Daar ben ik het geheel mee eensquote:Op zondag 13 november 2005 20:15 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe zouden ze daardoor beïnvloed moeten worden? Ik denk dat stemmers toch op een gedicht/verhaal/kunstwerk stemmen omdat ze het mooi vinden, niet omdat het van een bepaalde persoon is (of juist niet van diegene is,).
Uiteraard wil ik dat niet. Maar morgenavond kan toch ook, het stemmen sluit immers morgenmiddag.quote:Op zondag 13 november 2005 20:35 schreef p-etr-a het volgende:
Oh maar in dat geval moet je toch overmorgen posten? Want ik maakte uit jouw post juist op dat je ze wílde beïnvloeden.
Ik veracht de subjectiviteit van de mensquote:Op zondag 13 november 2005 20:51 schreef LXIV het volgende:
Wat ook voorkomen wordt wanneer de auteurs bekend gemaakt gaan worden is een zekere mate van vriendjespolitiek.
Stel, ik vind het verhaal van Petra net ff beter als dat van Erik. Maar zie toevallig ook dat ik van Erik 3 punten gehad heb en van Petra helemaal geen! Dan denk ik dat ik en veel andere mensen, onbewust misschien, toch geneigd zijn om de punten richting Erik te sturen.
Dus wat mij betreft blijft het zoals het nu is.
Aparte topics voor elk verhaal? Dan krijg je dus echt [insert aantal inzendingen] (stuk of 12) topics. Lijkt me wat veel eigenlijk. En dan zouden mensen misschien nog kunnen gaan kijken wie op wat voor manier reageert in elk topic en dan concluderen van wie welk verhaal is, toch?quote:Op zondag 13 november 2005 21:00 schreef LXIV het volgende:
Ach Erik, de mens is gewoon subjectief. Daar valt niks aan te doen.
Wat me wel leuk lijkt voor de volgende keer is een apart topic per verhaal. Dan kunnen de lezers daar hun aanmerkingen etc. in zetten. Is leuk voor jezelf
Ik kom daar niet ver mee, maar ik dnek dat iedereen ondertussen wel weet welke werken van mij zijn als je een beetje tussen de regels door leest bij mijn postsquote:Op zondag 13 november 2005 21:01 schreef LXIV het volgende:
Wat me overigens ook leuk lijkt is een gokwedstrijdje wie wat geschreven heeft. Ik denk dat ik stiekem toch een heel eindje kom.
Dan komt er 1 overkoepelende topic, zoals nu met Big Brother oid. De losse verhalen staan er dan als topic in.quote:Op zondag 13 november 2005 21:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Aparte topics voor elk verhaal? Dan krijg je dus echt [insert aantal inzendingen] (stuk of 12) topics. Lijkt me wat veel eigenlijk. En dan zouden mensen misschien nog kunnen gaan kijken wie op wat voor manier reageert in elk topic en dan concluderen van wie welk verhaal is, toch?
Hoewel ik vind dat er op zich wel wat meer over de verhalen gepraat mag worden in dit topic.
Dat vroeg ik me dus stilletjes ook al af.quote:Op zondag 13 november 2005 21:07 schreef DaMart het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, zijn ze op volgorde van binnekomst vermeld in de topic, of gewoon in willekeurige volgorde? Anders komen we al een heel eind door te kijken wie als eerste iets had ingestuurd
Zegt dat dan al iets over de schrijver?quote:Op zondag 13 november 2005 21:12 schreef LXIV het volgende:
Als je gaat kijken wie waarop juist NIET gestemd heeft, en de schrijfstijl van eerdere posts...
Of de protagonist een vrouw is of een man, etc, etc. Zo kom je een heel eind.
Kut, ik dacht dat iedereen het ondertussen wel wistquote:Op zondag 13 november 2005 21:23 schreef LXIV het volgende:
Hoeft niet. Maar vaak wel (Denk ik)
Btw Nu rijzen er vermoedens van welk verhaal jij de auteur bent.. Die had ik nog open staan..
Ze staan niet op volgorde van binnenkomstquote:Op zondag 13 november 2005 21:07 schreef DaMart het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, zijn ze op volgorde van binnekomst vermeld in de topic, of gewoon in willekeurige volgorde? Anders komen we al een heel eind door te kijken wie als eerste iets had ingestuurd
Nee hebben jullie daar echt op gelet? In dat geval: hulde!quote:Op zondag 13 november 2005 21:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze staan niet op volgorde van binnenkomst
Inderdaad, en mocht iemand toch dat gaan terugzoeken, dan moet die persoon eerst het vorige SC topic doorspitten.quote:Op zondag 13 november 2005 21:31 schreef p-etr-a het volgende:
Is volgens mij ook zo, Tha_Erik, dat de eerste verhalen onderaan staan. In een mailbox staan die namelijk ook onderaan.
Maar ik vind de wedstrijd op deze manier inderdaad goed georganiseerd. Je kunt altijd wel enigszins achterhalen wie wat instuurt. Dat kost alleen dermate veel moeite dat ik zo'n analyse niet snel zal gaan maken.
* Tha_Erik eensch ischquote:Op zondag 13 november 2005 21:33 schreef p-etr-a het volgende:
Oh en trouwens: in elk geval hulde, de organisatie is super.
Maar je springt naar ergens midden in de pagina. Ik snap niet wat het nut isquote:Op zondag 13 november 2005 21:45 schreef Augustina het volgende:
Je kunt op die pijltjes klikken en dan ga je naar de laatste pagina, geloof ik.
Ik!quote:Op zondag 13 november 2005 21:40 schreef LXIV het volgende:
Wie is er trouwens voor zijn werk of studie met schrijven bezig? En zo ja, wat doe je dan?
Dit omdat het niveau van de verhalen toch best wel hoog ligt.
Zelf doe ik in ieder geval iets compleet anders...
Hoewel ik toevallig gisteren wel een OU-module mbt Nederlands ontvangen heb.
Ik ben eigenlijk jurist, maar schrijven is al sinds mijn negende mijn grootste hobby. Voor mijn werk schrijf ik ook wel, maar dan vooral boze brieven en af en toe een stukje tekst voor een vakblad voor de optiekbranche.quote:Op zondag 13 november 2005 21:40 schreef LXIV het volgende:
Wie is er trouwens voor zijn werk of studie met schrijven bezig? En zo ja, wat doe je dan?
Dit omdat het niveau van de verhalen toch best wel hoog ligt.
Zelf doe ik in ieder geval iets compleet anders...
Hoewel ik toevallig gisteren wel een OU-module mbt Nederlands ontvangen heb.
Wie zegt dat ik stiekem niet op mijn eigen verhaal gestemd heb? De mods zullen daarover niet snel publiekelijk iets zeggen, want dan verraden ze dat ik het geschreven heb... Ze kunnen die stem hooguit niet meenemen bij het tellen van de stemmenquote:Op zondag 13 november 2005 22:19 schreef LXIV het volgende:
Je verraad zowiezo 3 verhalen die je niet geschreven hebt op het moment dat je stemt!!
Kijk. Dan zien we de jurist weer terug...quote:Op zondag 13 november 2005 22:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik stiekem niet op mijn eigen verhaal gestemd heb? De mods zullen daarover niet snel publiekelijk iets zeggen, want dan verraden ze dat ik het geschreven heb... Ze kunnen die stem hooguit niet meenemen bij het tellen van de stemmen![]()
Ze hebben je mail, want je hebt iets ingestuurd. Maar het ergste wat ze zouden doen is je stemmen niet meetellen lijkt me.quote:Op zondag 13 november 2005 22:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik stiekem niet op mijn eigen verhaal gestemd heb? De mods zullen daarover niet snel publiekelijk iets zeggen, want dan verraden ze dat ik het geschreven heb... Ze kunnen die stem hooguit niet meenemen bij het tellen van de stemmen![]()
Ach Petra, het gaat toch gewoon om de funquote:Op zondag 13 november 2005 23:33 schreef p-etr-a het volgende:
Zo kun je wel de andere users (kanshebbers) die druk meetellen goed op het verkeerde been zetten. Stel: verhaal van DaMart, die zichzelf 3 punten heeft gegeven, komt als ik het tel op 21 punten totaal. En mijn verhaal komt op 20 maar ik heb niet op mezelf gestemd. Dan denk ik dat ik net naast het net vis, terwijl DaMart gewoon een grapjas is.
Zeker, maar ik vind dit erg spannend en neem het (misschien iets te) serieus!quote:Op zondag 13 november 2005 23:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach Petra, het gaat toch gewoon om de fun![]()
En om jezelf en elkaar een beetje te oefenen in schrijven!![]()
Het is een hobby die ik hoop te kunnen uitbouwen naar meer. Ik heb al eens een manuscript van 80 A4-tjes geschreven. Hoewel mensen die ik het liet lezen enthousiast waren (en ik had gezegd dat ze het ook met mochten afbranden als ze wilden), vonden de uitgeverijen het niets. Maar als er hier nog iemand is die 80 kantjes A4 lezen en dan ook nog constructief commentaar leveren geen probleem vindt, dan stuur ik het graag op hoor...quote:Op zondag 13 november 2005 23:35 schreef LXIV het volgende:
@DaMart.
Toen ik las dat je al vanaf je negende schreef heb ik ff op je website gekeken. Je hebt al erg veel verhalen geschreven zeg!
Wil je nog ooit hiermee iets gaan doen of is het pure hobby?
(LXIV herinnert zich nog dat het idee voor deze wedstrijd voortkwam uit het topic: Een boek schrijven!
Ik heb een boekje geschreven over een autorijfobie. Verder ook nog eentje over honden- en spinnenfobie, en eentje over dierenangsten in het algemeen. Ik ben nu bezig met een boekje voor mensen met (onterechte) angst voor hartklachten. Daarnaast heb ik meegeholpen aan een boek voor mensen met hoogtevrees.quote:Op zondag 13 november 2005 22:19 schreef LXIV het volgende:
Schrijf je wel eens een boekje speciaal voor iemand met een bepaalde fobie? Of is het eerder een algemeen boek? En hoe werkt het dan? Is het lezen van zo een boek een onderdeel van de therapie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |