abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2005 @ 12:39:12 #51
3542 Gia
User under construction
pi_32144787
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:35 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Tja, dat kan hij willen. In mijn ogen is het toch echt een kind. .
Een kind is een mens van zijn 6 tot zijn 9.
Vanaf 10 jaar zijn het tieners (pubers vanaf een jaar of 13, plus minus)
0 - 2 baby
2 en 3 peuter
4 en 5 kleuter.
Vanaf 15 jaar zijn het overigens adolescenten en dat is waar het hier om gaat. Dus het woord 'kinderen' gebruiken als je het over deze twee heren hebt, is alleen maar tranentrekkerij.
pi_32144822
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Een kind is een mens van zijn 6 tot zijn 9.
Vanaf 10 jaar zijn het tieners
0 - 2 baby
2 en 3 peuter
4 en 5 kleuter.
Vanaf 15 jaar zijn het overigens adolescenten en dat is waar het hier om gaat. Dus het woord 'kinderen' gebruiken als je het over deze twee heren hebt, is alleen maar tranentrekkerij.
Oh, er zijn officiële regels die bepalen wie je wanneer kind mag noemen. Dat wist ik niet. Sorry.
  donderdag 10 november 2005 @ 12:41:23 #53
3542 Gia
User under construction
pi_32144844
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:40 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Oh, er zijn officiële regels die bepalen wie je wanneer kind mag noemen. Dat wist ik niet. Sorry.
Tja, zo zie je maar, je kunt altijd nog wat leren op FOK!
pi_32145063
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Had mij logischer geleken. Je pakt toch hetgene waartegen je je afzet!

Ze moeten nu blijven wonen naast die buurman wiens auto ze in de fik hebben gestoken. Ik denk, en weet wel zeker, dat als mijn buurjongen zoiets doet, er zeker burenruzie ontstaat.
Ik denk niet dat er echt een dader uit te filteren valt als er 200 jongeren rellend langs het lokale wagenpark gaan.
Het lijkt onlogisch, maar in het licht van hoer rellen ontstaan is het juist wel logisch. Stoppen slaan door en raken wat je raken kan. Relschoppers rennen gewoon niet eerst een heel stuk om dáár dan te beginnen. Het is pats boem en verdertrekken en aanwassen maar. Later wordt er misschien gecoördineerd van groep a gaat naar punt 1 als groep b de politie op punt 2 bezighoudt, maar er gaan zeker geen honderden mensen in colonne de metro in of op mars.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32145635
Extra inzet politie na brandstichtingen Waalwijk
Uitgegeven op donderdag 10 november 2005 om 12:03:30

(Novum) - De politie zet in Waalwijk extra mensen in om een serie brandstichtingen in de Brabantse gemeente op te lossen. Sinds juni vonden in de wijk Zanddonk in totaal ongeveer vijftien brandstichtingen plaats. Meestal werden coniferen in brand gestoken. Sinds dinsdag waren vier auto's het doelwit.

De brandstichtingen vonden alle plaats in Zanddonk, op loopafstand van elkaar, zegt politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer donderdag. Drie van de auto's brandden volledig uit. Woensdag werd in de Richard Wagnerstraat een Opel Astra in brand gestoken. Later op de avond brandde een Fiat-bestelbus uit in de Gerard Mahlerstraat.

De eerste auto, een VW Polo, werd dinsdagavond door vlammen verteerd op de Eerste Zeine. Diezelfde avond werd brand gesticht in een Mazda 323 in de Franz von Suppestraat. Deze brand kon snel door de politie worden geblust. De politie vermoedt dat in beide gevallen een raam is ingeslagen, waarna een brandbare vloeistof in de auto is gegooid en ontstoken.

Steenmeijer denkt niet dat de rellen in onder meer Frankrijk en België naar Waalwijk zijn overgeslagen. "De brandstichtingen passen qua tijdstippen en locaties in een reeks." De dader of daders hebben zich mogelijk wel laten inspireren door het in brand steken van voertuigen in andere Europese landen de laatste dagen, zegt Steenmeijer.

Bron: nieuws.nl
  donderdag 10 november 2005 @ 13:21:40 #56
3542 Gia
User under construction
pi_32146006
Eveneens enigszins offtopic:

Hier om de hoek zijn ook een week of 3-4 geleden twee auto's in de fik gestoken. Eén auto werd meteen door de eigenaars gedoofd, maar de andere was niet meer te redden. De auto's stonden op de oprit van een huis wat van de voorkant helemaal met hout bekleed is. Ook dat hout is nu weg.

Wat ik me dan met dit soort acties afvraag: De daders moeten dan toch in de buurt zijn!! Iemand moet ze gezien hebben! Ik neem aan dat iemand die voor de kick een auto in de fik steekt, hem ook wil zien uitbranden.

(Is hier de afgelopen jaren al vaker prijs geweest in de wijk, gewoon baldadigheid)
pi_32146073
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:21 schreef Gia het volgende:

Hier om de hoek zijn ook een week of 3-4 geleden twee auto's in de fik gestoken. Eén auto werd meteen door de eigenaars gedoofd, maar de andere was niet meer te redden. De auto's stonden op de oprit van een huis wat van de voorkant helemaal met hout bekleed is. Ook dat hout is nu weg.

Wat ik me dan met dit soort acties afvraag: De daders moeten dan toch in de buurt zijn!! Iemand moet ze gezien hebben! Ik neem aan dat iemand die voor de kick een auto in de fik steekt, hem ook wil zien uitbranden.

(Is hier de afgelopen jaren al vaker prijs geweest in de wijk, gewoon baldadigheid)
Zie jij iedereen die voor jouw huis langsloopt of langsfietst? Lijkt me niet. De auto van mijn ouders is ook een keer in de fik gestoken. Wij waren gewoon thuis. Je let simpelweg niet op alles en iedereen wat voor je huis gebeurt. Het is dus niet zo dat iemand de daders gezien moet hebben.
geen
pi_32146130
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:08 schreef Flopteron het volgende:
Extra inzet politie na brandstichtingen Waalwijk
Uitgegeven op donderdag 10 november 2005 om 12:03:30

(Novum) - De politie zet in Waalwijk extra mensen in om een serie brandstichtingen in de Brabantse gemeente op te lossen. Sinds juni vonden in de wijk Zanddonk in totaal ongeveer vijftien brandstichtingen plaats. Meestal werden coniferen in brand gestoken. Sinds dinsdag waren vier auto's het doelwit.

De brandstichtingen vonden alle plaats in Zanddonk, op loopafstand van elkaar, zegt politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer donderdag. Drie van de auto's brandden volledig uit. Woensdag werd in de Richard Wagnerstraat een Opel Astra in brand gestoken. Later op de avond brandde een Fiat-bestelbus uit in de Gerard Mahlerstraat.

De eerste auto, een VW Polo, werd dinsdagavond door vlammen verteerd op de Eerste Zeine. Diezelfde avond werd brand gesticht in een Mazda 323 in de Franz von Suppestraat. Deze brand kon snel door de politie worden geblust. De politie vermoedt dat in beide gevallen een raam is ingeslagen, waarna een brandbare vloeistof in de auto is gegooid en ontstoken.

Steenmeijer denkt niet dat de rellen in onder meer Frankrijk en België naar Waalwijk zijn overgeslagen. "De brandstichtingen passen qua tijdstippen en locaties in een reeks." De dader of daders hebben zich mogelijk wel laten inspireren door het in brand steken van voertuigen in andere Europese landen de laatste dagen, zegt Steenmeijer.

Bron: nieuws.nl
Gewoon een pyromaan die al bezig was die nu nieuwe inspiratie heeft opgedaan. Niets om je (extra) druk over te maken dus
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32146188
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:21 schreef Gia het volgende:

Het schijnt vrij gewoon te zijn dat een pyromaan inderdaad (later) terugkomt om de brand als "toeschouwer" te bekijken. Daarom worden er ook vaak foto's en video's gemaakt van de omstanders bij (vermoedelijk) aangestoken branden.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32146201
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Gewoon een pyromaan die al bezig was die nu nieuwe inspiratie heeft opgedaan. Niets om je (extra) druk over te maken dus
Ja, of stakkertjes die denken dat het stoer is om te sympathiseren met de rellen in Frankrijk.
Ik heb nog nooit gehoord van de ghetto's of achterstandswijken uit Waalwijk...
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_32146286
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:28 schreef Snatched het volgende:

[..]

Ja, of stakkertjes die denken dat het stoer is om te sympathiseren met de rellen in Frankrijk.
Ik heb nog nooit gehoord van de ghetto's of achterstandswijken uit Waalwijk...
Zoals het bericht al aangegeeft is er al vanaf juni, dus ruim voor deze rellen, een pyromaan actief in de regio en passen deze branden in het patroon. Kleine kans dat het dus symphatisanten zijn, hooguit denkt de dader door op auto's over te gaan de politie op het verkeerde spoor te zetten.
pi_32146481
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zoals het bericht al aangegeeft is er al vanaf juni, dus ruim voor deze rellen, een pyromaan actief in de regio en passen deze branden in het patroon. Kleine kans dat het dus symphatisanten zijn, hooguit denkt de dader door op auto's over te gaan de politie op het verkeerde spoor te zetten.
Wordt eens wakker, door dit soort ophitseri zitten ze in belgie ook al te kloten. 15 branden sinds juni in totaal, en 4 autobranden sinds eergisteren?

Het lijkt hier soms net de politiek, alles afdoen alszijnde incidentjes.
pi_32146548
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:38 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Wordt eens wakker, door dit soort ophitseri zitten ze in belgie ook al te kloten. 15 branden sinds juni in totaal, en 4 autobranden sinds eergisteren?

Sinds juni!! Man, het is net november! 4 maanden zit daartussen. Hoe moet daar een verband tussenzitten???
geen
pi_32146582
quote:

[..]

Dat de bevolking in Zanddonk ook in opstand komt tegen de gevestigde orde is natuurlijk een mogelijkheid.
pi_32146645
quote:

[..]

quote:
Sinds juni vonden in de wijk Zanddonk in totaal ongeveer vijftien brandstichtingen plaats
quote:
"De brandstichtingen passen qua tijdstippen en locaties in een reeks."
Geen incidentjes dus. Maar een seriepyromaan. Hebben wel meer steden in Nederland last van. Maar heeft geen reet te maken met de rellen, behalve dat de pyromaan nu, om welke reden dan ook, is over gegaan op auto's.

En ter informatie: seriele pyromanen zijn vrijwel altijd blanke autochtone mannen tussen de 18-35 jaar.
pi_32146722
Wel.... in 1 ding heb je gelijk, ik kan inderdaad geen verbanden feitelijk onderbouwen.

Ik vind het alleen erg jammer dat sommige van jullie tot een (mijns inzienst e vroeg tot deze) conclusie komen bij iets dat gewoon rommelt in west-europa.

Frankrijk heeft het.....Portugal heeft het....Het verenigd konikrijk heeft het,... denemarken heeft het, Belgie heeft het......duitsland heeft het....

En dan denken wij omdat het hier niet gebeurt omdat de mensen hier beter geintegreerd zijn en een hoger inkomen hebben?, kom nou!
pi_32146755
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:41 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat de bevolking in Zanddonk ook in opstand komt tegen de gevestigde orde is natuurlijk een mogelijkheid.
De politie in Zanddonk ain't nuttin' to f*ck with
pi_32146845
May i remind you de talloze uitgebrande politieauto's.
Allah Al Watan Al Malik
pi_32146892
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:45 schreef Flopteron het volgende:
Wel.... in 1 ding heb je gelijk, ik kan inderdaad geen verbanden feitelijk onderbouwen.

Ik vind het alleen erg jammer dat sommige van jullie tot een (mijns inziens) conclusie komen bij iets dat gewoon rommelt in west-europa.

Frankrijk heeft het.....Portugal heeft het....Het verenigd konikrijk heeft het,... denemarken heeft het, Belgie heeft het......duitsland heeft het....

En dan denken wij omdat het hier niet gebeurt omdat de mensen hier beter geintegreerd zijn en een hoger inkomen hebben?, kom nou!
Het zou hier ook heel goed kunnen gebeuren. Maar duidelijk niet in Waalwijk, in ieder geval lijkt me het zeer onwaarschijnlijk dat dat het geval is nu.

En eigenlijk verwacht ik geen rellen meer in Nederland. Het is al die tijd rustig gebleven, en ik zit hier in een probleemwijk, waar het zeer waarschijnlijk is dat er eventuele rellen zouden plaats vinden. En de jeugd hier is rustig en ik proef niet dat die ergens op uit is. Maar goed, je weet nooit wat de vonk is die nodig is om dingen tot een explosie te brengen. Het kan altijd, maar voorlopig ziet het er niet naar uit dat de rellen gaan overslaan.
pi_32146994
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:45 schreef Flopteron het volgende:
Waar haal je dat vandaan? Wie denkt dat? Wie is wij? Ik niet hoor. Wie zei dat dan?
geen
pi_32147059
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:46 schreef Snatched het volgende:

[..]

De politie in Zanddonk ain't nuttin' to f*ck with
pi_32147091
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:53 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Wie denkt dat? Wie is wij? Ik niet hoor. Wie zei dat dan?
Je reactie kwam nogal nonchalant over.
pi_32147160
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:56 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Je reactie kwam nogal nonchalant over.
welke reactie? En vanuit die reactie ga je concluderen dat 'wij' hier in nederland dat allemaal denken?
geen
pi_32147291
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:58 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

