abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32412261
Nog even iets over het battle systeem van FFXII. Ik bedenk me net dat het eigenlijk heel veel lijkt op het systeem van Star Wars KOTOR op de Xbox. Dus daar kan je het best wel mee vergelijken eigenlijk.
pi_32412570
Daar was ik al bang voor.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_32420787
Het valt allemaal wel mee. Het is een stuk overzichtelijker dan KOTOR. Ik vind het alleen jammer dat je kleine gevechten vaak kunt winnen door gewoon 1 keer op attack te klikken en vervolgens ga je wat te drinken halen en als je terug komt heb je gewonnen. Maar misschien zijn de characters in de demo wel belachelijk sterk.

Vanmiddag ga ik eerst even naar het voetballen en dan ga ik daarna heerlijk tijd maken voor DQVIII, lijkt me prachtig
  zondag 20 november 2005 @ 12:14:21 #204
69994 seto
-|||--------|||-
pi_32421251
Hoi!

Ik wil deze joystick uit Amerika bestellen.



http://www.ncsxshop.com/cgi-bin/shop/HP2-205.html

Nu moet ik snel weten of dat ding op mijn PAL PS2 aangesloten kan worden. Weet iemand of dit gewoon kan?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_32421420
Memory cards en controllers kun je gewoon uitwisselen tussen NTSC en PAL PS2's. Dus het moet gewoon kunnen.
pi_32421628
PAL EN NTSC hebben niets te maken met controllers en ander randapparatuur. Enkel het beeld en de signaal zijn anders. (PAL is 50hz, NTSC 60hz en nog wat dingen) Je kan dus gewoon alles aansluiten op jouw PAL ps2, ook al komt het uit amerika of japan
  zondag 20 november 2005 @ 12:31:50 #207
69994 seto
-|||--------|||-
pi_32421647
Cool, bedankt voor het snelle antwoord
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_32425168
Net ook de FFXII gespeeld. Het ziet er werkelijk fantastisch uit. Ongelooflijk dat de PS2 dit er nog uit weet te persen. Die console blijft me werkelijk verbazen!

Vechten lijkt inderdaad erg op KOTOR, alleen een stuk overzichtelijker. Zo pauzeert de actie automatisch als je in het menu gaat. De AI van je teamgenoten werkt uitstekend. Maar als je wilt kun je die ook uitzetten. Jammer dat de characters in de demo veels te sterk zijn, dus iets van taktiek uitproberen hoeft niet echt. Levels van de demo leken op de opdrachten die je in FF-X2 moest vervullen. Maar ik ga er vanuit dat dit alleen voor de demo was.

Voor de rest was de camera wel frusterend, maar dat was omdat je in de demo de X-axis niet kon omwisselen en deze tegengesteld was als hetgeen ik gewend ben.

Volledige preview deze week op games.fok.nl
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_32429320
Dat de actie op pauze gaat is alleen in die eerste stage. De tweede stagevond ik daarom ook meteen een stuk minder leuk. Het echt spel zal ik ook wel met de wait-functie aan gaan spelen.
pi_32431145
Eerste indrukken van Dragon Quest VIII
Ik heb vanmiddag even 2 uurtjes de tijd gevonden om Dragon Quest VIII te proberen en mijn eerste indrukken zijn zeer positief. De cell-shaded graphics zijn werkelijk prachtig. De wereld is enorm kleurrijk en lijkt gigantisch groot (en dat zal hij ook wel zijn). Het is wel een erg traditionele RPG, maar dat vind ik juist een voordeel. Waar Final Fantasy steeds meer aan het vernieuwen is blijft Dragon Quest een echte traditionele turn-based RPG en daardoor voelt de gameplay ook meteen vertrouwd aan. Dus iedereen die de nieuwe richting van Final Fantasy niet trekt moet zeker Dragon Quest gaan proberen.

De verschillende karakters zijn allemaal leuk en humoristisch uitgewerkt (vooral de koning die door een toverspreuk is verandert in een enorm lelijk groen monstertje werkt geregeld op mijn lachspieren). De dorpjes zien er ook prachtig uit en er zijn heel veel huisjes en winkeltjes die je kunt bezoeken. Dus als je even genoeg hebt van de random encounters in de grote buitenwereld kan je daar ook flink wat uurtjes besteden.

Tot zover mijn eerste indrukken.

Later meer
pi_32435319
MGS3 is nu btw 20 eurootjes bij Nederlands beste speelgoedwinkel
pi_32436394
Intertoys? .
pi_32436458
Ik zoek een dansmat met spel voor de ps2. Ik kan op futuremax wel de mat vinden, maar alleen maar psx spellen. Wie kan me helpen? Welke spellen zijn er voor de ps2?
pi_32436509
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:29 schreef H.Flick het volgende:
Intertoys? .
Ik verwachtte deze reactie gewoon
pi_32436578
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:31 schreef Markster het volgende:
Ik zoek een dansmat met spel voor de ps2. Ik kan op futuremax wel de mat vinden, maar alleen maar psx spellen. Wie kan me helpen? Welke spellen zijn er voor de ps2?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_32436683
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

[afbeelding]


Helaas is het niet voor mij, maar voor een vriendin
  zondag 20 november 2005 @ 23:23:32 #217
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_32440170
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:37 schreef Markster het volgende:

[..]



Helaas is het niet voor mij, maar voor een vriendin
dat zeggen ze allemaal
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  maandag 21 november 2005 @ 08:38:48 #218
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_32445322
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:37 schreef Markster het volgende:

[..]



Helaas is het niet voor mij, maar voor een vriendin
Ahuh

@ de rest,.... sommige gamers al hun tanden in DQVIII kunnen zetten? En wat vonden de gamers hier van de FFXII demo als ze die ook gedaan hebben?
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_32445348
Echt waar

Ik kan die dansshit niet eens
Maar om naar wat playstationdansende vriendinnen te kijken is altijd wel interessant
  maandag 21 november 2005 @ 11:00:27 #220
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_32447527
FFXII



A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  maandag 21 november 2005 @ 11:02:02 #221
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_32447561
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_32447896
Die moogle heeft wel lange oren!
pi_32448321
quote:
Op maandag 21 november 2005 08:38 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ahuh

@ de rest,.... sommige gamers al hun tanden in DQVIII kunnen zetten? En wat vonden de gamers hier van de FFXII demo als ze die ook gedaan hebben?
Ik heb al eerste indrukken gepost van zowel de demo als DQVIII.
  maandag 21 november 2005 @ 12:30:13 #224
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32449549
Geen DQ8 nog binnen, 18e verzonden ook pas

Shadow ot Colossus is toruwens al verzonden, kon m niet meer annuleren

Buzz is ERRUG leuk Tis echt een spel voor iedereen, zelfs als je NOOIT spelletjes speelt snap je het, ideaal voor feesten en partijen, itt Eyetoy dat je niet met 4en tegelijk kan spelen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32449723
Volgende keer bestel je wel gewoon bij VGP neem ik aan?
  maandag 21 november 2005 @ 12:37:29 #226
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32449758
quote:
Op maandag 21 november 2005 12:36 schreef H.Flick het volgende:
Volgende keer bestel je wel gewoon bij VGP neem ik aan?
Yup, heb nog wel een aantal games inbestelling staan, maar die zet ik wel om
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32450110
quote:
Op maandag 21 november 2005 12:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Shadow ot Colossus is toruwens al verzonden, kon m niet meer annuleren
Gelukkig maar!!!
pi_32450366
Dragon Quest is moeilijk! Ik ben al 2 keer dood gegaan en normaal doe ik dat nooit in RPGs.

[ Bericht 4% gewijzigd door H.Flick op 21-11-2005 13:25:09 ]
pi_32450601
quote:
Op maandag 21 november 2005 13:02 schreef H.Flick het volgende:
Dragon Quest is moeilijk! Ik ben al 2 keer dood gegaan en doe ik dat nooit in RPGs.
Klinkt goed!
  maandag 21 november 2005 @ 13:30:28 #230
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_32451143
quote:
Op maandag 21 november 2005 13:02 schreef H.Flick het volgende:
Dragon Quest is moeilijk! Ik ben al 2 keer dood gegaan en normaal doe ik dat nooit in RPGs.
Klasse
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_32451258
3 keer inmiddels. Ik ga eerst naar even een beetje levellen tegen wat simpelere vijanden. Die eerste boss is blijkbaar toch nog te hoog gegrepen.

Nu ik DQVIII een beetje aan het spelen ben vind ik het eigenlijk wel jammer dat ze Final Fantasy zoveel aan het veranderen zijn. FFXII zal ook wel geweldig worden, maar een traditionele RPG zoals DQ is het niet meer.
  maandag 21 november 2005 @ 14:11:58 #232
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32452195
Ik heb inmiddels al 10 uurtjes DQ8 achter de rug en waouw! Het valt geenzins tegen, het is weliswaar erg klassiek in het verloop maar het spel zit vol met humor (o.a. een inktvis met een gespleten persoonlijkheid ), de grafics zijn prachtig en de gevechten meesterlijk. Erg meeslepend allemaal.

FFXII daarentegen....

Nee hoor, het is wel ok, ik ben niet erg onder indruk van de grafics maar het gevechtssysteem steekt volgens mij wel goed in elkaar. Jammer dat het maar een uurtje duurt.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 21 november 2005 @ 14:14:01 #233
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32452254
quote:
Op maandag 21 november 2005 13:35 schreef H.Flick het volgende:
3 keer inmiddels. Ik ga eerst naar even een beetje levellen tegen wat simpelere vijanden. Die eerste boss is blijkbaar toch nog te hoog gegrepen.
Geloof me, je zult nog wel vaker het stof bijten. DQ8 is lekker uitdagend.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_32452615
Ik heb net dat beest met dat spraakprobleem weten te verslaan.

