abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32159890
Een broer en zus uit Duitsland zijn veroordeeld voor incest. Zij zetten samen vier kinderen op de wereld.

Celstraf
De 28-jarige Patrick S. moet 2,5 jaar de cel in, zijn 21-jarige zus Susan K. komt een jaar onder toezicht van de Duitse kinderbescherming.

Probleemgezin
De zus en broer uit het Oost-Duitse Saksen komen uit een probleemgezin en groeiden gescheiden van elkaar op. Ze leerden elkaar in 2000 kennen en werden verliefd.

Minderjarig
Het vonnis van de rechtbank in Leipzig heeft betrekking op de twee jongste kinderen van zeven en negentien maanden. Patrick zit al in de gevangenis wegens de eerste twee kinderen, die twee en vier jaar oud zijn. Hij was in 2002 veroordeeld, toen zijn zus nog minderjarig was.

Terecht? (Persoonlijk vind ik van niet)
pi_32160033
Ja terecht. de wet stelt dat het niet mag.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_32160039
Deze mensen moeten tegen de muur wat mij betreft.

Kinderen blijven baren terwijl je weet dat ze gehandicapt gaan zijn is wel zo fucking crimineel
Big dick.
pi_32160154
zijn de kinderen perse gehandicapt dan?
en waarom krijgt de man een zwaardere straf dan de vrouw?
Dat vind ik pas oneerlijk.
Dat krijg je er nou van als broers en zussen gescheiden opgroeien
pi_32160157
Het is allerminst zeker dat de kinderen gehandicapt gaan worden. Trouwens, als twee mensen geen broer-zus relatie hebben (nooit hebben gehad) dan zie ik het probleem niet zo. Nog een (interessant) feitje: een (relatief) groot deel van de wereldbevolking heeft zijn leven te danken aan incest. Vroeger kwam het belachelijk vaak voor.
pi_32160178
Ze wisten in eerste instantie niet dat ze broer en zus waren, en het is bekend dat familieleden elkaar aantrekken. Dit verschijnsel treed vaker op.
Nu ze het wel weten zou het verstandig zijn om uit te zoeken of er ziektes bij de kinderen zijn.
En als ze gelukkig zijn waarom niet
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32160188
door deze rede vind ik dat homo's geen kinderen mogen krijgen.
Of iig moet het duidelijk zijn wie de vader is.
  donderdag 10 november 2005 @ 21:23:14 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32160202
In POL omdat...?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32160205
de eerste 2 kinderen zijn allebei gehandicapt.
beetje idioot verhaal
en walgelijk, sorry.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_32160214
@ Verbal

Het een politieke zaak betreft? Het gaat hier toch om een wet die dit soort dingen verbied?
pi_32160220
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:22 schreef Lu_uK het volgende:
euhh..? right?
waarom precies?

en wat is het verschil met hetero adoptie paren?
  donderdag 10 november 2005 @ 21:24:32 #12
136 V.
pi_32160240
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:22 schreef Lu_uK het volgende:

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32160261
Ze moeten het toch zelf weten
  donderdag 10 november 2005 @ 21:25:26 #14
136 V.
pi_32160273
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:23 schreef LedZep het volgende:
@ Verbal

Het een politieke zaak betreft? Het gaat hier toch om een wet die dit soort dingen verbied?
Volgens mij gaat het hier om het geval... maar wellicht wordt het nog een politieke discussie, je weet maar nooit

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32160329
Mooi Verbal, begin jij maar met je politieke discussie (ik heb je mening nog niet gehoord) .
pi_32160350
21 en dan al 4 kinderen en dan ook nog eens met je bloedeigen broer
pi_32160389
Vroeger kregen meisjes op hun 15e hun eerste kind . (Oke, de helft ging dood, maar toch)
pi_32160443
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:28 schreef LedZep het volgende:
Vroeger kregen meisjes op hun 15e hun eerste kind . (Oke, de helft ging dood, maar toch)
ja, en vroeger droeg men zelfgeknuppelde tijgervelletjes.
nu niet meer.
pi_32160567
Ahum, dit is heel erg off-topic, maar dat JIJ in je dure modekleding loopt, wil nog niet zeggen dat zes miljard anderen dat doen. Ik vraag me af hoeveel procent het moet doen met een (figuurlijk) 20 jaar oud tshirt.
  donderdag 10 november 2005 @ 21:37:12 #20
136 V.
pi_32160658
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:27 schreef LedZep het volgende:
Mooi Verbal, begin jij maar met je politieke discussie (ik heb je mening nog niet gehoord) .
Ik vind dat het verboden moet zijn (kwa politiek en wetgeving). En verder vind ik het moreel ook onaanvaardbaar.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 10 november 2005 @ 21:38:07 #21
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32160695
POL >> NWS
pi_32160738
Niks nieuws, dit is bedoeld om een politiek getinte discussie te beginnen over dit soort gevallen (waarbij een broer en zus eigenlijk geen broer en zus zijn en daardoor verliefd worden)
pi_32160750
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:24 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

euhh..? right?
waarom precies?

en wat is het verschil met hetero adoptie paren?
nou het ene stel gaat naar de spermabank en besteld één kindje. Die word gegeven door een spermadonor. Ze krijgen een dochter. Dan gaat het volgende stel naar de spermabank en besteld één kind. Ze krijgen van de zelfde donor sperma. Ze krijgen een zoon. De twee komen elkaar tegen en weten niet dat ze eigenlijk broer en zus zijn. Fouten boel
De kans is klein maar de kan word wel steeds groter. Want die kinderen van die kinderen krijgen ook weer kinderen en dan is de kans alweer dubbel zo groot.
  donderdag 10 november 2005 @ 21:41:09 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32160819
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:39 schreef LedZep het volgende:
Niks nieuws, dit is bedoeld om een politiek getinte discussie te beginnen over dit soort gevallen (waarbij een broer en zus eigenlijk geen broer en zus zijn en daardoor verliefd worden)
Ook goed: NWS >> POL

Hopelijk komt het er van, anders schop ik hem zometeen wel weer terug naar NWS.
pi_32160859
@Lu_uk:

Als je zo begint zijn we allemaal incestieus bezig (terugwijzend op mijn "incest in de geschiedenis" reactie.
pi_32160900
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:34 schreef LedZep het volgende:
Ahum, dit is heel erg off-topic, maar dat JIJ in je dure modekleding loopt, wil nog niet zeggen dat zes miljard anderen dat doen. Ik vraag me af hoeveel procent het moet doen met een (figuurlijk) 20 jaar oud tshirt.
waar gaat dit over
pi_32160908
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:40 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

nou het ene stel gaat naar de spermabank en besteld één kindje. Die word gegeven door een spermadonor. Ze krijgen een dochter. Dan gaat het volgende stel naar de spermabank en besteld één kind. Ze krijgen van de zelfde donor sperma. Ze krijgen een zoon. De twee komen elkaar tegen en weten niet dat ze eigenlijk broer en zus zijn. Fouten boel
De kans is klein maar de kan word wel steeds groter. Want die kinderen van die kinderen krijgen ook weer kinderen en dan is de kans alweer dubbel zo groot.
en wat is nou het fucking verschil tussen homo en hetero paren??
pi_32160957
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:41 schreef LedZep het volgende:
@Lu_uk:

Als je zo begint zijn we allemaal incestieus bezig (terugwijzend op mijn "incest in de geschiedenis" reactie.
dan moet het nu ook verboden worden want het is niet meer nodig voor het overleven van de mens. En vroeger bedoel je de middel eeuwen. Toen zullen ze het ook niet goed gekeurd hebben toch?
pi_32160962
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:30 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ja, en vroeger droeg men zelfgeknuppelde tijgervelletjes.
nu niet meer.
+2 Inzichtvol
pi_32160970
"Dat" ging over het feit dat iemand zei dat vroeger alles anders was (meisjes heel vroeg kinderen enzo) en dat mensen vroeger in berenvellen liepen en nu niet meer. Nou, ik denk dat er nog aardig wat zijn die het met zoiets moeten doen. Maar daar gaat deze draad niet over.
pi_32161022
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:42 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

en wat is nou het fucking verschil tussen homo en hetero paren??
zet er maar hetro bij dan.
pi_32161073
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:44 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

dan moet het nu ook verboden worden want het is niet meer nodig voor het overleven van de mens. En vroeger bedoel je de middel eeuwen. Toen zullen ze het ook niet goed gekeurd hebben toch?
De rijke lui (die het voor het zeggen hadden) deden er net zo hard aan mee als de armen. Ben het wel met je eens dat het niet meer nodig is, maar in dit soort gevallen kan ik onmogelijk zeggen dat ik vind dat deze mensen broer en zus zijn (psycholisch)
pi_32161092
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:44 schreef LedZep het volgende:
"Dat" ging over het feit dat iemand zei dat vroeger alles anders was (meisjes heel vroeg kinderen enzo) en dat mensen vroeger in berenvellen liepen en nu niet meer. Nou, ik denk dat er nog aardig wat zijn die het met zoiets moeten doen. Maar daar gaat deze draad niet over.
aha, moet je even quoten weten we tegen wie je wat zegt.
pi_32161147
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:45 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

zet er maar hetro bij dan.
nee, het is jouw post.
ik was het niet geheel eens met je insinuatie.
maargoed, dat terzijde.
pi_32161171
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:46 schreef LedZep het volgende:

[..]

De rijke lui (die het voor het zeggen hadden) deden er net zo hard aan mee als de armen. Ben het wel met je eens dat het niet meer nodig is, maar in dit soort gevallen kan ik onmogelijk zeggen dat ik vind dat deze mensen broer en zus zijn (psycholisch)
daar gaat het mij ook niet om. Als deze twee niet wisten dat ze broer en zus waren vind ik het ook raar dat ze gestraft worden. Eigenlijk was het ook wel OT wat ik zei. Maargoed.
  donderdag 10 november 2005 @ 22:02:28 #36
50490 wjschreuder
-------------------
pi_32161581
quote:

[..]

De kans dat dat gebeurd is ongeveer 0,00000000000000000000001.
En daarbij, de kinderen van die donoren zijn neef en nicht en das bij lange na niet zo erg (mag zelfs van de wet).
pi_32195168
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat broers en zussen die gescheiden van elkaar opgroeien en elkaar later leren kennen nog wel eens een liefdesrelatie ontwikkelen.
  maandag 14 november 2005 @ 13:46:00 #38
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32256993
Schandalig!! Ik vind het niet kunnen dat die man een straf krijgt terwijl hij niet eens op de hoogte was (aan het begin) dat het zijn zus was. Ik vind dat je zelf mag weten met wie je trouwt, als jij met je zus wilt trouwens en sex wilt hebben en beide 18+ dan mag dat van mij... wat een onzin trouwens dat dat niet mag. Gaan we uberlelijke en domme mensen straks ook verbieden om sex te hebben omdat er anders nog uberlelijkere kindjes van komen?

En als dit strafbaar is, waarom lopen al die gereformeerden dan nog vrij rond? Laat iedereen lekker neuken met wie hij/zij wil, zolang er geen sprake is van misbruik/machtspositie dan is het in mijn ogen gewoon prima.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32257022
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:46 schreef maniack28 het volgende:
Schandalig!! Ik vind het niet kunnen dat die man een straf krijgt terwijl hij niet eens op de hoogte was (aan het begin) dat het zijn zus was. Ik vind dat je zelf mag weten met wie je trouwt, als jij met je zus wilt trouwens en sex wilt hebben en beide 18+ dan mag dat van mij... wat een onzin trouwens dat dat niet mag. Gaan we uberlelijke en domme mensen straks ook verbieden om sex te hebben omdat er anders nog uberlelijkere kindjes van komen?

En als dit strafbaar is, waarom lopen al die gereformeerden dan nog vrij rond? Laat iedereen lekker neuken met wie hij/zij wil, zolang er geen sprake is van misbruik/machtspositie dan is het in mijn ogen gewoon prima.
WTF is dat voor bullshit?
  maandag 14 november 2005 @ 13:50:35 #40
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32257072
En btw, de TS was dit stukje vergeten:

In de Bondsrepubliek is seks tussen verwanten vanaf het achttiende levensjaar strafbaar. De verdediging veroordeelde het verbod als historisch relict.

Dus als je 17 ben mag het wel Sukkels daar!! (en hier misschien ook wel )
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 14 november 2005 @ 13:53:08 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32257136
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:17 schreef HassieBassie het volgende:
Deze mensen moeten tegen de muur wat mij betreft.

Kinderen blijven baren terwijl je weet dat ze gehandicapt gaan zijn is wel zo fucking crimineel
Als je het stukje even goed leest. Er staat niks in over gehandicapte kinderen. Maar vindt het not done. En de wet is de wet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 14 november 2005 @ 13:57:14 #42
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32257234
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als je het stukje even goed leest. Er staat niks in over gehandicapte kinderen. Maar vindt het not done. En de wet is de wet.
De wet is de wet? Dus volgens jou mag een 16 jarig duits jongetje zijn 16 jarige duitse zusje wel neuken? Het staat tenslotte in de wet
pi_32314808
Het is een buitengwoon treurige zaak
het meisje is half debiel en heeft zich aan haar "broer" vast geklemd , nadat haar moeder was gestorven. Zij wist toen niet dat het haar broer was , en nu nog twijfeld men of ze begrijpt waarom har broer is veroordeelt. Het schijn om een tamenlijk incestieuse kliek te gaan, waar de norm opvatting , gecombineerd met de IQs van onder de 80 volledig zoek is.

Dat 2 van haar kinderen geestelijk gehandicapt zijn , heeft niets te maken met het feit , dat de vader , haar broer is. Debiliteit loopt in de familie. Iin totaal heeft de moeder van deze twee 4 geestelijk gehandicapte kinderen in de wereld gezet. De moeder had een geschat IQ van 70.

De jongeman schijnt "normaal" te zijn. Hij is in een pleegfamilie opgegroeid en is op zijn 21 ste zijn biologische familie gaan zoeken en leerde zo zijn "zus" kennen

Het is uitermate schandalig en treurig ,dat het zo heeft moeten eindigen.,
Gevangenis straf voor twee mensen die van elkaar houden .
Voor een vader van 4 kinderen , alleen maar omdat hij de vader is?

Er heeft geen dwang plaats gevonden. Er is geen geschadigde partijj.
Om hier met een gevangnis straf van een par jaar op re reageren , terwijl pedophielen er met een paar maanden vanaf komen is hoogst kwalijk

Voor zover ik weet is deze vorm van incest ook alleen maar in Duitsland strafbaar.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:42:19 #44
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32315049
Eindelijk ben ik het eens met je eens Canaris
pi_32315095
quote:

[..]

In de door jouw geschetste situatie zijn het halfbroer en halfzus van elkaar (Immers, alleen de spermadonor is dezelfde, de eitjes komen van de twee vrouwen van die paren)

Als de kinderen van die twee kinderen krijgen, verwatert het dus ook alweer verder.

Daarnaast geeft incest een grotere kans op problemen met voortplanting, maar is en blijft het maar een kans. Prima gezonde kinderen zijn dus net zo goed mogelijk (En daar is zelfs de grootste kans op)

Zo groot is de kans dus niet dat er problemen ontstaan en zolang de relatie op een "gezonde" wijze is ontstaan, zie ik het probleem niet zo en wil ik het zeker niet strafbaar stellen.

Gezien de verdere posts over dit specifieke verhaal, is dit nogal een moeilijke zaak, maar wat gevangenisstraf hier oplost? Mij ontgaat het, dus vind ik het hier onnodig.
  Donald Duck held woensdag 16 november 2005 @ 14:51:41 #46
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32315291
Het is niet per definitie zo dat een kind van 2 bloedverwanten gehandicapt zal zijn.
Maar áls er genetische imperfecties in de familie voorkomen, dan vergroot het de kans natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 16 november 2005 @ 14:56:52 #47
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32315421
Als 2 niet zo slimme mensen met een lelijk hoofd kinderen krijgen, vergroot dat ook de kans... dus ik zie het verschil niet, want die mensen mogen wel gewoon kinderen
pi_32315590
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:32 schreef CANARIS het volgende:

Het is een buitengwoon treurige zaak
het meisje is half debiel en heeft zich aan haar "broer" vast geklemd , nadat haar moeder was gestorven. Zij wist toen niet dat het haar broer was , en nu nog twijfeld men of ze begrijpt waarom har broer is veroordeelt. Het schijn om een tamenlijk incestieuse kliek te gaan, waar de norm opvatting , gecombineerd met de IQs van onder de 80 volledig zoek is.

Dat 2 van haar kinderen geestelijk gehandicapt zijn , heeft niets te maken met het feit , dat de vader , haar broer is. Debiliteit loopt in de familie. Iin totaal heeft de moeder van deze twee 4 geestelijk gehandicapte kinderen in de wereld gezet. De moeder had een geschat IQ van 70.

De jongeman schijnt "normaal" te zijn. Hij is in een pleegfamilie opgegroeid en is op zijn 21 ste zijn biologische familie gaan zoeken en leerde zo zijn "zus" kennen
Tot zo ver idd een triest verhaal.
quote:
Het is uitermate schandalig en treurig ,dat het zo heeft moeten eindigen.,
Gevangenis straf voor twee mensen die van elkaar houden .
Voor een vader van 4 kinderen , alleen maar omdat hij de vader is?
Nee, omdat hij dus normaal is en willens en wetens kinderen heeft verwekt bij zijn geestelijk achtergestelde zus.
quote:
Er heeft geen dwang plaats gevonden. Er is geen geschadigde partijj.
Om hier met een gevangnis straf van een par jaar op re reageren , terwijl pedophielen er met een paar maanden vanaf komen is hoogst kwalijk

Voor zover ik weet is deze vorm van incest ook alleen maar in Duitsland strafbaar.
Die link met pedofielen die jij trekt is erg fijn gevonden, temeer ook dit een ongelijke relatie betreft: het meisje is zwakbegaafd.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 16 november 2005 @ 21:40:07 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32326709
Belachelijk om die man er gevangenis straf voor te geven, dit had anders opgelost moeten worden.

Als het meisje * debiel * is en dit is erfelijk gebleken in haar familie, was het beter geweest om haar op tijd te steriliseren. Dat had een heleboel narigheid kunnen voorkomen.

en toen werd deedeetee d'r kop er vanaf gebeten
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_32335193
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:40 schreef deedeetee het volgende:
Belachelijk om die man er gevangenis straf voor te geven, dit had anders opgelost moeten worden.

Als het meisje * debiel * is en dit is erfelijk gebleken in haar familie, was het beter geweest om haar op tijd te steriliseren. Dat had een heleboel narigheid kunnen voorkomen.

Hmmm, ik weet niet hoe ze haar kinderen verzorgde? Want als ze ze gewoon schoon en gevoed houdt en lief voor ze is, dan hoeft dat van mij niet. Het gaat uiteindelijk om het welzijn van de kinderen.
Ik zie dan eerder een punt in de verhoogde kans om gehandicapte kinderen te krijgen. Maar goed, daar wil ik ook geen grens trekken. Is doof gehandicapt? Autistisch? Spina bifida?

Verstandige ouders trekken zelf wel ergens een grens, dat kan van dit meisje niet verwacht worden. Dus anticonceptie, de pil, en een stevige uitleg aan haar én haar broer. Die is namelijk wel toerekeningsvatbaar en kun je te verstaan geven dat het welletjes is geweest.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 19 november 2005 @ 03:58:19 #51
119202 arise
mag ik even?
pi_32391896
[quote]Op woensdag 16 november 2005 21:40 schreef deedeetee het volgende:

[/quot

Nee, hoor, je heb gewoon gelijk , wat je schreef was mijn eerste gedachtengang, en nog een domme vraag ..hoe zijn ze er achtergekomen dat het broer en zus zijn ,en waarom gevangenisstraf
Ik bemoei me nergens mee, maar wil wel alles graag weten.
  zaterdag 19 november 2005 @ 08:54:29 #52
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32392456
Omdat sommige landen nu eenmaal belachelijke regelingen hebben, waaronder ook Nederland (met bepaalde dingen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')