Juist, of groene zeep. Klinkt raar, maar werkt wel.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:06 schreef diomedes het volgende:
Als de situatie het toelaat, proberen wat zeepsop er door heen te laten lopen.
quote:Op donderdag 10 november 2005 12:26 schreef Marsepein het volgende:
Misschien dat 'Vonkenboer' er iets meer van weet.
Ja, mocht er dan een platte bocht in een holle ruimte zitten, dan ben je er zeker van dat er dan een knik in je buis zit.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:53 schreef Burbo het volgende:
Of gigantisch hard rukken
Uit ervaring kan ik spreken dat kleine rukjes 100 keer effectiever zijn dan keihard gaan trekken aan een kabelquote:Op donderdag 10 november 2005 21:53 schreef Burbo het volgende:
Of gigantisch hard rukken
Weinig normen nog waar je dan nog aan voldoetquote:Op donderdag 10 november 2005 20:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wij gebruiken speciaal glijmiddel (nee niet van durex) als het even niet meer soepel wil, record staat nu op 11 draden in een 5/8" buis....
Koop, leen of huur een metalen trekveer van 20 meter, ik heb daar goede ervaringen mee. Zijn niet echt goedkoop, ik heb er dacht ik rond de 40 euro voor betaald.quote:Op zondag 13 november 2005 12:12 schreef frankafranka het volgende:
Wat voor trekveer kun je het beste gebruiken. 1 van kunststof of van metaal. Ik moet door 8 loze leidingen zowel een utp als een coax kabel doorvoeren en de grootste lengte is ongeveer 17 meter.
Metaal; alleen al omdat het duurzaam is en makkelijker glijd.quote:Op zondag 13 november 2005 12:12 schreef frankafranka het volgende:
Wat voor trekveer kun je het beste gebruiken. 1 van kunststof of van metaal. Ik moet door 8 loze leidingen zowel een utp als een coax kabel doorvoeren en de grootste lengte is ongeveer 17 meter.
1 man trekt aan de veer met kabelquote:Op zondag 13 november 2005 13:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb hier voor 60 meter UTP (in leidingen waar al wat in zat) in totaal een kwart liter Dreft de leiding in gemikt. Nadeel is: als je dan even wacht, plakt de boel 3 keer zo hard vast! Dus in 1 keer doortrekken.
En verder: gewoon zo hard mogelijk trekken, des noods met 2 man (wordt de trekveer wat langer). In het ergste geval breekt de kabel.
Ik wilde eigenlijk een nieuw topic beginnen over het door een pvc-buis trekken van een coaxkabel... maar even dit onderwerp nieuw leven inblazen leek me geschikter.quote:Op zondag 13 november 2005 13:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Metaal; alleen al omdat het duurzaam is en makkelijker glijd.
Er zijn ook speciale kousjes te koop; soort van gewikkeld ijzer waar je een utp kabel in kunt steken zonder hem vast te knopen aan de veer; vervolgens trek je het kousje aan en de utp kabel gaat tijdens het trekken nooit los van de veer.
Die kousjes zijn in twee uitvoeringen verkrijgbaar. Voor coax en voor data
Kwaliteit bepaald allesquote:Op woensdag 19 april 2006 13:10 schreef Marsepein het volgende:
Ik weet wel dat mijn stalen trekveer van 20 meter alles behalve goedkoop was. Ik meen me te herinneren dat die rond de 50 euro lag in prijs.
En hij is te leen.
Ja, gereedschap moet gewoon goed zijn. Bij die nylon dingen heb ik het idee dat ik die zou kapot kan trekken.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Kwaliteit bepaald alles![]()
Er zijn ook wel van die nylon trekveren te koop van 20 meter voor ¤ 10,- euro![]()
![]()
Precies, 50 euro is natuurlijk niet onoverkomelijk maar toch zonde als je zo'n ding letterlijk maar 1 keer wilt gebruiken.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:10 schreef Marsepein het volgende:
Ik weet wel dat mijn stalen trekveer van 20 meter alles behalve goedkoop was. Ik meen me te herinneren dat die rond de 50 euro lag in prijs.
En hij is te leen.
Dat betekent wel dat jij degene bent waar iedereen komt lenen. (Ik ken het en ik vind het totaal niet erg. Wel geld er 1 regel: weg of kapot is nieuwe betalen of eventueel repareren.)quote:Op woensdag 19 april 2006 22:38 schreef _serial_ het volgende:
Nee, ik heb liever een trekveer hangen in de kelderbox dan 2 uur verder ben om een geleende trekveer te gaan halen.
Ja leuk door schade en schande ronde moeren,versplinterde bitjes ,gebroken tangen ,om over de ritjes naar de EHBO maar niet te beginnenquote:Op woensdag 19 april 2006 23:09 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb ooit eens de tip van Conflict gelezen hier:
Gooi je kist vol met spul uit de 5 euro bak. Wat kapot gaat vervang je door kwaliteitsspul. Je hebt dan heel veel soort gereedschap, en wat je vaker gebruikt is knap spul.
[..]
Dat betekent wel dat jij degene bent waar iedereen komt lenen. (Ik ken het en ik vind het totaal niet erg. Wel geld er 1 regel: weg of kapot is nieuwe betalen of eventueel repareren.)
Vragen mag natuurlijkquote:Op zondag 21 mei 2006 11:28 schreef albert.v het volgende:
Op zoek naar tips voor het gebruiken van loze leidingen kwam ik hier terecht ... aangezien ik ongeveer een halve rechterhand heb (laat staan 2), zou ik graag even een paar vragen aan de experts voor willen leggen ...![]()
Klopt, die zwarte draad is de draad waar je de trekveer aanknoopt; waarna je aan de trekveer je kabel of draden vastbind.quote:Onlangs is mijn nieuwe appartement opgeleverd met 4 loze aansluitpunten. Eén onder de wastafel (met een metalen aansluitblokje erin), twee in de 2e slaapkamer en één achter het fornuis (deze laatste 3 hebben slechts een zwarte trekdraad erin).
Dat mag wel; maar ik ben bang dat die inbouwdoos een doos is voor het aansluiten van een kookgroep ter bate van elektrisch koken !, is de doos wat groter dan de rest of is het gewoon een kleine standaard inbouwdoos ?quote:Ik wil graag het punt achter het fornuis gaan gebruiken voor een regulier stopcontact (voor een gasfornuis met elektrische ontsteking)
Dit kan en mag niet; je geeft aan dat er een metalen aansluitblokje inzit; met daaraan denk ik enige draden; dit is het zogeheten centraal aardpunt van de badkamer !quote:en ook het punt in de badkamer moet een gewoon stopcontact worden.
Tips daarover staan hierboven wel ergens vermeldquote:De 2 punten in de slaapkamer wil ik gaan gebruiken voor een telefoonlijn en een coax-aansluiting.
Of onder op de grond; om hoogstaande pijpjesquote:Mijn vragen:
* In de meterkast zie ik nergens de loze leidingen binnenkomen, alles lijkt afgedekt en aangesloten. Waar moet ik naar zoeken ?
Voor een badkamer geldt de volgende zonering:quote:* Kan ik in de badkamer een regulier stopcontact aansluiten of moet hier nog iets bijzonders aan gebeuren (i.v.m. vocht e.d.) ? Wat is de betekenis van het metalen blokje dat hier reeds ligt ?
Gewoon aansluiten op een splitter of een ander soort verdeelblokquote:* Kan ik de coax- en telefoonlijn in de meterkast gewoon aansluiten met een splitter of is hier een andere manier voor ?
Dat zijn speciaal daarvoor ontwikkelde apparatuur met lage spanningen. SELV of PELV ketetens, dat mag uiteraard gewoonquote:Op zondag 21 mei 2006 19:48 schreef Marsepein het volgende:
@Vonkenboer, hoe zit het eigenlijk met verlichting e.d. in zo'n gesloiten douchecabine, of een radio/verlichting in een megabad. Dat is allemaal zone 1 en zou dus niet mogen.
Nee, daar mogen gewoon geen wandcontactdozen geinstalleerd worden beneden de 2,25m (als ik het zo goed heb)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:54 schreef Schimmetje het volgende:
ZIjn er voor zone2 dan ook aparte stopcontacten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |