Inderdaad, als ze mijn misbaksel zien, dan weten ze zeker dat ze dat beter kunnen en dan gaan ze meedoenquote:Op donderdag 10 november 2005 13:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind 19 nog niet eens een hele slechte score voor een eerste wedstrijd.
Misschien dat er in de loop van de volgende wedstrijden mensen opeens zoiets hebben van "hm, laat ik ook eens meedoen!"
10 uur en 30 minuten nog!
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Inderdaad, als ze mijn misbaksel zien, dan weten ze zeker dat ze dat beter kunnen en dan gaan ze meedoen
Het is toch hartstikke positief dat er volgende keer meer mensen meedoenquote:Op donderdag 10 november 2005 13:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou nou, niet zo negatief hoor Troel
Daar doe ik het ook voorquote:Op donderdag 10 november 2005 13:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Inderdaad, als ze mijn misbaksel zien, dan weten ze zeker dat ze dat beter kunnen en dan gaan ze meedoen
Nou, ik ben zelf tevreden met mijn misbaksel, maar ik denk dat het voor de wedstrijd toch niet echt in de smaak zal vallen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou zeg, heb eens wat vertrouwen in jezelf... Het zal allemaal toch wel meevallen (qua slechtheid)?
![]()
Daar kan ik me toch ook wel bij aansluiten.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, ik ben zelf tevreden met mijn misbaksel, maar ik denk dat het voor de wedstrijd toch niet echt in de smaak zal vallen.
Ik heb ze wat verkleind, hoop dat het zo in orde is!quote:Op donderdag 10 november 2005 13:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
19 inzendingen tot nu toe.
Nog ruim 10 en een half uur over
@p-etr-a, je foto's zijn te groot...
Haha, precies hetzelfde als wat ik heb! (Op alle onderdelen...)quote:Op donderdag 10 november 2005 14:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, ik ben zelf tevreden met mijn misbaksel, maar ik denk dat het voor de wedstrijd toch niet echt in de smaak zal vallen.
Alternatief gedicht???quote:Op donderdag 10 november 2005 16:42 schreef Ancient het volgende:
Ik heb net nog even een gedicht ingezonden. Het is een nogal alternatief gedicht, en ik vraag me af of iemand het okay vindtMaarja, dan is er tenminste nog een inzending bij.
Het gaat nog altijd om de kwaliteit he, niet de kwantiteitquote:Op donderdag 10 november 2005 16:42 schreef Ancient het volgende:
Ik heb net nog even een gedicht ingezonden. Het is een nogal alternatief gedicht, en ik vraag me af of iemand het okay vindtMaarja, dan is er tenminste nog een inzending bij.
Titel zeg ik niet, maar ik verklap wel dat het verhaal iets te maken heeft met 'Rood'quote:Op donderdag 10 november 2005 19:33 schreef DaMart het volgende:
Kunnen ze als soort opwarmertje niet alleen de titels alvast posten? Wellicht brengt dat wat mensen nog op goede ideëen om alsnog iets in te zenden
quote:Op donderdag 10 november 2005 19:52 schreef LXIV het volgende:
Wie blijft er wakker tot 24:00 om snel te kunnen lezen?
Ik blijf misschien wel wakker tot 24:00 uur, maar het is wel hopen dat ze er dan ook om die tijd op staan. Dus ik gok het toch maar op morgen(vroeg).quote:Op donderdag 10 november 2005 19:52 schreef LXIV het volgende:
Ik ben net terug van mijn werk... dag van 13 uur gemaakt... ik ga het dus niet redden om nog een uur wakker te blijven... maar goed, mijn afspraak voor het weekend is toch geannuleerd, dus ik heb dan tijd genoeg.quote:Op donderdag 10 november 2005 19:52 schreef LXIV het volgende:
Niet als een van de mods een lijstje van titels postquote:Op donderdag 10 november 2005 20:04 schreef Ancient het volgende:
[..]
(Trouwens, de teksten worden toch anoniem geplaatst, zodat het stemmen eerlijk is? dus als je de titels post is het weer niet eerlijk want dan weet je welke tekst van wie is.)
quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:50 schreef Augustina het volgende:
Haha Tha_Erik. Klinkt heel overtuigend van jou.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik begin nu met het plaatsen van de ingezonden 'stukken'Kan nog een uurtje duren, maar ik ben er dus mee bezig.
En hier doet gmail het gewoon.
Dat wou ik ook zeggen ja, zowel onder als boven het verhaal!quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:36 schreef Augustina het volgende:
Isa, bij een inzending staat de user vermeld! Bij de verhalen dus.
Gauw weghalen.![]()
Jaquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:47 schreef Augustina het volgende:
Complimenten Isa. Dat was vast een hoop geknip en geplak.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:48 schreef Augustina het volgende:
Ik bedoel alle inzendingen plaatsen, niet die naam weghalen.![]()
In het TTK-wedstrijdtopic staat dat er een apart stemtopic komt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:29 schreef Ancient het volgende:
Tofkomt er nog een speciaal stemtopic of gebeurt dat in dit topic? wat een gedichten allemaal zeg [afbeelding]
![]()
Idd, overcompensatie voor de angst om als 'arrogant' te worden beoordeeld.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:12 schreef p-etr-a het volgende:
Men is doorgaans te streng voor zichzelf.
Ik vroeg me ook al af...quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:18 schreef Isabeau het volgende:
Zomaar ineens heb ik een idee voor een verhaal en zin om te schrijven
Beetje te laat nu
Eerst een stemperiode van maarliefst 2 weken. Ik ben nog steeds van mening dat 2 weken een beetje aan de hoge kant is. De werken heb je in een dag of twee (rustig lezen/analyseren/ruim genomen) toch wel gelezen, en het stemmen zelf duurt ook geen dagenlang, lijkt me.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik vroeg me ook al af...
Wanneer begint de volgende wedstrijd weer?
Ben ik nu erg?
![]()
Allebei waar. Ik schaaf doorgaans erg veel aan verhalen en gedichten om maar te zorgen dat ik tevreden ben. Maar als je zelf tevreden bent geef je het toch ook wel toe?quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Idd, overcompensatie voor de angst om als 'arrogant' te worden beoordeeld.
Alhoewel zelfkritiek wel motiveert om jezelf telkens te overtreffen![]()
Daarna stemmen op de onderwerpen en dan een nieuwe rondequote:Op vrijdag 11 november 2005 15:23 schreef Tha_Erik het volgende:
tot de 14e kan er gestemd worden, daarna begint de nieuwe ronde denk ik
Jamaar jamaar, ik heb meegedaan aan kunst, dus dat is toch wat anders dan lezenquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat wat een aantal mensen zeiden over misbaksels en dergelijken is wel een beetje onterecht, ik lees alleen maaar goede dingen eigenlijk.
En ik maar in de veronderstelling zijn dat ik deze op sloffen ging winnen.
.
In de kunstsectie ziet het er ok allemaal goed uit, beter dan dat ik gehoopt hadquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Jamaar jamaar, ik heb meegedaan aan kunst, dus dat is toch wat anders dan lezen
quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:01 schreef _Arual_ het volgende:
En sommige mensen stemmen op nietbestaande gedichten, titels die weliswaar in het stemvoorbeeld stonden....
Echt waar!
Mensen!
Ik zal het er even duidelijk bij zetten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:01 schreef _Arual_ het volgende:
En sommige mensen stemmen op nietbestaande gedichten, titels die weliswaar in het stemvoorbeeld stonden....
Echt waar!
Mensen!
quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan natuurlijk nog een gedicht "mooi rood is niet lelijk" en een kunstwerk met de naam "Rode bloemgloed" inzenden. Heb ik in ieder geval al punten
quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan natuurlijk nog een gedicht "mooi rood is niet lelijk" en een kunstwerk met de naam "Rode bloemgloed" inzenden. Heb ik in ieder geval al punten
Ja, dat vond ik inderdaad ook al. Is enigszins te verwachten met eenzelfde onderwerp maar zelfs los daarvan nog!quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:52 schreef _Arual_ het volgende:
ik heb alles gelezen en bekeken, maar laat het nog even bezinken.
Wel opvallend dat sommige verhalen echt heel veel van elkaar weg hebben!
Voor een klein moment dacht ik dat "Dan hop, naar het stemtopic" een volledig goed rijmende zin was. Maar de waarheid kwam snel weer aan het lichtquote:Op vrijdag 11 november 2005 17:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan hop, naar het stemtopic
TTKwedstrijd Stemtopic
ik dacht hetzelfdequote:Op vrijdag 11 november 2005 17:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Voor een klein moment dacht ik dat "Dan hop, naar het stemtopic" een volledig goed rijmende zin was. Maar de waarheid kwam snel weer aan het licht.
Iedereen kan schrijvenquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:18 schreef Troel het volgende:
Ik vind het echt mooie dingen die ingeleverd zijn. Ik wou dat ik zo kon schrijven
Dat wordt herlezen dus. Ik heb weliswaar gestemd, maar de inzendingen zijn het zeker waard om nogmaals te lezenquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:48 schreef DaMart het volgende:
Ik heb wat te lezen dit weekend geloof ik
* Tha_Erik eensch ischquote:Op vrijdag 11 november 2005 22:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat wordt herlezen dus. Ik heb weliswaar gestemd, maar de inzendingen zijn het zeker waard om nogmaals te lezen
Vind ik ook.quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is ook leuk als mensen voor je eigen verhaal stemmen, dan voel je je zo speciaal.