welke reactie? En vanuit die reactie ga je concluderen dat 'wij' hier in nederland dat allemaal denken?
Ik hoor er meerdere naar de media bekant springen om toch even mede te delen dat zoiets absoluut niet gebeuren zal hier.
""wij"" is niet heel"nederland, onmogelijk, maar als ik al gelijk 3 reacties over incidentjes, stelt niks voor en weet ik veel wat zie, wil dat meer zeggen over hoe we ertegenaankijken, dan dat we alert zijn op ""uitzaaiingen"" van dit soort ïncidenten
pi_32147328
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:02 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Ik hoor er meerdere naar de media bekant springen om toch even mede te delen dat zoiets absoluut niet gebeuren zal hier.
""wij"" is niet heel"nederland, onmogelijk, maar als ik al gelijk 3 reacties over incidentjes, stelt niks voor en weet ik veel wat zie, wil dat meer zeggen over hoe we ertegenaankijken, dan dat we alert zijn op ""uitzaaiingen"" van dit soort ïncidenten
Als jij een bericht plaats waarin duidelijk staat dat het niets met de rellen te maken heeft, is het dan zo raar dat anderen dat bevestigen?
pi_32147355
Ik denk inderdaad niet dat het hier in Nederland zal gebeuren, de invidivualisering is hier veel te veel ingebakken. Bovendien is de mentaliteit van de Nederlandse allochtonen heel anders, in dat opzicht hebben ze de nuchterheid wel overgenomen van de autochtonen. Daarnaast zijn de wijken veel te divers opgebouwd, tuurlijk heb je groepjes hangjongeren, maar toch van een heel andere orde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_32147461
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:02 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Jij post een nieuwsbericht, waaruit duidelijk de conclusie is te trekken dat er 0,0 verband ligt tussen die gebeurtenissen en de rellen in frankrijk. Die reacties volgen dus ook op dat nieuwsbericht in jouw post. Vervolgens grjip je die reacties aan om een oordeel te vellen over een denkwijze van 'ons'??? Dat is toch heel apart.'
geen
pi_32147505
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het hier in Nederland zal gebeuren, de invidivualisering is hier veel te veel ingebakken. Bovendien is de mentaliteit van de Nederlandse allochtonen heel anders, in dat opzicht hebben ze de nuchterheid wel overgenomen van de autochtonen. Daarnaast zijn de wijken veel te divers opgebouwd, tuurlijk heb je groepjes hangjongeren, maar toch van een heel andere orde.
Mwaw, d'r wordt hier ook regelmatig gerelt. Wel voornamelijk door autochtonen trouwens. Het is naief om te denken dat het hier wel niet zal gebeuren. Wel is de kans aanmerkelijk kleiner. Onder anderen door wat je opnoemt. Maar er is vaak maar één vonk nodig, maar zolang de situatie blijft als ie is dan zie ik het ook niet meer gebeuren.
  Moderator donderdag 10 november 2005 @ 14:12:14 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32147551
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:24 schreef natte-flamoes het volgende:
Maar de dood van die 2 illegalen (dat las ik ergens) kan toch niet de directe aanleiding zijn? Daar moet iets aan voorafgegaan zijn.
ik denk dat de dood van die 2 jongens de druppel was om in eerste instantie te gaan rellen, je ziet het hier ook als de politie een marokkaan (of voetbalh00lie) afschiet, dan staan ze allemaal op straat bij wijze van spreken en sneuvelen er ruiten alleen duurt dat bij ons anderhalf uur en dan slaat de ME de bende uit en de relschoppers in elkaar en is de kous af ... mjah misschien krijg je nog een stille tocht.

De Franse politiek heeft het gewoon verpest door veel te laat in te grijpen, daardoor is het gegroeid tot iets wat ze uberhaupt niet aankunnen met de politie alleen en duurt het zolang. Dat is wat ze nu moeten doen gewoon straat na straat na straat schoonvegen en niemand naar huis laten gaan zonder op zijn minst een blauw oog.

ik snap dat die gasten problemen hebben met werkloosheid en ze zullen best gediscrimineerd worden af en toe maar dat is geen excuus om heel de stad maar in de fik te steken
De politie is de baas op straat en daar valt wmb niet mee te onderhandelen door er brandstofbommen naar toe te smijten. maar goed het is gebeurt er is aandacht voor hun probleem laat ze dat nu maar via de juiste kanalen naar buiten brengen want je kuntje als staat niet voor het karretje laten spalen door een stel vandalen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32147597
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
Er zijn hier ook gewoon geen aaneengesloten wijken van ellende waarin het zo kan broeien zoals in Fr het geval is. Zelfs het ergste Nederlandse "ghetto" komt niet in de buurt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32147653
En we zijn te lui om te rellen in Nederland....
pi_32147672
quote:
Steenmeijer denkt niet dat de rellen in onder meer Frankrijk en België naar Waalwijk zijn overgeslagen
De beste man zijn mening hoeft de mijne niet te zijn.

En ze zijn inderdaad niet overgeslagen, maar je kan er donder op zeggen dat er iemand daar inspiratie heeft opgedaan, net zoals dat dat vorige week Zaterdag ook 2 autootjes in Brussel waren.
pi_32147746
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk dat de dood van die 2 jongens de druppel was om in eerste instantie te gaan rellen, je ziet het hier ook als de politie een marokkaan (of voetbalh00lie) afschiet, dan staan ze allemaal op straat bij wijze van spreken en sneuvelen er ruiten
Vaak zit de frustratie inderdaad veel dieper en zijn dit soort zaken de vonk die nodig is. Zie bijvoorbeeld het Rodney King gebeuren in LA. Dat is in Frankrijk ook het geval, de onvrede en frustratie bestaat al jaren, dit was de bekende druppel.
quote:
alleen duurt dat bij ons anderhalf uur en dan slaat de ME de bende uit en de relschoppers in elkaar en is de kous af
Maar dat is niet waar, ook in Nederland hebben we rellen gehad die vrij lang hebben geduurd, uit het blote hoofd noem ik even de rellen in de Oosterparkbuurt en op en rond het Veluweplein. Ook daar ging men ondanks de politie en ME-inzet door met rellen.
pi_32147795
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik denk dat de dood van die 2 jongens de druppel was om in eerste instantie te gaan rellen, je ziet het hier ook als de politie een marokkaan (of voetbalh00lie) afschiet, dan staan ze allemaal op straat bij wijze van spreken en sneuvelen er ruiten alleen duurt dat bij ons anderhalf uur en dan slaat de ME de bende uit en de relschoppers in elkaar en is de kous af ... mjah misschien krijg je nog een stille tocht.

De Franse politiek heeft het gewoon verpest door veel te laat in te grijpen, daardoor is het gegroeid tot iets wat ze uberhaupt niet aankunnen met de politie alleen en duurt het zolang. Dat is wat ze nu moeten doen gewoon straat na straat na straat schoonvegen en niemand naar huis laten gaan zonder op zijn minst een blauw oog.

ik snap dat die gasten problemen hebben met werkloosheid en ze zullen best gediscrimineerd worden af en toe maar dat is geen excuus om heel de stad maar in de fik te steken
De politie is de baas op straat en daar valt wmb niet mee te onderhandelen door er brandstofbommen naar toe te smijten. maar goed het is gebeurt er is aandacht voor hun probleem laat ze dat nu maar via de juiste kanalen naar buiten brengen want je kuntje als staat niet voor het karretje laten spalen door een stel vandalen
Ik denk dat de dingen die dan naar voren gaan komen niets nieuws zullen zijn, alleen luisteren er nu wél mensen (hoge omes) naar.
pi_32147838
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Vaak zit de frustratie inderdaad veel dieper en zijn dit soort zaken de vonk die nodig is. Zie bijvoorbeeld het Rodney King gebeuren in LA. Dat is in Frankrijk ook het geval, de onvrede en frustratie bestaat al jaren, dit was de bekende druppel.
[..]

Maar dat is niet waar, ook in Nederland hebben we rellen gehad die vrij lang hebben geduurd, uit het blote hoofd noem ik even de rellen in de Oosterparkbuurt en op en rond het Veluweplein. Ook daar ging men ondanks de politie en ME-inzet door met rellen.
De Oosterparkwijk rellen, op Nieuwsjaarsdag(?) toen, zijn bij mijn weten uit elkaar geslagen door het leger... toch?
  donderdag 10 november 2005 @ 14:22:29 #86
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32147874
quote:
Het kan een voorbarige post zijn, doch de journalist in mij kan het niet aan zich laten voorbijgaan. Via mijn werk in het brusselse heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat er zaterdag, naar aanleiding van de gebeurtenissen in Parijs, identieke acties gepland zijn in Brussel.

Ik kan zelfs heel specifiek zijn in wat er meer dan waarschijnlijk staat te
gebeuren : mails werden rondgestuurd tussen (noord)afrikaanse allochtonen met de boodschap allemaal te verzamelen rond 20u aan de Brouckère in Brussel.
Vandaar zouden ze hun vernielingstocht beginnen, bovenaan de lijst staat de Nieuwstraat waarrond ze zullen trachten zoveel mogelijk auto’s in brand te steken. Daarna gaat de tocht uiteraard verder, maar de situatie zal bepalen hoe, wat en waar. De groepen “jongeren” (het betreft hier minstens evenzeer volwassenen) staan allemaal in contact via gsm’s en menen het zeker serieus.

Molotovcocktails moeten op veel plaatsen in Molenbeek niet eens meer gemaakt worden, die liggen in grote getale te wachten op een reden om het huis te verlaten en vernieling te stichten. Veel zal natuurlijk afhangen van de reactie op die mails, maar gezien de kleine incidentjes van de voorbije dagen lijkt de kans op veel aanhang tijdens beter georganiseerde acties vrij groot. Ook de talrijke forwards van dezelfde mails bewijst eens te meer het snel verspreidende succes van de extreme getto-mentaliteit in Parijs. Laat ons hopen dat ik ongelijk heb. En anders dat er snelle en duidelijke tegenactie komt.

Op een vredevol weekend . . .
Tsja, je weet natuurlijk niet wat er van waar is en de blogger in kwestie is een beetje vaag over zijn bronnen (hij is wel op de hoogte van een "groot aantal forwards" maar kan vervolgens geen voorbeeld van de e-mail laten lezen), maar stél dat er inderdaad iets "georganiseerd" wordt, dan kan het altijd op problemen uitdraaien.

http://www.internation.be(...)in-brussel/#comments

Politie neemt de zaak ernstig:

http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF10112005_020

Het doet me eigenlijk wel sterk denken aan voetbalhooligans die onderling een afspraak maken om ergens te gaan vechten. Alleen bestaat de tegenstander nu uit vierwielige benzinevreters.
---verdwijnt---
pi_32147926
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:16 schreef Flopteron het volgende:

[..]

De beste man zijn mening hoeft de mijne niet te zijn.

En ze zijn inderdaad niet overgeslagen, maar je kan er donder op zeggen dat er iemand daar inspiratie heeft opgedaan, net zoals dat dat vorige week Zaterdag ook 2 autootjes in Brussel waren.
Natuurlijk heeft die vent (even afgaan op het feit dat pyromanen vrijwel altijd mannen zijn) inspiratie opgedaan. Maar daarom zijn de rellen nog niet overgeslagen.

Die vent had er blijkbaar nog niet aan gedacht dat auto's ook in de fik konden en is dus overgaan op auto's. Of die vent dacht slim te zijn en de politie op een dwaalspoor te brengen door opeens nu auto's in de fik te steken. Of wie weet wil die pyromaan ook, net als enkele fokkers, dat die rellen ook naar Nederland komen en dacht ie het zo te bereiken.

Natuurlijk heeft de pyromaan inspiratie opgedaan. Maar het is onzin om te suggereren dat dit het begin is van rellen in Nederland of dat de politie rellen wil verzwijgen door de schuld toe te schuiven naar een pyromaan. Als je dat echt denkt aan de hand van dat bericht dat speelt je levendige fantasie spelletje met je...
pi_32147963
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:21 schreef Snatched het volgende:

[..]

De Oosterparkwijk rellen, op Nieuwsjaarsdag(?) toen, zijn bij mijn weten uit elkaar geslagen door het leger... toch?
Volgens mij is het daar toen een tijdje onrustig geweest. Maar goed, dat is zoals ik al zei uit m'n blote hoofd.
pi_32148018
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Volgens mij is het daar toen een tijdje onrustig geweest. Maar goed, dat is zoals ik al zei uit m'n blote hoofd.
Als ik het me goed herinner, 1 nacht en nieuwsjaarsdag. Het leger is daar toen gebleven om te zorgen dat het niet opnieuw de kop opstak. Maar da's uit mijn evengoed blote hoofd
pi_32148052
quote:
Maar het is onzin om te suggereren dat dit het begin is van rellen in Nederland
Is het ook, dat suggereer ik ook niet, maar alleen al het teken dat er idioten zijn die de boel hier kopieren trekt sympathisanten meer over de streep, en kan mogelijk een kettingreactie tot gevolg hebben.

Ik zeg niet dat het gebeurt, maar laten we asjeblieft onze waakzaamheid niet uit het oog verliezen
pi_32148083
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:27 schreef Snatched het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner, 1 nacht en nieuwsjaarsdag. Het leger is daar toen gebleven om te zorgen dat het niet opnieuw de kop opstak. Maar da's uit mijn evengoed blote hoofd
Wie gaat er googlen?
pi_32148133
jij!
pi_32148138
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:29 schreef Flopteron het volgende:

maar alleen al het teken dat er idioten zijn die de boel hier kopieren
Ga je weer. Trek aub niet van die verdoorgetrokken conclusies, want het slaat nergens op.
geen
  Moderator donderdag 10 november 2005 @ 14:34:10 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32148200
volgens mij niet hoor, maar het kan heel goed dat ze de nationale reserve en de marechaussee hebben opgetrommeld.

natuurlijk is het niet van de ene op de andere dag over maar ze hadden de volgende dag ook niet zo heel veel zin meer om met zijn allen dingen kapot te maken

maar hier komt ook het zo verfoeide linkse beleid om bij de heren en hun ouders en vrienden op de thee te gaan ... ouders zijn meestal minder genadig dan het Nederlandse rechtssysteem
pi_32148235
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Er zijn hier ook gewoon geen aaneengesloten wijken van ellende waarin het zo kan broeien zoals in Fr het geval is. Zelfs het ergste Nederlandse "ghetto" komt niet in de buurt.
precies! vergeleken met frankrijk heeft nederland louter een paar clustertjes met probleemwijken
pi_32148268
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:31 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ga je weer. Trek aub niet van die verdoorgetrokken conclusies, want het slaat nergens op.
Weet je wat?, ik geef het op, jij wint, ik hebt er geen zin meer in.
  Moderator donderdag 10 november 2005 @ 14:38:01 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32148303
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Om/om020198rellen.html

mijn fout ik denk aan andere rellen, hier is helemaal niet ingegrepen door de politie en konden ze idd het 1 en ander in de fik steken, dat escaleert dan en je krijgt plunderingen
pi_32148308
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:31 schreef Snatched het volgende:
jij!
Wat ik zo snel kan vinden is dat het op 30 december ('97) het ergst uit de hand is gelopen, met de wel bekende plunderingen en vernielingen. En dat er op 31 dec en 1 jan nog wat kleinere relletjes zijn geweest. Verder wordt gemeld dat de hele voorgaande december maand al onrustig was (wat onrustig inhoud staat er niet bij). Het lijkt er dus inderdaad op dat het maar 1 dag echt gigantisch rellen is geweest destijds, wat jij zei dus.
pi_32148380
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:34 schreef sp3c het volgende:
maar hier komt ook het zo verfoeide linkse beleid om bij de heren en hun ouders en vrienden op de thee te gaan ... ouders zijn meestal minder genadig dan het Nederlandse rechtssysteem
Mag ik je er even op wijzen dat de enige die (te vergeefs) aan de bel heeft trokken wat betreft de situatie in de Oosterparkbuurt een links SP-raadslid was
pi_32148397
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:35 schreef Prego het volgende:

[..]

precies! vergeleken met frankrijk heeft nederland louter een paar clustertjes met probleemwijken
Ik zit me net wel te bedenken, zoals je kunt lezen in diverse media hebben de franse jeugd elkaar opgeroepen via internet en mobiele telefoons. Afgezien dus van het feit dat wij niet van die aaneenschakeling van wijken hebben, zijn er hier wel problemen met bepaalde bevolkingsgroepen en maakt ook de nederlandse bevolking veel gebruik van dergelijke communicatiemiddelen.
Dat de rellen in verschillende steden aan de gang waren wijst er dus op dat een aaneenschakeling van wijken niet nodig is om rellen te laten ontstaan. Een collectieve ontevredenheid in combinatie met die communicatiemiddelen lijkt me voldoende.
geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')