http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4644468quote:EC niet tevreden over Turkije en Kroatië
De Europese Commissie vindt dat Turkije en Kroatië meer vaart moeten maken met het doorvoeren van hervormingen. Met beide landen zijn onderhandelingen aan de gang over lidmaatschap van de EU. De Commissie ziet in Turkije vooruitgang op economisch terrein, maar op het gebied van de mensenrechten, justitie en de invloed van het leger is er nog veel te doen. Kroatië doet het met economische hervorming ook goed, maar aan de positie van minderheden schort nog veel, zegt Brussel.
De Europese Commissie heeft ook gerapporteerd over de Balkanlanden Macedonië, Albanië, Bosnië-Herzegovina en Servië-Montenegro. Van die vier is Macedonië het dichtst bij onderhandelingen over EU-lidmaatschap. Volgens Brussel heeft het land zoveel vooruitgang geboekt dat het de kandidaat-status verdient. Over ruim een maand wordt daarover op de EU-top beslist. Formele onderhandelingen zullen nog even op zich laten wachten.
Gelukkig staan er in de EU geen vandalen, of actievoeders op het viaduct.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:50 schreef zakjapannertje het volgende:
als Turkije en nog meer Balkanlanden erbij gaan horen, dan zal de TGV economisch gezien echt gaan rijden, stel je voor: van Rotterdam via de Rijn en de Donau naar de Middellandse Zee varen in alleen maar EU-gebied
[ bron ]quote:Congress is moving to curb some of the police powers it gave the Bush administration after the Sept. 11 terrorist attacks, including imposing new restrictions on the
FBI's access to private phone and financial records.
A budding House-Senate deal on the expiring USA Patriot Act includes new limits on federal law enforcement powers and rejects the Bush administration's request to grant the FBI authority to get administrative subpoenas for wiretaps and other covert devices without a judge's approval.
Even with the changes, however, every part of the law set to expire Dec. 31 would be reauthorized and most of those provisions would become permanent.
Under the agreement, for the first time since the act became law, judges would get the authority to reject national security letters giving the government secret access to people's phone and e-mail records, financial data and favorite Internet sites.
one of them laboratory retrieversquote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)an_verkrachting.htmlquote:
Noorse vrouw schuldig aan verkrachting
OSLO - Een rechtbank in het Noorse Bergen heeft een 24-jarige vrouw ook in hoger beroep schuldig bevonden aan verkrachting van een man. Daarmee werd het vonnis van een lagere rechtbank bevestigd. Wel reduceerde de rechtbank de gevangenisstraf die de vrouw in eerste instantie kreeg opgelegd, van negen tot acht maanden.
De vrouw, wier naam niet werd vrijgegeven, pijpte in januari 2004 een man die in slaap was gevallen in het appartement dat ze deelde met haar vriend. De man getuigde dat haar activiteiten hem wakker maakten. In eerste instantie ontkende de vrouw het seksueel contact. Later gaf ze toe dat het had plaatsgevonden, maar beweerde ze dat de man ermee had ingestemd.
De rechtbank geloofde de man en oordeelde dat dergelijke ongewenste seks door de Noorse wet wordt beschouwd als verkrachting. De vrouw moet de man vijfduizend euro schadevergoeding betalen, waarvan 1.100 zijn bestemd om de rekeningen van de man bij zijn dokter en zijn psychiater te voldoen.
Hij heeft naar eigen zeggen sinds het voorval namelijk nauwelijks meer zin in seks. Ook beschreef de man het voorval als een gebeurtenis die zijn vertrouwen in de medemens heeft geknakt.
Ik heb het al zo druk, nu gaat die patriot act, met ingebouwde horizonclausule, gewoon 'gereauthoriseerd' worden en permanent worden.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:54 schreef Monidique het volgende:
Nog eentje voor Yildiz dan.
[..]
[ bron ]
Misschien was ze wel heel erg lelijk. Lelijke Noorse vrouwen bestaan wel degelijk.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:08 schreef Tafkahs het volgende:
erg geloofwaardig:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)an_verkrachting.html
Met een beugel, is deze straf niet ongepast Hørquote:
Uhm Drugshond, ö is zweeds, niet noors (zowel Bokmal als Nynorsk)quote:Op donderdag 10 november 2005 12:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Met een beugel, is deze straf niet ongepast Hör![]()
Dat zijn literaire standjes..... waar is Floripas trouwens ?quote:Op donderdag 10 november 2005 12:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Uhm Drugshond, ö is zweeds, niet noors (zowel Bokmal als Nynorsk)
En met zo'n schuin streepje erdoor?quote:Op donderdag 10 november 2005 12:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
ja hoor lieve du_kequote:Op donderdag 10 november 2005 12:57 schreef du_ke het volgende:
Alles goed hier?
de ø dus, die komt wel in het noors voor :pquote:Op donderdag 10 november 2005 12:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
En met zo'n schuin streepje erdoor?
In het dorpje in noord Noorwegen waar m'n zusje zat gaat momenteel de zon om 9.00 op en tegen 14.00 al weer onderquote:Op donderdag 10 november 2005 12:49 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
ik was te lui om het ascii equvalent op te zoekenquote:Op donderdag 10 november 2005 13:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
de ø dus, die komt wel in het noors voor :p
Die is al weer een tijdje terug (heeft er van mei t/m juli gezeten). Ze heeft nog wel een uitnodiging om een keer terug te komen met kerstmis.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
lekker hedat wordt alleen nog maar erger voor je zusje
Ah. En is knäckebröd dan Zweeds?quote:Op donderdag 10 november 2005 13:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
de ø dus, die komt wel in het noors voor :p
Ook hallo.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:09 schreef Monidique het volgende:
Hallo.
I am!quote:Op donderdag 10 november 2005 13:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Voilla, ik lees wat ik wil lezen. Dus ik besta.
Some Pigs Are More Equal Than Othersquote:Op donderdag 10 november 2005 13:22 schreef Yildiz het volgende:
I am!
I might not be special, but I am!
I might not be skilled, but I am!
I am!
Ik hekel, verafschuw, jazeker, zelfs kots, op klassejustitie.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Some Pigs Are More Equal Than Others
Ik zeg toch ook nergens dat het er niet is? Ik kots er zelfs op, hoe kan ik dan denken dat het niet bestaatquote:Op donderdag 10 november 2005 13:32 schreef MrX1982 het volgende:
Klassejustitie is een feit of je het nu leuk vindt of niet.
Dat is allemaal leuk en aardig en vrij idealistisch. De wereld is geen paradijs, leg je erbij neer en zorg dat je bij de juiste klasse hoortquote:Op donderdag 10 november 2005 13:37 schreef Yildiz het volgende:
Ik zeg toch ook nergens dat het er niet is? Ik kots er zelfs op, hoe kan ik dan denken dat het niet bestaat
Jammer genoeg bestaat het, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat hoger geplaatsten wegkomen met iets waarvoor de normale burger ter dood veroordeeld wordt. Altijd zal hier kritisch naar gekeken moeten worden, en niet het 'laf accepteren van het is er eenmaal, en daar doe je niets aan'.
Jawel, gewoon ze aan de wet houden, hoe je ze straft is het andere grote probleem.
Ik vraag me gewoon af hoe het ermee staat.
Zeker is de wereld geen paradijs. Ik zie de wereld meer als een machine, wat bestaat uit deels autonome individuele delen, die samen een geheel vormen.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig en vrij idealistisch. De wereld is geen paradijs, leg je erbij neer en zorg dat je bij de juiste klasse hoort![]()
Ja hoor. Jij gebruikt het tenminste niet als een vorm van bewijs.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:59 schreef Monidique het volgende:
Johan, als het Witte Huis media probeert te overtuigen zodat er gemeld wordt dat iets gezegd is wat niet gezegd is, mag ik dan enige verwijzingen maken naar '1984'?
Wat is dit nou voor anti-Westerse instelling?quote:Op donderdag 10 november 2005 13:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig en vrij idealistisch. De wereld is geen paradijs, leg je erbij neer en zorg dat je bij de juiste klasse hoort![]()
Doel heiligt de middelen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zeker is de wereld geen paradijs. Ik zie de wereld meer als een machine, wat bestaat uit deels autonome individuele delen, die samen een geheel vormen.
Net als een machine dient er onderhoud gepleegd te worden. Daarom accepteer ik wel klassejustitie, maar moet het niet uit de hand lopen.
Zoals martelen legaliseren. Iedereen weet dat USA marteld, iedereen.
Maar als je het nu ook nog eens legaal maakt (zoals Ché-Guevera-ney wil ) , ben ik bang dat uitspraken tijdens een marteling nog eens 'eerlijk' tegen je gebruikt kunnen worden in een openbare rechtzaak.
En dát vind ik kwalijk.
Idealisme is anti-Westers?quote:Op donderdag 10 november 2005 14:16 schreef Monidique het volgende:
Wat is dit nou voor anti-Westerse instelling?
Neerleggen bij de gevestigde orde. Het verwerpen van de burgerdemocratie. Ja, dat is anti-Westers.quote:
Stel je toch niet zo aan. We leven niet in de jaren 70.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:26 schreef Monidique het volgende:
Neerleggen bij de gevestigde orde. Het verwerpen van de burgerdemocratie. Ja, dat is anti-Westers.
dat kan je alleen maar met dictatoriale middelen afdwingen ben ik bangquote:Op donderdag 10 november 2005 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Doel heiligt de middelen.![]()
Ik lig er verder totaal niet wakker van. Zolang ze mij niet martelen boeit het me vrij weinig.
Ik kan er niets aan doen dat je een anti-Westerse instelling hebt. Zeker gezien het feit dat je martelingen goedkeurt en dus toejuicht.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan. We leven niet in de jaren 70.
quote:Op donderdag 10 november 2005 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Stel je toch niet zo aan. We leven niet in de jaren 70.
Je legt mij iets in de mond wat gewoon quatsch is.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:28 schreef Monidique het volgende:
Ik kan er niets aan doen dat je een anti-Westerse instelling hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |