quote:
Het is maar wat je "normaal" noemt.
1.90m en dan 74kg wegen is niet echt "normaal". Voor "normaal" ben je dan minimaal 10kg te ligt hoor. Waarschijnlijk zal je spiermassa dan ook niet zo heel veel voorstellen denk ik???
Iemand die goed in vorm is, weeg ongeveer tussen de 2kg en de 8kg onder zijn lengte minus de meter. Dus als je 1.90m bent, is je ideale gewicht tussen de 88kg en de 82kg. Verschilt per persoon wat het ideaal is. Is erg afhankelijk van je bouw. Maar dat zijn ongeveer de maatstaven.
Ze zeggen altijd dat te zwaar ongezond is, maar te licht is ook niet gezond.
Btw, het schema van Freeflyer is best mooi. Je houdt het alleen nooit van zijn leven vol. Iemand die geen goeie conditie heeft kun je niet laten beginnen met een half uur laten hard lopen. De opbouw is ook veel te snel. Ik snap dat je elke keer de duur van je training wilt verlengen omdat je vooruit wilt gaan maar dit gaat veel te snel. Of je moet een hele goeie ontwikkeling hebben van je lichaam maar ik denk niet dat dit het geval is. Anders was je namelijk ook niet zo licht
![]()
Begin met een kwartiertje hardlopen. en bouw het uit naar maximaal een half uur. Wel een beetje door lopen natuurlijk
![]()
Neem 3x een rustdag tussendoor en doe pushups en situps voor het slapen gaan en als je s'ochtends opstaat. Gewoon totdat je niet meer kunt. Zorg er wel voor dat je iig je armen ff warm maakt door een paar keer goed te zwaaien met je armen....
Doe daarnaast zo weinig mogelijk met de auto/ov maar ga lopen of met de fiets oid.
Misschien is dit al te zwaar voor je. Ik zou het niet gek vinden aangezien er genoeg mensen zijn die hier al moeite mee zouden hebben.
Belangrijkste is nog wel: Overbelast je zelf niet. Als je het gevoel hebt dat je niet meer kunt of dat je echt moe bent, hou er dan gewoon ff mee op. Anders krijg je alleen maar blessures.
Neem voor de training 2 dagen vrij en ga hooguit stukjes wandelen om je spieren los te houden. De pushups en situps moet je ook verlagen tot een niveau waarbij je geen pijn meer krijgt van het aantal dat je doet.
Ohwja: geen alcohol. Idd goed eten en veel water drinken.
Probeer een beetje rustig aan te doen met roken, als je dat al doet. Niet is natuurlijk beter, alleen dat kun je niet verwachten van iemand die rookt.
![]()
en eet gezond.
Suc6 iig. Wat je ook doet, het zal niet bepaald een makkelijke route zijn....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"