Zuur of niet, feit is dat ze iets deden wat niet mocht. De straf is vanzelfsprekend niet in verhouding, maar is geen direct gevolg van het optreden van de politie. Een afweging als 'we doen er niks op uit, want er bestaat een heel kleine kans dat ze sterven tijdens hun vlucht' kan de politie simpelweg niet nemen.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:03 schreef Snatched het volgende:
[..]
Nou, als ze alleen aan het voetballen waren, vind ik het nogal cru.
De Franse politie heeft de handjes nog wel eens los zitten.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom die kerels zo bang zijn voor de politie, dat ze hun eigen leven riskeren (bewust). Er is sprake van een zeer klein "vergrijp", voetballen op een plek waar het niet mag, en toch met de dood spelen omdat de politie eraan komt. Ik weet niet hoe de Franse politie mensen behandelt, maar het lijkt me toch niet de dood waard?
Ik gok dat het echt vedacht was geweest als ze niet de auto's die voorhanden hadden hadden genomen, maar dat ze speciaal naar de wijken van de dokters en directuers toe gekomen waren...quote:Op donderdag 10 november 2005 12:02 schreef Gia het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat ze auto's vernielt hebben in hun eigen buurt, dus vooral van hun eigen mensen. Want schijnbaar wonen daar niet veel autochtonen en zeker geen doctors, directeuren e.d. maar allemaal armere mensen.
Hm, die Fransozen gebruiken ook al een soort van breezertaal: ke, kon, kil i.p.v. que, qu'on en qu'ilquote:
Had mij logischer geleken. Je pakt toch hetgene waartegen je je afzet!quote:Op donderdag 10 november 2005 12:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik gok dat het echt vedacht was geweest als ze niet de auto's die voorhanden hadden hadden genomen, maar dat ze speciaal naar de wijken van de dokters en directuers toe gekomen waren...
Ik dacht dat ze 14 en 15 waren, vandaar.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
15 en 17 zijn niet bepaald kleine jochies. En het zijn al helemaal geen kinderen, ook al klinkt dat zieliger.
Als zij illegaal in Frankrijk waren, weten ze heel goed dat ze niet voor een klein vergrijp opgepakt moeten worden. Als dat dus het geval is, verklaart dat heel goed waarom deze jongeren vluchtten voor de politie.
Ik denk dat er dan ook wel ietsje harder was opgetreden door de Franse regering... dat ze losgaan in hun eigen wijken is al erg genoeg, maar dat ze mensen zouden bedreigen die het wel voor elkaar hebben, zou wat te ver gaan (en daar trekken de politici ook hun steun vandaan, lijkt me)quote:Op donderdag 10 november 2005 12:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik gok dat het echt vedacht was geweest als ze niet de auto's die voorhanden hadden hadden genomen, maar dat ze speciaal naar de wijken van de dokters en directuers toe gekomen waren...
Dan nog. Heb er zelf een van 13 en die wil niet als jochie betiteld worden.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:31 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze 14 en 15 waren, vandaar.
Tja, dat kan hij willen. In mijn ogen is het toch echt een kind.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog. Heb er zelf een van 13 en die wil niet als jochie betiteld worden.
Een kind is een mens van zijn 6 tot zijn 9.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:35 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Tja, dat kan hij willen. In mijn ogen is het toch echt een kind..
Oh, er zijn officiële regels die bepalen wie je wanneer kind mag noemen. Dat wist ik niet. Sorry.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Een kind is een mens van zijn 6 tot zijn 9.
Vanaf 10 jaar zijn het tieners
0 - 2 baby
2 en 3 peuter
4 en 5 kleuter.
Vanaf 15 jaar zijn het overigens adolescenten en dat is waar het hier om gaat. Dus het woord 'kinderen' gebruiken als je het over deze twee heren hebt, is alleen maar tranentrekkerij.
Tja, zo zie je maar, je kunt altijd nog wat leren op FOK!quote:Op donderdag 10 november 2005 12:40 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Oh, er zijn officiële regels die bepalen wie je wanneer kind mag noemen. Dat wist ik niet. Sorry.
Ik denk niet dat er echt een dader uit te filteren valt als er 200 jongeren rellend langs het lokale wagenpark gaan.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Had mij logischer geleken. Je pakt toch hetgene waartegen je je afzet!
Ze moeten nu blijven wonen naast die buurman wiens auto ze in de fik hebben gestoken. Ik denk, en weet wel zeker, dat als mijn buurjongen zoiets doet, er zeker burenruzie ontstaat.
Zie jij iedereen die voor jouw huis langsloopt of langsfietst? Lijkt me niet. De auto van mijn ouders is ook een keer in de fik gestoken. Wij waren gewoon thuis. Je let simpelweg niet op alles en iedereen wat voor je huis gebeurt. Het is dus niet zo dat iemand de daders gezien moet hebben.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:21 schreef Gia het volgende:
Eveneens enigszins offtopic:
Hier om de hoek zijn ook een week of 3-4 geleden twee auto's in de fik gestoken. Eén auto werd meteen door de eigenaars gedoofd, maar de andere was niet meer te redden. De auto's stonden op de oprit van een huis wat van de voorkant helemaal met hout bekleed is. Ook dat hout is nu weg.
Wat ik me dan met dit soort acties afvraag: De daders moeten dan toch in de buurt zijn!! Iemand moet ze gezien hebben! Ik neem aan dat iemand die voor de kick een auto in de fik steekt, hem ook wil zien uitbranden.
(Is hier de afgelopen jaren al vaker prijs geweest in de wijk, gewoon baldadigheid)
Gewoon een pyromaan die al bezig was die nu nieuwe inspiratie heeft opgedaan. Niets om je (extra) druk over te maken dusquote:Op donderdag 10 november 2005 13:08 schreef Flopteron het volgende:
Extra inzet politie na brandstichtingen Waalwijk
Uitgegeven op donderdag 10 november 2005 om 12:03:30
(Novum) - De politie zet in Waalwijk extra mensen in om een serie brandstichtingen in de Brabantse gemeente op te lossen. Sinds juni vonden in de wijk Zanddonk in totaal ongeveer vijftien brandstichtingen plaats. Meestal werden coniferen in brand gestoken. Sinds dinsdag waren vier auto's het doelwit.
De brandstichtingen vonden alle plaats in Zanddonk, op loopafstand van elkaar, zegt politiewoordvoerder Jeroen Steenmeijer donderdag. Drie van de auto's brandden volledig uit. Woensdag werd in de Richard Wagnerstraat een Opel Astra in brand gestoken. Later op de avond brandde een Fiat-bestelbus uit in de Gerard Mahlerstraat.
De eerste auto, een VW Polo, werd dinsdagavond door vlammen verteerd op de Eerste Zeine. Diezelfde avond werd brand gesticht in een Mazda 323 in de Franz von Suppestraat. Deze brand kon snel door de politie worden geblust. De politie vermoedt dat in beide gevallen een raam is ingeslagen, waarna een brandbare vloeistof in de auto is gegooid en ontstoken.
Steenmeijer denkt niet dat de rellen in onder meer Frankrijk en België naar Waalwijk zijn overgeslagen. "De brandstichtingen passen qua tijdstippen en locaties in een reeks." De dader of daders hebben zich mogelijk wel laten inspireren door het in brand steken van voertuigen in andere Europese landen de laatste dagen, zegt Steenmeijer.
Bron: nieuws.nl
Het schijnt vrij gewoon te zijn dat een pyromaan inderdaad (later) terugkomt om de brand als "toeschouwer" te bekijken. Daarom worden er ook vaak foto's en video's gemaakt van de omstanders bij (vermoedelijk) aangestoken branden.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:21 schreef Gia het volgende:
Eveneens enigszins offtopic:
Hier om de hoek zijn ook een week of 3-4 geleden twee auto's in de fik gestoken. Eén auto werd meteen door de eigenaars gedoofd, maar de andere was niet meer te redden. De auto's stonden op de oprit van een huis wat van de voorkant helemaal met hout bekleed is. Ook dat hout is nu weg.
Wat ik me dan met dit soort acties afvraag: De daders moeten dan toch in de buurt zijn!! Iemand moet ze gezien hebben! Ik neem aan dat iemand die voor de kick een auto in de fik steekt, hem ook wil zien uitbranden.
(Is hier de afgelopen jaren al vaker prijs geweest in de wijk, gewoon baldadigheid)
Ja, of stakkertjes die denken dat het stoer is om te sympathiseren met de rellen in Frankrijk.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Gewoon een pyromaan die al bezig was die nu nieuwe inspiratie heeft opgedaan. Niets om je (extra) druk over te maken dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |