abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32151770
Hallo allemaal,

ik kreeg net te horen dat ik, om in aanmerking te komen voor de politieopleiding, over precies 2 weken een sporttest moet uitvoeren bij het CCM in Apeldoorn.

Mijn conditie is niet al te best, dat betekend dus, 14 dagen hard aan mijn conditie werken.

Even over mezelf:
Ben 19 jaar, 1,90 m lang, en weeg 74 kilo, een normaal postuur dus.

Discipline heb ik genoeg, ik heb alleen een lichte hekel aan hardlopen, fietsen vind ik wel perfect.

Denken jullie dat het mij lukt om in 14 dagen mijn conditie dusdanig te verbeteren dat ik door de sporttest heen kan?
En zo ja, hebben jullie nog advies, kwa training, kwa eten, etc.?

Alvast heel erg bedankt!
Signature verwijderd door FA
pi_32151825
Ren elke avond een uur hard steeds langer, verder etc. !
pi_32152534
Hard lopen elke dag
pi_32152540
Zo simpel is het
  donderdag 10 november 2005 @ 17:02:42 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_32152551
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:35 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Ren elke avond een uur hard steeds langer, verder etc. !
Geen goed idee om dat elke avond te doen. Dan heb je een grote kans op een scheenbeenblessure.
Ik zou zeggen om de 2/3 dagen hardlopen en de rest fietsen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 10 november 2005 @ 17:08:53 #6
105723 Pladeao
Schoonheid van de nacht
pi_32152722
ik ben bij het leger in de hoogste categorie ingedeeld qua lichamelijke fitheid, en ik dacht ook dat ik een slechte conditie had. Gewoon idd niet te gek doen, beetje hardlopen om de 2-3 dagen idd.

Niet elke dag je lichaam afmatten je spieren hebben ook rust nodig, dan moet alles goedkomen. En bij die test gewoon doorgaan tot je neervalt, moet je denken.

Dan komt alles goed denk ik, veel succes.
"They say you can't turn a bad girl good, but once a good girl has gone bad she's gone forever" Jay-Z
" I ain't that sad, but I'm sad enough" Beth Hart
  donderdag 10 november 2005 @ 17:12:06 #7
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_32152806
14 dagen zei je... en je hebt een kut conditie ??? leuke uitdaging

dag 1: half uurtje hardlopen half uurtje stevig wandelen
dag 2: half uur stevig wandelen, half uur hardlopen, half uur stevig wandelen
dag 3: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
dag 4: uur stevig fietsen
dag 5: uur stevig fietsen, half uur interval loop
dag 6: half uur stevig wandelen, half uur hardlopen, half uur stevig wandelen
dag 7: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
dag 8: 45 min hardlopen, 45 interval loop
dag 9: anderhalf uur stevig fietsen
dag 10: 1 uur hardlopen, half uur stevig wandelen
dag 11: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)
dag 12: 1 uur hardlopen, half uur interval loop
dag 13: 1,5 uur fietsen
dag 14: rustdag (eventueel half uur rustig wandelen)

geen garantie voor succes maar met zoiets als schema dan voorkom je in ieder geval de allerergste blessures. owh en als je een hond hebt dan ben jij vanaf nu de persoon die met hem gaat lopen, iedere dag. geen hond ? geen probleem ! de buren hebben er vast wel 1

luisteren naar je lichaam is ook wel belangrijk!

daarnaast is het wel handig om de coopertest aan het begin van het schema te doen.. in 12 minuten zoveel mogelijk afstand afleggen. dan weet je waar je staat. op internet staat vast wel ergens wat voor jou leeftijd de afstand is.
Neerkomen wel!
  donderdag 10 november 2005 @ 17:17:18 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32152952
Als je weinig gewend bent zou ik niet ineens heel vaak gaan lopen, ivm je schenen en spierpijn.
NB: met trainen bouw je ook vermoeidheid op, dus pak ook je rust!
Laatst 2 dagen vóór de test juist niet intensief trainen, hooguit een uurtje licht fietsen.

Ik weet niet of je een hartslagmeter hebt, maar er vanuit gaande dat je een max HF van 200 hebt zou ik als richthartslag tijdens je trainingen ongeveer 160 pakken.

Tip: hou je ochtendpols bij!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 10 november 2005 @ 17:24:28 #9
109065 sungaMsunitraM
pi_32153158
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:12 schreef Freeflyer het volgende:
daarnaast is het wel handig om de coopertest aan het begin van het schema te doen.. in 12 minuten zoveel mogelijk afstand afleggen. dan weet je waar je staat. op internet staat vast wel ergens wat voor jou leeftijd de afstand is.
Zou ik niet doen, kost te veel hersteltijd.
pi_32153269
Ik heb die test vorige week gedaan, en ik kan je zeggen dat hij niet te onderschatten is. Ik voetbal zelf 1x in de week, ik loop 1x per week mee met de atletiekvereniging, ik fitness 3x per week en ik wielren. Ik heb 'm gehaald maar ik was wel hartstikke kapot.

Ik zou dus maar eens gaan beginnen met trainen als ik jou was

Weet je trouwens hoe de test eruit ziet? If not: http://www.politie-werving.nl/solliciteren/selectie/fysiek.php3
  donderdag 10 november 2005 @ 17:30:30 #11
109065 sungaMsunitraM
pi_32153318
Needless to say:
-Op tijd naar bed
-Niet roken, max 2 glazen alcohol per dag drinken
-Goed eten: In ieder geval voldoende koolhydraten (sowieso een koolhydraatrijke 'basis' van rijst, aardappelen of pasta bij het avondeten), als je na het avondeten traint ook na het trainen nog KH eten. Eiwitinname hoeft niet overdreven hoog te zijn, gewoon voldoende.
-Voldoende water drinken
-Voldoende groente en minstens 2 stuks fruit per dag
-Lenigheidsoefeningen doen
pi_32153538
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:29 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb die test vorige week gedaan, en ik kan je zeggen dat hij niet te onderschatten is. Ik voetbal zelf 1x in de week, ik loop 1x per week mee met de atletiekvereniging, ik fitness 3x per week en ik wielren. Ik heb 'm gehaald maar ik was wel hartstikke kapot.

Ik zou dus maar eens gaan beginnen met trainen als ik jou was

Weet je trouwens hoe de test eruit ziet? If not: http://www.politie-werving.nl/solliciteren/selectie/fysiek.php3
is dat de hele test? ik hoorde ook verhalen over 30 keer opdrukken etc.???

iedereen trouwens alvast bedankt voor de info!

Ik ga sowieso voortaan uurtje eerder naar bed, wat gezonder eten, elke dag stevig fietsen, elke 3 dagen hardlopen i.p.v. fietsen, en af en toe een rustdag.

tips zijn nog steeds welkom!
pi_32153543
Ik moet zeggen dat ik het nou niet écht extreem zwaar vind lijken:
quote:
226,5 meter gerend/gesprint,
een verzwaarde kar respectievelijk 18 meter geduwd (verdeeld over 3 rondes) en 12 meter getrokken (verdeeld over 2 rondes),
verdeeld over 3 rondes met een frequentie van 6 maal per ronde een gewicht van 5 kilogram tillend verplaatst over een afstand van 3 meter per keer en tenslotte
48 kilogram versleept over een afstand van 5 meter.
  donderdag 10 november 2005 @ 17:45:49 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32153724
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:33 schreef Driverrrr het volgende:
Even over mezelf:
Ben 19 jaar, 1,90 m lang, en weeg 74 kilo, een normaal postuur dus.
Het is maar wat je "normaal" noemt.
1.90m en dan 74kg wegen is niet echt "normaal". Voor "normaal" ben je dan minimaal 10kg te ligt hoor. Waarschijnlijk zal je spiermassa dan ook niet zo heel veel voorstellen denk ik???

Iemand die goed in vorm is, weeg ongeveer tussen de 2kg en de 8kg onder zijn lengte minus de meter. Dus als je 1.90m bent, is je ideale gewicht tussen de 88kg en de 82kg. Verschilt per persoon wat het ideaal is. Is erg afhankelijk van je bouw. Maar dat zijn ongeveer de maatstaven.
Ze zeggen altijd dat te zwaar ongezond is, maar te licht is ook niet gezond.

Btw, het schema van Freeflyer is best mooi. Je houdt het alleen nooit van zijn leven vol. Iemand die geen goeie conditie heeft kun je niet laten beginnen met een half uur laten hard lopen. De opbouw is ook veel te snel. Ik snap dat je elke keer de duur van je training wilt verlengen omdat je vooruit wilt gaan maar dit gaat veel te snel. Of je moet een hele goeie ontwikkeling hebben van je lichaam maar ik denk niet dat dit het geval is. Anders was je namelijk ook niet zo licht

Begin met een kwartiertje hardlopen. en bouw het uit naar maximaal een half uur. Wel een beetje door lopen natuurlijk Neem 3x een rustdag tussendoor en doe pushups en situps voor het slapen gaan en als je s'ochtends opstaat. Gewoon totdat je niet meer kunt. Zorg er wel voor dat je iig je armen ff warm maakt door een paar keer goed te zwaaien met je armen....
Doe daarnaast zo weinig mogelijk met de auto/ov maar ga lopen of met de fiets oid.
Misschien is dit al te zwaar voor je. Ik zou het niet gek vinden aangezien er genoeg mensen zijn die hier al moeite mee zouden hebben.

Belangrijkste is nog wel: Overbelast je zelf niet. Als je het gevoel hebt dat je niet meer kunt of dat je echt moe bent, hou er dan gewoon ff mee op. Anders krijg je alleen maar blessures.

Neem voor de training 2 dagen vrij en ga hooguit stukjes wandelen om je spieren los te houden. De pushups en situps moet je ook verlagen tot een niveau waarbij je geen pijn meer krijgt van het aantal dat je doet.

Ohwja: geen alcohol. Idd goed eten en veel water drinken.
Probeer een beetje rustig aan te doen met roken, als je dat al doet. Niet is natuurlijk beter, alleen dat kun je niet verwachten van iemand die rookt.
en eet gezond.

Suc6 iig. Wat je ook doet, het zal niet bepaald een makkelijke route zijn....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 10 november 2005 @ 17:49:20 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32153812
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel mee vallen.
Hoewel ik wel moet zeggen dat het verslepen en tillen van voorwerpen natuurlijk wat makkelijker is wanneer je wat groter en zwaarder bent, dan wanneer je klein en licht bent
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_32154199
1,90 en 74 kilo is inderdaad licht, maar ben niet "heel dun".
Met kracht zit het ook wel goed, ik loop op mijn werk nu de hele dag met dozen van 16 kilo de trap op en af, dus dat tillen in de test lijkt me geen probleem.

By the way, ik rook en drink niet nooit gedaan ook
pi_32157024
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Dat dacht iedereen bij ons in de selectiegroep, maar het viel iedereen vies tegen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2005 19:52:40 ]
pi_32157116
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Driverrrr het volgende:

[..]

is dat de hele test? ik hoorde ook verhalen over 30 keer opdrukken etc.???
Dat was 'vroeger' (tot ongeveer een jaar geleden).
pi_32157227
quote:
Op donderdag 10 november 2005 18:02 schreef Driverrrr het volgende:
Met kracht zit het ook wel goed, ik loop op mijn werk nu de hele dag met dozen van 16 kilo de trap op en af, dus dat tillen in de test lijkt me geen probleem.
Het gaat niet om het gewicht dat je moet tillen, het gaat om je coördinatievermogen als je al behoorlijk moe bent. Dat kan lastig zijn.
  donderdag 10 november 2005 @ 22:14:08 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32161935
quote:
Op donderdag 10 november 2005 18:02 schreef Driverrrr het volgende:

By the way, ik rook en drink niet nooit gedaan ook
Kijk dat is iig alweer gezond
Btw als je de hele tijd dozen loopt te tillen van 16kg dan is je conditie nou ook weer niet zo heel erg slecht
pi_32164467
nee klopt, op m'n werk doe ik erg fysieke werkzaamheden, maar daarnaast sport ik eigenlijk nooit, en pak ik voor alles de auto.

Het zal ook allemaal best meevallen, maar toch wil ik me voor zover ik me nog kan voorbereiden, m'n uiterste best doen, het zou toch wel erg stom zijn als ik op de fysieke test niet door de procedure kom
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:11:25 #22
109065 sungaMsunitraM
pi_32171112
Kijk dan schiet het natuurlijk niet op als je 's avonds om om half 12 nog zit te Fok!ken natuurlijk
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:18:25 #23
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32171233
voordeel is wel dat je na het halen van die politietest weer een dikke kont kan kweken.

ik zie net wat je moet doen... echt een aanfluiting bedoeld om de ergste lijken eruit te halen.

Tip, ga niet 14 dagen jezelf afbeulen met kans op blessures, straks haal je om die reden de test niet.

[ Bericht 56% gewijzigd door BertV op 11-11-2005 17:57:25 ]
Handgemaakt
pi_32194910
Nou zelf zou ik dan niet gaan hardlopen, maar wel veel gaan fietsen en dan wel veel interval trainingen gaan doen en dan is dat het beste om met een hartslagmeter te werken zodat je kan zien op wat voor grens je traint en op hoeveel procent.
  zaterdag 12 november 2005 @ 13:47:57 #25
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_32203510
hartslagmeter is leuk maar niet in de korte tijd die TS heeft.
hij gaat zich dan houden aan de richtlijnen in de handleiding terwijl dat voor hem misschien wel niet eens van toepassing is.

14 dagen lang op gevoel is in dit geval handiger om te doen.

als TS serieus met lopen / fietsen aan de slag wil voor de langere termijn dan is een hartslagmeter super natuurlijk!
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')