'We'?quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zijn 'we' al begonnen?
quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:54 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Vind ik ook.![]()
Hoewel we daarmee misschien onszelf wel ietsjes verraden! Aangezien nog niet elk verhaal stemmen heeft.
* Tha_Erik voelt zich speciaalquote:
* Tha_Erik voelt zich niet meer speciaalquote:Maar ik gun het dan ook weer iedereen.![]()
Ben ik met je eens, hij gaat in m'n signature.quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:02 schreef LXIV het volgende:
Er hebben nog relatief weinig mensen gestemd!
Zouden ze allemaal nog aan het lezen zijn, weten ze niet dat het al begonnen is, of kunnen ze geen keuze maken?
Eigenlijk moeten we ff wat reclame in andere onderwerpen crossposten om wat aandacht te trekken!
LXIV
Ik heb meteen nadat het officieel bekend was dat er een wedstrijd was het in mijn onderschrift gezetquote:Op vrijdag 11 november 2005 23:02 schreef LXIV het volgende:
Er hebben nog relatief weinig mensen gestemd!
Zouden ze allemaal nog aan het lezen zijn, weten ze niet dat het al begonnen is, of kunnen ze geen keuze maken?
Eigenlijk moeten we ff wat reclame in andere onderwerpen crossposten om wat aandacht te trekken!
LXIV
Na de stemtopic kwam er toch een napraattopic, waarin alle auteurs desgewenst het verhaal konden toelichten, en de complimentjes en stemmen in ontvangst kan nemen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb meteen nadat het officieel bekend was dat er een wedstrijd was het in mijn onderschrift gezet. Niet dat ik zo veel in andere topics post hoor, maar toch, het staat er
.
Ergens vind ik het wel jammer dat de makers niet bekend zijn, want nu is het allemaal zo afstandelijk. Kan niet echt je blijheid uitdrukken als je dire punten hebt gekregen, of een leuk compliment, of (ik lees het net in het stemtopic) een eervolle vermelding. Kan me zo voor stellen dat de maker daar vrolijk van wordt.
Mwa... het is meer dat ik denk dat het fijn is om je vrolijkheid, of teleurstelling kwijt te kunnen, maar dat kan na afloop dus altijd nog. Ik ga nu slapen, voordat ik er straks per ongeluk letterlijk uitflap welke werken van mij zijnquote:
Oh ik dacht juist dat ik het verkeerd had begrepen. Maargoed, welterusten! Slaap maar lekker lang zodat de tijd sneller verstrijkt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:17 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mwa... het is meer dat ik denk dat het fijn is om je vrolijkheid, of teleurstelling kwijt te kunnen, maar dat kan na afloop dus altijd nog. Ik ga nu slapen, voordat ik er straks per ongeluk letterlijk uitflap welke werken van mij zijn.
Het lijkt er wel op.quote:Op zaterdag 12 november 2005 10:13 schreef LXIV het volgende:
9 stemmers tot zover.
Ben een beetje bang dat dit voornamelijk een "eigen feestje" wordt.![]()
Ik heb ook zojuist gestemd.quote:Op zaterdag 12 november 2005 10:59 schreef Tha_Erik het volgende:
En dan heeft nog niet eens iedereen die een inzending gestuurd heeft gestemd![]()
Dat is niet zo erg...dit is nog maar de eerste keer en er komen vast steeds meer mensen bijquote:Op zaterdag 12 november 2005 10:13 schreef LXIV het volgende:
9 stemmers tot zover.
Ben een beetje bang dat dit voornamelijk een "eigen feestje" wordt.![]()
Dat wordt op de volgende dag, om 16:00 bij de lokale zandbak uitgevochten.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:56 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat wordt er eigenlijk gedaan met een gelijke score, mocht die voorkomen?
Een zandtaartjes/koekjes-bak wedstrijdquote:Op zaterdag 12 november 2005 17:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat wordt op de volgende dag, om 16:00 bij de lokale zandbak uitgevochten.
Zinvol bloedvergieten dus? Past wel het thema!quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat wordt op de volgende dag, om 16:00 bij de lokale zandbak uitgevochten.
Ja, precies.quote:Op zondag 13 november 2005 13:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Het streepje ( - )geeft aan dat er geen bij is die drie punten waard is.
Daar ben ik het geheel mee eensquote:Op zondag 13 november 2005 20:15 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe zouden ze daardoor beïnvloed moeten worden? Ik denk dat stemmers toch op een gedicht/verhaal/kunstwerk stemmen omdat ze het mooi vinden, niet omdat het van een bepaalde persoon is (of juist niet van diegene is,).
Uiteraard wil ik dat niet. Maar morgenavond kan toch ook, het stemmen sluit immers morgenmiddag.quote:Op zondag 13 november 2005 20:35 schreef p-etr-a het volgende:
Oh maar in dat geval moet je toch overmorgen posten? Want ik maakte uit jouw post juist op dat je ze wílde beïnvloeden.
Ik veracht de subjectiviteit van de mensquote:Op zondag 13 november 2005 20:51 schreef LXIV het volgende:
Wat ook voorkomen wordt wanneer de auteurs bekend gemaakt gaan worden is een zekere mate van vriendjespolitiek.
Stel, ik vind het verhaal van Petra net ff beter als dat van Erik. Maar zie toevallig ook dat ik van Erik 3 punten gehad heb en van Petra helemaal geen! Dan denk ik dat ik en veel andere mensen, onbewust misschien, toch geneigd zijn om de punten richting Erik te sturen.
Dus wat mij betreft blijft het zoals het nu is.
Aparte topics voor elk verhaal? Dan krijg je dus echt [insert aantal inzendingen] (stuk of 12) topics. Lijkt me wat veel eigenlijk. En dan zouden mensen misschien nog kunnen gaan kijken wie op wat voor manier reageert in elk topic en dan concluderen van wie welk verhaal is, toch?quote:Op zondag 13 november 2005 21:00 schreef LXIV het volgende:
Ach Erik, de mens is gewoon subjectief. Daar valt niks aan te doen.
Wat me wel leuk lijkt voor de volgende keer is een apart topic per verhaal. Dan kunnen de lezers daar hun aanmerkingen etc. in zetten. Is leuk voor jezelf
Ik kom daar niet ver mee, maar ik dnek dat iedereen ondertussen wel weet welke werken van mij zijn als je een beetje tussen de regels door leest bij mijn postsquote:Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef LXIV het volgende:
Wat me overigens ook leuk lijkt is een gokwedstrijdje wie wat geschreven heeft. Ik denk dat ik stiekem toch een heel eindje kom.
Dan komt er 1 overkoepelende topic, zoals nu met Big Brother oid. De losse verhalen staan er dan als topic in.quote:Op zondag 13 november 2005 21:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Aparte topics voor elk verhaal? Dan krijg je dus echt [insert aantal inzendingen] (stuk of 12) topics. Lijkt me wat veel eigenlijk. En dan zouden mensen misschien nog kunnen gaan kijken wie op wat voor manier reageert in elk topic en dan concluderen van wie welk verhaal is, toch?
Hoewel ik vind dat er op zich wel wat meer over de verhalen gepraat mag worden in dit topic.
Dat vroeg ik me dus stilletjes ook al af.quote:Op zondag 13 november 2005 21:07 schreef DaMart het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, zijn ze op volgorde van binnekomst vermeld in de topic, of gewoon in willekeurige volgorde? Anders komen we al een heel eind door te kijken wie als eerste iets had ingestuurd
Zegt dat dan al iets over de schrijver?quote:Op zondag 13 november 2005 21:12 schreef LXIV het volgende:
Als je gaat kijken wie waarop juist NIET gestemd heeft, en de schrijfstijl van eerdere posts...
Of de protagonist een vrouw is of een man, etc, etc. Zo kom je een heel eind.
Kut, ik dacht dat iedereen het ondertussen wel wistquote:Op zondag 13 november 2005 21:23 schreef LXIV het volgende:
Hoeft niet. Maar vaak wel (Denk ik)
Btw Nu rijzen er vermoedens van welk verhaal jij de auteur bent.. Die had ik nog open staan..
Ze staan niet op volgorde van binnenkomstquote:Op zondag 13 november 2005 21:07 schreef DaMart het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, zijn ze op volgorde van binnekomst vermeld in de topic, of gewoon in willekeurige volgorde? Anders komen we al een heel eind door te kijken wie als eerste iets had ingestuurd
Nee hebben jullie daar echt op gelet? In dat geval: hulde!quote:Op zondag 13 november 2005 21:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze staan niet op volgorde van binnenkomst
Inderdaad, en mocht iemand toch dat gaan terugzoeken, dan moet die persoon eerst het vorige SC topic doorspitten.quote:Op zondag 13 november 2005 21:31 schreef p-etr-a het volgende:
Is volgens mij ook zo, Tha_Erik, dat de eerste verhalen onderaan staan. In een mailbox staan die namelijk ook onderaan.
Maar ik vind de wedstrijd op deze manier inderdaad goed georganiseerd. Je kunt altijd wel enigszins achterhalen wie wat instuurt. Dat kost alleen dermate veel moeite dat ik zo'n analyse niet snel zal gaan maken.
* Tha_Erik eensch ischquote:Op zondag 13 november 2005 21:33 schreef p-etr-a het volgende:
Oh en trouwens: in elk geval hulde, de organisatie is super.
Maar je springt naar ergens midden in de pagina. Ik snap niet wat het nut isquote:Op zondag 13 november 2005 21:45 schreef Augustina het volgende:
Je kunt op die pijltjes klikken en dan ga je naar de laatste pagina, geloof ik.
Ik!quote:Op zondag 13 november 2005 21:40 schreef LXIV het volgende:
Wie is er trouwens voor zijn werk of studie met schrijven bezig? En zo ja, wat doe je dan?
Dit omdat het niveau van de verhalen toch best wel hoog ligt.
Zelf doe ik in ieder geval iets compleet anders...
Hoewel ik toevallig gisteren wel een OU-module mbt Nederlands ontvangen heb.
Ik ben eigenlijk jurist, maar schrijven is al sinds mijn negende mijn grootste hobby. Voor mijn werk schrijf ik ook wel, maar dan vooral boze brieven en af en toe een stukje tekst voor een vakblad voor de optiekbranche.quote:Op zondag 13 november 2005 21:40 schreef LXIV het volgende:
Wie is er trouwens voor zijn werk of studie met schrijven bezig? En zo ja, wat doe je dan?
Dit omdat het niveau van de verhalen toch best wel hoog ligt.
Zelf doe ik in ieder geval iets compleet anders...
Hoewel ik toevallig gisteren wel een OU-module mbt Nederlands ontvangen heb.
Wie zegt dat ik stiekem niet op mijn eigen verhaal gestemd heb? De mods zullen daarover niet snel publiekelijk iets zeggen, want dan verraden ze dat ik het geschreven heb... Ze kunnen die stem hooguit niet meenemen bij het tellen van de stemmenquote:Op zondag 13 november 2005 22:19 schreef LXIV het volgende:
Je verraad zowiezo 3 verhalen die je niet geschreven hebt op het moment dat je stemt!!
Kijk. Dan zien we de jurist weer terug...quote:Op zondag 13 november 2005 22:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik stiekem niet op mijn eigen verhaal gestemd heb? De mods zullen daarover niet snel publiekelijk iets zeggen, want dan verraden ze dat ik het geschreven heb... Ze kunnen die stem hooguit niet meenemen bij het tellen van de stemmen![]()
Ze hebben je mail, want je hebt iets ingestuurd. Maar het ergste wat ze zouden doen is je stemmen niet meetellen lijkt me.quote:Op zondag 13 november 2005 22:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik stiekem niet op mijn eigen verhaal gestemd heb? De mods zullen daarover niet snel publiekelijk iets zeggen, want dan verraden ze dat ik het geschreven heb... Ze kunnen die stem hooguit niet meenemen bij het tellen van de stemmen![]()
Ach Petra, het gaat toch gewoon om de funquote:Op zondag 13 november 2005 23:33 schreef p-etr-a het volgende:
Zo kun je wel de andere users (kanshebbers) die druk meetellen goed op het verkeerde been zetten. Stel: verhaal van DaMart, die zichzelf 3 punten heeft gegeven, komt als ik het tel op 21 punten totaal. En mijn verhaal komt op 20 maar ik heb niet op mezelf gestemd. Dan denk ik dat ik net naast het net vis, terwijl DaMart gewoon een grapjas is.
Zeker, maar ik vind dit erg spannend en neem het (misschien iets te) serieus!quote:Op zondag 13 november 2005 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach Petra, het gaat toch gewoon om de fun![]()
En om jezelf en elkaar een beetje te oefenen in schrijven!![]()
Het is een hobby die ik hoop te kunnen uitbouwen naar meer. Ik heb al eens een manuscript van 80 A4-tjes geschreven. Hoewel mensen die ik het liet lezen enthousiast waren (en ik had gezegd dat ze het ook met mochten afbranden als ze wilden), vonden de uitgeverijen het niets. Maar als er hier nog iemand is die 80 kantjes A4 lezen en dan ook nog constructief commentaar leveren geen probleem vindt, dan stuur ik het graag op hoor...quote:Op zondag 13 november 2005 23:35 schreef LXIV het volgende:
@DaMart.
Toen ik las dat je al vanaf je negende schreef heb ik ff op je website gekeken. Je hebt al erg veel verhalen geschreven zeg!
Wil je nog ooit hiermee iets gaan doen of is het pure hobby?
(LXIV herinnert zich nog dat het idee voor deze wedstrijd voortkwam uit het topic: Een boek schrijven!
Ik heb een boekje geschreven over een autorijfobie. Verder ook nog eentje over honden- en spinnenfobie, en eentje over dierenangsten in het algemeen. Ik ben nu bezig met een boekje voor mensen met (onterechte) angst voor hartklachten. Daarnaast heb ik meegeholpen aan een boek voor mensen met hoogtevrees.quote:Op zondag 13 november 2005 22:19 schreef LXIV het volgende:
Schrijf je wel eens een boekje speciaal voor iemand met een bepaalde fobie? Of is het eerder een algemeen boek? En hoe werkt het dan? Is het lezen van zo een boek een onderdeel van de therapie?
quote:Op maandag 14 november 2005 09:50 schreef Augustina het volgende:
Sorry, ik wilde wat wijzigen in het stemtopic. Maar heb zitten prutsen. Vergeef me, het is nog maandagochtend.
Nu ja, wat mij betreft een gedeelde eerste plaats...quote:Op maandag 14 november 2005 10:50 schreef DaMart het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk bij een gelijk spel? Krijgen we dan een gedeelde eerste plaats, of wint degene met de meeste #1 noteringen?
Die vraag is al eens voorbij gekomen, maar volgens mij is er nog geen antwoord van de organisatoren op gekomen... en het lijkt wel een actueel thema te woren
tellen er dan meerdere wedstrijden mee voor het bepalen van de uiteindelijke winnaar of winnares?quote:Op maandag 14 november 2005 11:12 schreef Isabeau het volgende:Ik vind een gedeelde eerste plaats ook niet erg hoor. Er komen toch meer wedstrijden en de punten zijn gewoon cumulatief. Het lijkt me stug als je een plaats blijft delen.
Jawel, maar de wedstrijd is publiekelijk bezit, geen bezit van alleen modsquote:Op maandag 14 november 2005 11:35 schreef _Arual_ het volgende:
jij bent de mod!
Ja, gewoon iedere ronde wel opnieuw beginnen, maar misschien is het toch leuk om totaalstanden bij te houden. Gewoon voor de statistieken.quote:Op maandag 14 november 2005 12:04 schreef LXIV het volgende:
Klinkt goed.
PS Om de punten cumulatief door te laten tellen is niet eerlijk voor mensen die later instappen in de wedstrijd. Die beginnen dan meteen met een achterstand. Ik stel voor om iedere nieuwe ronde weer met 0 te beginnen. Misschien kan er om de 5 of 10 wedstrijden een Überschrijver benoemd worden.
Zo gaat het ook gebeuren. Elke wedstrijd is er gewoon een nieuwe wedstrijd. Ook is er een "Totaalstand" waar misschien een ander op 1 staat.quote:Op maandag 14 november 2005 12:06 schreef Biancavia het volgende:
Ja, gewoon iedere ronde wel opnieuw beginnen, maar misschien is het toch leuk om totaalstanden bij te houden. Gewoon voor de statistieken.![]()
Of voor mensen die binnenkort waarschijnlijk moeten gaan klussen in een nieuw huis en gaan verhuizen en daardoor mogelijk niet voldoende tijd over hebben om een inzending voor de volgende wedstrijd te produceren...quote:Op maandag 14 november 2005 12:04 schreef LXIV het volgende:
Klinkt goed.
PS Om de punten cumulatief door te laten tellen is niet eerlijk voor mensen die later instappen in de wedstrijd. Die beginnen dan meteen met een achterstand. Ik stel voor om iedere nieuwe ronde weer met 0 te beginnen. Misschien kan er om de 5 of 10 wedstrijden een Überschrijver benoemd worden.
Inderdaad... schrijven is zo ouderwets... vanaf nu noemen we het gewoon typenquote:Op maandag 14 november 2005 12:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Schrijven?? Schrijven!!? Waarom heeft iedereen het toch over schrijven??
* Automatic_Rock kijkt boos![]()
quote:Op maandag 14 november 2005 12:19 schreef DaMart het volgende:
Inderdaad... schrijven is zo ouderwets... vanaf nu noemen we het gewoon typen
*Eensch met Augiequote:Op maandag 14 november 2005 12:20 schreef Augustina het volgende:
Haha AR, dat denk ik nou ook steeds.![]()
Maar ik denk dat de poll maar een dag of 3 hoeft te blijven staan. Degene die in de poll stemmen zijn toch meestal degenen die mee willen doen met de wedstrijd. Zij houden vaak dan toch wel de wedstrijd in de gaten en hoeft dan niet zo lang te blijven staan.
Omdat we juist met het stemmen op de inzendingen andere mensen willen aantrekken, kan dat wel een week blijven staan. Alle verhalen lezen kost toch even wat tijd.
Helemaal eens.quote:Op maandag 14 november 2005 12:20 schreef Augustina het volgende:
Haha AR, dat denk ik nou ook steeds.![]()
Maar ik denk dat de poll maar een dag of 3 hoeft te blijven staan. Degene die in de poll stemmen zijn toch meestal degenen die mee willen doen met de wedstrijd. Zij houden vaak dan toch wel de wedstrijd in de gaten en hoeft dan niet zo lang te blijven staan.
Omdat we juist met het stemmen op de inzendingen andere mensen willen aantrekken, kan dat wel een week blijven staan. Alle verhalen lezen kost toch even wat tijd.
Ik ben benieuwt trouwensquote:Op zondag 13 november 2005 18:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde morgen mijn voorkeur plaatsenOm 14:59 of zo
Ik heb in de wandelgangen wel iets gehoord over een berichtje op de FP..quote:Op maandag 14 november 2005 12:39 schreef Augustina het volgende:
Is er niet een actie mogelijk om meer stemmers te verkrijgen? Een berichtje op FP of iets dergelijks. Niet dat ik daar zelf ooit op kijk, maar wellicht anderen. Of misschien zijn er nog betere ideeën.
quote:Op maandag 14 november 2005 12:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb in de wandelgangen wel iets gehoord over een berichtje op de FP..
Maar dit is nog maar de eerste wedstijd he, toch min of meer een testversie.
Misschien dat er bij de volgende wedstrijd ook iets met de FP gedaan kan worden...
k heb al in twee topics wat eh..gespamdquote:Op maandag 14 november 2005 12:39 schreef Augustina het volgende:
Is er niet een actie mogelijk om meer stemmers te verkrijgen? Een berichtje op FP of iets dergelijks. Niet dat ik daar zelf ooit op kijk, maar wellicht anderen. Of misschien zijn er nog betere ideeën.
quote:Op maandag 14 november 2005 12:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
k heb al in twee topics wat eh..gespamd
daar heb ik ook last van...quote:Op maandag 14 november 2005 12:18 schreef DaMart het volgende:
[..]
Of voor mensen die binnenkort waarschijnlijk moeten gaan klussen in een nieuw huis en gaan verhuizen en daardoor mogelijk niet voldoende tijd over hebben om een inzending voor de volgende wedstrijd te produceren...![]()
klinkt mooi!quote:Op maandag 14 november 2005 12:45 schreef Isabeau het volgende:
Maar houden we dit aan dan?
20 dagen typen/schrijven/verven/boetseren/dichten/paintshoppen/steenhouwen/mode maken/tekenen/kleien/kalligraferen/ontwerpen/creatief zijn/doe het zelven
7 dagen stemmen
1-4 dagen poll voor nieuw onderwerp (alleen 1 dag in februari, voor de rest 3-4)
Op de eerste van de maand begin nieuwe wedstrijd.
Dan kan je altijd zeggen dat een nieuwe wedstrijd ingaat op de 1e van de maand en stopt op de 20ste. Dan t/m de 27ste stemmen en dan de eerste van de maand een poll met een nieuw onderwerp. Doen we voor de rest van november een korte 'tussenwedstrijd' of zo
quote:Op maandag 14 november 2005 12:45 schreef Isabeau het volgende:
20 dagen typen/schrijven/verven/boetseren/dichten/paintshoppen/steenhouwen/mode maken/tekenen/kleien/kalligraferen/ontwerpen/creatief zijn/doe het zelven
ik ben voor die extra wedstrijd. Voor de bonuspuntenquote:Op maandag 14 november 2005 12:55 schreef Isabeau het volgende:
En dan t/m 30 november nog een super korte tussendoor wedstrijd waarbij een kort verhaal/gedicht/kort kunstwerkkan worden gemaakt?
Of beginnen we pas 1 december weer?
Of delen we de rest van november + december in tweeën en maken nog twee wedstrijden voor 1 januari?
Een poll hoeft niet lang te duren, toch?quote:Op maandag 14 november 2005 12:57 schreef Augustina het volgende:
Ik wil nog wel twee inzendingen maken hoor. Maar ja, dan moeten er ook twee polls komen?
* Automatic_Rock gaat een mooie foto van z'n kalender makenquote:Op maandag 14 november 2005 13:06 schreef Isabeau het volgende:
Och, met sinterklaas kan je alle kanten op natuurlijk. Het hoeft niet over de sint zelf te gaanmaar kan ook de datum aanduiden oid.
Prima idee!quote:Op maandag 14 november 2005 13:09 schreef Augustina het volgende:
Anders als onderwerp december. Dan kun je zowel iets met de Sint als met Kerst, winter Oud en NIeuw, feest, eenzaamheid etc. doen. Lekker breed dus.![]()
Hoe moet dat dan?quote:Op maandag 14 november 2005 13:16 schreef _Arual_ het volgende:
ok.
hé, zetten jullie het wedstrijd-topic ook eens in je signature! Wie weet helpt het!
quote:Op maandag 14 november 2005 13:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het stemmen verlengd: Er kan gestemd worden tot dinsdagochtend 15 november 12:00.
En je kan alvast gaan brainstormen etc. over het onderwerp "December".
Ik heb net gestemd! Met uitgebreide toelichting, uiteraardquote:Op maandag 14 november 2005 12:33 schreef LXIV het volgende:
Ik mis wel een aantal mensen die voor de publicatie zich wel lieten zien.. F-Snake, Dailai Lama, JAM, Silmarwen...
Het begint een hype te worden, zometeen stemt er nog iemandquote:Op maandag 14 november 2005 17:59 schreef Troel het volgende:
Mag ik zeggen dat ik die - stemmen wel een beetje raar vind overkomen?
Je kan misschien wel vinden dat er niemand drie stemmen hoort te krijgen, maar het gaat er toch om dat je de mooiste bovenaan zet?
Door - te stemmen kun je het stemmen wel gigantisch beinvloeden.
Ik heb eerder gezegd dat het wel logisch overkwam met een bepaalde omschrijving, maar inderdaad, het is toch een beetje vreemd.quote:Op maandag 14 november 2005 17:59 schreef Troel het volgende:
Je kan misschien wel vinden dat er niemand drie stemmen hoort te krijgen, maar het gaat er toch om dat je de mooiste bovenaan zet?
Ik vind het zetten van een streepje op zich niet zo gek. Sommige dingen spreken mij gewoon niet aan (wat niet wil zeggen dat ze per se niet goed zijn ofzo), waarom zou ik dan wel punten geven? Als je gewoon maar punten verleent aan iets, omdat 't moet, dan heeft zo'n stem ook minder waarde lijkt mij.quote:Op maandag 14 november 2005 17:59 schreef Troel het volgende:
En ik gooi mijn verhalen altijd op mijn eigen site na afloop van een wedstrijd.quote:Op maandag 14 november 2005 15:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ze blijven bewaard in de annalen van fok... En op Fokwiki, lees ik net.
quote:Op maandag 14 november 2005 18:48 schreef Ancient het volgende:
Als er een probleem is met de site enzo (ik heb de gedichten erop gezet en een link toegevoegd in het grote TTK wedstrijd wiki site) zeg dat dan morgen in het napraat topic en anders kan een moderator vast helpen ofzozodat je je naam niet verklapt
![]()
Ik moest wat werken met codes om de gedichten goed onder elkaar te krijgen, de pagina wou namelijk de zinnen naast elkaar zetten, maar er kunnen dus wat foutjes inzitten omdat ik er nog nooit mee heb gewerkt (ik weet zowiezo niets van sites)![]()
Bij deze submit ik mijn literaire bijdrage voor de maand December (een lekker recept!)quote:Op maandag 14 november 2005 13:09 schreef Augustina het volgende:
Anders als onderwerp december. Dan kun je zowel iets met de Sint als met Kerst, winter Oud en NIeuw, feest, eenzaamheid etc. doen. Lekker breed dus.![]()
hé "ouwe mopperaarquote:Op maandag 14 november 2005 18:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb eerder gezegd dat het wel logisch overkwam met een bepaalde omschrijving, maar inderdaad, het is toch een beetje vreemd.
Ik hoop niet dat dit een nieuwe stijl van stemmen is, want met al die blanco stemmen gaat de lol er wel vanaf.
De jury respecteert deze opmerking van “ouwe mopperaarquote:Bij nader inzien vind ik het "half" stemmen geen goed idee en een belediging voor de inzendingen.
Bewerkt met punten gegeven na deze tussenstand en ook de andere categorieën:quote:Op maandag 14 november 2005 10:16 schreef LXIV het volgende:
FF de tussenstanden voor verhalen:
Gedeelde 1e plaats: De duivel in het spel / Erythofobia beiden 19 punten
2e plaats: Lilith 14 punten
3e plaats: Herfstprinses 11 punten
4e plaats: Rood III 9 punten
5e plaats: Martina 8 punten
6e plaats: Rood I 7 punten
7e plaats: De beslissing 6 punten
8e plaats: Chatroom 5 punten
9e plaats: De as van het Kwaad 1 punt
Nou, ik vind het eigenlijk best vervelend dat er dus maar halve stemmingen gedaan worden. Ik heb zelf enorm zitten twijfelen met het stemmen omdat lang niet alles in de smaak viel, maar ik heb wel alle punten vergeven. Als uiteindelijk de - stemmen gewoon mogen, dan wil ik alsnog de mogelijkheid pakken om - stemmen in mijn eigen stem op te nemen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:24 schreef Isabeau het volgende:
Wil je punten gaan verwijderen of begrijp ik je niet goed...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |