme broodjes over de toonbank. Het is een betrouwbaar toestel, biedt veel comfort (CW 4, dus ook een bad is snel gevuld), en is in vergelijking met veel andere ketels lekker licht en compact. Suc6 in ieder geval.
Ik heb idem Daalderop als de TS heeft (24/80+) en heb opzich het zelfde 'probleem' als jij: het tweede circuit blijft verwarmen.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:06 schreef Hanzsch het volgende:
@Marsepein: Ik heb vandaag een 2-wegklep aan het 2e circuit van m'n Daalderop geschroefd, geheel volgens het voorbeeld van jouw foto... En inderdaad, dat was de oplossing van alle problemen die we met 't 2e circuit hadden!Ik laat de 2-wegklep met een 'eigen' klokthermostaat schakelen en heb dus niets daarvan via het schakelpaneeltje van de ketel aangesloten. Wat kan een mens blij zijn met zoiets simpels. Nogmaals bedankt, ga zo door met dit prima topic!
![]()
Ehh, als de 2 weg klep dicht is, dan is er geen warmte in het 2e circuit. Als de 2 weg klep open is, dan komt er warmte in het 2e circuit door het draaien van de pomp.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:33 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik heb idem Daalderop als de TS heeft (24/80+) en heb opzich het zelfde 'probleem' als jij: het tweede circuit blijft verwarmen.
Opzich is dit niet een raar verschijnsel, aangezien het tweede circuit wordt verwarmd dmv nadraaien van de pomp van de ketel (hoeveel/hoevaak van dit nadraaien is in te stellen). Dit kan dus bij elke aanvraag voor warmte zijn (warmwater, normale verwarming of verwarming boiler). Verder zit er een niet-modulerende klok aan het tweede circuit gekoppeld die zorgt dat smorgens de vloerverwarming in de badkamer de juiste ingestelde temperatuur heeft: dit werkt prima. De werking van het systeem is dus in orde. Het is dan volgens mij ook meer een bij verschijnsel dat het tweede circuit ook warm is buiten de tijden dat jij het op de klok-thermosstaat hebt aangeduid.
En de informatie voorziening vanuit Daalderop kan ik met 1 woord aanduiden: waardeloos.
Mijn ketel is niet officieel door een Daalderop-erkend installateur uitgevoerd. Echter wel gewoon volledige garantie van de leverancier van de ketel aangezien deze als installateur is opgegeven.
Heb ik nog een andere vraag: wanneer laat je onderhoud aan je CV-ketel uitvoeren. Eens per jaar? Minder vaak? En heb je hier een 'abbonement' voor of juist niet.
Het 2de circuit zit achter een 3-weg klep.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:51 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, als de 2 weg klep dicht is, dan is er geen warmte in het 2e circuit. Als de 2 weg klep open is, dan komt er warmte in het 2e circuit door het draaien van de pomp.
De pomp moet dus gaan draaien als de 2 weg klep open staat. Daarom zit er in de 2 weg klep een schakelaar, die om gaat zodra de klep open is. Deze schakelaar is op de ketel aangesloten op (ik vermoed, kan nu niet controleren) K2-6 en K2-9.
Als nu de 2 weg klep open gaat (De 2e thermostaat "vraagt") gaat de pomp draaien. En wordt het 2e circuit verwarmd.
Heb ik geprobeerd en hij wordt wel beter warm. Heb ook de CV even wat meer druk gegeven (van 1,2 Bar naar 1,9 bar)quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:44 schreef twixx het volgende:
Martijn_77 wat je zou kunnen doen is het water (als de pomp aan staat) forceren naar die radiator. Je kunt dit doen door de andere radiatoren dicht te draaien. It worked for me.
1,2bar is veel te weinig. 2,0bar is meer een standaard waarde.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb ik geprobeerd en hij wordt wel beter warm. Heb ook de CV even wat meer druk gegeven (van 1,2 Bar naar 1,9 bar)
Goede tip van die installateur. Ik had laatst het probleem van een steenkoud huis toen wij terug kwamen van een weekeindje weg. Erg leuk met een kind van 10 maandenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:55 schreef Hanzsch het volgende:
[..]
De installateur vertelde me wel dat ik twee keer per jaar de sifon even moest 'lossen'. De eerste keer kwam daar flink wat drap uit.
Volgens de gebruiks aanwijzing van de ketel moet de druk tussen de 1 en de 2 bar zitten.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:42 schreef _Arthur het volgende:
[..]
1,2bar is veel te weinig. 2,0bar is meer een standaard waarde.
Gelukkig heb je een overdrukventiel.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En mag hij ook niet boven de 2 bar uitkomen.
Die op 3 bar staat afgeregeldquote:Op maandag 27 februari 2006 15:41 schreef twixx het volgende:
[..]
Gelukkig heb je een overdrukventiel.
Dan is 1.9bar een prima druk.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens de gebruiks aanwijzing van de ketel moet de druk tussen de 1 en de 2 bar zitten.
En mag hij ook niet boven de 2 bar uitkomen
Lijkt me dus dat er water uit het systeem loopt DUS is er een lek lijkt me. Heb je ergens iets aangekoppeld (vloerverwarming op de verdeler bv) of vloerverwarming ingefraisd misschien waarbij je een leiding geraakt kan hebben.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:00 schreef Blur het volgende:
De temperatuur komt niet boven de 17 graden uit. Mijn inschatting is dat de verwarmingscapaciteit van de radiatoren simpelweg niet voldoende is voor de oppervlakte.
Maar, bijkomend probleem is dat ik continue drukverlies heb in het systeem. Als ik de ketel bijvul tot 1,5 à 2 bar dan staat hij de volgende dag weer op 0. Vanmorgen had ik hem bijgevuld tot 1,5 bar en 2,5 uur later stond hij al op 1 bar. Om gek van te worden. Waar zou dit aan kunnen liggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |