Geen goed idee om dat elke avond te doen. Dan heb je een grote kans op een scheenbeenblessure.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:35 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Ren elke avond een uur hard steeds langer, verder etc. !
Zou ik niet doen, kost te veel hersteltijd.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:12 schreef Freeflyer het volgende:
daarnaast is het wel handig om de coopertest aan het begin van het schema te doen.. in 12 minuten zoveel mogelijk afstand afleggen. dan weet je waar je staat. op internet staat vast wel ergens wat voor jou leeftijd de afstand is.
is dat de hele test? ik hoorde ook verhalen over 30 keer opdrukken etc.???quote:Op donderdag 10 november 2005 17:29 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb die test vorige week gedaan, en ik kan je zeggen dat hij niet te onderschatten is. Ik voetbal zelf 1x in de week, ik loop 1x per week mee met de atletiekvereniging, ik fitness 3x per week en ik wielren. Ik heb 'm gehaald maar ik was wel hartstikke kapot.
Ik zou dus maar eens gaan beginnen met trainen als ik jou was
Weet je trouwens hoe de test eruit ziet? If not: http://www.politie-werving.nl/solliciteren/selectie/fysiek.php3
quote:226,5 meter gerend/gesprint,
een verzwaarde kar respectievelijk 18 meter geduwd (verdeeld over 3 rondes) en 12 meter getrokken (verdeeld over 2 rondes),
verdeeld over 3 rondes met een frequentie van 6 maal per ronde een gewicht van 5 kilogram tillend verplaatst over een afstand van 3 meter per keer en tenslotte
48 kilogram versleept over een afstand van 5 meter.
Het is maar wat je "normaal" noemt.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:33 schreef Driverrrr het volgende:
Even over mezelf:
Ben 19 jaar, 1,90 m lang, en weeg 74 kilo, een normaal postuur dus.
Ik vind het ook wel mee vallen.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het nou niet écht extreem zwaar vind lijken:
[..]
Dat dacht iedereen bij ons in de selectiegroep, maar het viel iedereen vies tegenquote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef jpzegthallo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het nou niet écht extreem zwaar vind lijken:
[..]
Dat was 'vroeger' (tot ongeveer een jaar geleden).quote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Driverrrr het volgende:
[..]
is dat de hele test? ik hoorde ook verhalen over 30 keer opdrukken etc.???
Het gaat niet om het gewicht dat je moet tillen, het gaat om je coördinatievermogen als je al behoorlijk moe bent. Dat kan lastig zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:02 schreef Driverrrr het volgende:
1,90 en 74 kilo is inderdaad licht, maar ben niet "heel dun".
Met kracht zit het ook wel goed, ik loop op mijn werk nu de hele dag met dozen van 16 kilo de trap op en af, dus dat tillen in de test lijkt me geen probleem.
Kijk dat is iig alweer gezondquote:Op donderdag 10 november 2005 18:02 schreef Driverrrr het volgende:
1,90 en 74 kilo is inderdaad licht, maar ben niet "heel dun".
Met kracht zit het ook wel goed, ik loop op mijn werk nu de hele dag met dozen van 16 kilo de trap op en af, dus dat tillen in de test lijkt me geen probleem.
By the way, ik rook en drink nietnooit gedaan ook
Als je 't topic nou eens leest voordat je onzin begint uit te kramenquote:Op zaterdag 12 november 2005 16:11 schreef LedZep het volgende:
Hehe, ik heb die Coopertest vorig jaar gedaan, toen ik al 2 jaar geen enkele vorm van sport meer had gedaan behalve gym. Haalde 2850 meter; volgens internet een zeer goede conditie. Beste methode is gewoon vanaf het begin snel beginnen (ik was na 500 meter doodop) en jezelf een geestelijke dreun te geven iedere keer dat je wilt opgeven..
Wat een kut schema voor iemand met een slechte conditie. 2 weken de tijd? Ga om de dag joggen dan went je lichaam rustig aan lichamelijke inspanning. Veel kan je niet doen in die 2 weken. Politie test stelt niet zo veel voor en haal je wel.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:12 schreef Freeflyer het volgende:
14 dagen zei je... en je hebt een kut conditie ??? leuke uitdaging
dag 1: half uurtje hardlopen half uurtje stevig wandelen
dag 2: half uur stevig wandelen, half uur hardlopen, half uur stevig wandelen
dag 3: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
dag 4: uur stevig fietsen
dag 5: uur stevig fietsen, half uur interval loop
dag 6: half uur stevig wandelen, half uur hardlopen, half uur stevig wandelen
dag 7: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
dag 8: 45 min hardlopen, 45 interval loop
dag 9: anderhalf uur stevig fietsen
dag 10: 1 uur hardlopen, half uur stevig wandelen
dag 11: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
dag 12: 1 uur hardlopen, half uur interval loop
dag 13: 1,5 uur fietsen
dag 14: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
Trws ook een kut schema voor iemand met een betere conditie daar niet van...quote:Op woensdag 16 november 2005 15:03 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wat een kut schema voor iemand met een slechte conditie. 2 weken de tijd? Ga om de dag joggen dan went je lichaam rustig aan lichamelijke inspanning. Veel kan je niet doen in die 2 weken. Politie test stelt niet zo veel voor en haal je wel.
Dit schema is hierboven is totaal nutteloos. Je zal je lichaam alleen maar uitputten en aant einde van die 2 weken slapper zijn dan wanneer je niets had gedaan...
Sorry dat ik je zo afkraak, maar t is gewoon een waardeloos schema. Alternatief had ik al gegeven> Om de dag joggen, half uurtje a 3 kwartier is zat. Hartslagmetertje om> Je hoeft natuurlijk niet precies op een bepaalde hartslag te lopen maar dan heb je iig een indicatie of je op een haalbaar tempo loopt.. Dit simpele schematje zal een stuk beter werken dan dat uitputtende programma van jou.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:28 schreef Freeflyer het volgende:
goh... afkraken is 1 maar kom dan met een betere suggestie ? iemand met een slechte conditie zal hier juist wel wat aan hebben. ik ben met je eens dat het niet ideaal is maar dat was het uitgangspunt van de TS ook niet.
en hartslagmeter ben ik met je eens. heb alleen teveel mensen gezien die aan dat ding moesten wennen en alleen het wennen kostte in de meeste gevallen al een kleine 14 dagen. vandaar dat ik in dit geval niet een hartslagmeter zou gebruiken.
In dit geval is het goed dat ie even geen tijd heeft voor een update.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd naar een update van TS, hij is inmiddels bijna een week bezig.
Wordt je conditie al beter?
Leuk zo een schema. Moet ik ook eens proberen,.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:12 schreef Freeflyer het volgende:
14 dagen zei je... en je hebt een kut conditie ??? leuke uitdaging
dag 2: half uur stevig wandelen, half uur hardlopen, half uur stevig wandelen
dag 3: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
dag 4: uur stevig fietsen
dag 5: uur stevig fietsen, half uur interval loop
dag 6: half uur stevig wandelen, half uur hardlopen, half uur stevig wandelen
dag 7: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
dag 8: 45 min hardlopen, 45 interval loop
dag 9: anderhalf uur stevig fietsen
dag 10: 1 uur hardlopen, half uur stevig wandelen
dag 11: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
dag 12: 1 uur hardlopen, half uur interval loop
dag 13: 1,5 uur fietsen
dag 14: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
quote:Op donderdag 10 november 2005 17:12 schreef Freeflyer het volgende:
14 dagen zei je... en je hebt een kut conditie ???
geen garantie voor succes
quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:01 schreef .Tarzan. het volgende:
[..]
Leuk zo een schema. Moet ik ook eens proberen,.![]()
waarom is het waardeloos ?quote:Op donderdag 17 november 2005 12:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Sorry dat ik je zo afkraak, maar t is gewoon een waardeloos schema. Alternatief had ik al gegeven> Om de dag joggen, half uurtje a 3 kwartier is zat. Hartslagmetertje om> Je hoeft natuurlijk niet precies op een bepaalde hartslag te lopen maar dan heb je iig een indicatie of je op een haalbaar tempo loopt.. Dit simpele schematje zal een stuk beter werken dan dat uitputtende programma van jou.
Waarom t waardeloos is? Omdat hij er niet sterker van zal worden, alleen maar vermoeid...quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:26 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
waarom is het waardeloos ?
je alternatief snap ik wel alleen moet de TS dan niet iemand zijn die zich laat leiden door instrumenten. dat gevaar zit er wel degelijk in en al helemaal als je slechts 14 dagen de tijd hebt...
als ie zich niet laat leiden dan komt ie er een stap verder mee, laat ie zich wel leiden dan heeft ie een probleem. voordat hij zijn gedrag herkent zijn de 14 dagen om..
naast vermoeid wordt ie er wel degelijk sneller van.quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Waarom t waardeloos is? Omdat hij er niet sterker van zal worden, alleen maar vermoeid...
Hij zal idd sneller in slaap vallen sávonds... Het is gewoon geen goed programma. T is gewoon te veel... Half uur stevig wandelen, half uur hardlopen en dan weer een half uur stevig wandelenquote:Op zaterdag 19 november 2005 21:50 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
naast vermoeid wordt ie er wel degelijk sneller van.
het wandelen zorgt ervoor dat hij de dag erna wakker wordt zonder spierpijn. doet ie dat niet dan haalt ie om de dag lopen ook niet vol. daarnaast is fietsen lichamelijk minder inspannend dan lopen maar zorgt het wel voor een verbetering in zijn hart-long functie. dat laatste geldt ook voor het wandelen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:59 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hij zal idd sneller in slaap vallen sávonds... Het is gewoon geen goed programma. T is gewoon te veel... Half uur stevig wandelen, half uur hardlopen en dan weer een half uur stevig wandelen
Uuur stevig fietsen en daarna nog een intervalloop
Hij zou meer bereiken met veel minder... Jammer dat mensen altijd denken dat veel doen veel resultaat oplevert. Less is more, zeker in dit geval...
Nee dat is juist het belangrijkste wat ik in mn achterhoofd houd. In 2 weken kan je weinig doen behalve je lichaam laten wennen aan inspanning. Dat laten wennen doe je niet door iedere dag te trainen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:12 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
het belangrijkste wat jij hier vergeet is dat ie slechts 14 dagen heeft...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |