abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32676847
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 08:16 schreef arithaterhorst het volgende:

Het is me nu ook duidlijk waarom noppenplaten: dient zowel als isolatie en om de slangen op vast te klikken. Qua kosten is het iets duurder, maar niet heel veel duurder. (ik vergeleek noppenplaten versus staalmatten. Maar bij die staalmatten komt ook nog isolatie).
De noppenfolie (de isolatie) is niet heel erg duur. Alleen voor 60m2 vast ook wel weer 100euro oid.
quote:
Okee, ga ik eens op Internet verder zoeken. Tot nu toe alleen nog maar naar doe het zelf pakketten gekeken, en een bedrijf langsgehad die me verzekerde dat dat echt niet zelf te doen was.
Het is zeker goed zelf te doen. Het kost je alleen wel tijd. En als je dat wel hebt en geld in mindere maten, dan is het snel beslist (en als ik lees wat jullie allemaal al zelf gedaan hebben, dan is dit niet opeens heel erg moeilijk ofzo).
quote:
Nee, ik bedoelde qua plaatsing van de buizen. Ik kan me voorstellen dat je daarmee af en toe een 'oh ja, zo past het toch niet' moment hebt. En bij staalmatten betekent dat dat je alle tye raps weer los moet halen en opnieuw verbinden...
De buis lag er in 1x goed in

Van te voren een tekening maken hoe je het er in gaat leggen (hint: slakkenhuis!) en met noppenplaten gaat de rest dan vrij eenvoudig.
pi_32682425
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:19 schreef _Arthur het volgende:

De noppenfolie (de isolatie) is niet heel erg duur. Alleen voor 60m2 vast ook wel weer 100euro oid.
Dan hebben we het denk ik toch niet over hetzelfde spul, denk ik. Datgene waar ik heb over heb kost 15 euri per m2. Kijk, dit:

Als dat bij jou zo goedkoop was, ben ik zeker benieuwd waar je het vandaan hebt
quote:
Het is zeker goed zelf te doen. Het kost je alleen wel tijd. En als je dat wel hebt en geld in mindere maten, dan is het snel beslist (en als ik lees wat jullie allemaal al zelf gedaan hebben, dan is dit niet opeens heel erg moeilijk ofzo).
Meeste dingen zijn niet moeilijk. Ze vergen gewoon minstens 3 keer vloeken
Maar dan kun je het wel, en dat is weer de kick
quote:
Van te voren een tekening maken hoe je het er in gaat leggen (hint: slakkenhuis!) en met noppenplaten gaat de rest dan vrij eenvoudig.
Ja, slakkenhuis was ik van plan. ivm verdeling warmte.

Enig idee of je vloerverwarming als bijverwarming en hoofdverwarming kunt mixen? Nu zit er bijverwarming in het huis. In datgene wat wordt uitgebouwd wil ik het graag als hoofdverwarming leggen. Maar ik kan me voorstellen dat je dat verschil gewoon duidelijk voelt...
pi_32682596
Zou de vloerverwarming niet als hoofdverwarming gebruiken, maar radiatoren bijplaatsen je kunt dan wel het vermogen van de vloerverwarming in mindering brengen.
Waarom? Nou omdat je boven en in andere ruimtes wel radiatoren heb en dan regelproblemen krijgt omdat vloerverwarming erg traag reageert en radiatoren veel sneller.
  vrijdag 9 december 2005 @ 10:43:30 #29
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_32939339
Wie weet waar deze knop voor dient? Hij zit tussen het verdeler blok van de aanvoeren (naar de radiatoren) en het verdeler blok van de retour (van de radiatoren)? De aanduiding op knop is enkel "m H2O" en een schaal van 0 tot 6.

Is het soort van bypass voor als alle radioteren dicht staan, dat het circuit nog wel rond kan blijven pompen ofzo? Wat is dan de juiste instelling?

There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
pi_34427150
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:35 schreef Marsepein het volgende:

[..]
Klopt, info over dat 2e circuit is inderdaad niet eenvoudig te vinden, terwijl het eigenlijk heel eenvoudig is Er is een extra aansluiting, en daar komt een geschakelde 2-weg-klep tussen. Zo simpel. Er schijnt echter ook een aansluitvariant te zijn zonder geregelde 2-weg-klep, maar daar heb ik mij niet in verdiept.
Wat ben ik blij dat ik dit onderwerp hier vind! Ik ben namelijk sinds maart 2004 in bezit van een CombiFort 24/50+ en krijg het tweede circuit niet goed aan de praat. De BG en 1e etage zijn aangesloten op het normale circuit, de 2e etage is aangesloten op het tweede circuit. De ketel is geplaatst op de 1e etage. Volgens een schema wat de installateur van Daalderop heeft gekregen, moet er op aansluiting 1 en 5 van K2 een 'pompschakelaar tbv 2e circuit' worden aangesloten. Volgens de installateur kan daar een 2e kamerthermostaat op. Nou, dat zal dan wel, maar die thermostaat stuurt helemaal niks! Het tweede circuit blijft continue verwarmen, de vloer op de 2e etage blijft dus warm en koelt nooit af. Kortom, dit kan nooit de bedoeling zijn! Je zou me een enorm plezier doen als je me uit kan leggen hoe en waarop je die (extra?) geschakelde 2-weg klep hebt aangesloten. Ik neem aan dat het om een extra klep gaat, want mijn 24/50+ heeft al een 'normale' 3-weg klep. Bij voorbaat heel erg bedankt voor je reactie. Ik ben echt radeloos, want Daalderop weigert me pertinent een duidelijke uitleg te geven. Ook de installateur (ik was getuige van een telefoongesprek) vangt volledig bot en krijgt geen verdere info los. Het moge duidelijk zijn dat ik me tamelijk belazerd voel...
  dinsdag 24 januari 2006 @ 23:55:20 #31
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34432455
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat hebben wij weer zitten we lekker CSI te kijken horen we in een keer een raar geluid achter de bank vandaan komen.

Blijkt de verwarming lek te zijn. Dus snel verwarming afgetapt en mijn vader gebeld of hij even met zij lasapparaat langs kwam.

Want het was maar een klein gaatje en dat is goed te lassen. Maar ja toch weer de hele avond bezig geweest met verwarming aftappen, lassen, verwarming vullen en ontluchten.

Maar we hebben weer een lek vrij verwarming

Van het weekend alleen nog even met een potje hammerite bij werken
Weet iemand hoe dit trouwens mogenlijk is?

Dat een verwarming zo lek raakt?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34438462
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:44 schreef Hanzsch het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat ik dit onderwerp hier vind! Ik ben namelijk sinds maart 2004 in bezit van een CombiFort 24/50+ en krijg het tweede circuit niet goed aan de praat. De BG en 1e etage zijn aangesloten op het normale circuit, de 2e etage is aangesloten op het tweede circuit. De ketel is geplaatst op de 1e etage. Volgens een schema wat de installateur van Daalderop heeft gekregen, moet er op aansluiting 1 en 5 van K2 een 'pompschakelaar tbv 2e circuit' worden aangesloten. Volgens de installateur kan daar een 2e kamerthermostaat op. Nou, dat zal dan wel, maar die thermostaat stuurt helemaal niks! Het tweede circuit blijft continue verwarmen, de vloer op de 2e etage blijft dus warm en koelt nooit af. Kortom, dit kan nooit de bedoeling zijn! Je zou me een enorm plezier doen als je me uit kan leggen hoe en waarop je die (extra?) geschakelde 2-weg klep hebt aangesloten. Ik neem aan dat het om een extra klep gaat, want mijn 24/50+ heeft al een 'normale' 3-weg klep. Bij voorbaat heel erg bedankt voor je reactie. Ik ben echt radeloos, want Daalderop weigert me pertinent een duidelijke uitleg te geven. Ook de installateur (ik was getuige van een telefoongesprek) vangt volledig bot en krijgt geen verdere info los. Het moge duidelijk zijn dat ik me tamelijk belazerd voel...
Ik zal proberen wat foto's te maken (Maar wel geduld, de camera lijkt kapot) Dit is wel precies 1 van de redenen dat ik voor een erkend daalderop installateur heb gekozen. Elke installateur zal beweren dat hij zo'n ketel kan aansluiten, maar dat blijkt dus niet te zijn... Of is het wel een erkend daalderop installateur?
pi_34450423
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:06 schreef Marsepein het volgende:

[..]
Dit is wel precies 1 van de redenen dat ik voor een erkend daalderop installateur heb gekozen. Elke installateur zal beweren dat hij zo'n ketel kan aansluiten, maar dat blijkt dus niet te zijn... Of is het wel een erkend daalderop installateur?
Nee, sterker nog, toen ik het bij Daalderop navroeg hoe dat zat, werd mij verteld dat het fenomeen 'erkend Daalderop installateur' bij deze ketel (nog) geen issue was. En als je daarmee niet de garantie verspeelde, had ik die ketel zelf wel aangesloten. Ik ben wel vaker met ketels in de weer geweest en dit leek me ook wel te doen. Hoe moeilijk kan dat zijn (denk je dan nog in al je onschuld). Ik ben overigens verder zeer te spreken over deze ketel, verwarmt prima en ook de boilercapaciteit is voldoende voor ons tweepersoons twee-meterbad. Ik baal alleen dat Daalderop het nodig vind om je essentieële informatie te onthouden als je daar specifiek naar vraagt. Zelfs in de bijgeleverde installatiehandleiding ontbreekt volledig de beschrijving van het 2e circuit... Voor een ketel van pak 'em beet 1300 euro vind ik dat diep treurig! Ik heb overigens geen idee hoe ik hier een foto neerzet, anders had ik mijn schema en/of foto van de ketel hier even neergezet.
pi_34451837
Je foto uploaden naar om het even welke webspace. en dan hier linken als

1[img]http://testplaatje.nl/test.jpg[/img]

Erkend daalderop installateur zegt niets over garantie, maar over aansluitkennis, en scholing die ze gehad zouden moeten hebben
pi_34456582
Okee... Als ik het goed heb gedaan zie je hieronder een schema. Onder "Aansluiting linkerzijde" zie je bij K2 de twee draadjes van de "Pompschakelaar tbv 2e circuit". Van bovenaf gezien heb ik mijn 2e thermostaat dus op 'pootje' 5 en op de laatste gezet van dat K2 blok. Zo is het mij (en de installateur) verteld. Waar de tussenliggende drie voor zijn is me een raadsel, er zit ook niets op aangesloten...

(edit)
Nou... werkt dus niet. ImageShack wil kennelijk niks (meer) met FOK! te maken hebben... Plaatje staat nu 2 berichten verder. Sorry!

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanzsch op 25-01-2006 20:18:17 ]
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:36:52 #36
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34457010
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:25 schreef Hanzsch het volgende:
Okee... Als ik het goed heb gedaan zie je hieronder een schema. Onder "Aansluiting linkerzijde" zie je bij K2 de twee draadjes van de "Pompschakelaar tbv 2e circuit". Van bovenaf gezien heb ik mijn 2e thermostaat dus op 'pootje' 5 en op de laatste gezet van dat K2 blok. Zo is het mij (en de installateur) verteld. Waar de tussenliggende drie voor zijn is me een raadsel, er zit ook niets op aangesloten...
[afbeelding]

(edit)
Nou... werkt dus niet. ImageShack wil kennelijk niks (meer) met FOK! te maken hebben...
www.photobucket.com
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34458276
Dank Duderinnetje!
In de herkansing. Zie tekst in mijn vorige bericht.

pi_34472540
Er zit wel een extra 2wegklep gemonteerd? Als ik zou moeten gokken .... zonder kennis dan. Thermostaat en 2 weg klep in serie op K-2-5 en K-2-9. Maar of dat zo mag? Geen idee.

Mijn kap zat er gister op, morgen komt de installateur en maak ik foto's en kijk hoe het zit. Ik heb overigens een 24/80+, dat kan dus een beetje anders zijn.
pi_34487960
Er zit bij mijn géén (extra) 2-wegklep gemonteerd. Ik heb alleen een 'standaard' driewegklep, welke rechtsonder de ketel hangt en dus zichtbaar is als de kap eraf is. Overigens zijn de schema's van de diverse Combiforts exact gelijk (heb ik me laten vertellen). De enige verschillen zijn 'mechanisch', dus grotere brander- en boilercapaciteit. Ik ben erg benieuwd naar je eventuele foto's...
pi_34491492
Nog wat prentjes: de twee aansluitingen links voor de thermostaten en een aanzicht met daarop de driewegklep en het tweede circuit.

pi_34494328
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:43 schreef Hanzsch het volgende:
Er zit bij mijn géén (extra) 2-wegklep gemonteerd. Ik heb alleen een 'standaard' driewegklep, welke rechtsonder de ketel hangt en dus zichtbaar is als de kap eraf is. Overigens zijn de schema's van de diverse Combiforts exact gelijk (heb ik me laten vertellen). De enige verschillen zijn 'mechanisch', dus grotere brander- en boilercapaciteit. Ik ben erg benieuwd naar je eventuele foto's...
Ehh, welke klep regelt de tweede thermostaat dan, als je geen extra klep hebt gemonteerd? Precies, die kan geen klep regelen, want er is geen klep en dus is er altijd warmte. (Althans dat is mijn idee)
pi_34494424

Waar jij hier 2e circuit hebt bijstaan heb ik dus een extra klep zitten Dat sterkt mijn verhaal. Het is geen erkende daalderop installateur die heeft geinstalleerd?
pi_34499821
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 20:46 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ehh, welke klep regelt de tweede thermostaat dan, als je geen extra klep hebt gemonteerd? Precies, die kan geen klep regelen, want er is geen klep en dus is er altijd warmte. (Althans dat is mijn idee)
JUIST! Dat is na twee jaar ergernis met Daalderop dus ook mijn conclusie! Ik snap er echt totaal niets van dat ik in de twee dagen dat ik hier op het forum vertoef méér informatie heb opgedaan dan ik in twee jaar bij Daalderop aan info los heb kunnen peuteren. Welicht ten overvloede: ik ben je hier ZEER erkentelijk voor!

Het frustreert mij mateloos dat ze je na de aanschaf volledig aan je lot over laten. 'Mijn' installateur is een door Daalderop erkende [edit] lees net terug en zag dat ik het nogal wazig in m'n vorige bericht had gezet [einde edit].
Ik ben WEKEN aan het bellen geweest, ook samen met de installateur, maar op één of andere manier werden we steeds met een kluitje in het riet gestuurd. Ik ben in het bezit van erg veel documentatie (ook die van de installateur) en het verbaast me dat er helemaal NIETS in de installatiehandleiding staat over het aansluiten van het 2e circuit. Er staat alleen in dat het er IS. Ik vraag me nu alleen nog af hoe de extra thermostaat aan jouw 2-wegklep is aangesloten. Via dat 'schakelbord' op 't K2-blok (lijkt me onnodig) of meteen rechtstreeks op/aan de 2-wegklep?

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanzsch op 26-01-2006 22:58:00 ]
pi_34500977
geen idee of ik hier goed zit met mijn vraag,

Wij hebben denk ik eennieuwe cv ketel nodig, degene die er nu hangt is aankomed juni 15 jaar oud.
wat kan ik nu het beste gaan aanschaffen ?? Er zijn er zoveel
pi_34501319
Het "tweede"circuit is toch eigenlijk ook heel goed zelf aan te leggen hoor, bij elk type ketel. Sluit parallel een circuit aan, met in de aanvoer een heimeier afsluiter met elektrisch bedieningselement met eind contact (in open stand)
Dan kun je via een thermostaat die klep open laten lopen, en via de eindschakelaar in de afsluiter de ketel bijschakelen.

De Daalderop van Hansch is hierop elektrisch voorbereid, je moet dan volgens mij alleen die afsluiter in het tweede circuit vervangen door een elektrische afsluiter (2wegklep) en aansluiten op K2-5,9.
Thermostaat op K1. eventueel extra pomp in het tweede circuit laten bij schakelen, ook via de eindschakelaar in de tweewegklep.

Maar ik vind zo'n Daalderop maar niks, veel gedoe voor teveel geld. En al dat koper, het gaat lek, niet nu maar ooit eens, en ik spreek uit ervaring
pi_34501539
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:14 schreef knorretje het volgende:
geen idee of ik hier goed zit met mijn vraag,

Wij hebben denk ik eennieuwe cv ketel nodig, degene die er nu hangt is aankomed juni 15 jaar oud.
wat kan ik nu het beste gaan aanschaffen ?? Er zijn er zoveel
Ik ben van mening dat op dit moment qua kosten, kwaliteit, comfort, prijs en service Bosch het beste is.
Neem b.v. een Bosch HRC30, deze heeft CW klasse 4, wat in houdt genoeg water voor een bad en douche (niet gelijktijdig). CV vermogen van 28 Kw. Modulerend, en heeft snelwarmwater.
De prijs is aantrekkelijk 1055 euro incl. Gemonteerd en al tussen de 1500 en 1600euro ben je klaar.
Gewoon kwalitatief erg goede ketel.
pi_34507581
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:48 schreef Hanzsch het volgende:

[..]

JUIST! Dat is na twee jaar ergernis met Daalderop dus ook mijn conclusie! Ik snap er echt totaal niets van dat ik in de twee dagen dat ik hier op het forum vertoef méér informatie heb opgedaan dan ik in twee jaar bij Daalderop aan info los heb kunnen peuteren. Welicht ten overvloede: ik ben je hier ZEER erkentelijk voor!

Het frustreert mij mateloos dat ze je na de aanschaf volledig aan je lot over laten. 'Mijn' installateur is een door Daalderop erkende [edit] lees net terug en zag dat ik het nogal wazig in m'n vorige bericht had gezet [einde edit].
Ik ben WEKEN aan het bellen geweest, ook samen met de installateur, maar op één of andere manier werden we steeds met een kluitje in het riet gestuurd. Ik ben in het bezit van erg veel documentatie (ook die van de installateur) en het verbaast me dat er helemaal NIETS in de installatiehandleiding staat over het aansluiten van het 2e circuit. Er staat alleen in dat het er IS. Ik vraag me nu alleen nog af hoe de extra thermostaat aan jouw 2-wegklep is aangesloten. Via dat 'schakelbord' op 't K2-blok (lijkt me onnodig) of meteen rechtstreeks op/aan de 2-wegklep?
Het niet weten hoe aan te sluiten ligt dan toch aan je installateur. Ik heb 3 offertes gehaald en alle drie wisten ze precies waar ik het over had en hoe dat moest. Wel zijn ze niet scheutig met info naar de particulier die zelf alles wil aanleggen. Ja, aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant niet.

Maar goed, een foto van mijn situatie:

En het tweede circuit is eigenlijk het extra rendement wat je haalt uit je boilerwater. Het is dus niet als met andere ketels, het is werkelijk extra rendement.

Nou ja, vandaag maak ik wat foto-tjes van de aansluitingen.

Succes.
pi_34508065
Dit maakt veel duidelijk! Ook Wojoworshebn verduidelijkt veel. Het verhaal van Wojworshebn over de aansluiting van de thermostaat op K1 snap ik nog niet goed, want op K1 zit al de thermostaat van de huiskamer. De truc is nou juist om het 2e circuit met een eigen thermostaat te schakelen... Maar ook dat zal een foto van Marsepein veel duidelijker maken. Ik kan in ieder geval weer verder!. Er komt bij mij in ieder geval geen installateur meer over de vloer en ik zal niet gauw meer zaken doen met Daalderop. Nogmaals, alle info die ik hier van jullie heb gekregen had Daalderop me in twee minuten kunnen geven. Als ik een auto koop en er een achterruitewisser, een schuifdak of een electronische ontsteking in wil zetten krijg ik toch ook een handleiding?!
pi_34508654
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:28 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat op dit moment qua kosten, kwaliteit, comfort, prijs en service Bosch het beste is.
Neem b.v. een Bosch HRC30, deze heeft CW klasse 4, wat in houdt genoeg water voor een bad en douche (niet gelijktijdig). CV vermogen van 28 Kw. Modulerend, en heeft snelwarmwater.
De prijs is aantrekkelijk 1055 euro incl. Gemonteerd en al tussen de 1500 en 1600euro ben je klaar.
Gewoon kwalitatief erg goede ketel.
Zoals je inmiddels hebt gelezen vind ik de service van Daalderop beneden alle peil. Maar mijn Daalderop 24/50 is een klasse 5 ketel, ik kan douchen, m'n vrouw kan tegelijkertijd in bad én m'n huis blijft verwarmd. CV vermogen is 22 Kw. Deze ketel heeft mij inclusief montage 1343,03 euro gekost. Ik denk dater niet echt slechte ketels meer zijn. Het lijkt me wel belangrijk door wie je de ketel laat installeren
pi_34510203
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 09:32 schreef Hanzsch het volgende:

[..]

Zoals je inmiddels hebt gelezen vind ik de service van Daalderop beneden alle peil. Maar mijn Daalderop 24/50 is een klasse 5 ketel, ik kan douchen, m'n vrouw kan tegelijkertijd in bad én m'n huis blijft verwarmd. CV vermogen is 22 Kw. Deze ketel heeft mij inclusief montage 1343,03 euro gekost. Ik denk dater niet echt slechte ketels meer zijn. Het lijkt me wel belangrijk door wie je de ketel laat installeren
douchen, badderen en tegelijk verwarmen hoeft van mij niet, douchen en verwarmen is al meer dan zat en zelfs dat kunnen we evt gewoon opvangen met de gaskachel mocht blijken dat het huis dusdanig snel afkoelt omdat er iemand aan het douchen is, al lijkt me dat godsonmogelijk tenzij je natuurlijk uuuuuuuuuuuuuuuuren doucht.

Maar ik begrijp dus dat bij sommige ketels de verwarming afslaat als je gaat douchen, geldt dat ook voor ander watergebruik ? Hoe zit dat precies ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')