"I accept dehands... or was it defeat" .
  maandag 21 november 2005 @ 20:22:26 #235
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_32461649
Mij lijkt FFXII juist geweldig,... zou niet weer een FFX trekken... mag nu wel eens weer anders
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_32461861
De FF-serie werd natuurlijk altijd al gekenmerkt door constante verandering en aanpassing en daarom is dit nieuwe battlesysteem ook wel een logisch gevolg. Bovendien is het nog steeds een turn-based spel. Het grootste verschil is dat je nu zelf rond kunt lopen en dat er geen random encounters meer zijn. Dit rondlopen heeft overigens weinig nut, want als een vijand je aanvalt kun je dat niet ontwijken door weg te lopen (net als bij KOTOR). Bovendien voelt het nog steeds als Final Fantasy door de bekende items (phoenix downs etc.), magic dingen (Fire/Fira/Firaga) en vijanden (die bommen die steeds groter worden etc. etc.)

Neemt niet weg dat ze van mij ook best honderden FFVII/X klonen uit mogen spugen met elke keer een ander verhaal
pi_32464092
Moet je persee de andere delen van DQ spelen om de nieuwe DQVIII te kunnen spelen?
pi_32465281
Ik heb nog nooit een DQ gespeeld en ik kan alles prima volgen. Ik weet eigenlijk zeker dat alle delen losse verhalen zijn in hun eigen wereld, net als bij Final Fantasy.
pi_32466122
Ik vond de demo van FFXII eigenlijk erg goed.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_32466366
Gelukkig. Deze lijkt mij erg goed en ziet er supermooi uit.
tnx
pi_32469147
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:57 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vond de demo van FFXII eigenlijk erg goed.
Hoezo, " "?
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:37:26 #242
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_32472437
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 00:38 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hoezo, " "?
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:44 schreef Strolie75 het volgende:
Net ook de FFXII gespeeld. Het ziet er werkelijk fantastisch uit. Ongelooflijk dat de PS2 dit er nog uit weet te persen. Die console blijft me werkelijk verbazen!

Vechten lijkt inderdaad erg op KOTOR, alleen een stuk overzichtelijker. Zo pauzeert de actie automatisch als je in het menu gaat. De AI van je teamgenoten werkt uitstekend. Maar als je wilt kun je die ook uitzetten. Jammer dat de characters in de demo veels te sterk zijn, dus iets van taktiek uitproberen hoeft niet echt. Levels van de demo leken op de opdrachten die je in FF-X2 moest vervullen. Maar ik ga er vanuit dat dit alleen voor de demo was.

Voor de rest was de camera wel frusterend, maar dat was omdat je in de demo de X-axis niet kon omwisselen en deze tegengesteld was als hetgeen ik gewend ben.

Volledige preview deze week op games.fok.nl
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  dinsdag 22 november 2005 @ 08:39:27 #243
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32472462
Hmm, net als KotOR... Dat vind ik persoonlijk minder klinken Ik wacht echter definitief met mn oordeel tot de demo er is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32476504
Ik vond het wel jammer dat het vechten erg automatisch gaat. De normale vijanden kun je gewoon verslaan door niks te doen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:18:20 #245
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32476565
Dat vind ik juist wel handig denk ik. Was op een gegeven moment in Symphonia ook Heerlijk levelen dan
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_32476710
In Shin Megami Tensei hadden ze daar een goede oplossing voor. Je kon de gevechten op 'auto' zetten dan ging iedereen gewoon automatisch aanvallen, maar je kon het ook uitzetten als je dat niet wilde. Bij FFXII heb je geen keuze.

Maar eigenlijk is het ook een beetje mierenneuken, het speelt gewoon hartstikke lekker en in de uiteindelijke versie krijg je er nog dorpjes, steden en verhaal bij
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:19:47 #247
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32483776
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:15 schreef H.Flick het volgende:
Ik vond het wel jammer dat het vechten erg automatisch gaat. De normale vijanden kun je gewoon verslaan door niks te doen.
Dat ligt volgens mij aan het feit dat je in de demo wordt vergezeld door extra sterke sidekicks.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:33:34 #248
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32484106
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:25 schreef H.Flick het volgende:
en in de uiteindelijke versie krijg je er nog dorpjes, steden en verhaal bij
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_32484174
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:15 schreef H.Flick het volgende:
Ik vond het wel jammer dat het vechten erg automatisch gaat. De normale vijanden kun je gewoon verslaan door niks te doen.
Klopt, maar er zat totaal geen balans in de demo. Hoofdpersonen waren veels te krachtig. Ik kan me niet voorstellen dat dit in het uiteindelijke spel zo blijft.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_32485545
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 17:36 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Klopt, maar er zat totaal geen balans in de demo. Hoofdpersonen waren veels te krachtig. Ik kan me niet voorstellen dat dit in het uiteindelijke spel zo blijft.
Maar feit blijft dat je gewoon attack kiest en dat ze dan blijven attacken. Ik druk liever elke keer zelf op X of O.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')